www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager '00 3,3 - nie zapala, dziwne zachowanie zegarów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager '00 3,3 - nie zapala, dziwne zachowanie zegarów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
andrzejpt
*
*


Dołączył: Dec 17, 2010
Posty: 8
Skąd: P-ków Tryb Voyager 3.3 2000r

PostWysłany: Pon Sty 17, 2011 15:04    Temat postu: Voyager '00 3,3 - nie zapala, dziwne zachowanie zegarów Odpowiedz z cytatem

Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu zapalają się kontrolki ale nie zapala się licznik z przebiegiem i wyświetlacz z pozycją biegów oraz wydaje dwa razy sygnał dźwiękowy, po dalszym przekręceniu kluczyka w pozycje "zapalania" rozrusznik nie kręci ale zaczyna migać kontrolka "breake" i ... cisza...

Z relacji żony która jako ostatnia miała przyjemność jechać stało się tak po trzech próbach zapalenia.. auto zapalało po 3 sec gasło...

Ps. Auto zasilane gazem i po przekręceniu stacyjki również nie zapala się sterownik z gazu...

tytuł tematu i cały tekst skopiowalem z tematu z sierpnia 2010 roku, nie znalazłem tam niestety żadnej podopowiedzi na temat rozwiązania problemu.
wyświetlają sie błędy : 1,2,4,7,24,55

nigdzie nie mogę znaleźć niczego na temat błędów 2,4,7.
mile widziane każde słowo rzeczowej pomocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sty 17, 2011 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twoje kody to

12- odłączany akumlator przed 50 uruchomień (tzn zdejmowana klema z aku ,błąd ten kasuje się sam po 50 uruchomieniach silnika)
47-Charging system voltage too low
24-Throlttle position sensor voltage low
55-koniec odczytu błędów

Prawdopodobnie masz wyczerpany akumlator ,podepnij kablami z innego auta i spróbuj odpalić
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andrzejpt
*
*


Dołączył: Dec 17, 2010
Posty: 8
Skąd: P-ków Tryb Voyager 3.3 2000r

PostWysłany: Pon Sty 17, 2011 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jednak raczej nie to. kody 1,2,4,7 to pojedyńczo ukazujące się cyfry, kody 24 i 55 to cyfry w parach. doszły dodatkowe "cyrki" włączyło sie oświetlenie wnętrza samochodu i nie zamierza dac sie wyłączyć, włącza sie zmieniarka płyt mimo,że radio jest wyłączone. ciągle świeci się kontrolka "alarm set"(po załączeniu stacyjki), komputer pokładowy po przejrzeniu wydaje się być sprawny. Jutro dalsza walka, wszelkie sugestie mile widziane
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
andrzejpt
*
*


Dołączył: Dec 17, 2010
Posty: 8
Skąd: P-ków Tryb Voyager 3.3 2000r

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto działa....to właściwie jedyna pewna rzecz. Nikt nie wie jak i dlaczego "się" naprawiło.
Trudno podać jakąkolwiek przyczynę awarii, pierwszą podejrzaną jest wilgoć w okolicach immo. Postaram się drążyć temat żeby nie spotkalo mnie to w przyszłości jeżeli będe wiedzial cokolwiek pewnego postaram sie napisać.Aha, wracając do kodow błędów, tych jednocyfrowch, wynikaja one z działającego immo, to poprostu komunikaty o otwartych drzwiach, klapie silnika itd. Ważny był własciwe tylko kod 24 mówiący o czujniku niskiego napiecia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

andrzejpt napisał:
Aha, wracając do kodow błędów, tych jednocyfrowch, wynikaja one z działającego immo, to poprostu komunikaty o otwartych drzwiach, klapie silnika itd. Ważny był własciwe tylko kod 24 mówiący o czujniku niskiego napiecia


Skąd masz takie informacje o takich kodach i jak je odczytałeś ,ja spotkałem się tylko z kodami chryslera które były 2 cyfrowe i w rocznikach 96-99 odczyt po *kluczykowaniu* liczy się mignięcia,w rocznikach 99-2000 po wciśnięciu przycisku trip i reset wtedy wyświetlaja się na liczniku ale też w postaci 2 cyfrowej.W rocznikach 2001 i wyżej wyświetlają się na liczniku w postaci np.P0171.
W opisie masz rocznik 2000 tak jak ja ,ale o mnie wyświetla się tylko kod 55 czyli koniec odczytu.Próbowałem wywołać błąd przez zdjęcie fajek ze świec ale nie udało się zapalić Check-a.Ciekaw jestem jak to jest u ciebie.

W rocznikach 96-2000 najczęszczą przyczyną *świrowania* elektryki
są zimne luty w liczniku ,temat był już poruszany na forum.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A odnośnie mojej wcześniejszej diagnozy ,to zasugerowałem się raczej kodem 47 bo on dotyczy systemu ładowania akumlatora ,a kod 24 to niskie napięcie w układzie TPS (czujnik otwarcia przepustnicy)

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7935
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andrzejpt
*
*


Dołączył: Dec 17, 2010
Posty: 8
Skąd: P-ków Tryb Voyager 3.3 2000r

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
andrzejpt napisał:
Aha, wracając do kodow błędów, tych jednocyfrowch, wynikaja one z działającego immo, to poprostu komunikaty o otwartych drzwiach, klapie silnika itd. Ważny był własciwe tylko kod 24 mówiący o czujniku niskiego napiecia


Skąd masz takie informacje o takich kodach i jak je odczytałeś ,ja spotkałem się tylko z kodami chryslera które były 2 cyfrowe i w rocznikach 96-99 odczyt po *kluczykowaniu* liczy się mignięcia,w rocznikach 99-2000 po wciśnięciu przycisku trip i reset wtedy wyświetlaja się na liczniku ale też w postaci 2 cyfrowej.W rocznikach 2001 i wyżej wyświetlają się na liczniku w postaci np.P0171.
W opisie masz rocznik 2000 tak jak ja ,ale o mnie wyświetla się tylko kod 55 czyli koniec odczytu.Próbowałem wywołać błąd przez zdjęcie fajek ze świec ale nie udało się zapalić Check-a.Ciekaw jestem jak to jest u ciebie.

