www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.8 1993-problem z ładowaniem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.8 1993-problem z ładowaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Sro Kwi 17, 2013 18:22    Temat postu: PTS 3.8 1993-problem z ładowaniem Odpowiedz z cytatem

Przy okazji wymiany pompy wodnej postanowilem pozbyc sie halasu spod maski i zawiozlem alternator doregeneracji(lozyska,szczotki).
Po odebraniu okazalo sie,ze mam brak ladowania(na zaciskach 11.5V),ale lampka z ladowania na desce sie nie pali,zorientowalem sie bo zapalil sie ABS i tylko on sie pali,wczesniej bylo wszystko ok.
Zawiozlem z reklamacja altek i na miejscu okazalo sie,ze rzeczywiscie brak ladowania.Dzisiaj dzwonie i diagnoza regulator do wymiany,oczywiscie na koszt warsztatu.Altek odebrany,zamontowany i dalej brak ladowania.
Gdzie i czego mam szukac aby to dzialalo.Zamieszczam schemat.

Tak jak na szybko pamietam uklad pinow we wtycze wchodzace do regulatora to u mnie rozowo/bialy wypada na pinie w gniezdzie regulatora z napisem NOT USE.
Ostatni pin we wtyczce jest fizycznie pusty,nie ma wsuwki.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 3:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twoj schemat ma oznaczenia pinow w przypadkowej kolejnosci. Prawidlowe piny w alternatorach CS130 i CS144 to P L F S ,albo P L I S tak jak na rysunku- pin S jest zawsze szeroki.

Uploaded with ImageShack.us Jesli w aucie jest lampka ladowania- uzywa sie pinu L . Jesli (tak jak u ciebie) lampki nie ma ,bo jest zegar - uzywa sie pinu I . Problem moze byc w tym,ze sa dwa typy regulatorow - w jednych jest I a w drugich F. Roznia sie one polaczeniami wewnatrz : zobacz zdjecia:

Uploaded with ImageShack.us Dla Twego auta powinno byc takie podlaczenie :

Uploaded with ImageShack.us >><< Idea sprawdz oznaczenia gniazda regulatora ,powinny byc na zewnetrznym boku. Arrow ponoc nowe typy regulatorow sa juz uniwersalne,to znaczy ze maja "wspolny" pin F/I ,ale jaki konkretnie regulator zalozyli u ciebie tego nikt nie wie.Mysle ze nawet sam mechanik nie wie co zakladal.


Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Czw Kwi 18, 2013 4:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 4:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dobrze rozumiem to napiecie ladowania powinno byc(mozna je mierzyc) miedzy grubym przewodem czerwonym(pin S) a masa.
Cienki przewod rozowo/bialy(pin I lub L) jest tylko sygnalem informujacym nas,ze ladowanie sie odbywa.
Jak sie przejasni zabieram sie za pomiary i odczyt pinow z regulatora.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 5:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to troche inaczej ,niz myslisz. W przypadku systemu PLFS pin L podlaczony jest do +12 V przez zarowke ,ktora gasnie gdy pojawi sie ladowanie.Pin F jest albo wolny,albo skomunikowany z PCM - w zaleznosci od modelu auta.Natomiast w systemie PLIS - u ciebie- pin L jest wolny,pin I dostaje +12V i dlatego pozwala na rozpoczecie ladowania a potem kontroluje napiecie w instalacji.>>< A wiec po wlaczeniu zaplonu pomiedzy S i masa oraz I/F( rozowo-bialy) a masa powinno byc pelne napiecie baterii.W czasie pracy silnika bedzie to oczywiscie wartosc napiecia ladowania.Wskaznikiem informacyjnym o ladowaniu jest w tym ukladzie zegar - woltomierz ,a nie gasnaca lampka jak w ukladzie PLFS. Arrow Regulatorow do CS130 jest mnostwo podtypow,w zaleznosci od producenta.Wszystkie wygladaja tak samo,a roznia sie symbolami .Wiem tylko ze nie kazdy podchodzi do TransSporta .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 5:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakladajac,ze alternator byl sprawny odbierajac go za pierwszym razem to co moglo sie sie stac w instalacji auta od 2 dni stania pod chmurka?
Druga rzecz,ze altek byl tylko na wymianie lozysk i szczotkotrzymacza ze szczotkami Rolling Eyes
Jeszcze jedno pytanie,jesli okaze sie za chwile,ze na regulatorze oznaczenie pinow to PLFS to mam sie domagac wymiany na taki z oznaczeniem PLIS?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mogl z jakiegos powodu przepalic sie bezpiecznik podajacy napiecie na pin I - kabelek rozowo bialy.Np niedbale zlozony alternator. Arrow sprawdz czy sa napiecia na wyjetej wtyczce alt -przy wlaczonym zaplonie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 5:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:

