www.asu.pl :: Zobacz temat - Temperatura silnika prosba o porade
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika prosba o porade

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gulpink
*
*


Dołączył: Jun 30, 2013
Posty: 57

PostWysłany: Pią Sty 17, 2014 22:07    Temat postu: Temperatura silnika prosba o porade Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów

Mam taki malutki problem z temperatura silnika, postaram się wam to przybliżyć.

A wiec samochód stal około 2 miesięcy w garażu(wszystkie wskazania temperatury były w porządku tzn. na połowie skali) po tym czasie okazało się ze termostat się powiesił i nie moglem silnika zagrzać , wiec szybka decyzja wymiana termostatu.
Po wymianie termostatu wskazanie temperatury dochodzi do pierwszej dużej kreski (na mieście po dłuższej jeździe do 2-giej malej kreski poza 1-sza duza)
Wiec pomyślałem ze czujnik temperatury (ten kolo termostatu w bloku) odmówił posłuszeństwa, zamówiłem oryginalny TX66 (ze stanów) dzisiaj go zamontowałem i niespodzianka po włączeniu tylko zapłonu wskazówka temperatury wędruje w prawa stronę na max (poza skale).

Pytanie ile czujników ma chevy trans sport 3.4 1999 i czy może tak być ze nowy czujnik jest uszkodzony ? i ile jest czujników 1 czy 2?(jak 2 to jakaś lokalizacja 2-giego)
Lub co może być przyczyna takiego zachowania.

Za wszystkie sugestie będę wdzięczny, bo niechcialbym zajechać silnika.

Dzieki
_________________
Chevrolet Trans Sport 3.4 Rocznik 1999
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Pią Sty 17, 2014 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie tyle że w aucie FoMoCo uszkodzone były kable idące do deski rozdzielczej. Czujnik i termostat nowe, uszczelki pod głowicą też wszystko niby ok a miałem temp. max. okazał się że kabel był uszkodzony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gulpink
*
*


Dołączył: Jun 30, 2013
Posty: 57

PostWysłany: Pią Sty 17, 2014 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A mógłbyś podpowiedzieć czy jest szansa sprawdzić ta wiązkę bez wyciągania zegarów. lub jakiś opis.
Dzieki
_________________
Chevrolet Trans Sport 3.4 Rocznik 1999
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sob Sty 18, 2014 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To trzeba dwóch osób jedna patrzy na deskę a druga rusza kablami. Innej opcji nie ma. No można bawić się miernikiem i szukać ale to nie zawsze daje dobry efekt. Najlepiej to dwie osoby jedna patrzy na deskę druga rusza kablem. Możliwe że tylko kostkę będziesz musiał wymienić(jeśli taka jest) lub ją przeczyścić. Ja u siebie musiałem wymienić kabel bo był zbyt długi i się uszkodził. Czasem jeszcze kable idą bo zużyła się termoizolacja. U mnie zsunęła się osłona termoizolacyjna(kabel szedł na górze silnika przy wejściu węża z płynem chłodnicym) ,w której biegł kabel.Wysoka temperatura i niewielkie uszkodzenie zrobiło swoje. Gdyby temperatura rosła w miarę powoli ale rosła na max to jeszcze może być sprawa zapchanej chłodnicy. Ja wywaliłem w mustangu GT starą bo była pełna syfu i kamienia i silnik się grzał. Zamontowałem nową za 2.3k a wystarczyło starą oddać do czyszczenia za 250zł i teraz mam drugą na zapas. Gość pokazał mi co w tej chłodnicy się nazbierało to byłem w szoku:/
Najpierw radzę jednak sprawdzić kabelki bo to bardzo częsta przyczyna szczególnie zimą i na jesieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gulpink
*
*


Dołączył: Jun 30, 2013
Posty: 57

PostWysłany: Sob Sty 18, 2014 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alexander dzięki za poradę.
Morze i masz racje sprawdzę jutro ta opcje z kablami, bo tez mi przeszło przez głowę jakieś zwarcie ponieważ po zamontowaniu nowego czujnika i włączeniu zapłonu wskaźnik pokazuje totalne przegrzanie ( gdyby nie ogranicznik to wskazówka kręciłaby się dookoła).
A na starym czujniku temperatura rośnie do 1-wszej dużej kreski, a powinna być na 100 i stać pionowo.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3.4 Rocznik 1999
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gulpink
*
*


Dołączył: Jun 30, 2013
Posty: 57

PostWysłany: Sro Sty 22, 2014 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mala aktualizacja walka z czujnikiem nadal trwa.
Smile Smile Smile Smile Smile Smile
_________________
Chevrolet Trans Sport 3.4 Rocznik 1999
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group