www.asu.pl :: Zobacz temat - skrzynia 4t60e remont proszę o poradę
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skrzynia 4t60e remont proszę o poradę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Cze 11, 2012 22:12    Temat postu: skrzynia 4t60e remont proszę o poradę Odpowiedz z cytatem

Witam;) W związku z tym, że postanowiłem zrobić kapitalny remont mojego autka (Pontiac Grand Prix 3.1 1993r.)i mam wymontowany silnik wraz ze skrzynią, chciałbym też ją odświeżyć dlatego pytam co należało by w niej wymienić, czy same tarczki czy coś więcej? Mam też pytanie jak z tej skrzyni wysunąć półosie napędowe, czy jest jakieś zabezpieczenie? oraz na co powinienem zwrócić szczególną uwagę odkręcając skrzynię od silnika?
Skrzynia ta to 4t60e
Myślę, że chyba dobrze jest przejrzeć skrzynię jak jest już zdjęta...
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam forumowiczów Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Cze 11, 2012 22:25    Temat postu: skrzynia Odpowiedz z cytatem

Półosie powinny wyjść podważając je łomikiem... Nie ma tam zabezpieczenia które trzeba odkręcać, jest tylko metalowy oring.

Przy odkręcaniu skrzyni nie ma niespodzianek. Pamiętaj tylko, że jak będziesz skręcał to konwenter musi dobrze wskoczyć na wałek. Jak nie wejdzie to dokręcając uszkodzisz pompę i konwenter.

Wymieniasz kpl. uszczelek + tarczki metalowe i cierne. Oprócz tego jak coś wyda się podejrzane (jakiś luz np. na planetarkach itp. to też wymieniasz)

Jak będziesz rozbierał skrzynię to rób zdjęcia i wszystko opisuj aby nie mieć problemów przy składaniu.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Wto Cze 12, 2012 8:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję asu za szybką odpowiedź Very Happy Zrobię tak jak mówisz Very Happy
Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Cze 25, 2012 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
Dziś oddzielam skrzynię od silnika i mam jeszcze jedno pytanie. Czy muszę najpierw odkręcić koło zamachowe od konwertera?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Cze 25, 2012 13:28    Temat postu: kolo Odpowiedz z cytatem

Tak.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob Lis 24, 2012 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nareszcie nadszedł wielki dzień, auto złożone i pierwsza próba odpalenia... jak tylko odpowietrzył się układ paliwowy to odpalił, jazda testowa i jest wszystko super Very Happy Zostało jeszcze dopieścić detale wizualne i gotowe... Dziękuję bardzo asu za pomoc Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Wto Mar 05, 2013 12:45    Temat postu: Problem ze skrzynią Odpowiedz z cytatem

