www.asu.pl :: Zobacz temat - Temperatura silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
lesny33
*
*


Dołączył: Jul 18, 2010
Posty: 2

PostWysłany: Nie Lip 18, 2010 21:02    Temat postu: Temperatura silnika. Odpowiedz z cytatem

Witam.Mam pytanie dotyczace temperatury silnika,a mianowicie przy Monte Carlo z 34 temperatura wachluje pomiedzy prawie maximum a polowa[dodam ze nie podchodzi do maxa i sie gotuje ale wentylator zalacz przy ok 105c i zbija i tak w kolko]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Pon Lip 19, 2010 0:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wedlug mnie jest ok, u mnie wentylator zalacza przy 108 stopni.
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lesny33
*
*


Dołączył: Jul 18, 2010
Posty: 2

PostWysłany: Pon Lip 19, 2010 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To znaczy ze tak musi byc...dZieki za szybkom odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Pon Lip 19, 2010 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polecam odpowiedni plyn, to nie bedzie sie gotowalo
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 19, 2010 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nawet na wodzie nie powinno sie gotowac jesli masz sprawny uklad tzn. jesli trzyma cisnienie, jest calkowicie drozny i dobrze odpowietrzony!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcyś .... nie porównuj wody do płynu. Woda to inne wiązania chemiczne które w układzie chłodzenia zawsze będą niestabilne, spowodują przegrzewanie i widoczną różnice temp. przy podróży w mieście i na trasie.

Tylko płyn .... / nigdy woda
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maverick nie wiem czy wiesz ale w krajach tropikalnych lezacych w azji czy afryce wiekszosc samochodow jezdzi na wodzie i jest OK..ja nie mowie ze POWINNO sie jezdzic na wodzie bo to szkodliwe dla uszczelki i ogolnie wnetrza silnika - ale nie ze wzgledu na przegrzewanie a na korozje
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przewaga wody w plynie chlodniczym pozwala na szybsze odebranie ciepla od silnika.Na plynie silnik sie szybciej nagrzewa ale dluzej oddaje cieplo.Ale za to nie zamarza.Natomiast na wodzie nagrzewa sie wolniej,ale szybko oddaje cieplo.Jest zawsze bardziej schlodzony.Dlatego w tropikach stosuja wode.Aby zapobiec korozji dodaje sie troche plynu.Osobiscie stosuje 15% plynu,reszta to destylowana woda.Bezpieczniej,bo taka slaba mieszanka jest duuuzo mniej przenikliwa,co w nienowym aucie ma znaczenie.No i silnik mam zawsze zchlodzony o 2-3 stopnie nizej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick napisał:
marcyś .... nie porównuj wody do płynu. Woda to inne wiązania chemiczne które w układzie chłodzenia zawsze będą niestabilne
niestety,woda okazuje sie najlepszym chlodziwem silnika spalinowego.Plyn jest to zlo konieczne.Zapobiega zamarzaniu .Aby plyn mogl osiagnac parametry odbierania ciepla zblizone jak ma woda - chemicy musieli sie nielada napracowac.Gdyby do wody dodac inhibitory korozji i jezdzic tylko w tropiku -to byloby idealnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Gdyby do wody dodac inhibitory korozji i jezdzic tylko w tropiku -to byloby >idealnie.

no wlasnie..caly sek w inchibitorach korozji i tym by bylo uniwersalnie czyli zima/lato
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group