Jeszcze jedno pytanie,jesli okaze sie za chwile,ze na regulatorze oznaczenie pinow to PLFS to mam sie domagac wymiany na taki z oznaczeniem PLIS?
Bardzo czesto regulatory ktore chodza tez w PLIS maja oznaczenie PLFS.To nie zawsze jest regula . Czasami tez pisze PLF/IS .Ale domagaj sie wymiany regulatora na taki jak byl poprzednio - ma pracowac i koniec!A dobor typu to juz problem fachowca! - ...A moze regulator jest ok tylko problem lezy gdzies w innych czesciach alternatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 5:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jak to jest u ciebie? sugerujac sie twym schematem myslalem ze nie masz lampki ladowania.A w pierwszym poscie piszesz ze lampka sie nie pali.A wiec w koncu jaki masz uklad - woltomierz czy lampka czy oba na raz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 5:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiec zostaja szczotki(az trudno uwierzyc,aby dwukrotnie sie zawiesily) lub diody.
Czy przy walnietych diodach mierzone napiecie powinno "plywac"?,czy byc na stalym poziomie.
Jak powinno sie sprawdzac napiecie ladowania w warunkach warsztatowych,bo u elektryka jakos to musza sprawdzac?
Najlepiej miec drugi sprawny altek na podmiane.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 6:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na 100% jest woltomierz,lampki ladowania/aku nie ma.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 6:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bezpiecznik sprawny,woltomierz sie wychyla.Po przekreceniu stacyjki pojawia sie napiecie na czerwonym[S] i rozowo-bialym.
Na wtyczce do regulatora mam oznaczenie SFLP,S-gruby czerwony,F-rozowo-bialy,L-brazowy,P-nieuzywany
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 7:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawidlowo to powinno sie sprawdzac w warsztacie prad ladowania pod obciazeniem. Jest do tego taki stol probierczy z napedem i miernikami. Podlacza sie rownolegle aku oraz specjalne opornice .Napedza sie alt i przy roznych obrotach obciaza sie tak aby plynal wlasciwy dla danych obrotow prad - w/g fabrycznego wykresu. Jesli prad jest wlasciwy -znaczy to ze wszystko jest ok.Twoj altek jesli jest to typowy CS130 to powinien wyprodukowac prad 105 Amper przy napieciu ok.14.7V na zimno i 13.5V na goraco. Arrow Ja mysle,ze w aucie masz wszystko ok,raczej przypuszczam ze jest cos nie tak z naprawa albo jest inny regulator. Zazadaj pomiarow pradu pod obciazeniem w warsztacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moj altek jest 140A,takie byly wstawiane na Europe.
Wg sklepu rockauto to Delco CS-144
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 9:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na chwile obecna auto pojechalo do elektryka,ktory robil alternator.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Nie Kwi 21, 2013 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ladowanie wrocilo,nie wiem co zrobili,bo jak zawozilem to szefa nie bylo a jak odbieralem to byl szef ale nie pracownicy,ktorzy to robili.
Kontrolnie sprawdzilem czy przypadkiem jakiejs rzezby nie zrobili ale wyglada ok.
Przypuszczam,ze tak jak Mark wspomnial wsadzili nie ten regulator co powinien byc.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 357

PostWysłany: Sob Mar 26, 2016 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedy_V czy aby wlasnie,,oni,,nie wstawili wtedy tej dziwnej zarowki o ktorej Ci pisalem jak mi zniknelo ladowanie ?Pamietasz?
Nie moglem zlokalizowac awarii a okazlo sie ze byla uszkodona -wstrzachnieta wlasnie ta żaróweczka pod maska .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Pon Cze 26, 2017 19:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Sob Mar 26, 2016 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To moze byc ich rzezba, wstawili nie ten regulator, po za tym we wiazce za alternatorem przecieli jakis kabel idacy od altka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 357

PostWysłany: Sob Mar 26, 2016 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak dokładnie jest ,kabel czerwony z wiązki jest przecięty i zaizolowany.
Nie wiem jaka role pełni ta żarówka ,ale wiem ze :
1-nigdy nie świeci
2-gdy się strząchnie to nie mam ładowania -))
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Sob Mar 26, 2016 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Sob Mar 26, 2016 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupilbym na twoim miejscu orginalny regler http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=45745&cc=1261741&jsn=379 i doprowadzil wszystko do porzadku, polaczyl spowrotem kabel czerwony i zlikwidowal zarowke.
Jak chujowi podalem dane orginalnego reglera to sie na mnie wydarl, ze on wie lepiej bo juz 40 lat to robi, widac chuja wie. Zaklad jest juz dawno skreslony.
Dla potomnych nigdy do tzw. Koziolka w Tarnowskich Gorach-Bobrownikach
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 357

PostWysłany: Sob Mar 26, 2016 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do tego dochodzi zly szczotko-trzymacz który założyli, efektem czego bylo to ze urwała sie szczotka i zrobiła zwarcie - na szczęście nic sie nie uszkodziło bo akurat wyczułem ze coś się smaży pod maska i wyłączyłem silnik

Tak będę musiał zrobić, kupie przy najbliższej okazji nowy reg jak bede coś zamawiał za oceanem ale kupie na Ebayu ,bo sa tańsze niż na rock auto .

Ciekawe ze na rock auto jak sie kupuje części to sa zawsze rożne koszty wysylki doliczane przy każdym z zamawianych asortymentów do końcowego rachunku
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4315

PostWysłany: Nie Mar 27, 2016 0:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ceny sa rozne,bo rockauto ma czesci rozjebane po calym usa, kupisz czesc za 10$ ale z kaliforni i robi sie 60$
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group