www.asu.pl :: Zobacz temat - Stukanie w silniku podczas przyspieszania - nie panewki !!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stukanie w silniku podczas przyspieszania - nie panewki !!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kamell80
*
*


Dołączył: Jul 03, 2013
Posty: 19
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Wto Sie 20, 2013 21:16    Temat postu: Stukanie w silniku podczas przyspieszania - nie panewki !!! Odpowiedz z cytatem

Witam . Mam mały problem. PTS 2.3 . Silnik mruczy jak nowy, zalany olejem 5W50 Mobila. Wymieniony nowy rozrząd . Poprzedni właściciel robił głowicę i dół silnika (szlif wału , panewki) I teraz uwaga : odpalam silnik rano (zimny) mruczy pięknie - bez względu na obroty silnika- mogę dodawać gazu agresywnie i puszczać pedał - zero stuków. Wrzucam jedynkę i jedziemy- dodaję gazu i słyszę klekotanie ( jakby szklanki grały) . Po rozgrzaniu silnika klekotanie podczas przyspieszania jest słabiej słyszalne lub prawie w ogóle. Ciśnienie oleju jest OK. Silnik chodzi naprawdę cicho, jedynie podczas przyspieszania jest to słyszalne i zazwyczaj w zakresie obrotów 2-3 tysiące ( biegi od 1-3 bo później już się nie wsłuchiwałem). Czy ktoś spotkał się z podobną przypadłością? Obstawiam sworznie na tłokach. Taki przypadek miał jeden z moich znajomych w swoim pontonie-ale u niego grało na luzie kiedy dodał gazu w zakresie obrotów 2-3,5 tyś. Zapewne powiecie że panewki ale : przy gęstym zimnym oleju nie byłoby tego grania- u mnie natomiast na zimnym jest największe. Wychodzi na to że materiał -tłok/sworzeń/korbowód- rozszerza się podczas pracy od temperatury ( to normalne oczywiście ) przez co luz się zmniejsza i stukanie jest dużo cichsze na gorącym silniku. Tak to niby na zdrowy rozum wygląda... Jakieś wasze sugestie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Sie 20, 2013 21:49    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

A przed wymianą rozrządu(jaki?)miałeś te objawy?
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kamell80
*
*


Dołączył: Jul 03, 2013
Posty: 19
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Wto Sie 20, 2013 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz że zastanawiałem się nad tym , tzn czy łańcuch mi nie obija o budowę i powoduje te stuki. Ale wracając do twojego pytania. Przed wymianą rozrządu było jedne wielkie jęczenie i dzwonienie. Silnik pracował jak kupa gówna. Gorzej jak diesel w perkinsie. Myślałem na początku że to wałek rozrządu lub hydrosztos jest uszkodzony bo tak waliło. Ale po skręceniu kierownicą w którąś ze stron hałas cichł bo opór stawiany przez pompę wspomagania naciągał zdeka łańcuch rozrządu. W ten sposób wiedziałem ,że to rozrząd hałasuje. Nic nie byłem w stanie usłyszeć oprócz tego hałasu więc nie wiem czy to było już wtedy. Dodam ,że ściągałem jeszcze pokrywę rozrządu kilkakrotnie bo wymieniałem uszczelkę itp. i łańcuch był naciągnięty tak jak powinien. Najprościej żeby sprawdzić czy to nie łańcuch byłoby przemalować obudowę czarną farbą od wewnątrz. Jeśli łańcuch obija to będzie widać wytarte miejsce. Dodam jeszcze że ten dźwięk był słyszalny od razu po wymianie rozrządu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Kamell80
*
*


Dołączył: Jul 03, 2013
Posty: 19
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Wto Sie 20, 2013 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozrząd made in japan. Przynajmniej takie opakowanie jak pamiętam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Sie 20, 2013 22:16    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Jak jest napięty to niema co tam szukać,a cholerstwo może stukać od dawna.Nie mam pomysłu co...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kamell80
*
*


Dołączył: Jul 03, 2013
Posty: 19
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Wto Sie 20, 2013 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ciężka sprawa. Spróbuję jeszcze wykręcić świece i zobaczyć czy da się zbadać ewentualny luz na sworzniach tłoków. A mam jeszcze jeden problem. Kiedy silnik się nagrzeje mocnooo w upalny dzień to jadąc puszczam gaz i kiedy po chwili go dodaję fura strzela w wydech-tak jakby zbierało się paliwo przed katalizatorem. Można by było podejrzewać że rozrząd przestawiony ale jest na znakach. Znak na wale nie zgadza się o pół zęba ale inaczej nie da rady ustawić. Nie mam zbytnio czasu na rozkminianie dlatego pytam na forum....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group