www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.8 1993r-niepokojacy dzwiek wewnatrz silnika
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.8 1993r-niepokojacy dzwiek wewnatrz silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 01, 2013 14:24    Temat postu: PTS 3.8 1993r-niepokojacy dzwiek wewnatrz silnika Odpowiedz z cytatem

Ok.2 tygodnie temu pojawil mi sie niepokojacy dzwiek z komory silnika.
Dzwiek najbardziej zblizony jest do chrobotania.Dochodzi wg.z wewnatrz silniak,bardziej z jego gory.
Dzisiaj kontrolnie zrzucilem pasek napedzajacy osprzet i niestety dzwiek dalej jest.Czy na zimnym czy na goracym nic sie nie zmienia.
Silnik odpala idealnie i w trakcie jazdy rowniez nie widze niepokojacych objawow jak np.spadek mocy itp.
Zalaczam filmik,w tle slychac poza szumem paska rowniez chrobotanie.
Pytanie od czego kontrolnie zaczac?
Zrzucic pokrywy zaworow,kolektor dolotowy?


_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...rzuć okiem na główne koło pasowe...
Bywa, że jego gumowy element się zużył i przenosi wibracie oraz generuje dżwięki.

Niestety z filmu niczego nie wysłuchałem, ale doświadczenie mi mówi, że tak zlokalizować usterkę trudno. Dżwięk po silniku rozchodzi sie w najróżniejszy sposób. Przed jakąkolwiek rozbiórką, popytaj z serwisach (lub tu na forum) czy kto nie ma stetoskopu do badania silników. mnie kiedyć mechanik wyłapał awarię takim stetoskopem, którego "czujnik" wsuwało się w miejscu bagnetu od oleju...
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troche nowych informacji.Mianowicie w trakcie dodawania gazu dzwiek sie nie zmienia,dalej jest jednostajny,silnik pieknie wkreca sie na obroty.
Po drugie po zrzuceniu paska i odpaleniu silnika dzwiek dalej sie pojawia.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BrodatyMis napisał:
mnie kiedyć mechanik wyłapał awarię takim stetoskopem, którego "czujnik" wsuwało się w miejscu bagnetu od oleju...
BM

Stetoskop wkładany w gniazdo gagnetu od oleju Question Shocked - możesz kolego to dokładniej opisać, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić takiego badania... Twój mechanior słuchał szumu fal oleju ? czy coś mi umknęło Wink

Jedi: wszystko co się dzieje w silniku jest ściśle związane z jego prędkością obrotową z tym, że nieprawidłowości związane z wałem korbowym(panewki, łożyska itp) będę wyraźnie się zmieniać wraz z prędkością obrotową silnika.
Natomiast nieprawidłowości związane z układem rozrządu będą rzadsze w stosunku 1:2, bo wynika to ze stosunku obrotów wału korbowego do obrotów wałka rozrządu.
W Twoim przypadku to chrobotanie może dotyczyć właśnie układu rozrządu i dlatego masz wrażenie, że nie zależy od obrotów silnika.
Jeżeli jeszcze do tego "chrobotanie" pochodzi np od którejś z dźwigienek popychacza to częstotliwość zmniejszy się jeszcze bardziej co jeszcze bardziej spotęguje wrażenie niezależności od obrotów silnika...
Osobiście szukałbym właśnie tam.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!


Ostatnio zmieniony przez wader71 dnia Pon Lut 04, 2013 22:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie chodzilo o kamerke.

Proponuje wziac dlugi srubokret, na koncu z raczka zacisnac dlon i przylozyc o ucha. drugim koncem "badac" silnik - lepsze od stetoskopu.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto Lut 05, 2013 10:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
...Twój mechanior słuchał szumu fal oleju ? czy coś mi umknęło...

...jaja zawsze miło widziane - tyle, że w innym dziale Laughing

wader71 napisał:
...Stetoskop wkładany w gniazdo gagnetu od oleju Question Shocked - możesz kolego to dokładniej opisać, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić takiego badania...

...poważnie używał takiego oto urządzenia - zapewne przerobionego z lekarskiego, a wyglądało to m.in. jak postaram się opisać: "patrząc" na stetoskop od strony słuchawek, czyli tego co się wkłada w uszy - bez zmian. W miejscu, gdzie w lekarskim jest to coś co przykłada sie do ciała pt chorego, była wykonana półmetrowa cienka rurka z metalu (nieco grubsza od słomki do picia), zakończona jakiegoś rodzaju membraną. Mechanik wsuwając ową sondę w miejsce w którym normalnie jest bagnet do poziomu oleju, nasłuchiwał (pomijając szum fal olejowych) odmiennych od zwyczajowych odgłosów wewnątrz silnika...
Całość.
Może brzmi to humorystycznie (opisuje lata dziewięćdziesiąte ub wieku, a miało to miejsce w autoryzowanym serwisie GM) - tak jednak odbywała sie diagnostyka podejrzanych odgłosów/stuków w środkowej częsci silnika i w moim przypadku, diagnoza okazała sie strzałem w dychę - luźny sworzeń w jednym z tłoków...
Ukłony BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 05, 2013 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale wsadzajac stetoskop w otwor bagnetu uslyszysz jedynie odglos w okolicy rurki bagnetu...zeby dobrze zlokalizowac halas trzeba osluchac poprostu caly silnik. chodzi o to ze dzieki sie na siebie nakladaja i TYLKO zmieniajac przylozenie stetoskopu eliminujemy poprzez "wyciszenie" niepozadane/nakladajace sie dzwieki. takim durnym stetoskopem(nawet z kija od mietłySmile mozna bez problemu zlokalizowac uszkodzony konkretny popychacz hydrauliczny, czy zlokalizowac luzny zawor lub inna pierdole...cza tylko dobrze przylozyc Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Lut 05, 2013 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
(nawet z kija od mietłySmile mozna bez problemu zlokalizowac uszkodzony konkretny popychacz hydrauliczny, czy zlokalizowac luzny zawor lub inna pierdole...cza tylko dobrze przylozyc Smile

Właśnie o to mi chodziło - tylko zmiana miejsca osłuchu daje sukces Wink

BrodatyMis: Cieszę się, że zrozumiałeś żart Wink
Tradycyjne najtańsze stetoskopy warsztatowe nie zmieniły się wcale od czasów, które opisujesz.
Chociaż są już dostępne profesjonalne elektroniczne, bezprzewodowe i kilku kanałowe przyrządy diagnostyczne z redukcją szumów tła itp hehe - wystarczy zajrzeć chociażby na alledrogo Wink

Doświadczonemu fachowcowi wystarczy drewniany, bo to ważne kij od mietły i wiedza gdzie go przyłożyć Very Happy

W Twoim przypadku rurka to pewnie było jedno z miejsc osłuchu ... albo trafny strzał mechaniora Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group