www.asu.pl :: Zobacz temat - A604 szapnięcię z N na D
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A604 szapnięcię z N na D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
autolubin
*
*


Dołączył: Feb 03, 2013
Posty: 7

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 14:56    Temat postu: A604 szapnięcię z N na D Odpowiedz z cytatem

Witam,
Miałem problem z wstecznym ( o czym pisałem we wcześniejszym wątku ). Po rozebraniu okazało się , że całkowice spalone były tarczki reverse. Wylałem cały olej ze skrzyni, z płyty, ile się dało ze sprzęgła. Po złożeniu i zamontowaniu na aucie zacząłem zalewanie. Na pustą skrzynię wchodzi 8,6 l. Wlałem najpierw 6l . Odpaliłem poprzęłączałem po paru minutach manetką w poszczególne biegi. Trochę popracował. Efekt był taki, że zapinał gładko biegi ale jechał dopiero jak wcisnąłem gaz. Popracował jeszcze trochę dolałem jeszcze 1,5 l. Rusza już powoli po wbiciu biegu D czy R czy L ale odczuwalne jest mocne szarpnięcie przy wbijaniu z N na D. Każda inna kombinacja nie szarpie. Możliwe, że jeszcze jest mało oleju, jednak nie miałem jak zrobić przejazdu ponieważ dostrzegłem wyciek przy bocznej misce ( osłaniającej koła zębate ).
Proszę o wypowiedź w tej sprawie. Pzdr Rafał
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie powinno byc zadnych szarpniec.
Dolej reszte oleju i sprobuj.Mialem tak raz,jak mi uciekal olej,ze szarpal i to bardzo mocno.Auto stary Ford Granada 2,3l,gdzies w 1990 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
autolubin
*
*


Dołączył: Feb 03, 2013
Posty: 7

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, wiem , że nie powinno być szapnięć. Póki co czekam na miskę boczną, zaleję olej, pojeżdże i zobaczę co i jak. Mam tylko nadzieję, że to szarpanie jest spowodowane za małym stanem oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

autolubin napisał:
Mam tylko nadzieję, że to szarpanie jest spowodowane za małym stanem oleju.
Moze byc spowodowane niewlasciwym olejem.Czy wiesz jaka specyfikacje ma wlany przez ciebie olej? A czy wiesz jaki powinien byc? A wiec oryginalnie byl ATF+3 (7176) ,ale zostal on wycofany i obecnie zastepuje sie go ATF+4 9602.Na tym oleju poprawny efekt pracy jest gwarantowany.Natomiast jesli bedzie to olej w nazwie podobny do ATF+3 ale nie spelniajacy normy co najmniej 7176 ,albo jakis inny uniwersalny olej ale bez fabrycznej normy - to napewno bedzie kicha - bo tylko wlasciwy olej ma odpowiednia charakterystyke tarcia niezbedna dla tych skrzyn. Idea Po drugie-piszesz ze zalales ten sam olej co byl .Blad! Po awarii olej ulegl zanieczyszczeniu - tak mikroskopijnemu ze tego nie widac ani nie wychwycil jeszcze tego filter - ze zmienila sie jego charakterystyka tarcia.Co ma wplyw na precyzje sterowania i przenoszenia napedu . Ponadto po takiej naprawie nalezy zresetowac komputer.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
autolubin
*
*


Dołączył: Feb 03, 2013
Posty: 7

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Źle się zrozumieliśmy Smile Olej został zalany nowy ATF+3. Oczywiście filt również nowy. Wlałem ok 7,5 litra. Tyle, że nie wiem czy pełny stan bo nie miałem możliwości zobienia przejazdu autem w celu zagrzania oleju do odpowiedniej temp. i sprawdzenia poziomu na ciepłym ( z uwagi na wyciek ). Akumulator był odpięty ponad tydzień więc myślę , że reset kompa został wykonany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorry,zrozumialem ze uzyles stary olej.Ale gdzie dostales ATF+3 ? Przeciez jest on juz od dawna nie produkowany i nigdzie w sklepach go nie ma.__ oczywiscie mam na mysli prawdziwy ATF+3,a nie jakis nazwopodobny nie spelniajacy normy 7176.>>< co do resetu kompa- to tak naprawde powinno sie zresetowac pamiec skanerem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
autolubin
*
*


Dołączył: Feb 03, 2013
Posty: 7

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heh, sorki, to jest olej: "w nazwie podobny do ATF+3 ale nie spelniajacy normy co najmniej 7176 ,albo jakis inny uniwersalny olej ale bez fabrycznej normy" a dokładnie TRANSTAR wymogi DEXRON III / MERCON.
Ale gdyby winny był olej , myślę , że również szapnął by przy wbijaniu R.

A czy niepełny stan może powodować takie szarpnięcie przy wbijaniu D ? Czytałem również, że trzeba troszkę pojeździć i ją pouczyć. We wtorek będę miał nową osłonę kół zębatych, to zaleję na nowo, pojeżdżę i wtedy zobaczę co będzie.


Ostatnio zmieniony przez autolubin dnia Sob Lut 23, 2013 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O rany,kto cie na to wpakowal? Ten olej jest,a wlasciwie byl produktem takiej firmy z Ohio co naprawia i odbudowuje skrzynie. Zostal calkowicie wycofany z rynku kilka lat temu bo byl bardzo przestarzaly i jest juz nie zalecany do niczego. Ewentualnie zastepczo do jakiegos GMa albo b.starego forda.Absolutnie napewno nie do Chryslera - szkoda skrzyni,szczegolnie zima. Firma szukala frajerow z biedniejszych krajow aby hurtem tanio wyprzedac zalegle nadwyzki . Arrow Przy najblizszej okazji wylej to gowno i kup jakis najtanszy ATF+4 - slydszalem ze firmy Ravenol jest tani w PL. Idea Jesli nie czujesz sie dobrze finansowo na nowy olej ,to sprubuj pojezdzic i pouczyc skrzynie - moze sie nieco poprawi,ale generalnie napewno zuzycie tarczek bedzie wieksze na tym "twardym" i "szorstkim" oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Mar 03, 2013 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ravenol ma dobrą cenę i działa ok w skrzynkach A604.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group