Witam:) Auto krótko po remoncie i już pojawił się problem z ASB... Podobnie jak dawniej zaczęło coś terkotać w skrzyni a wraz ze wzrostem obrotów silnika jęczeć, sprawdziłem olej i jest lekko brązowy ale nie śmierdzi spalenizną, pomyślałem, że jest uszkodzona chłodnica oleju i płyn chłodniczy dostał się do oleju bo też już taką sytuację kiedyś miałem, więc sprawdziłem ją powietrzem ok 1.5 atmosfery i po 15 godzinach nadal było takie samo ciśnienie więc stwierdziłem, że tym razem chłodnica jest szczelna... Jeśli mogę to pytanie do ASU, czy zaryzykować samą wymianę oleju i filtra czy po raz kolejny zrzucić skrzynię i zajrzeć do środka wymieniając co należy, czy też lepiej zakupić jakąś używaną skrzynię? Pomyślałem, że mógłby też tak robić uszkodzony konwerter ale raczej działa poprawnie, po puszczeniu hamulca auto "pełza" a po dodaniu gazu normalnie przyspiesza, jedyne co wyczułem to to, że chyba 2bieg wrzuca trochę dłużej niż pozostałe, redukuje prawidłowo.... Nie wiem co to może być ale jedno jest pewne, olej tak szybko się nie zużywa (DexronVI) skrzynia 4t60E
Jeśli to możliwe bardzo proszę o poradę
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pią Mar 15, 2013 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy terkotanie słychać także w pozycji P i L , i na wszystkich położeniach na postoju ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Mar 15, 2013 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie terkocze przy każdej zmianie przełożeń już trzeci rok i nic więcej się nie dzieje.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Mar 18, 2013 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak słychać to w każdej pozycji wybieraka, nawet na postoju
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Mar 23, 2013 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skrzynia źle złożona jeśli słychać terkotanie w każdej pozycji wybieraka.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Mar 23, 2013 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze byc jeszcze uszkodzony modulator - taka puszka na skrzyni- ,albo wypadl z niego wezyk podcisnieniowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Nie Mar 24, 2013 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na 80% jest to wina blaszanej osłony sprzęgła , tej pomiędzy silnikiem a skrzynią . Po prostu trochę się wygięła do wewnątrz i jedna ze śrub mocujących sprzęgło ( 4 szt ) , ociera o tą blachę. Włóż cienki śrubokręt pod tą blachę i próbuj ją odginać , słuchając czy zmienia się dzwięk tego obcierania . Ja wywierciłem mały otworek , bo nie chciało mi się tej blachy jeszcze raz wykręcać , po czym odciągnąłem ją i ucichło . Ot i cały problem.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Mar 24, 2013 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadza się, może tak być pod warunkiem że słychać to na każdym przełożeniu manetki
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież napisał , że w każdej pozycji to słychać .
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za podpowiedzi, sprawdzę tą osłonę ale też ewentualnie myślę czy wina nie leży po stronie jakiegoś elektrozaworu tylko jak to sprawdzić jak nie ma żadnych błędów? zamierzam też zamówić dziś olej i zalać skrzynię nowym olejem... Jeszcze jedno pytanie, czy konwerter też mógłby tak robić? nie wymieniałem go...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy konwerter może tak robić to Tobie nie powiem ale przy każdym remoncie powinno się go regenerować.
Pozostawiając go to tak jak wymiana oleju z pozostawieniem starego filtra....
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z zasady konwerter powinno robić się przy remoncie .Jedna można sobie to darować jeśli padną nam biegi tylko do przodu , albo tylko do tył , bo wtedy możemy na działającym kierunku jazdy , sprawdzić stan sprzęgła. Można wjechać w grząski , piaszczysty teren lub próbować ruszać z piskiem .Jeśli nie ma problemów i auto normalnie przejdzie takie próby , nie trzeba regenerować . I nie słuchać fachowców , którzy mówią , że jest to konieczne. Przechodziłem różne remonty ASB i coś o tym wiem .A co do odgłosów ze sprzęgła , to jeśli przed remontem wszystko było cicho i sprzęgło działało OK. to jest to niemożliwe. Chyba , że wkładałeś skrzynię na siłę i uszkodziłeś sam mechanicznie.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzes23 napisał:
czy wina nie leży po stronie jakiegoś elektrozaworu

wątpliwe
Grzes23 napisał:
zamierzam też zamówić dziś olej i zalać skrzynię nowym olejem...

zalałeś ją starym olejem?
Grzes23 napisał:
czy konwerter też mógłby tak robić?

sam konwerter nie, ale jeśli nie dokręciłeś śrub które trzymają konwerter do koła zamachowego to może ten odgłos pochodzić też stąd
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Nie Mar 31, 2013 14:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

