www.asu.pl :: Zobacz temat - skrzynie znowu szlag trafil
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skrzynie znowu szlag trafil

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Sie 20, 2010 21:14    Temat postu: skrzynie znowu szlag trafil Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie

Cadillac Seville STS 1998

1. Przy dodawaniu gazu (tez na postoju) bardzo wyrazny gwizd od strony skrzyni
2. Przy przyspieszaniu i wrzucaniu biegu na wyzszy pow 4000 obr 3 lupniecia, takie zdrowe lupniecia, malo silnika nie urywa.
3. Juz nie probuje 4000, skupiam sie na przyspieszaniu do 2500. Do 2000 obr jest OK, zrzuca biegi na nizszy/wyszy, przy 2500 obr nie potrafi wrzucic biegu na wyzszy, caly czas jedzie tym samym a obroty faluja (z powodu skrzyni)
4. Powyzsze objawy 100% takie same jak przy 1 uszkodzonej skrzyni

Pytania:
1. Mam dzialajaca skrzynie z Aurory 1996 4.0L. Zarowno ta jak i moja to 4T80E z przelozeniami 3.71. Z zewnatrz to samo. Ale moja watpliwosc to wytrzymalosc, Aurora ma 250KM a moj 305KM. Wie ktos czy bebechy obydwu skrzyn sa takie same?

2. Konwerter od skrzyni z Aurory nie pasi. Mam 2 konwertery z dotychczasowych uszkodzonych skrzyn. Ale rozumiem ze skoro skrzynie sa pelne opilkow to nie moge ot tak sobie uzyc konwerterow od nich?

Jak ktos ma jakies infor to bardzo prosze o odpowiedz, w poniedzialek chcialbym zaczac wymiane
Zdrowko
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 20, 2010 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skrzynie 4T80E w 98 Seville STS i 96 Aurora byly takie same. Kod ogolny na naklejce w bagazniku- MH1,ratio: 3.71 .Powinny pasowac,bebechy sa takie same....ale nie znam szczegolow,bo bylo kilka modeli tych skrzyn ( inne kody na metalowej tabliczce), rozniacych sie predkosciami zapinania i redukowania biegow.>>>> Moc silnika jest nieistotna.Skrzynia przenosi sile ,a nie moc.A sila to Moment Obrotowy ,czyli Torque. 4T80E MH1 jest obliczona do wspolpracy z silnikami o sile do 305 Lb-ft (413 Nm).Maxymalna sila przekladni to 461Lb-ft (625Nm). Maxymalne obroty -6500.>> Co do konwerterow to w obu tych autach spotykalo sie rozne . Zasadniczo byly dwa typy: C60 dla Aurora od 93 roku i C61 dla Cadillacow. Typ konwertera zakodowany jest na nim na naklejce. Dla Cadillaca od 94r w gore jest typ C61: kod 8683440 albo 8689990, skrocony kod " 440 ". >>> Dla Aurory od 93 w zwyz jest typ C60:kod 8683441 albo 8689991,skrocony kod "441".>> Takze konwerter nalezy dobrac wlasciwy,bo prawdopodobnie ten od Aurory jest slabszy.Ale z kolei wiem ,ze dobierajac kiedys konwerter do Aurory servis przyslal nam taki sam jak od STSa..Czy mozna odwrotnie - tak jak u ciebie - tego nie wiem. Gdy wpadna mi w rece jeszcze jakies informacje - to napisze.>>>>A tak wogole to sprobuj zeskanowac wszystkie bledy skrzyni-moze to tylko mala usterka i obedzie sie bez remontu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 6:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ogromne dzieki za odpowiedz!

