www.asu.pl :: Zobacz temat - Przekładka Jeep 4.7 -> Durango 4.7 - problemy elektryczne
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przekładka Jeep 4.7 -> Durango 4.7 - problemy elektryczne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 16:10    Temat postu: Przekładka Jeep 4.7 -> Durango 4.7 - problemy elektryczne Odpowiedz z cytatem

Witajcie!

Zakupiłem niedawno Durango 4.7 z 2003r. z uszkodzonym silnikiem (tłok). Zakupiłem więc rzekomo pasujący i nieróżniący się niczym (oprócz kształtu miski olejowej, którą przełożono) silnik 4.7 z 2002 r. z Jeepa w firmie Zuzcar z Zielonej Góry.

Po przełożeniu wszystkiego okazało się, że nie ma iskry na świecy. Ze starego silnika trzeba było przełożyć tarczkę wałka rozrządu, z której odczytuje impulsy czujnik położenia wałka w głowicy. Silnik zaczął pracować (z trudem zapala), ale powyżej 2500 obr./min. odcina paliwo. Komp. pokazuje błąd czujnika położenia wału, ale mamy dwa w zapasie więc prawdopodobieństwo uszkodzenia dwóch na raz jest małe (czujniki pomiędzy Durango i Jeepem nie różnią się niczym). Powstaje jednak pytanie co z tarczką na wale korbowym. Nawet nie chcę myśleć, że trzeba będzie to przekładać Confused Słyszałem, że zmiany są dopiero po 2006 roku i tam są 32 rowki a tu powinno być 16 i to zarówno w Durango i Jeepie.
Czy producentowi chciało by się rzeczywiście robić jakieś różnice konstrukcyjne w identycznych silnikach z w zasadzie tych samych roczników?

Gdzie może być przyczyna tych opisanych powyżej problemów?
HELP!!!
_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Producent robi rozne konstrukcje i odmiany silnikow.I nigdy by mu nie przyszlo do glowy ze w Polsce ktos powie ze 4.7 i 4.7 to jest taki sam!Najpierw trzeba sprawdzic.Sa dwie odmiany 4.7.Jedna oznaczona jest kodem N i byla montowana m.inn. do Durango 2003 i Jeepa 2002 . Druga oznaczona jest kodem J i byla montowana tylko do Jeepa,a nie bylo jej w Durango.Parametry techniczne tych jednostek sa zblizone,natomiast roznice konstrukcyjne wystepuja. Sa zmiany w fazach rozrzadu.Prawdopodobnie nawet po wymianie tarczki na wale korbowym moze nie pracowac prawidlowo bez wlasciwie zestrojonej elektroniki.Pisze "prawdopodobnie" , gdyz nigdy nie bylem swiadkiem takiej przekladki i nie wiem co trzeba jeszcze zmieniac.Prosze sprobowac - moze sie uda.Zycze powodzenia! """" Aha - co do kodu bledu,to czy Ci nie wyswietla czasem P0018 ? .(albo 17,19 )?

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Czw Lut 18, 2010 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedź.
Gdzie można odczytać te kody?
_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)


Ostatnio zmieniony przez Zientas dnia Czw Lut 18, 2010 20:20, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kody sa w numerze VIN , osma litera od lewej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, ja mam N, ale jaki numer miał dawca... ? Confused Z silnika się tego przecież nie odczyta...
_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukaj dobrze,powinien byc gdzies na bloku po prawej stronie jak staniesz przodem do silnika (przod silnika to strona z paskiem klinowym).Gdzies miedzy filtrem oleju a kolem zamachowym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki serdeczne za pomoc. Jutro sprawdzę. Niestety auto stoi 60 km ode mnie i muszę to załatwić telefonicznie... Confused
_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przypomniało mi się, że widziałem coś takiego kiedyś w manualu - jest co prawda z 2000 roku, ale może to się nie zmieniło - wynika z tego, że jest po drugiej stroni niż piszesz. W każdym razie sprawdzimy obie.


_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W nowym silniku numer jest już nieczytelny niestety. Na 99,9% jest jednak pewne, że trzeba go będzie wymienić. Skoro już tarczka na wałku rozrządu różniła się odległością między znacznikami, to ta na wale z pewnością też. Sądzę, że samochód teraz jeździ niejako w trybie awaryjnym o odczytując położenie rozrządu tylko z jednego czujnika. W poniedziałek zawożę do Zuzcaru do Zielonej Góry i mam nadzieję, że załatwimy temat wkładając właściwy silnik (mam nadzieję, że uznają swoją pomyłkę).

Dam cynk potem co i jak.
_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo rozsadne wyjscie.Jezeli miska olejowa jest inna ,to na bank dali Ci silnik"J" .A on ma inne fazy rozrzadu oraz inna charakterystyke wtrysku.I chyba nie obylo by sie bez zmiany komputera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko co będzie jeśli nie będą mieli silnika "N" ? Przełożyć komputer? Confused
_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 0:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie.Bo silniki J nie byly w Durango.A komputer w 2003 to nie tylko zasilanie silnika,ale sterowanie szeregiem jeszcze innych funkcji.I to wszystko jest zaprogramowane w "pamieci" komputera.Radzilbym znalezc wlasciwy silnik N .Niestety,nie pomoge w temacie podmiany,bo nie mam takiego doswiadczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zientas
*
*


Dołączył: Mar 12, 2006
Posty: 98
Skąd: Poznań / Komorniki

PostWysłany: Pią Mar 19, 2010 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Skończyło się na tym, że ze starego silnika trzeba było przełożyć jeszcze tarczę z wału korbowego. Znowu trzeba było silnik wywalić z ramy.... ehhhh ile pieniędzy w błoto poszło Confused
Po przekładce wszystko gra.
Teraz dopieszczam auto i niebawem rejestracja...

Jakie wnioski? Być może silniki J i N różnią się tylko tymi 2 tarczkami? Rolling Eyes

W każdym razie bardzo Ci kolego dziękuję za pomoc i rady! Smile
_________________
Pontiac Bonneville SLE 2000 + LPG (Był Chrysler T&C 3.8 Limited 2001 + LPG, Cirrus 2.5, Durango 4,7 I gen, G.V `99 w planach kolejne amerykany)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Mar 19, 2010 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A trzeba bylo poczytać mój post o wymianie silnika w moim DODGE - przeszedłem dokładnie to samo - 3 razy wyciągali i zakładali silnik. Znaczniki na kole rozrządu muszą się zgadzać ze znacznikami na kole zamachowym i to wszystko dlatego zawsze trzeba te elementy przekładać razem - oczywiście jest to podstawa wiedzy o mechanice silnika której to wiedzy nasi świetni i bardzo drodzy mechanicy nie poznali bo najchętniej zajmują się wymianą świec i filtrów...
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Mar 19, 2010 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zientas napisał:


Jakie wnioski? Być może silniki J i N różnią się tylko tymi 2 tarczkami? Smile
Napewno nie.Roznia sie charakterystyka wtrysku ze wzgledu na roznice w parametrach silnikow.Jest troche inaczej zaprogramowany komputer,ale roznica w eksploatacji moze byc pominieta ze wzgledu na to ze w Polsce jest inna (95okt) benzyna.A na gazie to juz nie ma zadnego znaczenia,bo i tak zasilanie nie jest nigdy prawidlowe.Najwazniejsze ,ze silnik chodzi i auto jedzie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Mar 21, 2010 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tez założyłem inny silnik który powinien być sterowany innym (nowszym) komputerem ale wszystko działa - po prostu działa w parametrach jakie podaje mój komputer i tyle.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group