W rocznikach 96-2000 najczęszczą przyczyną *świrowania* elektryki
są zimne luty w liczniku ,temat był już poruszany na forum.


z programu dotyczącego chryslera(ok.80GB), w tym tyg powinienem mieć wydruk wszystkich kodów błędów. odczytałem tak jak napisałeś, z testu "trip i reset", podpięty komp nie pokazywał żadnych błędów, nie mógl sie tez skomunikowac ze wszystkimi sterownikami auta. Ze wzgledu na różne dziwne zachowania auta czyli włączanie i wyłaczanie oświetlenia, zmieniarki podejrzewamy ,że to wilgoć jest za to odpowiedzialna.
jeżeli mógłbyś mi wskazać tematy gdzie była poruszana sprawa zimnych lutów licznika byłbym wdzięczny. Tylko raz sie na to natknąłem i to dosyć ogólnikowo. Mój mechanik byl tym zdziwiony, twierdzi,że jeździł modelem 2,4 manual z wymontowanym licznikiem i wszystko było ok ale nie wyklucza,że modele mogą sie róznić i stąd problem. Nie mialem dość czasu żeby drążyc i sprawdzać do końca co było przyczyna ale nie odpuszczę tego bo nie chce kiedyś znowu tego przeżywać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7903&highlight=licznik
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7883&highlight=sato

i jeszcze opcja szukaj ,hasło zimne luty Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

andrzejpt napisał:


z programu dotyczącego chryslera(ok.80GB), w tym tyg powinienem mieć wydruk wszystkich kodów błędów.


Z tego co mi wiadomo kodów chrysler ma ze 2000 ale nie wszystkie dotyczą Voyagera z rocznika 96-2000 ,niektóre nie da się odczytać tylko skaner Chryslera (DRBIII)

W sieci często jest groch z kapustą ,kody są wymieszane z jeepa chryslera itp.dlatego czesto w odczycie powstają błędy np Przekroczony limit turbodmuchawy w silniku 3.3 chryslera.

tu sobie poczytaj
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5451&highlight=przekroczony+limit+turbodmuchawy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andrzejpt
*
*


Dołączył: Dec 17, 2010
Posty: 8
Skąd: P-ków Tryb Voyager 3.3 2000r

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7903&highlight=licznik
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7883&highlight=sato

i jeszcze opcja szukaj ,hasło zimne luty Very Happy


serdeczne dzięki, poczytałem i zmądrzałem Smile chyba Wink . zrobię własnie tak jak to zostało opisane. A co do kodów, mam mechanika-elektronika który jest "czarodziejem" , żart oczywiście ale to cholernie logicznie myślący człowiek, który kiedy naprawia ci coś to dokładnie tlumaczy, co jak i dlaczego było zrobione, mozesz mu towarzyszyć w trakcie całej naprawy i wszystko na bieżąco widzieć. Naprawił mi sterownik silnika, pierwszy wstryskiwacz nie mial zasilania, wyciągnął sterownik, znalazł przyczyne(spalony rezystor) przelutował inny ( jeżeli wiesz jak wygląda ten sterownik to masz pojęcie jak trudne jest to do wykonania) i autko biega jak nowe. Widzialem jak naprawiał inne furki, volvo XC90, lexus 200, chrysler 300M, audi S4 itd itp. Jest świetny. A przy tym zero zarozumialstwa i "wszystkowiedzy".To typ gościa który lubi wyzwania, rzadki okaz ale trafiłem na takiego Smile. Wracając do kodów to on mi podał ze swojego programu taką interpretację kodów, pokazał mi wydruk i wszystko się zgadzało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sty 23, 2011 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsze przykazanie posiadaczy amerykana po 96 roku

!! POSIADAĆ SKANER OBDII !!

W większości aut z usa po 96 a czasami przed też jest elektroniczny (komputerowy) system sterowania silnikiem, skrzynią i innymi elementami łącznie ze światłami siedzeniami itd W tym amerykanie wyprzedzili europejskie auta o około 10 lat. Dlatego niby taki stary Voyager ale ma elektroniki tyle co kilkuletnie BMW.

Akurat Voyager nie jest wyjątkiem że każde połączenie i prawie każda wtyczka daje sygnał do komputera, przykładowo jeśli jest wilgotno i wtyczka przy liczniku jest zawilgocona, komputer od razu otrzymuje impuls że coś jest nie tak. Jam ma połączenie z immobilizerem blokuje blokuje zapłon. W większości przypadkach wystarczy wyjąć wtyczkę przeczyścić styki i koniecznie nasmarować smarem przewodzącym dostepnym w sklepach z częściami elektronicznymi. Lub pasta stosowana do łączenia procesora z radiatorem.
Zimne luty to już rzadko, przeważnie temu co naprawił wydaję się że przejechał po lutach i naprawił a tak naprawdę poruszał wtyczkę która od 10 lat nie była dotykana wiec troszkę zaśniedziała.
Rozbierałem to mierzyłem i wszystko przewodziło a mimo to mam podobny problem, czasami pomaga mocniejsze uderzenie w Kokpit
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group