Skoro juz mam ta skrzynie od Aurory to ja wymienie, a ta uszkodzona bede trzymal na zapas.
Nawiasem mowiac dowiedzialem sie ze sa 4 typy skrzyn w Seville 98-04

1. STS 98-99
2. STS 00-04
3. SLS 98-99
4. SLS 00-04

A wiec skrzynia od Aurory najprawdopodobniej jest kompatybilna z STS 98-99

Teraz jeszcze pytanie:

1. Czy powinienem podmieniac komputery skrzyni czy zostawic ten od Aurory?
2. Jaki olej powinienem wlac do skrzyni?

Nie chce zanudzac ale moze komus sie przyda.
Kupilem STSa z 150tys na liczniku i od razu wymienilem olej w skrzyni na Mobil1 ATF 220. Skrzynia pojezdzila moze z 1000km i sie rozpadla.
Kupilem druga skrzynie od Deville ale okazalo sie ze to taka jak od 98-99 SLS (z przelozeniami 3.11) wiec jezdzila tak sobie, ale jakos tam wytrzymala do czasu obecnej wymiany oleju. No wlasnie - wymienilem olej znowu na Mobil1 ATF220 i znowu po 1000km skrzynia poszla. Spojrzalem wiec na specyikacje oleju i tam jest wyraznie napisane ze spelnia wymagania klasyfikacji GM Dexron IID. Wg instrukcji ja powinienem lac min Dextron III czyli Mobil1 ATF320 a nie ATF220. Tak sie zastanawiam czy to bylo przyczyna uszkodzenia obydwu skrzyn?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 6:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to może nie padła, tylko przestała działać z powodu niewłaściwego oleju?
spróbój wymienić na właściwy
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 7:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najtansza opcja i najmniej czasochlonna bedzie dla Ciebie wymiana oleju,na wlasciwy i najlepiej metoda dynamiczna,byc moze skrzynie da sie jeszcze uratowac,skoro jak piszesz po 1000km zaczela szwankowac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komputer nalezy zostawic ten sam.Jest on zaprogramowany specjalnie do wersji SevilleSTS z tym wlasnie silnikiem.I do parametrow silnika odpowiednio steruje skrzynia.Jak wlozysz inny,beda problemy ,bo Aurora ma inny silnik - mniejszej mocy.Nie mowiac juz o kontroli innych urzadzen .Pamietaj,ze Cadillac jest najbardziej skomputeryzowanym autem.Doslownie wszystkim steruje elektronika.Nawet klapka od wlewu paliwa.Jest duza ilosc rozmaitych modulow skomunikowanych ze soba.Jako ciekawostka - w liczniku znajduje sie dodatkowy komputer analizujacy wszystkie funkcje i parametry pracy pojazdu,lacznie z lusterkami,fotelami,szybami ,kluczykiem do stacyjki,zamkiem bagaznika i wieloma innymi.Cokolwiek szwankuje - juz jest komunikat i nawet blokada zaplonu.Jakbys kiedys musial wymienic zespol licznika to trzeba go zaprogramowac w serwisie do twego kluczyka - inaczej nie odpalisz auta. A wiec OSTROZNIE z elektronika ,aby przypadkowo czegos nie uszkodzic.<<<<<<Co do oleju - to DexronIID jest niewlasciwy - za gesty. Musisz koniecznie zmienic na DexronIII.Ale radze uzywac olejow o oryginalnej specyfikacj DexronIII,a nie europejskich jak ATF320.Nie kombinuj - mysl po amerykansku .ATF320 jest troche gesciejszy od oryginalnego DexronIII . Europejskie specyfikacje sa dla aut glownie niemieckich- sa podobne ale jednak inne i stosuje sie je zastepczo. Biuletyny serwisowe zalecaja uzywanie juz prawie wszedzie DexronVI w miejsce III.Jest poprawa pracy szczegolnie zima. Ale warunek - skrzynia musi byc w dobrej kondycji i miec dobre uszczelniacze.Gdy jest duzy przebieg stosuje sie Dexron ATF HighMileage http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9018758&contentId=7033928 Polecam,sprowadz sobie ten olej a skoncza sie problemy ze skrzynia.>>>>>>>>Co do uszkodzenia Twojej skrzyni : na podstawie twojego opisu przyczyna mogl byc niewlasciwy(za gesty) olej + wysokie obroty na jakie wkrecales skrzynie.Wysoka temperatura i bardzo wysokie cisnienie ktore rozwalilo wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie jak mowisz - sprawdzalem olej na wylaczonym silniku i przez to przelalem poziom, w dodatku ATF 220. Dodatkowo duza predkosc i tak jak mowisz....

Ale jeszcze jedna bardzo wazna sprawa:

Skrzynie ktora bede wkladal jest od Aurory '96 i pytanie czy mam zamieniac komputer w tej skrzyni na komputer od skrzyni od STSa. Ja mam Cadillaca Seville STS '98.

