www.asu.pl :: Zobacz temat - zablokowany silnik po wymianie asb
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zablokowany silnik po wymianie asb

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Czw Maj 30, 2013 11:51    Temat postu: zablokowany silnik po wymianie asb Odpowiedz z cytatem

Witam

Nie za bardzo potrafie zrozumiec co mógł zepsuć mechanik gdyż po wymianie automatycznej skrzyni biegów silnik, wał sprzęgło - wszystko jest zablokowane - silnik nie chce obrócić wałem (ani rozrusznikiem ani kluczem nie da rady). Rozmawiałem z innym mechanikiem powiedział że przy wymianie skrzyni trzeba najpierw sprzęgło zestalić ze skrzynią a dopiero później dokręcić do silnika cały komplet, mechanik zrobił to odwrotnie tj w dokręcone sprzęgło celował całą skrzynią. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło sie stać ?

Auto to Chrysler LHS Mk 1 3,5 L - bliźniaczy do New Yorkera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Maj 30, 2013 12:04    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Właśnie sam sobie odpowiedziałeś,a mag niech teraz czaruje tak żeby naprawić co spiepszył na własny koszt oczywiście.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Czw Maj 30, 2013 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak właśnie się dowiedziałem że źle złożył, ale teraz kombinuje ze może 2 skrzynia którą miał założyć była popsuta....

A w tym temacie bardziej mi o to chodzi czy coś mógł uszkodzić, jakąś część w skrzyni lub w konwerterze, co sie mogło stać czy poprostu jak złoży dobrze to powinna działać .. ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Maj 30, 2013 15:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam się dziwie co tam można spitolić. P za tym tam nie ma żadnej komplikacji w składaniu do kupy jedno z drugim. Nawet gdyby nie nasadził poprawnie konwertera to sporo by mu brakowało do skręcenia wszystkiego do kupy. Miałeś te skrzynie w ręku przed założeniem ? Od kogo kupiłeś ? JA myślę że czeka Cię ponowne ściągnięcie jej z auta. Jak założysz konwerter to zobacz czy obraca się w skrzyni.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Czw Maj 30, 2013 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skrzynia bedzie sciagana w piatek, dlatego pytam bo nie wiem gdzie problemu po zdjeciu jej szukac. Kazdy mowi ze zeby zablokowac to musi byc cud jakiś :/ A chce tez sam zerknac bo wole nie zostawiac tego w lapach tamtego mechanika... Spóbuję obrócić po zdjęciu, zobaczę czy pójdzie, gorzej jak nie pójdzie :// Skrzynie kupilem z auta z uszkodzoną uszczelką głowicy, widziałem je pracujące przed wymontowaniem. Skrzynia pochodzi z Chryslera Visiona ale to też chyba nie problem bo nawet w serwisie w Częstochowie (Silver, Pan Zając) powiedziano mi że będzie pasować bez problemu do mojego auta. Zastanawiam się na ile można było uszkodzić "nową" skrzynię złym montażem. w starej poszly tarczki, resztę można przełożyć w razie czego, ale to też dużo zabawy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mrseven
*
*


Dołączył: Feb 24, 2008
Posty: 65
Skąd: KonstantynĂłw Ĺ�Ăłdzki

PostWysłany: Czw Maj 30, 2013 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

konwerter nie wpasował się w pompę oleju/wycięcia w konwerterze pasują tylko w dwóch położeniach co 180 stopni/
możliwe uszkodzenia szyjki konwertera,pompy oleju.tarczy zębatej
/widziałem też popękane bloki silnika-uszy po bokach/
Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Maj 30, 2013 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawidłowo powinien zrobić tak:
nasadzić konwerter na wałki skrzyni - najlepiej skrzynię postawić gardzielą do góry, wkręcić w konwerter 2 śruby i nasadzać. Ze skrzyni wychodzą dwa wałki - konwerter musi wskoczyć na oba wałki. Potem zamontować skrzynię do silnika tak aby konwerter nie wysunął się. Po skręceniu silnika ze skrzynią (na dwie śruby) wsadzić rękę w miejscu montażu rozrusznika i spróbować pokręcić palcem konwerterem. Pamiętaj o tym żeby podnieść skrzynię do poziomu montażu na poduszce - inaczej nie pokręcisz konwerterem. Jeśli konwerter się kręci to jest prawidłowo zespolona skrzynia z silnikiem. Można montować wszystko na zicher.

Konsekwencje zablokowania konwerter-silnik-skrzynia
1.Uszkodzona szyjka konwertera- konwerter do regeneracji
2.Uszczelniacz konwertera uszkodzony - do wymiany
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 7:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobaczymy dzisiaj co nam napisze po zdjęciu skrzyni Smile
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skrzynia zdjęta, sprzęgło założone przez gościa który się zna, ładnie się obraca, czekam tylko na montaż skrzyni. Jedna rzecz która mnie niepokoi - przy obracaniu sprzęgłem czuć że obraca się ze zmienną siłą tj w jednum miejscu jest troszke ciężej w innym lżej. Wyczuwalne jest to bardzo nieznacznie ale jest. Nie wiem czy martwić się czy nie martwić....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

squid napisał:
przy obracaniu sprzęgłem czuć że obraca się ze zmienną siłą tj w jednum miejscu jest troszke ciężej w innym lżej.

