www.asu.pl :: Zobacz temat - Kod P1491 w Voyagerze z 1996r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kod P1491 w Voyagerze z 1996r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Nie Kwi 16, 2006 9:38    Temat postu: Kod P1491 w Voyagerze z 1996r Odpowiedz z cytatem

Kod P1491 w Voyagerze z 1996r
z książki kodów wynika że to doładowanie powietrza
może miał ktoś już taki kod i wie co to może być
daje się skasować ale zaraz po odpaleniu wskakuje ponownie
czyli coś nawaliło tylko gdzie tego szukać
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 8:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz jakies turbo ze pisze doladowanie powietrza,moze chodzi o przeplywomierz powietrza montowany przed filtrem na doprowadzeniu,byly tutaj posty jak go delikatnie wyczyscic i czym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 9:20    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

Nie mam turbo, to silnik 3,8 l V6
przepływomierza też nie mam
za to mam coś takiego za przepustnicą powietrza
co łączy kolektor powietrza z wydechem jest tam jakaś przepona albo cosik z podłączonymi kabelkami
wyczytałem że to jest doładowanie powietrza do katalizatora żeby ten działał prawidłowo
ale jeszcze tego nie rozebrałem może ktoś z fanatyków amerykańców:)
miał już taki problem
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To cos za przepustnicą to EGR zawór recyrkulacji spalin a przeplywomierza nie masz ale masz MAP sensor wkrecony do kolektora powietrza Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiec wychodzi na to ze albo EGR albo MAP,egr wystarczy zaslepic natomiast przy MAP jak jest walniety to ci bedzie palil jak smok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 15:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli mozna sie podpiac pod temat to czy ten sensor map odpowiada takrze za wolne obroty na biegu jalowym w silniku 3.3l?Bo jak zapne d to chodzi rowno a jak mam na n to czuc jakby delikatnie kulal na ktorys gar.KOMP.nic nie wykazal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2006 19:07    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

po krótkiej walce osiągnołem połowiczny sukces zniknoł kod P1491
a pojawił się P0403 czyli błąd recylkulacji spalin
jak wygląda ten mapsensor jest on przed przepustnicą czy za
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 10:47    Temat postu: IAC Odpowiedz z cytatem

BRODA napisał:
Jesli mozna sie podpiac pod temat to czy ten sensor map odpowiada takrze za wolne obroty na biegu jalowym w silniku 3.3l?Bo jak zapne d to chodzi rowno a jak mam na n to czuc jakby delikatnie kulal na ktorys gar.KOMP.nic nie wykazal.


Nie. Mam sprawdza jakie jest podcisnienie w kolektorze a obrotami steruje silnik krokowy (IAC) przy przepustnicy.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 10:50    Temat postu: EGR Odpowiedz z cytatem

Xsantos napisał:
po krótkiej walce osiągnołem połowiczny sukces zniknoł kod P1491
a pojawił się P0403 czyli błąd recylkulacji spalin
jak wygląda ten mapsensor jest on przed przepustnicą czy za


Błąd recyrkulacji spalin sam wskazuje na uszkodzony zawor EGR. Wymien go i po problemie. Zaslepienie go poprawi prace silnika ale niekoniecznie spowduje zgasniecie Check (zalezy jak jest uszkodzony EGR)

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 19:50    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

ten kod 403 zapala mi się po przejechaniu ok 2 km
po zgaszeni silnika i ponownym włączeniu lampka check engine
się nie świeci ale już zapala się po 20 sekundach nawet jak nie jade
mam urwany jeden kabelek od sondy lambda czy jest możliwe że ten kod
może oznaczać sonde?(auto zagazowane)
jeśli nie to ile kosztuje ten EGR i czy jest u was dostępny
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sonda lambda to podstawa jak to urwany kabelek a co reguluje mieszanka chyba ktorys z koni pod maską Smile Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 22:08    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

no tak ale jak auto chodzi na gazie to sonda jest odłączona
i jej funkcje przejmuje emulator
a błąd wyskakuje i na benzynce i na gazie
zastanawiam się jeszcze czy przyczyną nie jest przypadkiem
filtr stożkowy ma on przecież bardzo mały opór ssania
i może dlatego ten EGR nie reaguje
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Nie Kwi 23, 2006 21:01    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

sonda już działa
okazało się że ASU miał rację padł EGR
rozsypała się przepona i chyba nie działa cewka
podłączyłem narazie żarówkę 12V/2W
i lampka check się chwilowo nie zapala
ASU coś wspominałeś że masz takie EGR na zbyciu
prosiłbym o cenę na priva
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EGR jest zwiazane tylko z ekologia,chodzi i powstawanie tlenkow azotu w wyskokich temperaturach spalania,a recyrkulacja spalin powoduje obnizenie tej temperatury a co za tym idzie emisje tlenkow azotu,wystarczy wstawic blaszke z puszki po piwie Laughing (zas kozysc trzeba kupic i wypic browarka) i po problemie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 17:23    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

browarka już wypiłem Very Happy tylko gdzie tą blaszkę zamontować?
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 21:25    Temat postu: EGR Odpowiedz z cytatem

Poszukaj rurki od wydechu do kolektora ssacego. Tam podrodze (a konkretnie przy kolektorze) bedzie zawor pomiedzy ktory musisz dac ta "uszeczlke" Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Pią Kwi 28, 2006 18:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wlaączyć samodiagnozę - voyager 98r.
oraz jak włączyć - test zegarów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Maj 04, 2006 9:42    Temat postu: samodiagnoza Odpowiedz z cytatem

Voyager nie ma czegos takiego jak GM czy Volvo. Tutaj zdiagnozowac takie usterki mozna wylacznie testerem.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Pią Paź 22, 2010 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę odgrzeję temat:

Dziś po dynamicznej wymianie oleju w ASB, która wymagała zdjęcia przedniego zderzaka na którym był umieszczony "jeżyk" - czyli czujnik temperatury pojawił mi się błąd 1491. Pewnie wynikało to z tego iż odpaliłem auto kiedy był on odłączony, oczywiście zapalił mi się check engine i wywaliło tenże kod. Zaraz odrazu podpiąłem czujnik spowrotem, ale kod i kontrolka pozostały. I teraz pytanie jeśli coś jest nie tak z tym czujnikiem to jakie powinny być objawy (nie załączający się wentylator? czy coś?), a jeśli jest ok to dlaczego błąd nie zginął czy ma być jakoś zresetowany? Wydaje mi się że dobrze podpiąłem ten czujnik.
Co o tym sądziecie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group