www.asu.pl :: Zobacz temat - klima
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

klima

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Cze 04, 2005 6:13    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

witam,czy pelny serwis klimatyzacji+wymiana czynnika chlodzacego(1.02kg) za 270zł to dobra cena czy za duzo gosciu chce ze mnie zedrzec(escort 1900ccm,89r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
matlas
*
*


Dołączył: Apr 01, 2005
Posty: 23
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Sob Cze 04, 2005 7:12    Temat postu: Re: klima Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
witam,czy pelny serwis klimatyzacji+wymiana czynnika chlodzacego(1.02kg) za 270zł to dobra cena czy za duzo gosciu chce ze mnie zedrzec(escort 1900ccm,89r)



Witam
Ostatnio jak byłem w shell autoservice to za przegląd i napełnienie ( Ford escort 94 r) czynnikiem chcieli 199 PLN. Znalazłem też inny zakład w W-wie (nie pamiętam nazwy) gdzie za to samo chcieli 149 PLN. Ale to wszysto zależy co rozumia przez pełny serwis. Czy wymiana czynnika jak piszesz czy tylko dopełnienie i sprawdzenie działania jak w moim przypadku czy wymiana jeszcze np filtra itp. Jestem laikiem w tych sprawach ale takie ceny mi podali więc może coś Ci to pomoże w porównaniu cen.
Pozdrox
Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Sob Cze 04, 2005 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam jeśli pełny serwis znaczy (wymiana oleju w sprężarce, wymiana czynnika, wymiana filtra pyłkowego, czyszczenia parownika i skraplacza, sprawdzenie wszystkich połączeń, dokrecenie elementów skrecanych i wymiana oringów uszczelniajacych.) to nawet nie jest to głupia cena tylko ze jeszcze nie słyszałem zeby kto kolwiek cos takiego robił zazwyczaj podjezdzasz ty idziesz do baru potem kasy, a do auta dobite jest troche czynnika i po wszystkim. Z drugiej strony wymiana czynnika nie jest potrzebna freon r12 nie ulega biodegradacji a przynajmniej nie w tak krótkim czasie. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
w moim windstarze z 95r. jakby klima była jakaś słaba czuć chłodne powietrze ale wszystkich pozycjach łącznie z max jakoś nie czuję wielkiej różnicy zastanawiałem się czy trzeba dopełnić zbiornik czy po prostu tak ma być bo to nie lodówka ... widziałem w książce remontowej butle do dobijania wyglądała jak aerozolowy dezodoran ... jak ocenić we własnym zakresie czy klima działa o'k
dzięki za porady... POZDRAWIAM
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
w moim windstarze z 95r. jakby klima była jakaś słaba czuć chłodne powietrze ale wszystkich pozycjach łącznie z max jakoś nie czuję wielkiej różnicy zastanawiałem się czy trzeba dopełnić zbiornik czy po prostu tak ma być bo to nie lodówka ... widziałem w książce remontowej butle do dobijania wyglądała jak aerozolowy dezodoran ... jak ocenić we własnym zakresie czy klima działa o'k
dzięki za porady... POZDRAWIAM
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Lip 02, 2005 18:01    Temat postu: Re: klima Odpowiedz z cytatem

AC i AC MAX różni się tylko tym, że w AC MAX nie ma pobierania powietrza z zewn, tylko jest cyrkulacja powietrza w kabinie. Stąd "szybsze" chłodzenie. Ja z kolei mam dziwne syczenie gdy pracuje klima. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Sob Lip 02, 2005 21:00    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

wielkie dzięki za ac i ac max
ale czy ktoś wie coś na pozoztałe tematy związane z klimką
pozdrawiam
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 06, 2005 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U nmie też syczy nawet przez 3-4 sekundy po wyłączeniu silnika.
Ale myśle ze to w normie- no może troche irytujące.

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 06, 2005 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie klima działa w ten sposób że nawiewy z kokpitu nie dają tak zimnego powietrza, natomiast nadmuch na tył to prawdziwa arktyka.
Wydajność podwójnego obiegu jest tak ogromna ze samochód rozgrzany w słońcu do maxa jest po minucie zupełnie chłodny. Plastiki jeszcze parzą ale powietrze jest chłodne.


Wijtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Czw Lip 07, 2005 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
no to świetnie jak masz na tył nie daje ci po twarzy i gardełku ja niestety mam tylko przód kombinuję jak chociaż część przerzucić na część tylną może ktoś już robił takie zabiegi i pochwali się osągnięciami
pozdrawiam
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
skalka
*
*


Dołączył: Nov 13, 2005
Posty: 17

PostWysłany: Czw Kwi 27, 2006 10:28    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

