www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem z silnikiem DGC 2001 3,3
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z silnikiem DGC 2001 3,3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Cze 05, 2010 19:33    Temat postu: Problem z silnikiem DGC 2001 3,3 Odpowiedz z cytatem

Witam!!!
Przeglądam to forum i już wydawało mi się, że będzie po problemie a tu:
Jestem posiadaczem dodge grand caravan 3,3 sport 2001 od dwóch miesięcy
i wszystko było pęknie do czasu ---- odwiedzenia servisu w Ząbkach.
Zakres prac: wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia.
Po wymianie - samochód na benzynie jako tako, na gazie pożal boże.
Z dnia na dzień coraz gorzej, w końcu gaśnie na skrzyżowaniu, a następnie w czasie jazdy. Po tygodniu użytkowania szarpie tak, że siedząc w środku czuję drgania na kierownicy i w fotelu. Dzwonię pytam w końcu. (Błędy jakie mi wyświetlał to (wypadające zapłony, czujnik położenia wałka rozrządu i sonda). Błedy skasowałem i :
Wymieniam świece i przewody. W trakcie wymiany (świeca na pierwszym cylindrze - pęknięta ceramika wewnątrz), jeden przewód wysokiego napięcia rozcięty i ręcznie zarobiony 4 cylinder.
Po wymianie silnik pracuje ok. (równo), ale wyświetla mi błąd P0134 (sonda lamda brak aktywności). Od wymiany świec i przewodów po wyświetleniu tego błędu samochodem praktycznie nie jeździłem.
Dzisiaj wymieniłem sondę lambda tą pierwszą regulacyjną na kolektorze wydechowym. Zastosowałem zamiennik magnetti marelli. sonda oktylko inne kolory przewodów (wtyczka niebieski - sygnał biały - masa, dwa czarne grzałka, sonda czarny sygnał, szary - masa, dwa białe grzałka)
no i jazda. Przejechałem 4 km i pod domem gaszę silnik. Idę po zonę zabrać ją na zakupy.
Odpalam - klapa nie da się zapalić (błąd P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu).
Ręce mi już opadają.
Teraz pytanie? Jak zimny to odpali nawet po 10 minutach odpaliłem z tym, że po 15 sekundach zgasł. Jak się rozgrzeje to gaśnie. dodam tylko, że przed wymianą sondy też mi się ten bład pokazywał, a po skasowaniu błędów została tylko sonda. Przed chwilą po około 4 godzinach stania na ulicy odpaliłem i wjechałem na podwórko bez problemów, oczywiście przy włączonej pomarańczowej kontrolce.
Czy ktoś ma patent na tą przypadłość, bo zona nie daje mi już żyć
Liczę na was
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 05, 2010 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po prostu nie dokonczyles napraw.Skoro wczesniej pokazal ci blad 340,to znaczy ze trzeba sie tym tez zajac.P0340 dotyczy calego obwodu czujnika ,a wiec i instalacji.Gdy bedzie np.chwilowy brak kontaktu na wtyczkach(zlaczach) obwodu tego czujnika - to auto bedzie przerywalo prace.Proponuje zaczac od sprawdzenia calego tego obwodu,wszystkich zlaczek po drodze.W szczegolnosci sprawdzic wtyczke przy czujniku.Gdy to nie pomoze,to trzeba podmienic sensor na nowy,albo inny sprawny.Na wtyczce sa trzy przewody : pomaranczowy to 8 Volt napiecie referencyjne z komputera, bezowo zolty to wyjscie sygnalu do komputera (na nim nic zwyklym miernikiem nie zmierzysz), i czarno niebieski - masa.Sprawdzac trzeba ostroznie,aby nie zrobic zwarcia.Pomocny srodek to spray do elektroniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Cze 05, 2010 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki serdeczne za podpowiedź. Już nawet namierzyłem taki czujnik i kolory się zgadzają. swoja przygodę z amerykańcami rozpocząłem 2 m-ce temu. Przez półtora miecha nic się nie działo to i potrzeby nie było się doszkalać. A w ciągu dwóch tygodni przeszedłem niezłą szkołę (czyszczenie
przepustnicy, silnika krokowego, zaworu egr, wymiana sondy, termostatu itp itd)
Jutro zajmę się tym czujnikiem i spróbuję coś ustalić. tylko ciągle się zastanawiam. Dlaczego jak zimny to odpala, a jak się rozgrzeje to gaśnie. Czy aby na tym czujniku skończą się moje nieszczęścia.
Pozdrawiam, jeszcze raz serdeczne dzięki za podpowiedź. Jak zrobię dam znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 05, 2010 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujniki przy silniku pracuja w ciezkich warunkach .Sa najbardziej narazone na szok termiczny,czyli nagle i czeste zmiany temperatury od minusa az do ponad +100 st.Czesto zdarza sie tak,ze pod wplywem ciepla material sie rozszeza i powoduje to przerwe elektryczna w srodku czujnika.Jak wystygnie,zaczyna kontaktowac."""Na podstawie Twego opisu nie ufal bym juz temu serwisowi. . Skoro masz auto od niedawna to nie czekaj az sie cos bedzie dzialo tylko jak najszybciej postaraj sie ustalic kiedy ostatnio wymieniano olej ( na jaki?) i filter skrzyni biegow.W ten sposob mozesz uniknac pozniejszych problemow ze skrzynia.Nawet zwykly glupi podrecznik Haynes podaje,ze : "najlepszym i najtanszym ubezpieczeniem na dlugozywotnosc auta jest czesta wymiana olejow".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podzielam opinię Marka.
Konserwacja elektryki się kłania.Może czujnik położenia wału lub wałka rozrządu zmienia rezystancje pod wpływem temperatury.

