www.asu.pl :: Zobacz temat - Dziwna wibracja po trzecim biegu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwna wibracja po trzecim biegu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jacky1234dr
*
*


Dołączył: Feb 18, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Sro Lut 19, 2014 22:17    Temat postu: Dziwna wibracja po trzecim biegu Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie,sorry że od razy przechodzę do tematu ale szukałem typowej "powitalni" i nic,albo jestem tak głupi,albo ślepy,lub stary...Panowie mam takie małe pytanko-chodzi konkretnie o Venture 3.4 rok prod.1998,będąc fanatykiem Voyager-a namówiłem kumpla na Venture,oczywiście niema czasu na całkowity przegląd więc auto stoi w garażu bo doszliśmy do wniosku że tak będzie lepiej,autko po rozgrzaniu skrzyni czyli po paru kilometrach zaczyna dziwnie poszarpywać,coś takiego jakby myślał "mam trójkę to może teraz czwórkę,a może nie,a może tak,a może za chwilę"-po delikatnym wciśnięciu gazu podciągamy lekko prędkość i to nieznacznie po czym wchodzi czwórka bez problemu,żadnych czkawek i tak można podróżować setki kilometrów-do momentu jak w terenie zabudowanym trzeba zwolnić i cały scenariusz się powtarza,oczywiście można to do perfekcji wyczuć lecz to trochę mało komfortowe.Więc może ktoś z szanownego grona tu zebranych miał taki przypadek.Nadmienię że w każdym dotychczasowym swoim aucie robiłem sam skrzynię,ale ten Chevi ma trochę inną i nie chciałbym wyciągać pochopnych wniosków...olej miodzio,żadnych błędów na kompie(a pro po kompa to służę pomocą "pomorskie")...jedno co mnie męczy to uszkodzony termostat ale to będzie oczywiście wymienione,na chwilę obecną robimy elektrykę"brak centralnego zamka i oświetlenia kabiny" jakby co służę schematem...ogólnie pozdrawiam serdecznie wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dawid27
*
*


Dołączył: Aug 12, 2012
Posty: 197

PostWysłany: Czw Lut 20, 2014 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymien olej w skrzyni biegów najtansza metoda a moze pomoze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lut 20, 2014 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem w pts jeszcze wczoraj olej czysty jak malina,autko jezdzilo idealnie,ale profilaktycznie po 25kkm wymienilem na nowy dextron VI.Nie to auto,teraz moge powiedziec,ze poprzednio delikatnie skrzynia mi przeciagala biegi.
Wymien olej najlepiej sposobem dynamicznym to na chwile obecna najtansza opcja.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
konradus
*
*


Dołączył: Apr 01, 2007
Posty: 34
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw Lut 20, 2014 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może selenoidy ?
_________________
Dodge Grand Caravan 3.3 V6, 1991r, full opcja, na części
Dodge Grand Caravan 3.3. V6, 2000r, sekwencja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacky1234dr
*
*


Dołączył: Feb 18, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Czw Lut 20, 2014 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie,selenoid wychwyciłby komputer,chociaż nie wykluczam i warto by było sprawdzić to podczas jazdy lecz auto stoi na kołkach,co do wymiany dynamicznej mam obiekcje czyli małe problemy znane mi z własnego doświadczenia...JEDI_V masz rację i nie sugeruje się kolorem bo realnie olej traci swoje związki nawet jak auto stoi,po prostu zapytałem czy ktoś może miał taką przypadłość bo konkretnie tej skrzyni nie znam,chociaż automat jest jak większość innych podobnie zbudowany,auto realnie trafiło ze stanów i nie wiem czy wiecie ale w stanach jest bardzo modna wymiana przez odsysanie(pracowałem tam),a o filtrze nikt nie myśli więc myślę że tu też nikt nie pomyślał i może być filtr od nowości bo objawy są jakby po rozgrzaniu się oleju było zbyt niskie ciśnienie co oznacza konwerter do bani,filtr oleju zapchany lub nie drożna chłodnica oleju itp.,zwłaszcza że firma chevrolet zaleca wymianę oleju po 80000 jeżeli auto jeździ "city" czyli krótkie przeloty lub 160000 jeżeli auto jeździ "highway" czyli długie przeloty,no sorry ale dla mnie to zdecydowanie za dużo ale tak twierdzi manual service,tylko że u nich praktycznie za każdym rogiem można wymienić skrzynię w ciągu jednego dnia,a u nas musimy się posiłkować wiedzą i doświadczeniem zdobytym przez innych,a ceny zabijają,a może nie ceny tylko nasze zarobki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jacky zamiast gdybać zrzucaj miske i będziesz wiedział co z filtrem i magnesem.
jeśli samochód świeżo z usa to całkiem możliwe że w ogóle olej w asb nie był wymieniany.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 9:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No szok Shocked ,az sie wierzyc nie chce z tym usa.Majac w latach '80 escorta z usa tez wszyscy polscy mechanicy wciskali kit,ze w automatach sie oleju a juz napewno zadnego filtra nie wymienia.Auto przejezdzilo tak z pol miliona km na odsysanym oleju,za nim go szlag nie trafil Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacky1234dr
*
*


Dołączył: Feb 18, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34-mistrzu masz rację kończę stękać no i oczywiście że to zrobię ale muszę poskładać to co rozebrałem nawet kupiłem dzisiaj kołki do tapicerki i pasują od opla sintry"jakie to proste".JEDI_V to powiem Ci że w 1995 kupiłem Biuck-a z 1980 roku w pięknym stanie,skrzynia miała tylko jeden bieg,po wejściu w kanał okazało się że jest pęknięty wężyk podciśnieniowy i skrzynia znowu chodziła rewelacyjnie ale jedno co mnie zszokowało to plomby serwisowe na śrubach skrzyni,do niej nikt nigdy nie zaglądał,auto miało 15 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacky1234dr
*
*


Dołączył: Feb 18, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pon Lut 24, 2014 0:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie jak myślicie"wiem teraz to już zaczynam stękać" czy przy obsłudze skrzyni,a konkretnie wymiany oleju i filtra odżałować 120 złociszy i wymienić przy okazji selenoid TCC? moim zdaniem wyeliminowało by to ewentualne późniejsze koszta,uczono mnie że jak dobry to zostawić tylko że czy on jest dobry to nie mam pewności bo żadnych błędów nie pokazało ale...no właśnie to "ale" mnie intryguje,a robić coś dwa razy niema sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lut 24, 2014 7:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem identyczny objaw w buicku. delikatnie przyspieszając w około 80km/h chwilę sie zastanawiał. wymieniłem ttc seenoid, ale to nie pomogło. tcc jest albo sprawny, albo nie, to zwykły elektrozawór NO.

myślę że powinieneś zacząć od sprawdzenia wycieków podciśnienia z kolektora. może też być problem z egr , sprawdzie czy nie jest zaślepiony, m wydaje mi się że to może być efekt niepełnej wydajności silnika w tym zakresie obrotów i prędkości.

u mnie sie okazało, że komputer miałem od silverado i nie prowadzono w nim żadnych zmian. troche pogrzebałem w ustawieniach zmiany biegów i załaczania/zwalniania tcc i problem zniknął.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group