no właśnie te syczenie, czy ktoś może to wyjaśnić ?
Jak włączam klimę (w Dodge Caravanie 96) to zaczyna syczeć i słabo studzi. Byłem u fachowca to chciał od razu serwisować (200zł). Ostatnio wymieniałem czynnik w 04.2005. Wydaje mi się, że gość chce mnie naciągnąć. On uważa że jest małe ciśnienie, sugeruje nieszczelność. A przy tak niskim ciśnieniu nie widzi on nieszczelność, choć tego ciśnienia niczym nie sprawdzał. Czy nie można sprawdzić w inny sposób ciśnienia bez wymiany czynnika chłodzącego?
Klima się załącza więc coś tam jest, ale te syczenie????
Inny ktoś sugeruje niedrożność w układzie.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 27, 2006 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze to sam jestem ciekaw. Takie samo syczenie w tym samym modelu.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Czw Kwi 27, 2006 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz za mało czynnika dlatego występuje to syczenie zawór rozprężny otwiera sie na maxa i na dodatek ma przed soba gaz a nie ciecz- długo by gadać jeśli w kwietniu dobijał ci ktoś czynnik i juz jest mało to napewno nieszcvzelność najlepiej ją sprawdzić barwnikiem lub azotem no i oczywiście tego typu operacje wiążą sie z wymianą czynnika nie powinien cie skasować wiecej niz 280 zł jak coś dzwon moze cos przez tel poradzimy chociaż cieżko jak sie nie widzi
Pozdrawiam Piotrek
503-129-416
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pią Kwi 28, 2006 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety u starszych modelach, a 96, 97 to jednak już są starsze modele, czynnik chłodzący w obiegu klimy może uciekać nie tylko ze względu na typową nieszczelność, ale również może ultaniać się przenikając przez ścianki starych przewodów i takiej nieszczelności nikt nie wychwyci. W takich przypadkach raz do roku, najlepiej wiosną trzeba dobić klimę.
Warsztaty najczęściej podłączają maszynkę, która wypompowuje czynnik chłodzący, uzupełnia, waży go dobija do instalacji, potrzyma pod ciśnieniem, potem znowu wypompuje i ponownie waży. Maszyna stwierdzi nieszczelność jeżeli wychwyci różnicę w wadze. Ale ta operacja trwa ok 40 min. W tak krótkim czasie nie wychwyci jednak małych nieszczelności, powolnego ulatniania się czynnika. Dlatego powinno się również popsikać przewody, połączenia itp jakimś badziewiem zielonym, ale nie wszystkie warsztaty mają ochotę to sprawdzić.

PZDR

PS. Jeżeli wszystkim syczy to może tak powinno być????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Kwi 28, 2006 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja mam inne pytanie, mam chlodzenie na full, ciagnie troche energii, jesli zmniejsze chlodzenie to czy wtedy bedzie mniej tej energii zuzywac i tym samym mniej paliwa? chodzi mi o klimy zwykle, nie autoklimy;)
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Kwi 28, 2006 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej nic a nic,majac 2 opcje normal i full rozni sie to tym ze przy pierwszej powietrze do schlodzenia jest podawane z zewnatrz pojazdu,natomiast przy drugiej obcji masz obieg zamkniety z wnetrza samochodu,a reszta to polsrodki ale jak pracuje sprezarka to nie masz wplywu na to ile ona zuzywa energii
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
skalka
*
*


Dołączył: Nov 13, 2005
Posty: 17

PostWysłany: Sob Kwi 29, 2006 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za info
chyba tak jest jak napisał Slowik, w warsztacie dobili mi klimę i twierdzą że nie ma nieszczelności (zapłaciłem 100zł)
Ale czy takie dobijanie jest w porządku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Sob Kwi 29, 2006 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyne auto gdzie można zaoszczedzić troche tej energii to Mercedes ma on montowaną sprężarke 2-stopniowa przy mniejszych obrotach pracuje połowa tłoków ale przy dużym upale i jeszcze nie wychłodzonym aucie to za mało. coś za cos
Pozdrawiam Piotrek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Kwi 29, 2006 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a taka ciekawostka,nieszczelnosc klimy byla i jest,wiec w usa wymyslili czynnik chlodzacy sprzedawany w opakowaniach jak farba w sprayu,kosztuje to ok.20$,wystarczy kupic wezyk podpiac puszke i po problemie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Nie Kwi 30, 2006 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no u nas przecież tez mogło by tak byc ale to chora europa tu musza byc specjalnie oznaczone opakowania i o czyms takim to wogóle nie ma mowy-- nic po ludzku--chore przepisy!!!
Pozdrawiam Piotrek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 11:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Z tym czynnikiem to nie taka prosta sprawa.
Po pierwsze nie ma tzw. dobijania. Maszyna zawsze wyciagnie to co jest w układzie i napełni go taką iloscią jaka powinna być.
Duze nieszczelnosći ( pęknięty,dziurawy wąż, przewód, nieszczelność na oringach) można sprawdzić przy pomocy azotu, na mniejsze nieszczelności stosuje się specjalny kontrast do czynnika chłodzącego. Ale to można wykryć dopiero po kilku dniach uzytkowania.

Dobijanie z puszki to nie najlepszy pomysł. Musi być odpowiednie ciśnienie, i odpowiednia ilosć. Jak za moło czynnika to spręzarka nie ruszy. Jak za dużo może rozwalić układ. Dlatego nie polecam tego typu zabiegów.

Jak są jakieś pytania to piszcie. W miarę mozliwości będę odpowiadał.
Robimy w klimach już od 5 lat.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak można samemu sprawdzić, że klima potrzebuje "dobijania"? Póki co chodzi. Pamiętam jak kiedyś wymieniali kompresor w lodówce, to gość ze stoperem sprawdzał czasy załączenia i wyłączenia. Wiem że to inne warunki, w domu jest stała temp, lodówka też chłodzi do określenej temp. Ale może tu też jest taki sposób. Wydawać 180pln na to tylko by mieć spokojną głowę przed letnimi upałami to trochę dużo, a tyle chcą za kompleksową obsługę. Może za rok na wiosnę zrobię odkażanie + serwis, teraz zrobiłem tylko odkażanie i jeżdżę dalej. Przynajmniej wiem jak to zrobić samemu na jesień.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

180 zł za kompleksową obsługę to dobra cena.
jeśli chodzi o sprawdzenie czy trzeba "dobić" to wystarczy podjęchać do warsztatu który obsługuje klimy żeby sprawdzic ciśnienie w układzie.
zależy ono od wielu czynników jak temperatura, układ itp. Ale zawsze minimum powinno pokazać 8-10 atm. koszt sprawdzenia ok. 15zł.
Pozdrawiam.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group