konwerter wszedł lekko na swoje miejsce, nic nie robiłem na siłę, nie było problemu z zamontowaniem skrzyni do silnika. Na pewno przy dokręcaniu niczego nie uszkodziłem... Na początku wszystko było dobrze... Jeśli chodzi o olej, to przez głupotę dolałem do dexron VI 1L Dexron III. Nie wiem czy to mogło mieć taki wpływ, ale postanowiłem zalać ją od nowa Dexron-VI PETRO CANADA, mam już nowy olej, filtr i uszczelkę miski ale jeszcze nie wymieniłem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Nie Kwi 07, 2013 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety skrzynia do zrzucenia, rozebrania i krok po kroku od nowa złożyć...
Dziś zlałem olej, zdjąłem miskę olejową i pokusiłem się rozebrać filtr oleju i to co w nim znalazłem mnie zaskoczyło, było tam pełno drobnych kawałeczków wyglądających na szczątki okładziny ciernej z tarczek, bo nie wiem z czego innego by to mogło być. Dokładnie ocenię co do wymiany po rozebraniu skrzyni, na pewno będę potrzebował nowy zestaw uszczelek a resztę to się okaże...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob Maj 11, 2013 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem w końcu trochę czasu i zrzuciłem oraz rozebrałem skrzynię, okazało się, że rozleciał się ślizg na koszu 2nd. Może wie ktoś co ile powinno się wymieniać łańcuch w skrzyni? bo wydaje mi się, że ma lekki luz... Mam jeszcze jedno pytanie na temat rozmieszczenia kulek na płycie sterującej, wrzuciłbym zdjęcie tylko coś mi nie wychodzi....
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 13:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem


Udało się wrzucić zdjęcie. Zaznaczyłem dwa miejsca, które budzą we mnie wątpliwość, w miejscu oznaczonym kółkiem jest kulka a w miejscu oznaczonym strzałką nie ma a wygląda na to, że jest to miejsce dla kulki... Dodam, że już na początku jak rozbierałem skrzynię tak właśnie było jak jest na tym zdjęciu... Bardzo proszę o podpowiedź czy tak ma być jak jest na zdjęciu, czy powinno być inaczej? Oraz czy łożysko jednokierunkowe i hamulec jednokierunkowy mają być tak złożone aby obracały się w przeciwnych kierunkach? Oczywiście zawsze robię zdjęcia przy rozkładaniu i nagrywam nieraz video z tego co robię, ale nie mam pewności czy ta skrzynia nie była rozbierana już przez kogoś innego dlatego pytam, bo chcę ją złożyć tak jak być powinna, żeby mogła długo żyć....
Pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 14:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzes23 napisał:
w miejscu oznaczonym kółkiem jest kulka a w miejscu oznaczonym strzałką nie ma a wygląda na to, że jest to miejsce dla kulki... Dodam, że już na początku jak rozbierałem skrzynię tak właśnie było jak jest na tym zdjęciu...

nie dysponuję rysunkiem tej płyty sterującej, ale zasada jest tak że kulka powinna znajdować się w miejscu które zaznaczyłeś strzałką
Grzes23 napisał:
czy łożysko jednokierunkowe i hamulec jednokierunkowy mają być tak złożone aby obracały się w przeciwnych kierunkach?

jeśli mamy to samo na myśli to tak
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedź Smile
Czy to znaczy, że powinienem przełożyć kulkę z miejsca oznaczonego kółkiem na miejsce oznaczone strzałką? Chciałbym mieć pewność, że złożę to tak jak być powinno...
Co do hamulca i łożyska to mam na myśli to zdjęcie
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Cze 03, 2013 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzes23 napisał:
Czy to znaczy, że powinienem przełożyć kulkę z miejsca oznaczonego kółkiem na miejsce oznaczone strzałką?

tak. Przejrzałem rysunki tej płyty (jednak coś znalazłem) i na żadnym nie ma kulki w kwadratowym otworze
Grzes23 napisał:
Co do hamulca i łożyska to mam na myśli to zdjęcie

to samo mamy w takim razie na mysli
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Wto Cze 04, 2013 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za pomoc Very Happy

Mogę już ze spokojnym sumieniem przełożyć kulkę...

