www.asu.pl :: Zobacz temat - CO TO ZA FILTR?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CO TO ZA FILTR?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Sro Kwi 26, 2006 7:25    Temat postu: CO TO ZA FILTR? Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie.Dzisiaj wlasnie zakladam dodatkowa chlodnice skrzyni i okazuje sie ze na przewodzie ktory wychodzi ze skrzyni i wchodzi w dolny nypel chlodnicy podstawowej mam jakis filtr ,cos podobnego do filtra paliwa tylko troche wiekszy.Co to jest i czy on tam musi byc?I drugie pytanko czy wlasnie na tym wezu mam wpiac chlodnice czy na powrocie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Sro Kwi 26, 2006 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie sp-uscilem olej okazalo sie ze ma barwe duzo ciemniejsza jak go wymienialem 6tys.km temu.czy to normalne?Jak wleje do sloika ten stary i obok nowy prosto z butelki to jest duza roznica w klarownosci.Czy cos sie dzieje ze skrzynia?W misce na dnie znalazlem tylko ciemny mulek,ale nie wiele.Stary olej to dexron II.teraz chce zalac moparem plus III.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 27, 2006 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak skrzynia przez ten czas tzn.6tys pracowala prawidlowo to normalne,przy wymianie oleju nigdy nie jestes wstanie calego spuscic,kilka litrow zostaje w tzw.baniaku i on miesza sie z nowym powodujac wrazenie zuzytego,caly olej jestes wstanie wymienic przy remoncie skrzyni,albo robic wymiane wyplukujac go co jakis czas i zastepujac nowym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Czw Kwi 27, 2006 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A kto wie co to za filtr ktory opisalem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Sob Kwi 29, 2006 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na filtrze jest tak napisane;MAGNEFINE SUITABLE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION AND POWERS STEERING. MADE IN AUSTRALIA BY BOSS COMPONENTS. UK PATENT NO 4689/144 UK PATENT NO 0156 759 FLOW BATCH 0099. To wszystko co moglem odczytac .Filtr znajdowal sie na powrotnym przewodzie olejowym do skrzyni.CO TO JEST?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 29, 2006 13:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyglada na to,ze jest to magnetyzer (filtr magnetyczny?)do plynu skrzyni biegow (lub wspomagania) majacy moim zdaniem wylapywac mikroczasteczki metalu krazace w ukladzie. to tylko oczywiscie moje przypuszczenie...
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Sob Kwi 29, 2006 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co na to ASU?Czy spotkales sie juz z takim czyms w tych autach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Sob Kwi 29, 2006 15:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie zrobilem pierwsze kilometry po zmianie oleju na mopar plus III i rewelacja.Biegi zmienia bez jakichkolwiek odczuc ,ciekawe jak dlugo? Laughing Ale przy zalaczeniu R mam te pukniecie jakby lzejsze.Zalanczam drugi raz R wchodzi gladko,trzeci raz gladko ,czwarty i jest pukniecie.I znowu D jade pewien odcinek,zatrzymanie wrz.R gladko,na N i z powrotem na R juz jest odczuwalny,z powrotem na N i jeszcze raz R i jest szarpniecie i jakby stuk.Najpierw slysze terkotanie i po sekundzie szarpniecie i jakby uderzenie.Biegi zmienia rewelacja!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Pon Maj 01, 2006 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozciolem ten filtr na pol i okazuje sie ze jest to faktycznie magnetyzer.W srodku znajdowal sie magnez i zwykly filterek i troszke opilkow wraz z czarna mazia.Gdzie moge taki kupic.Moze ktos ma cos takiego u siebie na stanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 01, 2006 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po co ci przeciez"magnesy nie dzialaja i moga tylko popsuc elektronike w aucie" Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Pon Maj 01, 2006 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No chyba jak ten filtr byl tam wpiety to chyba nie bez powodu.Przejechalem z nim 35tys.km. i elektronice nie zaszkodzil i z tego co widze to tylko dzialal na korzysc skrzyni.A i podejzewam ze siedzial tam duzo wczesniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 01, 2006 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przeca zartuje cytujac tu zlosliwie zacieklych wrogow magnesow w kazdej postaci. juz dawno napisalem,ze nawet gdyby magnetyzery nie dzialaly to zatrzymuja opilki metalu:)
pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 01, 2006 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie dawno widziałem coś takiego na Allegro.
Co prawda w misce skrzyni znajduje się magnes wyłapujący metalowy pył z zużywających sie tarcz ale dodatkowy chyba nie zaszkodzi.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adamparker
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 26

