www.asu.pl :: Zobacz temat - pomocy voyager 2,4 za wysokie obroty
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pomocy voyager 2,4 za wysokie obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pioo73
*
*


Dołączył: Aug 04, 2010
Posty: 9
Skąd: ¦wiêtoch³owice

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 12:43    Temat postu: pomocy voyager 2,4 za wysokie obroty Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich
Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu.
Mój Voyager 2,4 benz. 2000 r.prod. ma wolne obroty na poziomie 2500-3000 obr.na min., tuż po zatrzymaniu samochodu obniżają się o ok 500 obr. Po odłączeniu silniczka krokowego silnik ma 1800 obr.
Po podłączeniu do komputera - brak błędów, lecz czujnik temperatury pokazuje -40st.C. Po odłączeniu czujnika zapala się kontrolka silnika i włączają się wentylatory - a więc normalny objaw - czujnik zachowuje się tak jakby był dobry.Silnik ma właściwą temperaturę, a wentylatory włączają się w odpowiednim momencie.
Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie.
Przepustnica czysta, domyka się do końca, linka gazu nie zacina się.
Proszę, napiszcie ile jest czujników temp., bo być może jest jeszcze jeden, oprócz tego przy termostacie.
Napiszcie również, co ewentualnie może być uszkodzone.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie to jest bardzo prosta konstukcja, i na obrony tam mało co znaczenie, wykluczyłeś już zacinającą się linke gazu, z czy sprawdziłeś czy tempomat nie wciąga link?? (są to 2 różne linki , zazwyczaj łączą się na uchu przy przepustnicy) ja miałem właśnie taki problem, okazało się, że urwane było ucho i poprzedni włąściciel przywiązał to jakoś i się tak trzymało, jak puściło to tempomat wciągał linke i miałem obroty na poziomie 3,5 tys

odłącz linke od tempomatu z ucha i zobacz

jeśli to jest oki, to chyba jednak bym stawiał na walnięty silnik krokowy

zaznaczam, ze nie znam silniki i to są doświadczenia z różnych innych autek
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pioo73
*
*


Dołączył: Aug 04, 2010
Posty: 9
Skąd: ¦wiêtoch³owice

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepustnica się domyka, żadna z linek jej nie ciągnie ani nie blokuje. A co do silniczka krokowego, to zrobiłem tak, że zatkałem kanał powietrza, w którym pracuje trzpień silniczka, palcem i obroty pozostały bez zmian. Przepustnica w swoim krańcowym położeniu jest minimalnie uchylona (tak powinno być), i dlatego silnik ma powietrze potrzebne do spalania, a paliwa dostaje tyle, że zachowuje się jakby był na ssaniu.
Tylko dlaczego?

Dzięki za odpowiedź i proszę o następne pomysły, bo moje się już skończyły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik temperatury podaje bledne informacje do komputera - poza normalnym zakresem.Komputer podaje wtedy wieksza dawke paliwa.Sprobuj wymienic czujnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pioo73
*
*


Dołączył: Aug 04, 2010
Posty: 9
Skąd: ¦wiêtoch³owice

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale dlaczego wskazania temp.na desce, oraz zachowanie wentylatorów jest właściwe?????????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 16:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozesz miec 2 czujniki temperatury,jeden daje sygnal do kompa a ten dobiera sklad mieszanki i wlacza wentylatory a drugi daje sygnal tylko na zegar na desce.Ten pierwszy powiedzmy walniety gorny zakres pracy moze miec prawidlowy natomiast zle pracowac w dolnym zakresie.Ja bym wymienil.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pioo73
*
*


Dołączył: Aug 04, 2010
Posty: 9
Skąd: ¦wiêtoch³owice

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W serwisie twierdzą, że jest tylko jeden (koło termostatu) dwu pinowy. Jeśli wypnę z niego kostkę to załączają się wentylatory i zapala kontrolka na desce, a obroty pozostają bez zmian. Już próbowałem (wypinając raz jeden, a raz drugi styk) sprawdzić czy jeden pin nie dopowiada za wentylatory, a drugi za mieszankę, ale....pudło, kolejna teoria upadła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 3:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik jest jeden.Dwa piny - jeden masa (czarno-niebieski chyba), a drugi do komputera.Gdyby czujnik mial przerwe czy zwarcie,to zalacza sie wiatraki i zapali sie lampka.W pamieci zostanie blad.A jezeli on zle dziala,to jednak dziala .Tylko dane z niego nie pokrywaja sie z innymi .Np. z danymi od czujnika temperatury powietrza w kolektorze.Komputer przeciez dobrze "wie" ile czasu chodzi silnik .Tylko nie wie dlaczego silnik jest "zimny" kiedy kolektor jest goracy.Moze mysli ze nie ma plynu.Na wszelki wypadek zalacza wiatraki.No i przy okazji zaklocona jest cala praca silnika.Taka jest moja teoria na odleglosc,tylko dziwne ze w pamieci komputera PCM nic sie nie zapisalo.A moze jest kilka drobnych usterek naraz. Sprawdz czujnik omomierzem czy zmienia opornosc podczas nagrzewania silnika.Na zimnym silniku 20stC opornosc 7000 - 13000 om , a po rozgrzaniu do ok.90st opornosc ma byc miedzy 700 a 1000 omow (okolo).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodatkowo warto sprawdzic TPS (czujnik polozenia przepustnicy).Sa 3 piny.Jeden skrajny to masa,drugi skrajny to nap.5V z komputera.Srodkowy to sygnalowy.Na wolnych obrotach pomiedzy masa a srodkowym musi byc 0.4 do 1.2V. Natomiast po wcisnieciu gazu do oporu 3.1 do 4.4 V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pioo73
*
*


Dołączył: Aug 04, 2010
Posty: 9
Skąd: ¦wiêtoch³owice

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TPS - 0,75-3,81 V
Czujnik temp.sprawdzony omomierzem i ma prawidłowy opór. Na kolejnym skanerze pokazuje właściwą temp.pracy silnika.
A obroty jakie były, takie są dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz jeszcae dokladnie wszystkie wezyki podcisnien czy sie ktory nie odpial..Sprawdz zaworek PCV - ustami-musi przepuszczac w jednym kierunku. Jesli tej usterki nie odnotowala pamiec,to moze jednak jest cos z lewym powietrzem przy silniku krokowym. Moze tez byc uszkodzony PCM (komputer),czasami sie zdarza.Sprawdz jeszcze cisnienie paliwa,moze regulator jest wadliwy albo wezyk z podcisnieniem do niego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pioo73
*
*


Dołączył: Aug 04, 2010
Posty: 9
Skąd: ¦wiêtoch³owice

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co to jest zaworek PCV????
A co do ciśnienia paliwa... to zapomniałem napisać, że auto jest zagazowane sekwencją i zachowuje się identycznie na jednym i drugim paliwie.
Podciśnienia są ok.
Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy gdyby EGR przepuszczał, to silnik mógłby się tak zachowywać, jakby miał lewe powietrze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pioo73
*
*


Dołączył: Aug 04, 2010
Posty: 9
Skąd: ¦wiêtoch³owice

PostWysłany: Czw Sie 12, 2010 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i po kłopocie Very Happy Very Happy Very Happy
Wszystko było dobre....oprócz 2mm uszczelki kolektora ssącego na czwartym cylindrze.
Uszczelkę wymieniłem i wolne obroty są na poziomie 800obr./min.
Dzięki wszystkim za próbę pomocy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Sie 13, 2010 8:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mała rzecz a cieszy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group