www.asu.pl :: Zobacz temat - Oleje Do Automatow-rodzaje,specyfikacje,zastosowania
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oleje Do Automatow-rodzaje,specyfikacje,zastosowania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Mar 05, 2011 6:40    Temat postu: Oleje Do Automatow-rodzaje,specyfikacje,zastosowania Odpowiedz z cytatem

Mam prosbe do moderatora - poniewaz nie kazdy potrafi rozrozniac ATF-y ,sa ciagle pytania.Aby na nie fachowo odpowiedziec ,trzeba wiele wyjasniac za kazdym razem.Dlatego prosze o przyklejenie tego tematu.A ja postaram sie w prosty sposob opisac zagadnienie..I co jakis czas dorzuce pare ciekawych informacji.)))) Co to jest ATF ? Jest to skrot Automatic Transmission Fluid - czyli Ciecz Do Automatycznej Skrzyni Biegow.Potocznie zwana olejem.Ten "olej" ATF rozni sie zasadniczo od oleju silnikowego i przekladniowego.On nie tylko smaruje ,chlodzi, czysci,porusza silowniki - ale przede wszystkim przenosi Moment Obrotowy,czyli sile napedowa.A wiec jego sklad musi byc taki,aby ta sile w odpowiedni sposob przenosil.Zawiera wiec on specjalny zestaw dodatkow tzw.Modyfikatorow Tarcia.I wlasnie ten parametr - ktory decyduje w jaki sposob i z jaka charakterystyka bedzie olej ta sile przenosil - nazywamy Specyfikacja .W zaleznosci od konstrukcji i producenta skrzynie wymagaja roznych charakterystyk przenoszenia sily przez olej.Znaczy to , ze kazda konstrukcja wymaga roznego skladu oleju.Specyfikacje okresla sie poprzez zastrzezona nazwe - dla skrzyn GM jest specyfikacja Dexron,( Dexron II ,III , VI, itd.), TypeA , SuffixA . Dla forda - Mercon ( MerconV ,MerconSP) ,a dla Chryslera - ATF+( ATF+2,ATF+3,ATF +4 albo 9602 ).Dla Hondy - ATF-Z1,dla Lexusa T ,T3 i T4.Dla Nissana - Matic-D,Matic-J ,Matic-K i tak dalej.Znaczy to ,ze kazdy z tych olejow ma inaczej dobrane dodatki - wedlug odpowiedniej receptury dla danej skrzyni. Tak wiec oleje ATF Nie Sa Takie Same!!Pomimo tego ze ich parametry lepkosci sa bardzo zblizone!>< Specyfikacja oleju jest zawsze podawana na butelce (opakowaniu) duzymi literami

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us UWAGA! W przypadku Chryslera jest taki zbieg okolicznosci,ze nazwa specyfikacji (ATF+ ) jest podobna z uzywanym ogolnie skrotem ATF. I jest to nieraz mylace oraz sprytnie wykorzystywane przez nieuczciwych handlowcow. Prosze wiec tego nie mylic. Olej ATF do Chryslera ma po prostu specyfikacje ATF+ , a olej ATF do GMa ma specyfikacje DEXRON. .. .>...Jeszcze dwa slowa o olejach uniwersalnych. Obecna technologia chemii pozwala wyprodukowac olej tak zmodyfikowany,ze jego parametry beda zblizone do wielu specyfikacji.Takim przykladem jest olej DEXRON/MERCON , ktory moze byc stosowany zamiast Dexronu albo Merconu.Dobre firmy pisza wtedy na butelkach ostrzezenie, gdzie nie wolno tych olejow uzywac albo gdzie mozna ewentualnie uzywac zastepczo (suitable) . Niektore firmy nadaja olejom uniwersalnym nazwe MV - co znaczy MultiVehicle - i na opakowaniach nie pisza nic!. Takie oleje nie maja konkretnej specyfikacji i firma nie ponosi zadnej odpowiedzialnosci. >><< Obecnie Chrysler zaleca stosowanie w starszych pojazdach oleju ATF+4(9602) , GM zaleca juz stosowanie Dexron VI , a Ford zaleca stosowanie Mercon V.>><<< Reasumujac - dobierajac olej do swej skrzyni nalezy przestrzegac specyfikacji - zawsze wybieraj taki olej ,gdzie bedzie widoczna na butelce specyfikacja wypisana Duzymi Literami.Unikaj olejow uniwersalnych MV, w szczegolnosci malo znanych firm. Jesli nawet "dobry mechanik" poleca do twego Chryslera po2000 roku olej MV i zapewnia,ze " bedzie chodzil" - zanim sie zgodzisz zazadaj oswiadczenia na pismie.W razie pozniejszych problemow ( a na pewno sie pojawia) wygrasz sprawe przed kazdym sadem.>><< UWAGA NA Oszustow! - oto przyklad : przeczytajcie co napisane jest na butelce - napisane jest do jakich aut (ale nie rocznikow!) mozna uzywac go zastepczo

