www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Voyager 3,3 97 brak komunikacji z TCM
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Voyager 3,3 97 brak komunikacji z TCM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mgrio1
*
*


Dołączył: Jan 28, 2014
Posty: 5

PostWysłany: Wto Sty 28, 2014 13:30    Temat postu: Chrysler Voyager 3,3 97 brak komunikacji z TCM Odpowiedz z cytatem

Witam, może ktoś pomoże. Problem jest następujący: Auto przy zgaszonym silniku a włączonym zapłonie zmienia biegi fizycznie w skrzyni normalnie, na wyświetlaczu pokazuje prawidłowo zapięty bieg. Po odpaleniu silnika fizycznie włącza zadany bieg np. d i jedzie prawidłowo, przy zmianie np na "n" fizycznie go włącza ale nie wyświetla. Przy ponownym wrzuceniu na D fizycznie go zapina ale silnik gaśnie (ma za małe obroty - jak się przygazuje delikatnie można jechać normalnie dalej). Podpięty do kompa nie ma błędów ani silnik ani skrzynia na zgaszonym . Na odpalonym brak komunikacji z kompem skrzyni. Wymieniłem pozycjoner w skrzyni, wymieniłem licznik bo miał zimne luty ( pomimo przelutowania problemy z nim wracały). Stoi aktualnie u elektronika i szukają. Może miał ktoś coś podobnego? Miałem nadzieję że to kablomania przy skrzyni bo kiedyś była zakładana druga z innymi wtykami (ostatecznie wyremontowana stara) i były cięte wiązki, ale to już sprawdzone i wszystko ok. Mechanicznie żadnych oznak awarii nie widać, chodzi idealnie, biegi zmienia bez najmniejszych szarpnięć tylko to wkurzające gaśniecie i konieczność podnoszenia obrotów....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 28, 2014 15:44    Temat postu: komunikacja Odpowiedz z cytatem

Coś zakłóca komunikacje na magistrali CCD .

Na tej magistrali są podłączone następujące urządzenia :
ABS, LICZNIK, AIRBAG, PANEL KLIMATYZACJI, RADIO, PANEL NAD LUSTERKIEM (OVERHEAD CONSOLE)

Miałem sytuacje gdzie np. sterownik ABS siał po magistrali i zakłócał pracę skrzyni.

Sprawdź jakie błędy pokazują inne moduły (ABS, AIRBAG itp.). Może któryś da jakąś wskazówkę.

Jak inne moduły będą OK to do wymiany sterownik TCM (lubią padać w tych rocznikach).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mgrio1
*
*


Dołączył: Jan 28, 2014
Posty: 5

PostWysłany: Wto Sty 28, 2014 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedź, byłem po południu u "chłopaków" nadal szukają. Tak się zastanawiam w sumie od kiedy tą usterekę mam... Pierwsza diagnoza była, że to pozycjoner więc czekałem do wymiany oleju. W międzyczasie tylko nie pamiętam czy przed czy po tym objawie zamontowałem głośniki na przód infiniti, w mojej wersji były zwykłe bez wzmacniacza więc aby zadziałały dałem im napięcie ze sterowania szyb i czasami wzbudzały mi się, wystarczyło ruszyć włącznikiem od szyb szum ustępował (już je wywaliłem) ale może sterownik komfortu uwaliłem w jakimś stopniu, może on coś zakłóca? Jeśli chodzi o airbaga mam błąd bo padła mi taśma ale to nie dawno jak usterka już była. Mam nadzieję, że dadzą radę. Auto trafiło w dobre ręce tylko, robią wszystko w nowych autach a przy tym trzeba się trochę cofnąć do ery przekaźników i pogłówkować
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sty 29, 2014 9:07    Temat postu: usterka Odpowiedz z cytatem

Zdiagnozowanie tego typu usterek wymaga czasu bo szukanie polega na eliminowaniu krok po kroku różnych możliwości.... Więc trzeba dać im czas Very Happy Daj znać jak usterka będzie zdiagnozowana co było przyczyną (bo sam jestem ciekaw)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mgrio1
*
*


Dołączył: Jan 28, 2014
Posty: 5

PostWysłany: Sro Sty 29, 2014 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, walka nie zakończona ale jest światełko w tunelu.... Komp skrzyni zasilani jest prądem wzbudzenia z alternatora, rano test po prostu na zrzuconym pasku. Mam nadzieję, że to altek padł po rozruchach innych aut na odpalonym... niby ładowanie ok ale może sieje jakieś zakłócenia. Była próba podpinania innego kompa ale odrazu tryb awaryjny, gdyby jednak był to komp czym się kierować szukając na podmiankę może ktoś podpowie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 30, 2014 9:09    Temat postu: alternator Odpowiedz z cytatem

Zakłócenia alternatora łatwo można wykryć oscyloskopem. Jak będzie któraś dioda uszkodzona to będzie widać skoki napięcia. Co do wymiany komputera to najlepiej szukać po numerach P/T.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mgrio1
*
*


Dołączył: Jan 28, 2014
Posty: 5

PostWysłany: Pią Sty 31, 2014 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, autko wczoraj wyjechało, wszystko działa! Na pytanie co w końcu było otrzymałem odpowiedź, że był jeden przewód idący od alternatora do TCM po jego odcięciu wszystko wróciło do normy. W schematach tego sterownika nie ma takiego zasilania więc twierdzą, że jest zbędne ale przecież auto wcześniej działało normalnie z tym przewodem, więc dalej wszystko pozostaje zagadką. Zrobiłem w sumie jakieś 400 km wczoraj i zauważyłem że przy 1500 ob gubi zapłony ale tylko na gazie więc nie zakładam związku z TCM tylko, że wcześniej nie było tego szarpania.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 03, 2014 13:40    Temat postu: TCM Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Nie ma kabla pomiędzy ALT i TCM (tym bardziej takiego którego można obciąć). Więc zagadka pozostaje dalej.... Confused Co do szarpania to przyczyna może być inna a tylko zbieg okoliczności spowodował ujawnienie się jej w tym momencie....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mgrio1
*
*


Dołączył: Jan 28, 2014
Posty: 5

PostWysłany: Czw Lut 06, 2014 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie, tak mi powiedzieli pewnie skrót myślowy - pewnie ominęli jakiś obwód. Co do szarpania do wymiany były przewody i chodzi równo, natomiast wczoraj przy wrzuceniu r auto nie ruszyło, tak jakby elektrozawór nie zapiął, po powrocie na p i ponownym zapięciu r zawór zaskoczył. Dziś sytuacja się powtórzyła. Chyba przejadę się do skrzyniowca ponownie bo coś mi się zdaje, że nie do końca jest wszystko ok. Takie szybkie pytanie (pewnie było na forum wałkowane) ile rpm jest przy 120km/h? U mnie około 2500
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group