Jak się nie mylę na forum już był podobny wątek z podobnym problemem.
Na elektrodzie jest sporo postów na temat zmiany parametrów czujników pod wpływem temperatury.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem już całkiem głupi.
Po dzisiejszych próbach z moim autkiem zgłupiałem. Idąc tropem Marka rozebrałem końcówki (styki) przy czujniku i spryskałem je preparatem poprawiającym przewodzenie elektryczne. Zamontowałem i uruchomiłem silnik. Najpierw w automacie tzn. jak się nagrzeje przełączy na gaz. Po przełączeniu na gaz "wspaniała kontrolka się zapaliła" Sądzę, że ona paliła się od dwóch miesięcy tylko żaróweczki tam nie było. Tak się kupuje auta od fachowców. Żaróweczkę założyłem tydzień temu i teraz się pali. Gaszę silnik i do błędów od P201 do P206 wtryski benzyny usterka. Po przejściu ręcznym na benzynę silnik po paru minutach gaśnie, ale błedu 340 nie wyświetla.
Po godzinie błedy wykasowane odpalam na benzynie - praca na wolnych obrotach przez ok 10 - 12 minut i kaput gaśnie. Błędów nie pokazuję a jak sprawdzałem to wskazówkę obrotomierza przy wyłączonym silniku przerzuciło o 360 stopni pod to zabezpieczenie . Teraz trzeba demontować deskę i przerzucić.
Co dalej jakie rady bo chyba go spalę
------------------------------------
dodge grand caravan 3,3 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytam i czytam - analizuję i mam pewien pomysł.
Co sądzicie - hasło akumulator jest w nim jeszcze kanadyjski więc być może 9 letni. Przy trzech dniach postoju padł mi zupełnie. Musiałem ładować. sprzedający coś wspominał że po dwóch dniach potrafi się rozładować, ale całą winę zwalił na radio 9konkretnie po wyłączeniu stacyjki w OFF i wyjęciu kluczyka pali się godzina, po chwili bladnie, ale pali się cały czas. mówił mi żebym podjechał do elektryka to mi to rozłączy. Czy niskie napięcie na akumulatorze nietrzymanie pojemności mogą powodować takie objawy.
nie jeżdżę z obrotami 3000/ min tylko 1500 - 2500 max.
Czy pracując na wolnych obrotach alternator przejmuje obowiązki akumulatora w zakresie dostarczenia energii elektrycznej do samochodu.
Przypomnę: chodził ok 15 min i zgasł. Czy słabe napięcie w akumulatorze może wpłynąć na pracę czujników.
Co o tym sądzicie - pomocy - każda rada jest dobra
-------------------------------------
dodge Grand Caravan 3,3l 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najpierw wez sprawdz czy masz jakis niepotrzebny pobor pradu bo wlasnie dlatego moze rozladowywac sie aku! Po drugie to jesli faktycznie masz 9 letni aku to raczej nalezy mu sie juz wymiana!Sprawdz tez czy ladowanie masz poprawne!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdy tylko silnik jest odpalony to alternator w 100% jest odpowiedzialny za dostarczenie energii w aucie. Akumulator jest potrzebny do odpalenia.
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info.
Przed chwilą odpaliłem autko na zimnym i dosłownie 3 sekundy i gaśnie wystukuję błędy a tu P0340 znowu czujnik. Po chwili odpalam wspaniała kontrolka się świeci a silnik chodzi. Zacznę jutro od samego rana od sprawdzenia autka u elektryka. Jak okaże się ok. to wtedy wymienię ten czujnik i zobaczymy.
A swoją drogą mam jeszcze jedno pytanie bo z elektryką jestem na bakier.
Czy jakieś zwarcie w celach akumulatora mogło by powodować tego typu przekłamania (raz się błąd zapala, raz nie, a silnik gaśnie)
Czy możecie polecić coś z allegro (programy i złącza diagnostyczne odb-USB) do laptopa. Widziałem takie w granicach 200 zł. Czy one coś podpowiedzą więcej niż wystukiwanie błędów na liczniku?
może ktoś korzysta bo ja widzę, że coś więcej by się przydało do tak skomplikowanego autka
Pozdrawiam i czekam na info
-----------------------------------
dodge Grand Caravan 3,3 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwykłym miernikiem sprawdź jaki masz pobór prądu na postoju z uzbrojonym alarmem. Jak się okaże że pobór prądu masz nie większy jak 0,1A to wina akumulatora że się sam rozładowuje.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jeśli ci gaśnie po kilku sekundach czy działa ci podświetlenie zegarów tj.biegów czy wskazówki zachowują się dziwnie np.nie podnoszą się.lub coą innego dzieje się z licznikem.