Druga sprawa to udalo mi sie uzyskac od sprzedawcy skrzyni Aurory konwerter i ma symbol 24205486. Ws specyfikacji Dacco pasuje jak ulal do Cadillac Seville STS. Mialbys mozliwosc to sprawdzic?

Ten castrol jest u nas niedosteepny. Ktory w takim razie bylby najlepszy?

http://allegro.pl/item1197139705_olej_wspomagania_automat_skrzyni_gm_opel_dexron_vi.html

http://allegro.pl/item1197096068_olej_dextron_iv_atf4_mopar_skrzynia_aut_cherokee.html

http://allegro.pl/item1197000743_castrol_przekladniowy_tq_diii_dextron_iii_1_l.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skrzynie w Cadillacach nie maja oddzielnego komputera. Wszystkim steruje Glowny Komputer PCM - PowertrainControlModul.Steruje calym zespolem napedowym silnik-skrzynia. Tak jak juz ci pisalem wczesniej,komputer zostaje ten sam - nic nie wolno zmieniac.>>>>>A tak swoja droga to bardzo dziwny ten twoj przypadek - przeciez komputer caly czas analizuje temperature i cisnienie oleju w skrzyni ( sa specjalne czujniki).Gdyby bylo cos nie tak,to wyskoczylby komunikat - silnik dostalby redukcje mocy a nawet wylaczylo by zaplon.>>>>>> Co do olejow : to z twojej oferty tylko jeden spelnia parametry http://allegro.pl/item1197139705_olej_wspomagania_automat_skrzyni_gm_opel_dexron_vi.html#gallery Pozostale to oleje przeznaczone do zupelnie innych aut.>>> W obecnej chwili nie mam mozliwosci sprawdzenia danych tego conwertera,ale jak cos zdobede to dam znac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie sprawdzilem dane - konwerter Dacco z kodem 24205486 bedzie pasowal do wszystkich Seville 1993 - 2004. Typ konwertera : B84PIN.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Sob Sie 21, 2010 19:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smile aa teraz rozumiem o komputerze, sadzilem ze jest oddzielny dla skrzyni. Komputer sam w sobie nie sygnalizuje zadnych bledow. O elektronice faktycznie jest jak mowisz. Byle duperela a nie dziala pol samochodu, np blad ABS/TCS powoduje odciecie jedynki itp...

Nie masz pojecia jak mi pomogles Smile


Jeszcze raz wielkie dzieki!


Ostatnio zmieniony przez oklaski dnia Sob Sie 21, 2010 19:31, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktory komputer masz na mysli?Tam przy skrzyni nie ma komputera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze ostatnie pytanie: Przy zmianie tej skrzyni nalezy wymienic olej z filtrami? Ile wtedy tego oleju wejdzie?

Wielkie dzieki!
M.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuje wymienic olej i filtr,bo nie sadze ze ktos to ostatnio robil w kupionej skrzyni.Wtedy bedziesz wszystkiego pewien. Wymien olej w calosci - potrzeba 11 litrow. >> Bardzo dobry olej ATF HighMileage jest Valvoline MaxLife. I jest on dostepny w polsce. http://www.valvoline.pl/MaxLifeATF_index.html Tu masz oryginalne dane z usa: http://www.valvoline.com/pdf/Maxlife_ATF.pdf

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Sob Sie 21, 2010 19:50, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkVII ogromne dzieki za pomoc!
Pozdrowienia
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam znowu dylemat. Na konwerterze oryginalnym od STSa (tym zanieczyszczonym opilkami) mam number 24205485 a na tym od Aurory jest 24205486.

Bedzie zatem ten od Aurory pasowac?

