www.asu.pl :: Zobacz temat - błąd
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

błąd

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 9:18    Temat postu: błąd Odpowiedz z cytatem

Witam

jakbyście odczytali ten błąd?
39 The Torque Converter Clutch portion of the brake switch was inoperative for 30 seconds causing vehicle speed ratio to be outside of its window of operation.
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 1:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tlumaczenie jest jak Kobieta - jak wierne to nie piekne.A jak piekne to nie wierne. Dlatego nalezy to tlumaczyc mniej wiecej tak : " Sprzeglo konwertera i wylacznik uruchamiany hamulcem ktory jest czescia tego sprzegla- nie dzialalo to wszystko przez 30 sekund powodujac ze predkosc pojazdu ( w stosunku do obr.silnika) byla poza zakresem eksploatacji . >>>> A mowiac fachowo po "naszemu" to rozumiec trzeba tak : Komputer nie odczytal prawidlowych impulsow z wylacznika w czasie uzywania hamulca.I nie zalaczal TCC. Spowodowalo to ze obroty silnika musialy byc wyzsze niz przewidziane dla danej szybkosci ze sprawnym lookupem.Nie znaczy ze jest to wina wylacznika.Moze byc brak napiecia w obwodzie albo na cewce - np.bezpiecznik.W autach do 93 wylacznik ten podaje plus bezposrednio na cewke lookupu , a zalaczanie przez ECM jest w minusie.A w rocznikach od 94 plus z wylacznika podawany jest tylko na komputer,a z tamtad dopiero idzie oddzielne sterowanie minusem na cewke TCC.Plus na cewce jest na stale z bezpiecznika.Nie jest to regula,ale w wiekszosci GMow jest wlasnie tak.>>>> Mowiac jeszcze prosciej : 39 -usterka w obwodzie TCC - bardziej dotyczaca cewki solenoidu lub braku napiecia niz wylacznika. Co do przerwy tylko w obwodzie wylacznika - to jest kod 38.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 5:28    Temat postu: dzięki Odpowiedz z cytatem

odpowiedź warta pulicera:)
a może masz wiedzę czy to normalne iż lock'up zapina mi dopiero po przejechaniu 2-3km, jedno starsze auto 4t40 i TS 3,8 93 4T60E
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 14:19    Temat postu: Re: dzięki Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
odpowiedź warta pulicera:)
a może masz wiedzę czy to normalne iż lock'up zapina mi dopiero po przejechaniu 2-3km


Mam tak samo, ale raczej zimą.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 24, 2010 5:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kontrola zapinania lockapu zalezy od kilku parametrow.Roznie to jest w poszczegolnych markach aut.Czym nowsze auto,tym wiecej danych potrzebuje aby zalaczyc TCC.W starszych autach ok.90 roku na ogol potrzebna byla tylko temperatura silnika , cisnienie oleju w skrzyni ,szybkosc pojazdu ,obroty silnika ,dane z TPS (pedal gazu), oraz numer biegu.Obecnie PCM bardzo precyzyjnie kontroluje lockapem.Mierzone jest kilkadziesiat roznych parametrow z temperatura oleju w skrzyni wlacznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 24, 2010 6:26    Temat postu: Re: dzięki Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
jedno starsze auto 4t40 i TS 3,8 93 4T60E
Jakie to starsze auto ,skoro 4T40 instalowano dopiero od 1994 roku? >>>>>Warunkiem zalaczenia lockapu w tych rocznikach jest glownie temperatura silnika. Silnik musi byc "cieply",to znaczy miec minimalna temperature poprawnej pracy.Nie podaja dokladnie ile stopni,ale wiem ze cos ok.40-45 st.-wskaznik jest co najmniej na poczatku pola NORMAL. ,Jezeli jest inaczej,to moze byc przyczyna niewlasciwego cisnienia oleju w skrzyni ,ktore normuje sie dopiero po rozgrzaniu.Lockap zalacza sie tez z opoznieniem jezeli szwankuje czujnik temperatury silnika (plynu chlodzacego).Po prostu moze zbyt pozno zaczyna reagowac .Ale wtedy widac to po wskazniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Sie 24, 2010 6:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

buick regal 1990 3,1 , faktycznie w tym roczniku była
Transmission(s) 4-speed automatic
1988–92: 4T60
1993–96: 4T60-E

dzieki za podpowiedź będę obserwował temp , silnika Smile
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group