www.asu.pl :: Zobacz temat - Brak kontrolek i zegarów oraz wyśw.km i wskaźnika biegów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak kontrolek i zegarów oraz wyśw.km i wskaźnika biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
piotr61
*
*


Dołączył: Feb 13, 2011
Posty: 4

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 18:01    Temat postu: Brak kontrolek i zegarów oraz wyśw.km i wskaźnika biegów Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie,
Kilka dni temu kupiłem DGC 1997/8 3,3 i dosłownie po 2 dniach zgasły mi
kontrolki i zegary oraz wyświetlacze łącznie z tym dachowym(przy dachu
można tylko przełączać funkcje ale wartości nie są wyświetlane, nie ma
nawet godziny-środek pusty, działa tylko kompas), działają chyba
wszystkie kontrolki na pasie powyżej kierownicy: olej, brake,
airbag...ale ABS pali się stale. Podświetlenie zegarów jest ale nie
działają same zegary.
Proszę bardzo o jakieś wskazówki i pomoc mile widziana.

pozdrawiam
Piotr Bydgoszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najpierw musisz dokladnie ustalic, z ktorego roku jest twe auto.To znaczy "Model Roku 1997" czy Model Roku 1998".Bo to jest duza roznica w oznaczeniach bezpiecznikow zasilajacych zegary. Model Roku ustalasz z numeru VIN , tego za szyba.Mowi o tym 10 litera. Dla 97 bedzie to U , a dla 98 bedzie to V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotr61
*
*


Dołączył: Feb 13, 2011
Posty: 4

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za szybkie podjęcie tematu.Jest V czyli model 1998. Nadmienię , że bezpieczniki sprawdził mi jakiś warsztat.
Pozdrawiam
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Glowne napiecie zasilajace dla Wskaznikow (Instrument Cluster) jest brane z 10 amperowego bezpiecznika #28 w glownej skrzynce pod maska.Kabel zasilajacy rozowo-niebieski przechodzi przez Junction Block (skrzynka pod deska rozdzielcza) i dalej idzie juz jako rozowy do Wskaznikow.Dodatkowo po przekreceniu kluczyka podawane jest tez napiecie przez DIODE z bezpiecznika 10 amp. #2 w Junction Block pod deska, ktore przychodzi na wskazniki kabelkiem czerwono-bialym. Masa wskaznikow to kabel czarno-zielony.Wyciagnij zegary,przeczysc styki wtyczki sprayem do elektroniki.Jesli nie pomoze ,to sprawdz na wtyczce te dwa napiecia i mase.Do sprawdzenia uzywaj metody "pod obciazeniem" czyli tylko probnika z zarowka ( a nie multimetru czy woltomierza).Robisz nastepujace pomiary: Najpierw sprawdzasz mase - to znaczy ze pomiedzy kabelkiem czarnozielonym a plusem bezposrednio z baterii zarowka powinna normalnie swiecic .Gdy swieci slabo,to jest kiepska masa.Jesli masa jest ok to sprawdzasz nastepnie pomiedzy rozowym a czarnozielonym(masa) -zarowka powinna swiecic caly czas.Pomiedzy czerwonobialym a czarnozielonym(masa) zarowka swieci po zalaczeniu zaplonu(kluczyka). >><< Jesli napiecia sa ,to moze byc brak komunikacji miedzy modulami.Mozliwe jest zasniedzenie stykow na Junction Block.Sa tam ulokowane rozne moduly. Na poczatek tyle. Aha, gdybys mial mozliwosc podlaczyc skaner ktory czyta kody B, to powinien pokazac ci numer bledu. I jeszcze jedno - zegary na desce steruja wyswietlaczem tym u gory,a wiec jak nie dzialaja to nie daja sygnalu do gornego wyswietlacza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotr61
*
*


Dołączył: Feb 13, 2011
Posty: 4

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję, spróbuję postępować wg instrukcji. Martwi mnie tylko konieczność rozebrania prawie wszystkich plastików aby dojść do przewodów za zegarami.
Pozdrawiam
Piotr
_________________
Dodge Grand Caravan 1998 3,3L LPG CAN
Bydgoszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
piotr61
*
*


Dołączył: Feb 13, 2011
Posty: 4

PostWysłany: Sob Lut 26, 2011 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo ciekawe zjawisko - po tygodniu wszystko wróciło do normy i tak trwa. Dzięki Bogu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group