Wg http://www.gordontransparts.com/pdf/codes.PDF
niekoniecznie...
Dzieki
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 24, 2010 3:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzilem dzisiaj wszystko dokladnie u znajomego w serwisie .A wiec masz cos pokrecone z tym konwerterem w swym STS. Konwerter 24205485 byl wstawiany od 92r w Allante i 94r. w Aurora 4.0L . I nie wiem dlaczego 24205485 miales w STSie??Do Seville STS musza byc numery : 24201885 albo 24205486 , albo 8683440,albo 8689990 .. Natomiast do Aurora od 95 roku wkladano tez te "mocniejsze" od Cadillaca 4.6L. Jezeli masz konwerter 24205486 - ktory byl jak mowisz w Aurora 96- to bedzie on pasowac do SevilleSTS 98.Przynajmniej powinien pasowac -tak wynika z opisow serwisowych - pod warunkiem ze skrzynia tez jest oryginalna.Bo moze ktos zalozyl 4T80E ale od innego auta i dlatego dal inny konwerter. Ten co miales w swym Seville (24205485) jest niewlasciwy i na pewno nie byl oryginalny.W opisie jest podane ze ma on inny typ lockapu i inny otwor walka pompy,troche inna konstrukcje w srodku oraz inny ksztalt obudowy i uchwytow..W STS konw.24205486 lockap jest viskozowy , a konwerter 24205485 ma lockap sprezynowy.Dowiedzialem sie ze sa specjalne konwertery z konwersja lockapu - tzw.zamienniki lockapu.Maja lockap mechaniczny a obudowe taka jak konwerter z lockapem viskozowym.To wszystko co udalo mi sie ustalic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Wto Sie 24, 2010 6:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po raz kolejny Mark ogromne dzieki!
Pozdrawiam
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmianilem skrzynie i chodzi wspaniale Smile Zmienia biegi bardzo plynnie, przelozenia sa jak powinny, slowem wszystko super. Ze skrzynia.

Bo z ABSem/TCSem juz nie jest tak wspaniale Sad
Swieci sie kontrolka TCS/ABS i kod bledu jest ABS C1255 czyli EBCM Internal Malfunction.
Patrze ze wtyk wlozony chyba prawidlowo, jutor jeszcze obiecali posprawdzac te polaczenia. Jakby nie wtyczka to zmieniac ten modul ABS?

Druga sprawa to plyn chlodniczy - komputer zaczal informowac ze za malo plynu, a wlasciwy poziom jest. Staralismy sie tez odpowietrzyc i chyba sie w miare udalo bo weszlo 10 litrow.
Co to moze byc?

Pozdrowienia
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 22:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

C1255 znaczy dokladnie usterke zaworu wejsciowego w module ABS dla prawe tylne kolo.Przerwa w cewce zaworu.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Pią Sie 27, 2010 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestes pewny ze to chodzi o konkretne kolo?
Wg kodu bledu jest to EBCM Internal Malfunction czyli ten komputerek ABSu
Pozdrowienia
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak,jestem pewny.Mam przed soba cala tabele dokladnych kodow. U ciebie napisalo ogolnie: usterka wewnetrz modulu ABS.A dokladnie to przerwa w uzwojeniu cewki inlet valve RR. Na razie powodzenia.Bede dostepny dopiero za kilka godzin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj na szybkiego sprawdzilem tabele kodow C. Kod C1255znacza to co podalem wyzej. Dzis jeszcze szczegolowo poczytalem serwisowke STS aby miec bardziej dokladne informacje dla ciebie. Po paru latach nie wszystko pamietam,szczegolnie to co sie malo naprawialo. Okazuje sie,ze dla niektorych modeli Cadillac jest jeszcze jedna opcja z bardziej rozbudowanym systemem diagnostycznym. . Gdy pokaze kod C1255 to niekoniecznie musi byc zawor RR. Nalezy wejsc skanerem serwisowym glebiej w program diagnostyczny i odczytac dodatkowe dwie cyfry koncowki kodu dokladnej usterki( jest ich ponad 20 ) i wtedy dopiero odczytac ktory zawor- czy blokuje,czy ma przerwe elektryczna.Nie zawsze trzeba od razu wymieniac modul.Moze sie okazac ze mozna cos naprawic .Moze nie byc kontaktu na tych dwoch zlaczach wielopinowych w srodku. Calosc sklada sie z dwoch czesci.Elektronicznej i mechaniczno hydraulicznej.Trzeba je oddzielic od siebie (cztery sruby) i sprawdzic dokladnie wszystko co mozliwe. Po kazdej naprawie czy po ewentualnym sprawdzeniu nalezy wykasowac blad skanerem.Jak nie wykasujesz bledu to ABS nie bedzie dzialal pomimo ze jest naprawiony.Tak wiec za kazdym sprawdzeniem nalezy wykasowac bledy C z pamieci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark, wlasnie wrocilem z warsztatu, juz jest wszysko OK.

