www.asu.pl :: Zobacz temat - Wyciek płynu chłodniczego - jak zlokalizować
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyciek płynu chłodniczego - jak zlokalizować

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 10:27    Temat postu: Wyciek płynu chłodniczego - jak zlokalizować Odpowiedz z cytatem

Witajcie,
Od kilku tygodni mam problem z poziomem płynu chłodniczego.
Jak uzupełnię poziom płynu i rozgrzeję auto to przynajmniej na biegu jałowym wszystkie węże są szczelne ( suche ). A jednak płyn mi ubywa - wczoraj przejechałem trasę ok. 350 km i ubyło mi ok. 1,2 l.

W aucie również nie czuję jakiś oznak przecieków nagrzewnic ( wydaje mi się, że gdyby nagrzewnica przeciekała to czuł bym zapach płynu ) . Płyn nie trafia również do oleju.

Być może któraś z nagrzewnic ma przeciek gdzieś na samym dole tak, że płyn wycieka i gdzieś sobie skapuje ale to raczej bym zauważył ?

Czy ktoś z was miał może podobny problem i jest w stanie mi pomóc w zlokalizowaniu tego wycieku ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak masz lpg to szukaj przy reduktorze - szybko paruje.
A nie ma spadku mocy i dymku białego z rury?
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spadku mocy nie ma - przynajmniej nie zauważyłem .
A co do dymku to muszę się przyjrzeć - w zasadzie przy LPG to chyba zawsze jakiś dymek jest ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze reduktor uszkodzony?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Reduktor jest nowy - wymieniony chyba 2 msc. temu.

Ale nawet gdyby był uszkodzony to było by widać wyciek - przynajmniej tak mi się wydaje
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niekoniecznie bo moze ci zasysac wode do gazu albo wypychac plyn gazem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tego nie brałem pod uwagę.
W takim razie muszę się wybrać się do gazownika.


Tylko jak to zweryfikować aby wiedzieć czy na pewno reduktor ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzic szczelnosc pomiedzy woda ,a gazem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak można to zrobić ?

Czy będzie dobrze jak odłączę przewody od układu chłodniczego i otworzę elektrozawór ( obejdę centralkę ) od gazu .
Jeśli pojawią się gaz to układ jest nieszczelny .
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to juz madrzejsi ode mnie musza sie wypowiedziec
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam taki sam reduktor - muszę zrobić sekcję zwłok to będę wiedział jak to jest zbudowane i będę wiedział jak sprawdzić.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardziej chodziło mi o wycieki przy połączeniach reduktora. Miałem tak w alfie V6 i pół litra raz w tygodniu musiałem dolewać. Wymiana wężyków pomogła...
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja stawiam na uszkodzona chlodnice.
uzupelnij poziom plynu na maxa i postaw w jakims suchym warsztacie. na drugi dzien sprawdz dokladnie czy chlodnica nie jest gdzies zawilgocona! jesli jest tzn. ze masz jakas mala nieszczelnosc - na tyle duza ze ubywa, a na tyle mala ze podczas pracy silnika odparowuje i nic nie widac...
wtedy albo wymiana chlodnicy albo uszczelniacz...generalnie mozesz od razu wpusisc uszczelniacz i wtedy sprawdzic czy nadal ubywa
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może być:
1.Malo pęknięty zbiornik wyrównawczy,na dole,tak,że nie widać,a jednak tam cieknie.
2.Uszkodzony przewód bypass - między pompą wodna a blokiem,rura dlugości kolo kilkanaście cm i srednicy okolo 1 cal.
U mnie w jeepie (silnik V 8 ) jest ona schowana gleboko pod kompresorem klimy,nie widać.Dopiero kiedy wymienilem wszystkie inne przewody i dalej cieklo,doszlismy ,że to ta rurka.Mozna zauważyc tylko wyciek na obudowe pompy wody.Nie wiem czy masz tak samo u siebie,ale warto sprawdzic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam zamiar zrobić właśnie taki test chłodnicy w poniedziałek.
Wszystkie połączenia wężyków już sprawdziłem dokładnie .

