www.asu.pl :: Zobacz temat - Byk zwariowal
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Byk zwariowal
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Nie Mar 19, 2006 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2 tygodnie temu elektryka też unieruchomiła skutecznie mojego tauruska, i to w najbardziej nieopowiednim miejscu. wracałem z anglii do domu i w niemczech na bardzo ruchliwej a2 w godzinach szczytu na zwężeniu zgasł mi silnik, dobrze że miałem cb, tir zaholował mie na parking. nie było iskry, niemiecka pomoc drogowa zaholowała mie do warsztatu (55euro) który za 20 minut miał zamknąć, więc mi już nie chcieli pomóc i zaprosili na 8.30 następnego dnia. noc spędziłem w aucie byłem cały mokry bo padało a w nocy -1, silnik nie chodzi więc i ogrzewania nie było. rano mechnicy z warsztatu godzine oglądali auto bo w życiu nie widzieli taurusa. potem przez 3 godziny gapili sie na silnik, sprawdzali napięcie, bezpieczniki. po 3 godzinach zadzwonili do forda bo nie wiedzieli co zrobić. skasowali za to 10 euro. przyjechali z forda i odholowali tam taurusa. tam też nie znali auta, ale chociaż silnik taki już widzieli w windstarze. podpieli do komputera, ten o dziwo wszystko wiedział o byczku. elektryk był niezły wzioł schemat ze skorpiaka i patrzył co podobne a co nie, zajeło mu to 30 minut, po czym stwierdził że zapłon nie ma zasilania. powiedział że to potrwa a że był piątek nie mógł zagwarantować że sie dziś z tym wyrobi, może uda sie w poniedziałek Laughing Shocked . spytałem zy jak już wie gdzie brakuje prądu czy nie może zrobić jakiejś prowizorki, podpiąć do akumulatora. więc połączył mi + z zapłonem i taurusek był na chodzie, ino gdzy go wyłanczałem musiałem pod maską kabelek ten rozłączyć, za wmontowanie tego kabelka zapłaciłem 95 euro. w polsce auto stało 2 dni u mechanika, ale musiał sie poddać, podejżewał że imobilizer zwariował, wysłał mie do specjalistów od alarmów, tam wymontowali imobilizera, ale nadal nie było zasilania, więc bez schematu po kalku szli i szukali co to może być. po 3 czy 4 godzinach, znaleźli. główna wiązka za nadkolem z przodu po lewej, zgniły kabelek. 150 zł ale chętnie zapłaciłem!
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Mar 19, 2006 19:30    Temat postu: gazda Odpowiedz z cytatem

Czesc Gazda!
Moze podrzucic Ci jakies schematy na ( oby nie) przyszly raz?
A, i powiedz gdzie masz ta glowna wiazke na nadkolem? U mnie jest to nie daleko skrzyni. Duza kwadratowa przykrecona sruba, to ta?
pozdrawiam
taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Mar 19, 2006 20:57    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

Serdeczne dzienx Jedi V!!! Przyda mi sie na pewno!
taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Nie Mar 19, 2006 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hej taurus!
właśnie miałem pytać o ten schemat, najczęściej mam przy moich autach problemy z elektryką więc na pewno sie przyda.
nie widziałem dokładnie jak to wyglądało, ściągnięte było lewe koło oraz plastiki za tym przechodziły wszystkie kabelki od silnika do przodu, tam były przygnite bo sie ocierały o karoserie, cholera mogłem sie dokładnie przyjżeć Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Mar 19, 2006 22:41    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Powiedz tylko jaki schemat chcesz i juz masz. Podaj swoj email.
Pozdrawiam taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pon Mar 20, 2006 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na razie nie mam żadnego oprócz tego ze skorpiaka 2,9 jest podobny.
adres gazda(małpa)onet(kropka)pl
w jakim mieście w irlandii jesteś? na wyspach widziałem kilka taurusów sprowadzonych z australii, są prawie identyczne jak te z usa, poza kierownicą po prawej stronie to niewiele sie różnią, światła mają inne i nie miały biegów przy kierownicy.
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Mar 20, 2006 14:32    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Hei!
Pytalem jaki schemat potrzebujesz. Ale posle Ci wszystko co mam. ok?
Ciesze sie, ze moge sie w koncu komus na tym superforum przydac Very Happy
Odpisz czy je dostales. A Taurusow w mojej okolicy nie ma, nikt nawet oleju w skrzyni nie wymieni, a jak jade to patrza i ogladaja sie jak na UFO, tym bardziej, ze to Polak jezdzi czyms, czego oni na oczy nie widzieli. Taurusy sa robione w dwoch wesjach (oprocz sedan i kombi oczywiscie) w wersji amerykanskiej ( zmiana biegow przy kierownicy) i w wersjach kanadyjskich (zmiana biegow miedzy siedzeniami) ta ostatnia wersje wlasnie posiadam i jest jeszcae roznica w licznikach, z kilometrow na mile. Obie wersje maja to i to, z tym ze amerykanska na liczniku ma wieksze cyfry w milach a mniejsze w kilometrach.
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pon Mar 20, 2006 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie miałem żadnych schematów, dostałem je. wielkie dzięki.
znam to jak sie głupio patrzą w swoich volkswagenach i opelkach/vauxhalkach, ja mam tauruska z kanady tacho w kilometrach mile mam malutkie, biegi przy kierownicy.
pozdro do irlandii
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Mar 20, 2006 22:17    Temat postu: BYK Odpowiedz z cytatem