Glupia sprawa - chlopaki nie podlaczyli jednej z mas i przez to nie dzialal ten ABS/TCS, klimatyzacja i mialem blad poziomu plynu chlodzacego. A wyszlo to przy napelnianiu klimatyzacji - sprezarka sie nie zalaczala. Mechanik stwierdzi ze brak masy, podlaczyl na krotko, i wtedy jak reka odjal wszystkie problemy. Ale nie chcial ta zostawic zeby masa szla przez klimatyzacje, poszukal przyczyny i znalazl wiazke mas nie przykrecona do obudowy. Po przykreceniu wszystko jest OK!

Wielkie dzieki za pomoc jeszcze raz!

A propos tego Valvoline MaxLife - kupilem na wymiane do silnika 10W40, rozumiem ze moge go zastosowac? Co sadzisz o tym oleju? Dotychczas lalem Mobil1 10W40 (teraz sie nazywa Mobil1 2000)

Pozdrowienia
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MaxLife jest jak najbardziej ok.,ale lepkosc nie jest wlasciwa. Nie uzywaj 10W40 tylko 10W30 albo 5W30 !Te silniki tego nie lubia.Bedziesz mial glosniejsza prace a przez to szybsze zuzycie rozrzadu.Olej W40 ma ok.40% wieksza lepkosc i mniejsza plynnosc niz W30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze no juz kupilem ten Valvoline 10W40.... To wlac go czy kupic cos innego?
Pozdrowienia
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oklaski napisał:
poszukal przyczyny i znalazl wiazke mas nie przykrecona do obudowy.
Uwaga dla wszystkich uzytkownikow : pilnujcie mechanikow,bo jak nie podlacza gdzies masy to obwod moze zamknac sie przez inne urzadzenia i popalic inne moduly-akurat w Cadillacu jest ich najwiecej.Przy tak zelektronizowanych autach zartow nie ma!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idzie zima.Zostaw go wiec na lato a teraz lepiej kup 5W30.Latem ci sie przyda,bo widze ze lubisz czasami sportowa jazde.Oczywiscie wymiana po 5 tys.km albo jak zostalo 20% zycia. To gwarancja dlugowiecznosci silnika.Ale pozniej kupuj tylko 5 W30 ,ewentualnie 10W30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do patrzenia ludziom na rece - czasami nie jest to mozliwe. Nie znamy sie tak dobrze co oni tam robia, czasami glupio zapytac, a czasami po prostu naprawa trwa kilka dni i nie realne jest siedziec przez ten czas w warsztacie. Po prostu trzeba oddawac do zaufanego warsztatu. Nie zebym robil jakas reklame - ale do Wroclawia jak przyjezdzam to wiem ze nie bede mial potem klopotow....

a co do olejow. 5W30 jest co niemiara ale wyralbym ten valvoline, tylko ktory z nich?

http://allegro.pl/listing.php/search?string=valvoline+5w30&from_showcat=1&category=0&sg=0&change_view=1
Moze jakis inny?


10W30 wybor jest mniejszy:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=10w30&from_showcat=1&category=0&from_showcat=1&sg=0&change_view=1

Moglbys przejrzec i dac znac?

Pozdrowienia
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze ten?
http://www.valvolineeurope.com/UploadedFiles/1902.pdf

Tylko boje sie zeby mi sie silnik nie rozszczelnil po uzywaniu 10W..