Uploaded with ImageShack.us .. A oto jak opisuje ten olej Znana Firma : http://www.midparts.com.pl/pl/p/Olej-MV-ATF-Syntetyczny/2303 Przeciez ten olej nie ma podanej na butelce konkretnej specyfikacji , a o Chryslerze nie ma tam nawet wzmianki.Wiem,ze kiedys mial specyfikacje JASO (auta w Japonii, i Korei itp.) Rolling Eyes Firma TOP1 produkuje te oleje tylko na rynki Wschodnie i niektore Poludniowoamerykanskie.W USA nie ma tego w sprzedazy.>><, >><<Nastepnym razem napisze wiecej o olejach typu HighMileage, a Wy tymczasem nie dajcie sie robic w balona!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 05, 2011 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

utrwalone,przyklejone,pogrubione-niech sluzy na wieki,niesie oswiate wsrod forumowiczow i pozwoli uniknac pomylek oraz mechanikow,ktorzy twierdza,ze do automatow leje sie "olej do automatow"Smile
dzieki mark za opracowanie!!! czekamy na wiecej.
pozdrawiam!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Sob Mar 05, 2011 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świetnie, bardzo fajna pomoc.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Sob Mar 05, 2011 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo bym prosil aby w tym temacie moj wpis byl ostatni o dupie marynie.Swoja wiedze i doswiadczenie przelewa tu Mark lub ktos kto ma cos merytorycznego do uzupelnienia,prosimy aby nie bylo tu komentarzy,przekomarzania sie itp.sytuacji.W przeciwnym razie blokujemy temat.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Ozzy76
*
*


Dołączył: Mar 19, 2011
Posty: 3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Sob Mar 19, 2011 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Was wszystkich,

chcę prosić o pomoc. Mianowicie za kilka dni rozpocznę remont skrzyni A-727 w swoim Dodge z 1970. Powiedzmy, że mam już wszystko co trzeba prócz oleju. Zakupiłem w firmie TCI wszystko, co trzeba do tego celu za wyjątkiem wyżej wspomnianego, bo z przewiezieniem go ze Stanów jest formalny problem. Piszą na swej stronie (www.tciauto.com), że olej przez nich zalecany przewyższa specyfikacje Dexron i Mercon. Nie mają natomiast oleju ze specyfikacją do Chryslera a jednak ten swój olej właśnie zalecają. Inna sprawa, że specjalizują się chyba główne w skrzyniach GM i fordowskich (jak znakomita większość tego typu firm - tak wynika z mojego doświadczenia). No i jaki tu wybrać olej... mam możliwość zakupu w korzystnej cenie dowolnego oleju marki Agip, ale nie widziałem by oni mieli coś o specyfikacji ATF+ za to mają Dexron III. Dodam, bo może to istotne, że wymieniam również "valve body" i konwerter. Generalnie skrzynia będzie przystosowana do znoszenia obciążenia ok. 700 koni, ale póki co będzie to nieco ponad 400. Proszę o pomoc. Miałem wcześniej olej z firmy TOP1 Super ATF i miał być ekwiwalentem ATF II (dzwoniłem do Polskiej siedziby tej firmy i nawet rozmawiałem z jej szefem w swojej sprawie), ale albo skrzynia była już wcześniej zużyta mocniej niż przypuszczałem albo ten olej jej pomógł. jak później sprawdziłem, ma on specyfikację Dexron III.

Ponieważ jest to stara skrzynia, to może nie trzeba tak trzymać się ATF+, a może dokładnie odwrotnie?
Proszę raz jeszcze o pomoc. Wolałbym kupić coś AGIP-u. Jeśli nikt mi nie pomoże to wybiorę wspomniany lub ATF4+.

