www.asu.pl :: Zobacz temat - ponton 3,8 duze spalanie,nieowna praca
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ponton 3,8 duze spalanie,nieowna praca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 15:22    Temat postu: ponton 3,8 duze spalanie,nieowna praca Odpowiedz z cytatem

pisze w imienu przyjaciela ,ktory chyba sie wstydzi albo nie potrafi bo jest zarejstrowany ,a mimo to nie prosi o rade.
rzecz dotyczy pontona 1992 z silnikiem 3,8 z metalowym kol.dolotowym i bez egr. zaczelo sie od problemow z wolnymi obrotami i odpalaniem. wymienilismy pompe paliwa i filtr bo cisnienie bylo juz male. nastepnie przeczyszoczna zostala przepustnica i slizgi w potencjometrze tps. oczyszczony zostal silnik krokowy ,a w konsekwencji zastapiony nowym. te zabiegi nieco polepszyly prace silnika ,ale dalej byla ona nierowna. odpinajac po kolei wtyczki wtryskow okazlo sie ,ze po odpieciu jednej nic sie nie zminia. zakupiono wtryski(uzywane),poddano je gruntownemu czyszczeniu i z 12 szt wybrano te ktore rokowaly najlepiej. po zalozeniu wtryskow auto pracowalo jak w maselku. po jakims czasie sytuacja znowu zaczela wracac do problemu poczatkowego. auto aktualnie splala 22 litry pb (gazu nie ma) ,a na wolnych obrotach silnikiem telepie do tego stopnia,ze miga oswietlanie(przez nierowna prace alternatora). zal mi kumpla i auta bo ma egzemplarz w stanie kolekcjonerskim zarowno optycznie jak i mechanicznie... swiece i kable sa nowe,sonda lambda wymieniona ale na jakas podrobe. z rury wali nieprzepalonym paliwem.
moze komus sie cos nasunie i nas oswieci co jeszcze mozemy sprawdzic?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciśnienie w cylindrach, czujnik temperatury.........
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba by sprawdzic czy jest powrot do baku.
Powinno mocno leciec nie kapac,miejscem sprawdzania oczywiscie nie jest wentyl na tylnej listwie wtrysku tylku miejsce za zaworem zwrotnym.
Mialem swego czasu cos takiego w fordzie,z ta roznica ze w monowtrysku wewnatrz obudowy aluminiowej byl nikomu nieznany rurkowy filrt z mosieznej siateczki,oczywiscie przez lata eksploatacji zatkal sie i cale ilosc paliwa podawana przez pompe walila na wtrysk,a co za tym idzie sonda glupiala i kolo sie zamykalo,tylko dzieki mojemu mechanikowi ktory jest upierdliwy az do bolu udalo sie to zrobic.
Aha,test spinaczowy nie wykazuje zadnych bledow w pontonie kolegi.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

auto po w/w zabiegach chodzilo rewelacyjnie.silnik pracowal jedwabiscie mial super kopa i byl cichy. teraz jest tylko cichy...
ja tez bym obstawial jakies czujniki. interesujaca jest nierowna praca silnika,jakby wypadanie zaplonu na wolnych obrotach.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jak jest zalewany to i wypadanie zaplonu nastepywalo ;/
a czy terazsprawdzaliscie cisnienie na wtrysku? powinno sie ono zawierac w granicach ok. 3Bar przy zalaczonej stacyjce i ok.2,6bar przy odpalonym silniku na luzie ! to bardzo wazne! (tylko sprawdzcie jakie P ma miec ponton bo wartosci ktore podalem sa orientacyjne). reszte uszkodzen powienien wykryc komp/test spinaczowy.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cisnienie na listwie dla tego pontona to od 41-47 PSI=2.8-3.2 atm.
Ale jesli cisnienie bylo by za male to by go nie zalewalo,wiec to nie ten kierunek.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale Esdarek napisal ze wymienili pompe bo cisnienie bylo zbyt male...a moze teraz jest zbyt duze???
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od zbyt duzego cisnienia jest zawor zwrotny,jesli wczesniej wszystko bylo ok.to teraz nagle pompa nie zacznie dawac wiecej cisnienia.Z reguly pompa daje wiecej niz potrzebuja wtryski,dlatego montowany jest zawor zwrotny aby utrzymywal stale.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Od zbyt duzego cisnienia jest zawor zwrotny,jesli wczesniej wszystko bylo >ok.to teraz nagle pompa nie zacznie dawac wiecej cisnienia.Z reguly pompa >daje wiecej niz potrzebuja wtryski,dlatego montowany jest zawor zwrotny >aby utrzymywal stale.

no dokladnie o to mi chodzi! moze pekl wezyk podcisnienia sterujacy regulatorem i caly czas na listwie jest cisnienie jak podczas rozruchu...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group