pozdrowienia
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak jezdziles na syntetyku i nie miales wyciekow,to na MaxLife tym bardziej nie bedzie,bo ma on dodatki uszczelniajace i regenerujace stare uszczelki.Ten MaxLife 5W30 bylby najlepszy,tylko zobacz czy mozesz go kupic w polsce.Jesli nie, to niezly jest tez tani ale bardzo dobry polsyntetyk Valvoline Durablend 5W30 - z linka co podales na Allegroszu.Powoli w miare przebiegu trzeba rezygnowac z syntetykow i przechodzic na polsyntetyki albo oleje HighMileage takie jak MaxLife... Tego Valv.Synpower nie polecam specjalnie,bo jest on idealny do aut bardziej europejskich, nowych,wysilonych , turbo .Szkoda pieniedzy,bo i tak musisz go wymienic po 5 tys. Najwazniejsze to daj dobrej marki filter np.Fram.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie nie jezdzilem. Olej ktory uzywalem to Mobil1 10W40 od poczatku jak go kupilem tj 150 tys przebiegu do tej pory czyli 218tys.
Ale na zime 5W30 jak znalazl.
Zdrowko
M.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oklaski napisał:
No wlasnie nie jezdzilem. Olej ktory uzywalem to Mobil1 10W40
M.
Jak to nie jezdziles? Kazdy Mobil ktory ma jedynke "1" w nazwie to syntetyk. Mobil 1 - tak napisales. Zwykly olej to bedzie tylko Mobil,bez tej jedynki.No ale to juz teraz nie jest takie wazne.Powodzenia i bezawaryjnej jazdy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aaa pomylka Mobil bez '1'
Pozdr
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Wto Sie 31, 2010 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eeeech

Jechalem dzisiaj tak sobie spokojnie nagle poczulem ze 3 szarpniecia i przy ostatnim zaswiecil sie check engine. Kod bledu wyczytalem PCM P0741 czyli 'TCC Solenoid Stuck Off'.

Po wyczyszczeniu bledu juz bylo ok przez nastepne 50 km jak dojechalem do domu.

Jest sie czym martwic?

Skrzynia gdzies mi gubi troche oleju, ale stan jest caly czas.

Zdrowko
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 01, 2010 5:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten blad wyrzuca przewaznie jak jest za goracy olej .Sprawdz poziom oleju i przewody do chlodnicy-czy nie sa zgiete i nie blokuja przeplywu.Moze jest przeciek oleju do plynu w chlodnicy - sprawdz to.Sprawdz tez czy nie ma gdzies blokady przeplywu oleju np.na filtrze.Moze byc jeszcze nieszczelny oring na elektrozaworze lockupu.Moze byc przypchany konwerter.Jezdzic dalej i obserwowac czy blad sie powtorzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Czw Wrz 02, 2010 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
Przepraszam ze tak ciagle zapytuje, ale problemow konca nie widac.

Bylem dzisiaj w dosc znanej firmie Samko naprawiajacej automaty i powiedziano mi ze wyciek mam spod lewej polosi i sprzegla, czyli chyba najgorzej jak moze byc... Ale np juz dzisiaj zadnego wycieku nie zauwazylem.