zastanawiam się czasem czy byś tak nie zaglądnął pod licznik bo co jakiś czas w naszych modelach na płytach lubią pojawiać się zimne luty i mogą pojawiać zimne luty i naprawdę lubią zaszkodzić i pokazywać anomalia..


Co do urządzenia diagnostycznego musiał byś wyłożyć kilka stówek bo np.elm pokazuje tylko nie liczne kody a to jest mało.

Ale warto mieć takie urządzenie bo naprawdę pomaga i pokazuje wiecej niż można by się dowiedzieć z kluczykowania.

Na elektrodzie było kilka wątków o urzadzenia diagnostyczne za niewielkie pieniądze.Warto poszukać.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj rano 8.00 u elektryka. Akumulator i alternator ok. Przyczyna rozładowania akumulatora to pobór prądu ok 0,05 czy jakoś tak, wiem że 5 razy więcej. O 9 wyjazd po czujnik położenia wałka rozrządu do wołomina
- powrót o 13. montaż ok. 40 min. i uwaga - od dwóch godzin odpukać auto jeździ.
dzięki wszystkim za cenne informację
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem zadowolony, ale tak w 80%. Silnik nie gaśnie, ale moc jakby słabsza od tej z przed awarii.
Czyszcząc silniczek krokowy zamontowany w przepustnicy zrobiłem babola.
Otóż odkręciłem najpierw czujnik położenia przepustnicy. Jako że nie było tam nic do czyszczenia idę do mechanika i pytam "co mam tu wyszczyścić w tym silniczku" A on to nie silnik tylko czujnik pp. Źle zamontowany może płatać figle. No cóż jakoś złożyłem to do kupy i samochód jeździ.
Pytanie - Czy jest możliwość sprawdzenia czy w dobrym położeniu znajduje się ten czujnik. Czy może wpływać na lekkie mulenie silnika?
Błędów komp nie pokazuje.
Czekam na opinie speców i myślę, że jeszcze miesiąc takiej nauki i ja też będę mógł udzielać porad. No ale lepiej, żeby nic się już nie psuło.
Do Mark Seven. Oleje wymieniłem następnego dnia po kupnie. Jako, że facet sprowadza i handluje częściami z usa dał mi to w prezencie
Olej to Firma Parts Master silnik 5W30, skrzynia AFT+4 na opakowaniach pisze, że rekomendowane dla chrysler. Jak możęsz to krótką opinie i tych produktach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaski4 napisał:

Olej to Firma Parts Master silnik 5W30, skrzynia AFT+4 na opakowaniach pisze, że rekomendowane dla chrysler. Jak możęsz to krótką opinie i tych produktach.
Znam te oleje: godne polecenia ,wysokiej jakosci.Firma posiada licencje Chryslera na ATF+4. Mozesz ich smialo uzywac skoro masz taki dosep.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group