www.asu.pl :: Zobacz temat - zamarzające paliwo
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zamarzające paliwo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 19:13    Temat postu: zamarzające paliwo Odpowiedz z cytatem

Koledzy jak sobie radzicie z mrozami w swoich benzyniakach? Dziś w nocy w moim drugim aucie zamarzł filtr paliwa. Profilaktycznie po rozmrożeniu wlałem denatu do zbiornika. Czy voytka mogę też zalać litrem denata?
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 19:23    Temat postu: Dodatek do paliwa Odpowiedz z cytatem

Najlepiej dodać dodatek do paliwa który usuwa wodę z paliwa np: Prestone Gas Treatment . Koszt nie jest wielki bo ok. 20zł a butelka wystarczy na 100L
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Denaturat też da radę Smile
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

denaturat da radę, ale litra to lepiej nie lać na raz chyba, że masz cały zbiornik Pb - denek w dużej ilości źle działa na elementy gumowe. Lepiej kupić gotowca...
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Denat jak dotąd w innych autach dawał rade.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To tak jak z laniem e85 do aut ktore nie sa przystosowane do etanolu. Nie powinno sie tego robic. W polonezach is tarszych autach to moze przejsc bez szkody dla silnika ale auta z drugiej polowy lat 90tych lepiej gdy sa takie mrozy tankowac lepszym paliwem pb98 i pewnym. Juz lepiej tafic miejsca gdzie oszukuja na dystrybutorach niz na jakosci paliw. Na shellu chyba byl dodatek prestone usuwajacy wode ze zbiornika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale amerykance jezdza na niskooktanowych paliwach. tak naprawde to nie zamarza paliwo tylko woda w nim, najczesciej w najnizszym punkcie ukladu
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 22:11    Temat postu: paliwo Odpowiedz z cytatem

luky napisał:
ale amerykance jezdza na niskooktanowych paliwach. tak naprawde to nie zamarza paliwo tylko woda w nim, najczesciej w najnizszym punkcie ukladu


Też tak myślałem ale amerykanie inaczej przeliczają wartość oktanów

Źródło wikipedia :

Na świecie istnieją dwie podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. W obu przypadkach test przeprowadza się na jednocylindrowych silnikach o regulowanym stopniu sprężania. W czasie testu utrzymuje się stałe obroty silnika stopniowo zwiększając stopień sprężania. W teście RON stosuje się 600 obrotów na minutę, a w MON 900. W związku z tym MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. Dla typowego paliwa pochodzącego z rafinacji ropy naftowej MON i RON różnią się nieznacznie (o ok. 1-2 oktany), jednak dla poszczególnych węglowodorów obecnych w mieszance różnice dochodzą do kilkunastu oktanów, co powoduje, że możliwa jest produkcja paliw, które mają duże różnice między obydwoma metodami pomiaru liczby oktanowej[2].

W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest wg normy DON (roaD Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2. Wg jednych źródeł wartości liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce różnią się nie więcej niż o wartość rzędu 1-2.[3], zaś wg innych wynoszą ok. 4-5.[4].
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale to i tak chyba wychodzi mniej... czy jak? wiem ze gaz ma 104 i parowniki zamarzaja;)
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 23:00    Temat postu: oktany Odpowiedz z cytatem

Ja też mam zawsze problem z oktanami Confused . Reduktor zamarza chyba od rozprężającego się gazu, a przy paliwie tego nie ma. W paliwie jest po prostu woda, która często pojawia się w wyniku zaniedbania stacji benzynowych (stacje powinny raz na pół roku odwadniać podziemne zbiorniki)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 23:22    Temat postu: Re: oktany Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Reduktor zamarza chyba od rozprężającego się gazu

tak wiem:) no i o wodzie tez, pisalem wyzej:) chyba juz masz za duzo oktanow:)
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 23:24    Temat postu: hehe Odpowiedz z cytatem

Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Sty 31, 2012 0:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zereb napisał:
Denat jak dotąd w innych autach dawał rade.

no i z denaturatem przyczynimy się do rozwoju sprzedaży polskiego BIOPALIWA Laughing a to w dobie obecnych cen paliw wyjdzie wszystkim na dobre Laughing Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 31, 2012 1:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alexander25 napisał:
To tak jak z laniem e85 do aut ktore nie sa przystosowane do etanolu.
Dla niewtajemniczonych przypomne,ze paliwo E85 (zwane Etanolem) ma liczbe oktanowa 96 okt .amerykanskich RON+MON/2 ,co daje 100 oktanow europejskich Exclamation Tak wiec jest to paliwo wysokooktanowe. Arrow W nazwie liczba 85 okresla procent etanolu.I tak E85 zawiera 85% etanolu i 15% benzyny . Tylko silniki na FlexFuel przystosowane sa do tego paliwa.W pozostalych autach amerykanskich stosowanie tego paliwa zniszczy silnik ,tak samo jak jazda na LPG. Idea Od kilku lat w usa juz kazda zwykla benzyna jest typu E10 - zawiera obowiazkowo 10% etanolu.Tylko w tej proporcji nie jest to szkodliwe dla silnikow normalnobenzynowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group