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam:) Pomimo, że już dawno rozebrałem skrzynię, to dopiero dziś zabrałem się za składanie i profilaktycznie wymieniłem też inne ślizgi....
Mam pytanie dotyczące uszczelek płyty sterującej... kupiłem zestaw uszczelek i są w nim 4szt. uszczelek płyty trochę się różniących... czy to są 2szt prawej strony i 2szt. lewej strony i należy je założyć po 2szt. na stronę? Czy raczej tylko 2szt. pasują do tej płyty i mam je założyć po 1szt. na stronę? http://www.samko.pl/sklep/4t60-komplet-uszczelek-ohk-91-99-p-343.html?osCsid=3db3c1f01d7b65cb825302e8a416b39f
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pią Lip 05, 2013 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już doszedłem o co chodzi z tymi uszczelkami.... Tak jak być powinno pasują tylko 2szt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samochód złożony i znowu problem ze skrzynią....
Po złożeniu i zalaniu olejem skrzyni odpaliłem samochód, wrzuciłem R i czuć, że zapina bieg i po puszczeniu hamulca rusza no i ok. wybrałem na wybieraku D i tak samo czuć zapięcie i ruszał po puszczeniu hamulca, przejechałem się kawałek tak, że zapiął też 2bieg i było wszystko dobrze, odstawiłem samochód bo było już późno i dopiero dziś postanowiłem przetestować skrzynię w pełni i przejechałem jakieś 15km. Wrzuciłem OD i rusza elegancko, bez żadnych poślizgów rozpędziłem auto do ok 100km/h, żeby sprawdzić czy zapina wszystkie biegi także OD, no i wszystko było dobrze do czasu aż się zatrzymałem. Po zatrzymaniu miał problem z ruszeniem, to znaczy po puszczeniu hamulca zaczął "pełzać" czyli prawidłowo, ale jak dodałem gazu, żeby przyspieszyć to nie chciał tak jak by 1bieg nie był zapięty albo jak by się ślizgał, jak już wrzucił 2bieg to szedł do przodu bez problemu, po zatrzymaniu na wzniesieniu już wcale nie mógł ruszyć i nie chciałem za dużo dodawać gazu więc wolałem się cofnąć. Ten sam problem jest na R, na wstecznym przy dodawaniu gazu też nie przyspiesza, tylko "pełza"

Bardzo proszę o pomoc, bo jak pomyślę, że mam znów zrzucać skrzynię to jestem załamany... jeszcze, żebym chociaż wiedział w czym jest rzecz...
Nie mam pojęcia co to może być, pierwsze ruszenie było ok. dopiero jak zapiął wszystkie biegi i go zatrzymałem to tu pojawił się problem, nie było żadnych szarpnięć, tylko delikatnie wyczuwalne zamiany biegów.

Dodam, że skrzynia ma nowe sprzęgła,ślizgi i olej Dexron VI

Czy ktoś wie, co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najprawdopodobniej nie ma luzów na R i 1 biegu - za ciasno jest. Jeśli występuje objaw poślizgu to jest to oznaka spalonych tarczek.To oznacza powtórne wyjęcie skrzyni.
nie pytam o poziom oleju w skrzyni bo to zapewne wiesz.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 7:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Tylko jakim cudem nie było by luzu na R i 1 biegu, jeśli przy składaniu sprawdzałem wszystkie tarczki, czy się swobodnie obracają pomiędzy przekładkami? Po za tym czy mogły by się spalić na tak krótkim odcinku drogi 15km? Nie powinno być czuć spalonych tarczek?

Oleju nie jest za mało, muszę też trochę odessać, bo chyba ciut za dużo wlałem, poziom sprawdziłem na rozgrzanej skrzyni po jeździe i jest niewiele ponad max. więc rozumiem, że muszę poziom uregulować. Ale czy to mogło by mieć aż taki wpływ? Rozumiem,że jeśli by było za mało to owszem mogło by tak robić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob Lip 13, 2013 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z powodu braku pomysłów, zabrałem się za wyjęcie skrzyni. Jutro już powinienem dokończyć demontaż, u mnie to trochę czasu trwa, bo muszę zdjąć cały silnik razem z sankami, następnie wieszam silnik i dopiero oddzielam skrzynię... trochę zabawy...

Jeśli znajdę w skrzyni spalone tarczki, to z jakim luzem powinienem założyć nowe? wiedząc jakie powinny być luzy na poszczególnych koszach, chętnie pomierzył bym resztę mając już je na stole. Chociaż wątpię, że się spaliły, bo jak już wspomniałem obracały się swobodnie a przed montażem zamoczyłem je w oleju a i olej też nie śmierdzi...

Być może jakieś uszczelnienie ale to się okaże jutro.

W płycie sterującej nic nie ruszałem, tylko przełożyłem tą jedną kulkę i rozumiem, że tam błędu nie szukać?

