www.asu.pl :: Zobacz temat - Błąd "72" i "31".Co oznaczają ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błąd "72" i "31".Co oznaczają ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Maj 17, 2010 20:33    Temat postu: Błąd "72" i "31".Co oznaczają ? Odpowiedz z cytatem

Po regeneracji wtrysków i przejechaniu około 600 km wyświetlił mi dwa błędy, które chyba w pewnym sensie się ze sobą łączą i raczej nie mają nic wspólnego z czyszczeniem wtrysków.

Błąd "72" /migowy/ a ze skanera P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "

Błąd "31" /migowy/ a ze skanera P0441,"Układ odprowadzania par paliwa - błędny przepływ oczyszczania"

Czy w pierwszym przypadku tj. "72" oznacza, że pada katalizator, czy może sonda, tyle, że jak miałem padniętą sondę, to pokazywał chyba inny numer błędu Confused

W przypadku błędu "31" zdemontowałem i rozebrałem to coś.........

http://yfrog.com/85obraz455j

...nie wiem jak się to nazywa, ale co gorsza nie wiem co tam się zepsuło, jeśli w ogóle.
Po rozebraniu tej części, nie widzę nic, co można by naprawić i nic co może być uszkodzone Confused Embarassed

Proszę podpowiedzcie, co oznaczają kody "72" i "31" i jak je wyeliminować z mojego życia Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na zdjęciu masz elektrozawór,który wpuszcza opary do kolektora ssącego.
Podłącz do niego napięcie czy ci klika.
Pod podwoziem jest jeszcze jeden układ od par paliw.

Mam podobny problem jestem w trakcie walki Evil or Very Mad
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten element ktory zdemontowales to elektrozawor z systemu EVAP.moze sie spalila cewka? zmierz miernikiem jej rezystancje. Sam zawor mozesz miec niesprawny i komp tego nie wykryje, ale zla rezystancje cewki juz tak!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja do P0420 Smile

Miałem taki błąd - wymieniłem katalizator - i przestał się pokazywać błąd - jednak przy tym błędzie kat wymieniamy raczej na końcu (teraz znowu mi się pokazał ten błąd (mam przedmuch przed 1szą sondą więc to może być też to.

Ale rozwiązanie z serwisówki w kolejności od góry do eliminowania:
- dziurawy wydech od silnika (kolektory, crossover pipe - łącznik, katalizator) do drugiej sondy włącznie - naprawa uszczelnienie wydechu
- czy z wydechu wydobywa się zbyt dużo dymku - mechaniczny problem z wyciekiem oleju lub płynu chlodzącego - naprawa silniczka
- sonda dolna jest nowsza od górnej sondy - to też może powodowac ustawianie kodów wymienić sondę górną
- katalizator uszkodzony sam w sobie Smile - wymienić kata