To dokladnie tak jak ja....
Ciesze sie, ze dostales schematy. Mam nadzieje, ze nie beda Ci potrzebne Very Happy
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Mar 20, 2006 22:36    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Panowie rodacy!
Mam juz pojecie o co chodzi w moim Byku.
Jak wiecie wyjalem alternator, przeczyscilem itd.
Po jego wlozeniu zauwazylem roznice w ladowaniu. Zauwazylem to po tym, bo zegar ktory zciemnia sie gdy alternator nie laduje, teraz sam sie rozjasnia, czyli ponownie laduje. Przedtem musialem depnac ostro na gaz by podniesc mu obroty, i jak chcial to zaczal ladowac, jak nie to nie. Dzisiaj zajalem sie ta moja kontrolka do ladowania. Sprawa jest nastepujaca: na przewodzie (jasnozielonoczerwonym, ktory wchodzi do wtyczki i robi chyba za mase alternatora), odizolowalem nozem kabelek, dolaczylem drugi i podlaczylem do masy. Kontrolka ladowania zapalila mi sie na desce. Jaki z tego moral.. ano taki , ze cos nie laczy w regulatorze napiecia. Z uwagi na to, ze zwrocono mi sluszna uwage tu na forum bym doprowadzil alternator do pozadku, moje pytanie brzmi: co takiego moze nie laczyc w tym regulatorze napiecia??? Confused Jezeli ten kabelek robi faktycznie za mase alternatora, to czy moge zostawic ten mostek w postaci dolaczonego kabla do masy. W owczas omijam masa regulator...
Czy on wtedy bedzie dzialal poprawnie mimo tego, ze mase pobiera z blachy a nie bezposrednio z regulatora. Wydaje mi sie, ze masa w regulatorze pobierana jest z obukowy alternatora wiec powinno byc mu wsio rowno Confused Co myslicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto Mar 21, 2006 1:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mocno się mylisz gdybyś uruchomił silnik przy takim połaczeniu to spalił byś diody wzbudzenia dlatego pisałem by to robić przez kontrolkę nie zrobisz zwarcia i co za tym idzie uszkodzeń a jak tak jest to podłącz ten kabelek z masy przy alternatorze na ten cieniutki co napisałeś może mieć przerwę zaraz przy alternatorku w skutek drgań powstałą często tak bywa Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Wto Mar 21, 2006 1:39    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Wybacz, ale chyba nie calkiem Cie zrozumialem. Chcesz bym wziol drugi kabel i jednym koncem podlaczyl go do kabla masy regulatora zpowrotem, a drugim koncem do obudowy alternatora? Czy o to chodzi?
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Mar 23, 2006 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem w jaki sposób masz podłączony alternator ale zwykle jest to gruby ksbel i cienki oba przykręcone na śrubki wtedy jest łatwo bo wystarczy że przy włączonym zapłonie połączysz ten cienki z masą czyli podasz masę na śrubkę i zobaczysz czy zaświeci się kontrolka jak nie to to znaczy że ten przewód ma przerwę zaraz przy mocowaniu pomocniczym obu przewodów przy alternatorze bo dawałeś masę odizilowywójąc kabel trochę dalej od alternatora i się świeciła chyba że jest kostka to podaj masę na ten cienki wsówając przewód w mijsce gdzie wchodzi cienki przewód i sprawdzisz tak samo tylko pamiętaj w cienki przewód bo jak dotkniesz do grubego to będziesz miał kupę dymu i popażony palec czyli jak się świeci tam gdzie pisałeś a nieświeci przy alternatoże to na tym odcinku kabla jest przerwa pociąg go i wszystko się wyjaśni bo ci się wysunie połącz go zatem po zewnątrz i nie daj na stałe masy bo będzie kłopot masę podaje regulator przez wirnik a po uruchomieniu podaje prąd i dla tego gaśnie kontrolka Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pią Mar 24, 2006 12:48    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Witaj wpgulin!
U mnie ten kawek instalacji wyglada nastepujaco:
Od maxi fuse idzie gruby kabel koloru czerwonego prosto do zasilania alternatora, nastepnie cienki kabel koloru jasnozielony z czerwonym paskiem, ktory jest wlasnie masa i idzie od regulatora prosto do kontrolki oraz drugi cienki jasno czerwony, ktory idzie od maxi fuse do skrzynki bezpiecznikow pod maska i z tamtad prosto do regulatora. Te dwa cienkie ida do kostki na wejscie regulatora. Zrozumialem teraz o co Ci chodzi i sprawdze to natychmiast. Dziekuje.
Nie zaleznie od wyniku, zamowilem czesci w postaci nowego alternatora oraz nowego wybieraka ( bo wlasnie to boli mojego Byka) u Rafala z ASU. Mam nadzieje, ze w krotce sie odezwie co z czesciami, bo stoje wiecej niz jezdze, bo boje sie manewrowac bez swiatla cofania. Policja jest tutaj j...ta (przepraszam za moj angielski Very Happy ). Samochod potrzeba do roboty - wiadomo, no i mam tu rodzine..
Jest jeszcze jedno pytanie; czy alternator bez tej masy do kontrolki ladowania dziala poprawnie i mimo to robi swoje, a brak kontrolki to tylko dyskomfort osobisty, czy moze nie ladowac jak sie nalezy? Skoro po zapaleniu ta masa zamienia sie w prad, to moze niedoladowywac, prawda...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Mar 26, 2006 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak poprostu pużniej się wzbudza i dlatego sciemniał ci się zegarek jak pamiętam ten jasnoczerwony to pewnie prąd na regulator ktury jest po właczeniu zapłonu a ten jasno zielony to to co pisałem i jak przy alternatorku go zmasowałeś powinna świecić kontrolka jak jest coś z alternatorem nie tak a ja jeszcze inaczej robie biorę kontrolkę i zapinam żabkę na plus akumulatora a kontrolkę stykam na alternator na to wyjście na kontrolkę i jak świeci to alternator dobry jak nie czyli coś walło wewnątrz a jeżeli świeci kontrolka przy altern a po włączeniu na desce nie to proste przerwa w kabelku tym jasno zielonym często się w golfach łamią wskutek drgań a że wsunięte są w rurkę izolacyjną to nie widać i tylko pociągnięcie za przewód wyjaśnia sprawę Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Czw Mar 30, 2006 16:31    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

