www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 3.3 94r. Wycieraczki
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 3.3 94r. Wycieraczki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomero
*
*


Dołączył: Apr 25, 2006
Posty: 7

PostWysłany: Wto Gru 29, 2009 17:41    Temat postu: Voyager 3.3 94r. Wycieraczki Odpowiedz z cytatem

Witam

Od pewnwgo czasu poszukuję rozwiązania mojego problemu z wycieraczkami szyby przedniej , bez rezultatu.
Wiele na ten temat już napisano , lecz jeśli chodzi o rocznik 94 Sad .
W moim przypadku wyglada to tak; Wycieraczki przestały pracować nagle bez dziwnych objawów. Ruszyły na ułamek sek. i tak zostało.
Sprawdziłem sam silnik -jest OK , po podłączeniu "na krótko" funkcjonuje.
Włączenie "przełacznikiem obrotowym"- uruchamia przekaźnik (słychać jak pracuje w blaszanym pudełku za środkowym schowkiem) ,a na kostce zasilającej silnik pojawia się napięcie (11.5V). Nigdzie nie znalazłem opisu tej kostki , są tam cztery żyły Question Idea Reszta funkcji przełącznika sprawna , oprócz wycieraczek.
Czytałem o wyłączniku ,który znajduje się gdzieś na przekładni (ślimacznicy) , "ustalający pozycję". Roznitowałem obudowę przekładni - bieżnie i "szczotki" czyste , nie przypalone i przewodzące prąd (spr.miernikiem). Nie mam pojęcia , gdzie szukać awarii. Tereaz bez wycieraczek lipa Crying or Very sad .
Pozdr.
tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomero
*
*


Dołączył: Apr 25, 2006
Posty: 7

PostWysłany: Sro Gru 30, 2009 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmotywowany do założenia tego tematu , jeszcze raz zajrzałem pod maskę .
Chciałem dokładnie pomierzyć napięcia na konkretnych żyłach , oraz zrobić kilka zdjęć w razie jakiś niejasności podczas ewentualnej dyskusji na forum.
Sledząc rozwiązanie zasilania ,od kostki zasilającej poprzez wyłącznik na przekładnii i silnik wpadłem na banalny pomysł sprawdzenia "masy".
BINGO Very Happy .
Szeroka metalowa taśma znitowana z obudową oraz umieszczona pod jedną ze śrub mocująsych całość mechanizmu do karoserii ,była przyczyną awarii.
Po odkręceniu wspomnianej śrubki(nakrętki) okazało się iż wspomniana taśma(masa) wsadzona jest między gumową tulejkę i jej metalową podkładkę . To rozwiązanie wcześniej czy później musiało doprowadzić do awarii ,gdyż na powierzchni styku "masy" , podkładki i śruby zaóważyłem sporą ilość dziwnego nalotu, który skutecznie izolował całość. Ponowne skręcenie bez mechanicznego oczyszczenia nic nie dało , trzeba było powierzchnię taśmy(masy) i podkładki pożądnie oczyścić.
Awaria usunięta ,a przyczyna jakże banalna Embarassed .
Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Gru 30, 2009 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli styki masy Ci korodują, to pokryj je cienką warstwą np wazeliny technicznej - unikniesz kłopotów na przyszłość.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group