www.asu.pl :: Zobacz temat - Zagdka z wentylatorem chłodnicy w TS 2.3
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zagdka z wentylatorem chłodnicy w TS 2.3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Kwi 30, 2006 21:46    Temat postu: Zagdka z wentylatorem chłodnicy w TS 2.3 Odpowiedz z cytatem

Ot i problem nie załącza się nie ma czujnika w chłodnicy więc steruje chyba tym komputer wtrysku ale musi brać chyba sygnał o temperaturze silnika z kturegoś czujnika ,tylko ktury to i czy nie trzeba włączenia regulować w programie jak to jest w fordach . Wielka proźba o jakieś sugestie bo ciepło się zrobiło a nie chcę zrobić tego co poprzedni właściciel ugotować na twardo jak jajko . Mam już inny wyprubowany patent ale chciał bym by to jednak działało jak fabryka pisze Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
teamc
*
*


Dołączył: Feb 12, 2006
Posty: 34
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pon Maj 01, 2006 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sprawdzales czujnik w glowicy i czy sprawdzales ten czujnik w bloku??? Obydwa sa z tylu silnika kolo kolektora wydechowego Sad troche roboty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten czujnik w głowicy był ostatnio wykręcany ale nie mieżyłem go bo nie znam parametrów ale jest terz drugi w głowicy w obudowie termostatu a tam koło kolektora nie kojaże nic takiego nie widziałem jedynie ten w głowicy akurat takiego samego składam głowice to się przyjże w tym akurat wentylator normalnie działał to potrenuje czuję znów jakąś nowalijkę w moim TS ciekaw jestem ile jeszcze tych cudów w nim znajdę pozdro dla wszystkich a dla forumowiczów z Łodzi uważajcie gdzie odstawiacie autka do naprawy bo tam są magicy nie z tej ziemi Laughing Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Sro Maj 03, 2006 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najpierw sprawdź na krótko czy wiatraki się kręcą. Miałem niedawno podobny problem, poczytaj w dziale elektryka temat:"Pilne. Zagotowany silnik V6".


PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
madasz
*
*


Dołączył: May 05, 2006
Posty: 1

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj.
Miałem ten sam problem w Altimie - to taki amerykański Nissan Smile
Otórz w silniku są dwa czujniki temperatury - jeden do wskaźnika przy zegarach(ten na kokpicie) i na ogół jest to jakaś termopara, a drugi do sterowania wentylatorem chłodnicy. Ten drugi występuje w dwóch podstawowych wersjach:
1 - jako styk zwierany po przekroczeniu pewnej temperatury,
2 - jako termistor(opornik o zmiennej rezystancji zależnej od temperatury).Komputer mierzy tą oporność i w ten sposób ustala, czy już jest gorąco czy jeszcze nie Smile
Ja nie mogąc dostać oryginalnegoczujnika, tymczasowo pociągnąłem sobie kabelek do kabiny i na końcu podłączyłem potencjometr - jak widziałem że mi na wskaźniku temperatura rośnie, to kręciłem nim w jedną stronę i załączały się dmuchawy, jak temperatura spadła - kręciłem w drugą stronę i się wyłączały.Oczywiście rozwiązanie tymczasowe aż do wymiany na oryginalny czujnik, choć można też zrobić małą przeróbkę i zastosować zwykły stykowy,ale to temat na inną rozmowę Wink
Sprawdzić go morzesz wypinając wtyczkę-załączy się wentylator, i podobnie gdy zewrzesz oba styki we wtyczce.Wentylator wyłączy się jedynie kiedy między stykami będzie rezystancja ok. 30 - 70 kOhm. Jeśli tak jest, to masz 100% padnięty czujnik a reszta jest OK.

Pozdro
madasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak tylko zwolnię własny kanał to sprawdzę te czujniki a co do podłączenia na bezpośrednio to tak już w nim jest zrobione przez poprzedniego właściciela ale po włączeniu to jednak jest duży spadek prądu powoduje zakłucenia pracy silnika czyli obroty warjują a i ABS może się wyłączyć a to nie wskazane w ostatnią środę byłem w Kazimierzu Dolnym i to zaobserwowałem po włączeniu wentylatora ale mimo że wiem że się nie włącza to jednak tak bardzo się nie grzeje choć myślałem że będzie gożej Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 8:42    Temat postu: czujnik Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak jest w 2.3 (nieczesto je naprawiamy) ale w TS wentylatory zalacza komputer silnika (koszysta z informacji na temat temp. silnika). Czujnik raczej powinien byc dobry gdyz wariowal by ci silnik (jesli bylyby przeklamania na temat temp. ). Posprawdzaj przekazniki i cala instalacje.

Dobrym sposobem jest wstawienie czujnika z polozena Very Happy Kawalek rury w ktora tokarz wstawia otwor z gwintem na nasz nowy czujnik. Rozcinamy waz chlonicy i wstawiamy tam nasza nowa czesc. Nastepnie 2 kabelki + nowy przekaznik i problem z glowy Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I tak ASU chyba zrobię bo mam taki patent przygotowany ruka z chłodnicy starego Fiata ta co był na niej korek wlewu odlutowałem a wlutowałem tam gwint z dołu chłodnicy pod czujnik a wyprubowałem to kiedyś na sierce bo padła wiskoza i korkach się grzała kumplowi i tak mu właśnie zrobiłem ale tu wolał bym by działało z kompa bo jednak włączenie na ful wentylatora powoduje że nawet ABS przestaje działać tak było w omedze po podobnej przerubce i potem doszłem że to było przyczyną nie działania ABSu niby mało istotne a ma fatalny wpływ czasem w skutkach mam włącznik sterowany ręcznie i po włączeniu to zaczyna motor żle pracować więc będe prubował uruchomić z kompa Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Maj 11, 2006 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tego wentylatora jest tak, ktoś przed silnikiem przecioł przewód i wmontował przełącznik co dawało zupełne wyłączenie wentylatora a dla tego że po uruchomieniu motoru po około 0,5 min załączał się mimo zimnego silnika przekażnik działa prawidłowo bo po podaniu masy przez kontrolkę to załączył wentylator czyli ten obwód jest okej pozostaje sprawa czujnika i komputera, czujnik ten w głowicy jest od wskażnika a od kompa jest w obudowie termostatu tak że zaczyna mnie martwić komputer bo wychodzi że to jego sprawka że cały czas chodzi wentylator mimo że czujnik zmostkowałem całkiem i tak wentylator nie stanoł a jak już kiedyś pisałem to chyba kontrolka czek engine jest podpięta pod kontrolkę ABS bo jednocześnie gasną i nigdy w czasie jazdy się nie zapala, ale to dopiero jak zdejmę deskę to będe pewny ,pytanie czy po podpięciu kompa pod inny komp djagnostyczny da się ustawić temperature włączenia wentylatora i czy jest możliwe że może być uszkodzony mimo że silnik pracuje na benzynie nie tak żle no i czy serwis opla dysponuje programem bo oni handlowali tymi wozami w europie Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Maj 21, 2006 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I ten temat jest zakończony nie odzyskałem orginalnego działania a zrobiłem stałe mechanicne uruchomienie wentylatora i jest dobrze rura z czujnikiem wmontowana w przewód za termostatem przy chłodnicy i działa steruje przekażnikiem od wentylatora jak by ktoś miał pytanka służę pomocą w tym problemie pozdro dla wszystkich Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group