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie filtry montuje się po remoncie skrzyni żeby wyłapały resztki opiłków z układu chłdozenia skrzyni ( przeważnie przed remontem stara skrzynia jest przemielona) . Należy bezwględnie go zdjąc po przejechaniu około 1000 km . .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co sie dowiedzialem jest to dodatkowy filtr magnetyczny ktory zbiera wszystko to co nie wylapie magnez w misce.Montuje sie go nie po to zeby wyczyscil uklad chlodzenia skrzyni ,ale po to zeby dodatkowo przefiltrowywal olej i wylapywal wszystko to co nie wylapie filtr i magnez w misce.Podobno w duzym stopniu poprawia klarownosc oleju .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie;)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 9:58    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

BRODA napisał:
Wlasnie sp-uscilem olej okazalo sie ze ma barwe duzo ciemniejsza jak go wymienialem 6tys.km temu.czy to normalne?Jak wleje do sloika ten stary i obok nowy prosto z butelki to jest duza roznica w klarownosci.Czy cos sie dzieje ze skrzynia?W misce na dnie znalazlem tylko ciemny mulek,ale nie wiele.Stary olej to dexron II.teraz chce zalac moparem plus III.


Musi byc duza roznica z 2 powodow :

1. Dexron 2 jest mniej odporny na temp. i szybciej traci swoje wlasciwosci.
2. Przeprawcowany olej jest zawsze bardziej brunatny.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Aandrzej3
*
*


Dołączył: Sep 25, 2006
Posty: 11

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adamparker napisał:
Takie filtry montuje się po remoncie skrzyni żeby wyłapały resztki opiłków z układu chłdozenia skrzyni ( przeważnie przed remontem stara skrzynia jest przemielona) . Należy bezwględnie go zdjąc po przejechaniu około 1000 km . .
Święta prawda znajomemu założyli taki we włoszech po wymianie skrzyni i zapomnieli zdiąć, po 500km filterek się zapchał i skrzynia padła. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

filterki sa dostepne na ebay ..tez chcialem sciagnac bo to do wszystkiego jest .. skrzynia, pompa wspomagania itp ... koszt w usa smieszny .. u nas niedostepne ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Gru 11, 2006 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do filterka miałem taki sam dopiero go zdjąłem i teraz już wiem że zakładają go po remoncie skrzyni przed zdjęciem filtra miałem szarpnięcie na 2 bieg po zdjęciu nie ma tak więc kto go ma niech zdemontuje bo jak się zapcha to może uszkodzić skrzynię Idea
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Wto Sty 15, 2008 17:30    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

Tak dobrze muwisz ja stary i przypchany to nalerzy go zmienic na nowy ,jesli niemozesz kupic to niezakladasz wogule ,ale bylem dzis w sklepie i zapytalem o ten filterek bo mam go uiebie ale niwyglada juz aptycznie wiec trzeba go zmienic ,aha i w sklepie powiedzieli ze jest to czec ktora sie wymienia razem z filtrem gluwnym ,a koszt tego filterka magnetcznego to 30euro ,i tez go zaloze bo koszt niewielki a co nowe to nowre i raczej do nastenej wymiany sie niezapcha.
_________________
MERCURY VILLAGER FULL OPCJA 3.0 95r Sprzedany .Nowy nabytek CHRYSLER T&C 3.8 95.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group