Pozdrawiam i oczekuję z niecierpliwością Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Mar 20, 2011 0:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym roczniku -1970 - nie bylo jeszcze specyfikacji ATF+ ze wzgledu na male wymagania tamtej konstrukcji..W skrzyniach A727 uzywano wtedy najczesciej oleju o specyfikacji Dexron .Nie mam w tym wielkiego doswiadczenia,ale Chrysler podaje,ze jesli jest to stara skrzynia bez Lockup ,to w zupelnosci wystarczy nowy typ Dexronu np.Dexron III . Lub jakis dobry wspolczesny olej uniwersalny dexronopodobny.>><< Natomiast do skrzyn A 727 z LockUpem - tych nowszej generacji - zdecydowanie ATF+4. Takze masz duzy wybor dobrych ,bezpiecznych w uzyciu,a jednoczesnie nowoczesnych Dexronow III. Oto material zrodlowy,jaki udalo mi sie znalezc: http://books.google.com/books?id=sEurXUHdZnMC&pg=PA49&lpg=PA50&ots=1nxtPt-hYK&dq=%22type+f%22+fluid+727#v=onepage&q&f=false
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Nie Mar 20, 2011 7:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ile razy trzeba nowicjusza tlumaczyc,ze to nie jest dzial do zadawania pytan.
Rolling Eyes
Kazdy nowy idzie na latwizne,nie czytajac forum i oczekujac,ze jemu jedynemu nalezy sie szybka odpowiedz.
Ludzie troche porzadku.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Ozzy76
*
*


Dołączył: Mar 19, 2011
Posty: 3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Nie Mar 20, 2011 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wiem, że Moderator jest najmądrzejszy i szacun dla niego, ale niech wie, że na forum nie ma słowa na temat skrzyni 727. A to, że nie jestem obeznanym forumowiczem to fakt...Sad Inna rzecz, że rzeczywiście potrzebuję pomocy a to statutowa funkcja forum jest przecież...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Nie Mar 20, 2011 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moderator jest od utrzymywania porzadku,z ta madrascia to roznie bywa Laughing ,na przyszlosc problem umiesc w odpowiednim dziale,a pomoca oczywiscie sluzymy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Ozzy76
*
*


Dołączył: Mar 19, 2011
Posty: 3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za pomoc MarkSeven Smile a Moderatorowi JEDI_V raz jeszcze szacun. Mile mnie rozczarowało, że ma klasę oraz oznaki dystansu do siebie Wink.
Pozdrawiam i postaram się trzymać zasad forum, które pewnie wpierw będzie trzeba przeczytać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Mar 27, 2013 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlaczego nie wolno stosowac olejow o innych specyfikacjach niz wlasciwe? Dlaczego nie wolno stosowac Dexronu i innych dexronopodobnych universalnych olejow w Chryslerach? Arrow Na pewno wielu z Was mysli ze sterowanie nowoczesnej skrzyni to prosta sprawa.Ze jest kilka elektromagnesow ,komputer podaje napiecie 12V do kazdego kiedy potrzeba i elektromagnes po prostu zwalnia albo zaciska hamulec.Nic wielkiego. ....jesli tak myslicie to jestescie w bledzie! Komputer nie podaje zadnych 12Volt i elektromagnesy wcale nie przyciagaja i zwalniaja sprzegiel tak po prostu. Arrow Komputer analizuje wszystkie dane w czasie jazdy i aby przelaczyc plynnie bieg najpierw podaje do elektromagnesu napiecie przemienne o odpowiedniej czestotliwosci i ksztalcie .Takie zmienne napiecie powoduje ze elektromagnes drga z czestotliwoscia od ok.140 do 180 Hz i powoduje zwalnianie i zaciskanie hamulca od 140 do 180 razy na sekunde . Dopiero po chwili nastepuje calkowite zwolnienie lub zacisniecie sprzegla poprzez podanie lub odlaczenie skladowej stalej napiecia..Jezeli wiec olej bedzie bardziej szorstki (albo inaczej mowiac mniej sliski) to probkowanie -czyli zaciskanie i zwalnianie sprzegie tak duza ilosc razy w ciagu sekundy powoduje ich szybkie zuzycie.>>> Czestotliwosc ta rozni sie dla roznych aut i wlasnie do niej dostosowana jest charakterystyka sliskosci oleju.W chryslerach akurat wynosi 140-180 Hz. Takze jak widzicie sterowanie nowoczesnej skrzyni to dosc skomplikowany proces. Idea Opisalem to tak po chlopsku,bez zbednych szczegolow aby latwiej bylo zrozumiec o co chodzi i unikac stosowania niewlasciwych olejow,nawet wtedy gdy mechanik czy sprzedawca twierdzi inaczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sob Maj 11, 2013 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak wrzucić tu plik? Mam rozpiskę dla serwisów w USA jaki olej do jakiej skrzyni w autach FoMoCo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Sob Maj 11, 2013 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olek,jestem w szoku
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group