Jak otworzę skrzynię, to napiszę czy znalazłem przyczynę.... Chciałbym, żeby to była tylko wina tarczek...

Bardzo proszę o podpowiedź jakie luzy ustawić na sprzęgłach...

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałeś rację merkava - spalone tarczki forwardu.
Całe szczęście, że nic więcej się nie uszkodziło...
Sprawdziłem też resztę, ale pozostałe sprzęgła są dobre i lekko się obracają.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podaj mi swojego maila to ci podesle cos w .pdf do tej skrzyni,moze sie przyda.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wysłałem maila na pw

Byłbym wdzięczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Lip 22, 2013 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samochód złożony i skrzynia działa elegancko Very Happy
Przejechałem ok 100km i działa według mnie bardzo dobrze, jedynie jak puszcze gaz przy zapinaniu 2 biegu to jego zapięcie jest delikatnie wyczuwalne, a jak nie odejmuje nogi z gazu to zmienia biegi całkowicie niewyczuwalnie. Mam nadzieję, że tak już pozostanie...

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pią Wrz 27, 2013 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam:) Już trochę czasu minęło od naprawy skrzyni, zrobiłem ponad 2000km i jest ok. Jedynie jest wyczuwalne zapinanie 2biegu jakby delikatne szarpnięcie, ale tylko wtedy jak odpuszczę nogę z gazu. Jak jadę na benzynie to tego nie wyczuwam a jak na LPG to wtedy jest to wyczuwalne...
Czy powinienem się tym przejmować, czy raczej jest wszystko ok?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Wrz 28, 2013 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok.Za niedlugo zmien olej.Przy remoncie czesto serwisy na przewody olejowe zakladaja magnesy/filtry wylapujace opilki/drobiny powstajace z "ukladania"sie skrzyni jaki i pozostalosci po montazu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob Wrz 28, 2013 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedź Very Happy postaram się jak najszybciej wymienić olej wraz z filtrem.

Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, ale to dotyczy silnika więc tam je zamieszczę, żeby nie robić bałaganu...

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Wrz 28, 2013 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzes23 napisał:
Jak jadę na benzynie to tego nie wyczuwam a jak na LPG to wtedy jest to wyczuwalne...

Jeśli na benzynie nie ma tego objawu to jest wszystko OK
winny jest gaz - dawka paliwa pewnie za mała......
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Wrz 30, 2013 16:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na benzynie jest ok.

Masz rację Merkava. Może być za mała dawka LPG jak puszczę nogę z gazu, już zauważyłem, że silniczek krokowy za bardzo przymyka przepływ gazu na wolnych obrotach...

Dziękuję i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Nie Lis 30, 2014 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam po dłuższym czasie Very Happy
ASB do dzisiaj działa bardzo ładnie. Piszę tu ponieważ wybieram się w styczniu w dłuższą podróż przez całe niemcy i nie chciałbym tam wykończyć skrzyni... Moje pytanie to z jaką prędkością mogę dłużej jechać autostradą, żeby nie uszkodzić skrzyni? Dodam, iż posiadam tylko chłodnicę ASB w chłodnicy wody.... Od czasu remontu robiłem autem ok 1000km w miesiącu po polskich drogach jadąc w trasie 90-100km/h, krótkie odcinki autostrad 120km/h i nic mu się nie stało. Czy długotrwała jazda z większą szybkością może mu zaszkodzić?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lis 30, 2014 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

120km/h to jest bezpieczna prędkość, jeśli wszystko co trzeba w skrzyni zostało wymienione to będzie OK. Jeśli masz obawy o temperature oleju ASB to dołóż dodatkową chłodnice, koszt pare stówek.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Wto Gru 02, 2014 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedź Smile
Przez Niemcy autostradom miałem na myśli trochę szybciej, o ile warunki na drodze będą dobre...
Pójdę za twoją radą Lutek34 i założę dodatkową chłodnicę oleju, na pewno nie zaszkodzi a może pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Gru 03, 2014 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

120 to dla pontona optymalna predkosc,jest jeszcze ekonomiczny i fajnie jedzie,powyzej masz wrazenie,ze zaczyna wpadac w wibracje a uklad kierowniczy zyje wlasnym zyciem.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group