Muszę jeszcze przyjrzeć się dla zbiornika wyrównawczego - nie brałem tego pod uwagę.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sob Lut 16, 2013 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może też być minimalny wyciek przy nagrzewnicy. U mnie tak jest w SHO. Płynu nie ubywa a przy włączonym nawiewie czuć zapach płynu chłodniczego.... Przerabiałem już ten patent 2 razy więc wiem,że to nagrzewnica. Co ciekawe nie zawsze wyciek z nagrzewnicy powoduje że dywaniki są mokre. Sprawdź czy nie masz tłustego osadu na szybie przedniej od wewnątrz. Pewnie to inna przycyna jest ale zawsze warto to wykluczyć
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Lut 16, 2013 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na szybie nie mam żadnego osadu . Od tego zaczęły .się poszukiwania.
Została jeszcze tylne nagrzewnica.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Czw Mar 28, 2013 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W dalszym ciągu poszukuję wycieku płynu chłodniczego.
Dzieją się dziwne rzeczy których nie rozumiem.

Teraz jest tak, że auto na postoju może pracować cały dzień i nic nigdzie nie wycieknie i poziom płynu się zgadza. Wystarczy, że przejadę 20-30 km i już poziom płynu spada na tyle, że nie grzeje mi nagrzewnica, nie nagrzewa reduktora .

Czy ktoś z was potrafi to wytłumaczyć ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pią Mar 29, 2013 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak się przejedziesz to węże idące do chłodnicy nie robią się twarde? Możesz je ścisnąć?
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MKramer
*
*


Dołączył: Jun 26, 2008
Posty: 45
Skąd: Wieliszew

PostWysłany: Pią Mar 29, 2013 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chcę być złym prorokiem, ale wygląda to mi na nieszczelność uszczelki pod głowicą, albo samej głowicy.
Czy pod korkiem oleju (lub na bagnecie) nie ma charakterystycznego "budyniu"?
_________________
******************************************
Mariusz Kram Wieliszew 
Chrysler Grand Voyager 3.8 Limited '08
Toyota PRIUS '07
Polski Fiat 125p 1300 '70
******************************************
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Mar 29, 2013 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Węże można ścisnąć ale sprawdzę jeszcze później.
Dzisiaj przejadę sie ale tylko na benzynie.
Wymiana uszczelek pod głowicą to spory koszt - od razu warto zrobić zawory itd.

Mam nadzieje, że to reduktor po prostu puszcza gaz do płynu Smile
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pią Mar 29, 2013 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może nie doczytalem, ale zmieniales korek od układu chodzenia???
Jeżeli nie to zacznij od tego.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Mar 29, 2013 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest jeszcze jedna możliwość:
pokrywa rozrządu.Tam są dwa kanały wodne - uszczelki parcieją i po sprawie.
Wyciek pojawia się koło czujnika ciśnienia oleju.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Kwi 06, 2013 7:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za dobre rady.
Nic nie pomogło. Ostatnio płyn wyrzucało już w baaardzo dużych ilościach przez chłodnice. Zdecydowałem się na zdjęcie głowic. Po uszczelkach pod głowicami również nie było widać wycieku.
Głowice trafiły do specjalistycznego warsztatu do sprawdzenia i ewentualnie remontu.
Ich diagnoza jednak okazała się kosztowna. Powiedziano mi, że dwie głowice są pęknięte i nadają się tylko na złom.
Nie wiem jak oni to sprawdzali ale to warsztat z dobra opinią więc raczej trzeba im zaufać.
Powiedzieli mi również, że czasami dochodzi do takich uszkodzeń w silnikach zasilanych LPG.

Czy waszym zdaniem to możliwe, że pękają dwie głowice ?
Jaki jest powód takich uszkodzeń ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 06, 2013 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaka masz instalacje gazowa? sekwencja czy nie? jak czesto jezdzisz na przeglady gazu i regulacje, pomiar spalin?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Kwi 06, 2013 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam instalację gazową - STAG.
A na przeglądach pojawiam się czasami jak trzeba wymienić filtry a mi się nie chce ale wydaje mi się, że wyjdzie średnio zawsze po 30 tys
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group