Najgorsze jednak powiedziano mi ze u mnie wogole lock-up sie nie zalacza, tzn wchodzi 4 bieg i potem juz nic dalej sie nie zapina nawet przy stabilnej jezdzie. powiedziano mi ze skrzynia do wyrzucenia, instalacja gazowa do demontazu i wogole jestem glupi.
Nie wiem co robic z tym lock-upem.. Czym grozi jego brak?
Zdrowko
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Wrz 02, 2010 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też u nich byłem i też mi kazali demontować instalację gazową.
myślę że takie podejście wynika z tego, że źle wyregulowana instalacja wplywa na pracę silnika i pośrednio na prace skrzyni.
zacznij od doprowadzenia do kultury pracę silnika na benzynie, potem dobrze wyreguluj instalację, a dopiero na koncu zabrać się za skrzynie.
u mnie nie dopalał jeden cylinder ale ciekawostka identycznie na benzynie i na gazie i skrzynia dziwnie pracowala. zmieniala biegi podszarpując. pomogła wymiana świec.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Wrz 03, 2010 4:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pamietaj panie ze to Cadillac ! ,panie,a nie jakis tam Wagen czy inne biemdablju.Komputerow w pip,jeden kontroluje drugi i tak w kolo.Sam modul w drzwiach ma bebechy jak pol laptopa.Minimalnie zle odczytane dane i kicha.A wiec instalacja gazowa musi byc perfekt.I dlatego pewnie lockup nie zapina.Ale to dziwne, bo PCM dostaje Feedback impuls ze cos dziala lub nie. Powinien pokazac blad po dluzszym czasie. A Firme Samko znam z czasow jak zaczynali w Warszawie .To bylo ponad 20 lat temu,mysle ze do tej pory maja doswiadczenie.<<>> a brak lockupu grozi wiekszymi obrotami silnika na trasie,wieksza temperatura( no i zuzycie ) konwertera,oraz wieksze zuzycie paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Wrz 03, 2010 6:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Instalacja gazowa bez zarzutu, ale tak czy owak wszelkie testy w tym tez z Samko robilem na benzynie.
Niestety mam mieszane uczucia po wizycie u nich. Generalnie malosympatyczny pan sprowadzil mnie do roli glupka i powiedzial ze mi sie zaraz wszystko rozsypie bo nie naprawilem skrzyni u nich. I ze skrzyn w tym samochodzie sie nie zamienia (!) Ale zostawmy to.
Jeszcze slowo o lock-upie - bo wydaje mi sie tez ze jakby sie nie zapinal to komputer by to zglosil.
A wiec jak ruszam to przerzuca 1-2-3-4, stabilizuje predkosc do ok 90km/h (czy jakakolwiek inna) a mimo to obroty pozostaja na niezmienionym poziomie. Jak slyszalem zapiecie lock-upa powoduje spadek obrotow o 300rpm. Przy 100km/h mam 2000obr.
Jest jakis inny sposob na sprawdzenie czy ten lock-up sie zapina?
Zdrowko
M.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Wrz 03, 2010 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest. Jedz delikatnie ok.80 -100km/h , patrz na obroty - i lewa noga sprobuj leciutko wcisnac hamulec i za pare sekund puscic ,ale tak aby prawie nie tracic szybkosci.Obroty powinny podskoczyc,a po puszczeniu hamulca spowrotem opasc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Wrz 03, 2010 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak lock up ci się zapnie to nie ma poślizgu na konwerterze czyli dodając lekko gazu będziesz czuł jak silnik pod większym odciążeniem przyśpiesza jak na manualu. Licz przełożenia i jak po wpięciu 4 po paru sekundach poczujesz lekki spadek obrotów to masz lock up, jak nie to lock up się nie zapina.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
oklaski
*
*


Dołączył: Sep 30, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Wrz 03, 2010 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to sie w takim razie nie zapina.

Trudno nie mam juz czasu i ochoty cokolwiek poprawiac. Ile pojezdzi tyle pojezdzi a potem sie bede zastanawial.

Dzieki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam
Maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
plisgusz
*
*


Dołączył: Jul 24, 2013
Posty: 2

PostWysłany: Sro Lip 24, 2013 16:57    Temat postu: problem z pedałem gazu w sts-ie Odpowiedz z cytatem

Witam, jestem nowym forumowiczem dlatego na początku chciałbym się przywitać:)
Mam Cadillaca STS 2002', niedawno posypała się skrzynia, została naprawiona, zamontowana, komputer zaprogramowany(wcześniej jeszcze wymienione były czujniki położenia wału). Skrzynia ogólnie pracuje dobrze, płynnie zmienia biegi, nie szarpie, dobrze redukuje. Niestety jest poważny problem jeżeli chcemy ostro przyspieszyć wciśniemy pedał do oporu, reakcja skrzyni jest dobra, redukuje pewnie o dwa biegi z tym, że jak odpuścimy gaz to on zostaje w podłodze i samochód z pełną mocną ciśnie do przodu... jedyne co sprawia, że pedał "odpuszcza" to wrzucenie na luz., wtedy błyskawicznie pedał odskakuje i wszystko wraca do normy. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał może podobny problem, ewentualnie czy ktoś wie co może być przyczyną?

z góry dziękuję za odpowiedz,
pozdrawiam,
Karol
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 25, 2013 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak tam w STS jest z tego rocznika,ale byc moze nalezy wyregulowac linke z kickdown'u(odpowiada za redukcje przy gazie w podlodze)
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
plisgusz
*
*


Dołączył: Jul 24, 2013
Posty: 2

PostWysłany: Wto Lip 30, 2013 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Być może, byłem w Samko, ale niestety nie zdiagnozowali usterki.
dziękuje za odpowiedz,
pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group