wpgulin, niech Ci Bozia...
sprawdzilem to kontrolka na zarowce...
jeden kabel do +, a drugi do pinu z wejscia wtyczki w regulatorze. zapalilem stacyjke...
Nic. Nie pali sie kontrolka. To znaczy, ze to regulator wysiadl. Prawda?
Dziekuje Ci i pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Mar 30, 2006 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to zmień go a mam proźbę czy możesz zrobić rekonesans odnośnie części do rozruszników od angielskich kombajnów typu ferguson może tam łatwiej coś dostać bo w polsce to problem zwłaszcza do tych starych .A przy zmianie regulatora zwróć uwagę na blaszkę wewnątrz i ją oczyść i przy zakładaniu uważaj by nie przeskoczyła za regulator bo na nic twoja praca i czy w pierścieniach nie ma rowów w pierścieniach po kturych chodzą szczotki oczywiście za głębokich jak są to pierścienie do wymiany i to terz może być przyczyna braku kontrolki pozdro Wiesiek Laughing Ha a dzieci to ja już mam czworo Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pią Mar 31, 2006 12:53    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Wiesiu, czy moglbys prosze okreslic sie dokladniej. O jakie czesci do kombajnow Ci chodzi?
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Kwi 02, 2006 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konkretnie to chodzi o rużne części od rozruszników zwłaszcza tych starszych kombajnów bo jest tego na moim terenie sporo a części są nie do zdobycia nawet przez firmę będiks bo to dla nich za stare są to rozruszniki angielskie kture są stosowane do fergusona części to tuleje szczotki uzwojenia sprzęgła opornice i automaty leży taki rozrusznik u mnie i ma spaloną opornice do automatu ktury jest wewnątrz rozrusznika praktycznie to jest cały automat potrzebny z tą opornicą jak rozszyfruje co to za model to podam w poniedziałek wieczorem Laughing pozdrawiam Wiesiek
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Kwi 02, 2006 19:10    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Witaj wpgulin!
Masz pewne, ze sie postaram cos o tym dowiedziec. Moze to potrwac chwilke, bo nie mam kompletnie nic wspolnego z rolnictwem, ale mam kilku znajomych. Badz cierpliwy, nie zapomne o tym.
taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto Kwi 04, 2006 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć taurus dane tego rozrusznika to CA45D12-2 DES N 1320027 SERIAL N 15RH jest to jakiejś firmyCAV zrobiłem zdjęcie ale nie mam pojęcia jak go tu włożyć więc przyślij mi sms z swoim numerem komury to wyślę mmsa z tym zdjęciem pozdro Wiesiek Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sro Kwi 05, 2006 0:51    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Lepiej wyslij mi to na maila, Wiesiu.
akcj@interia.pl
albo na skaypa:
aga_zabnicka
Pozdrawiam Cie serdecznie - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Kwi 12, 2006 11:19    Temat postu: schematy Odpowiedz z cytatem

Znalazłem coś takiego:

http://www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=525886

Jest tam skrót do e-bay'owca z płytami, oraz opis innego programu. Myślę, że można by spróbować. Ma ktoś doświadczenie z BIT TORRENT'em? Albo zakupić tę płytę DVD.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sro Kwi 12, 2006 14:19    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Owszem, mam taka plyte. Firma autotech. Wiadomo, ze ona Ci auta nie naprawi, ale przydaja sie niektore informacje. Poza tym nie sa to jakies wielkie pieniadze.
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest chyba podobne do naszej auto daty Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group