Dopuszczalne są jakieś opory- więc to może wynikać właśnie z tego.
Jesli skrzynia lezy na misce olejowej i kręcisz konwerterem to tak może być.
Jak skrzynię postawisz na 'sztorc' (gardzielą do góry) to przy obracaniu konwerterem, konwerter będzie ocierał o pompę olejową.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

już po wymianie - skrzynia niby chodzi ale cos jest nie tak zastanawiam się czy coś popsuł czy skrzynia sama z siebie wariuje - wszystko ladnie zero klopotow ale przy zmianie z 2 na 3 nastepuje potezne szarpnięcie - jakby ktos mi w tył wjechał :/ chyba znow bedzie trzeba wyciagac..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dołącz aku na 15 min. i wtedy ponownie sprawdź jak się skrzynia zachowa
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 13:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i niestety problem jest. Skrzynia przy zmianie z 2 na 3 szarpie bardzo mocno. Dziwne jest to że szarpnięcie chyba nie występuje podczas redukcji tylko przy zwykłym przyspieszaniu. Następuje jakby odpięcie napędu i później gwałtowne zapiecie i uderzenie już na wyższym biegu. Czeka mnie znów specjalista. Zastanawiam się czy to nie jakiś problem z elektrozaworami itp - co o tym myslicie ? Geniusz który wymieniał skrzynie po wyciągnięciu takiej grubej zaolejonej kostki - jakaś elektronika otwór zatkał brudną zapiaszczoną szmatką. Nie znam konstrukcji skrzyni ale ciekawe czy nie mógł się jakiś zaworek przytkac... A nie wie przypadkiem ktoś z tu obecnych jaką usterką skrzyni mogą być te szarpnięcia spowodowane :/ ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

squid napisał:
Skrzynia przy zmianie z 2 na 3 szarpie bardzo mocno.Zastanawiam się czy to nie jakiś problem z elektrozaworami itp - co o tym myslicie ?

nie, to nie problem z elektrozaworami.
One mogą szarpać ale nie mocno
squid napisał:
Geniusz który wymieniał skrzynie po wyciągnięciu takiej grubej zaolejonej kostki - jakaś elektronika otwór zatkał brudną zapiaszczoną szmatką.

nie powinno to mieć żadnego znaczenia, no chyba że pogiął piny w gnieździe. Ale wtedy skrzynia wchodziłaby w tryb awaryjny
squid napisał:
A nie wie przypadkiem ktoś z tu obecnych jaką usterką skrzyni mogą być te szarpnięcia spowodowane :/ ?

'dopóki nie rozbierzesz to się nie dowiesz'
czy skrzynia mu spadła na ziemię podczas wkładania? Jeśli tak to pewnie wałek atakujący się wypiął. W konsekwencji grozi to pęknięciem obudowy. Stąd te szarpnięcia
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nowy objaw sie jeszcze pojawił - wcześniej nie zauważyłem Na wstecznym biegu zaraz po wrzuceniu R jest wszystko ok. Ale jeśli dodam choć trochę gazu to znów czuć uderzenie - słabsze ale pewnie chodzi o to samo bo auto jest na mniejszych obrotach. Chyba tak jak przedmówca napisał bez rozbierania się nie obędzie :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobacz czy masz dobrze podpisie czujniki zwłaszcza ten od wstecznego
Jest on pod elektrozaworami bliżej koła
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Cze 03, 2013 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sibi, ale w LHS'ie jest a606 a to trochę inna skrzynia.
Sprawdź czy półosie są prawidłowo obsadzone w skrzyni.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
squid
*
*


Dołączył: May 30, 2013
Posty: 40

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skrzynia została rozebrana i pojdzie raczej na części, ale nadal zaswtanawiam się co mogło się stać - wszystki tarczki, przekładki itp są ok, ale w skrzyni, najwięcej w okolicach szyjki konwertera i pompy było pełno małych dziwnych odłamków - wyglądały jak malutkie kawałki grafitu tj były czarne i błyszczące. Jak ktoś widział jak jest sprzedawany proch do strzelb to to wyglądało bardzo podobnie. Skrzynie rozebrałem całą i niestetynic nie znalazłem. Może ktoś widział takie odłamki/opiłki i wie co mogło być uszkodzone ?

Zastanawiam się czy nie przepłukało układu po starej skrzyni gdzie padły tarczki, ale przy rozbieranianiu tej starej za bardzo takich odłamków nie było widać :/ Chcę wszystko przeanalizować żeby znów nie rozbierać po raz kolejny auta :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Cze 15, 2013 23:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak złożył to wszystko na ścisk to mogło połamać w konwerterze sprzęgło lock-up'u.
Profilaktycznie konwerter do regeneracji.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group