W sumie to wszystko tylko albo aż Smile POWODZENIA
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elektrozawór działa.W czasie pracy silnika co jakiś czas się załącza, właśnie "stukając".
Chili elektrozawór jest raczej sprawny.
Zaobserwowałem u siebie ciekawe zjawisko.Nie pamiętam od jak dawna, ale z pewnością od dawna z rury wydechowej wycieka mi cały czas woda.
Dziennie pokonuję około 200km w proporcji ~ 50/50% miasto, trasa i chyba z tego powodu tej wody raczej być nie powinno w wydechu.
Zaznaczam, że płynu chłodniczego mi nie ubywa, od niedawna.
Miałem wyciek z chłodnicy, ale podejrzenia były, że coś pewnie z uszczelką pod głowicą.
Po wymianie chłodnicy, problem ubywania płynu skończył się, a w wydechu dalej jest woda.
Może kod "72' ma związek z tą wodą Confused
A może ten drugi układ par paliwa nawala Confused
Sato, jak znajdziesz awarię, to podziel się informacją.
Na ten czas dzięki za podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyciekająca woda z układu wydechowego jest zjawiskiem normalnym.
Między innymi, produktem spalania gazu jest para wodna.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do spalenia jednego litra benzyny porzebne jest powietrze w ilości około 14l. Jak wiadomo powietrze ma jakąś wilgotność, więc dostaje się razem z powietrzem trochę wilgoci w postaci gazu. Ta "woda" to efekt spalania mieszanki paliwowo powietrznej, wiadomo że "woda" się nie spala, więc w czasie schładzania spalin w wydechu powstaje "woda", to właśnie ona wydostaje się wydechem. Wielu kierowców jest tym faktem przerażona i chcą naprawiać swoje silniki.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę że właściciele Voyagerów jak My mają większe problemy od wody wypływającej z rury wydechowej Twisted Evil
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 18:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kitt78- nie sądzę żeby właściciele Voyagerów mieli większe problemy, niż właściciele innych aut. Często problemy biorą się z braku dostatecznej wiedzy na dany temat(a nie każdy jest przecież inżynierem silników i podzespołów samochodowych). Powodem problemów są też zaniedbania poprzednich właścicieli, lub sprzedanie auta jako sprawne, a wcześniej kompletnie utopione w powodzi itd. Dlatego mamy problemy takie jakie mamy i to że czegoś nie rozumiemy to wcale nie z 100% naszej winy.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diku napisał:
Kitt78- nie sądzę żeby właściciele Voyagerów mieli większe problemy, niż właściciele innych aut. Często problemy biorą się z braku dostatecznej wiedzy na dany temat(a nie każdy jest przecież inżynierem silników i podzespołów samochodowych). Powodem problemów są też zaniedbania poprzednich właścicieli, lub sprzedanie auta jako sprawne, a wcześniej kompletnie utopione w powodzi itd. Dlatego mamy problemy takie jakie mamy i to że czegoś nie rozumiemy to wcale nie z 100% naszej winy.


Dokładnie - sam tak trafiłem - sprawdziłem jak mogłem na stacji diagnostycznej (reszta dobrze ukryta, zapalenie do zakupu oślepiło mnie Embarassed ) , a resztę muszę sam dłubać. Mechaników nie interesuje diagnozowanie - tylko wymiana i $$$ .

A jak sam źle zdiagnozuję to wiem kto winny Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tak nie trafiłem na szczęście, znam niestety właśnie takie przypadki.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Mar 04, 2011 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po długim czasie wracam do wywołanego problemu.

Po krótkim czasie od ich opisania, do zbiornika wlałem pomyłkowo /mniejsza o powody/ ropę.
Po wypompowaniu jej ze zbiornika i ponownym zalaniu PB problem błędów "72" i "31" samoistnie zniknął.
Zniknął aż do niedawana.

Po zamartwianiu co się stało, zacząłem szukać na naszym forum i nie tylko, jak rozwiązać problem, tym razem tylko błędu "72" i trafiłem na mój post Embarassed Wink

Całkowicie zapomniałem o tym, że już kiedyś miałem taki problem.

Pomyślałem sobie, to co, znów wleję ropy i troszkę pojeżdżę, wypompuję resztę i problem się rozwiąże.

Po chwili pomyślałem /słowo "pomyślałem" trochę na wyrost/ Wink że może wleję specjalnych dodatków jakie są np. na stacjach CPN.
Zakupiłem jakiś płyn (nie pamiętam nazwy) który dodaje się do PB , a służy do wiązania wody, czyszczenia wtrysków i całego układu zasilania. Kosztuje to około 10-12zł i wlewa się do zbiornika w proporcji: jedna flaszka/60litrów.
Ja wlałem, jedną flaszkę na jakieś 10-20 litrów i po przejechaniu parudziesięciu kilometrów problem znów się rozwiązał.

Wydaje mi się, że błąd "72" wyświetla się wtedy, gdy coś niedobrego dzieje się z wtryskami, np zacierają się, a wtedy zanieczyszcza się katalizator pod wpływem nie spalonego paliwa...

Ropa jest tłusta i ten "złoty środek" chyba też jest tłusty i wlewając go do zbiornika PB, smarujemy i czyścimy Confused cały układ zasilania.

Żadne inne teorie nie przychodzą mi do głowy, ale powyższe działania z ropą i "tym czymś" chyba przypadkiem nie są, a cel został osiągnięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group