www.asu.pl :: Zobacz temat - egr
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

egr

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 19:04    Temat postu: egr Odpowiedz z cytatem

...no i pytanie - po długim czasie zdecydowałem się wreszcie wymienić ten zawór(bo cały czas na kompie wychodziło że jest"kaput")i jakie moje zdziwienie że w starym zaworze jest zaślepiona końcówka od spalin kwotą 50 centów Idea Exclamation - no i pytanie w związku z tym!! co mogło być przyczyną że ktoś to w"usa"zaślepił i co mu to dało?? - a swoją drogą że to ja właśnie musiałem to wymienić Laughing - - auto: Ford Windstar
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale masz nosa na kasę Laughing to chyba na szczęście Laughing
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro ktos juz go zaslepil tzn ze prawdopodobnie nie dzialal!
Mozesz wyjac kase ze srodka i zobaczysz czy bedzie autko chodzic na nim czy nie!
U mnie objawial sie egr tym ze jak zwalnialem to autko nagle sobie gaslo!Musialem stanac i odpalic ponownie i moglem jechac dalej! Po wymianie na inny objawy ustaly!
Najlepsze jest to ze sfiksowal mi on po czyszczeniu Laughing
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 23:26    Temat postu: Re: egr Odpowiedz z cytatem

orzech napisał:
zaślepiona końcówka od spalin kwotą 50 centów


nie ma takiej monety w USA obecnie
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek-aż jutro zobacze,ale auto ma już 13 lat Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Gru 03, 2009 8:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i tu sie myslisz bo ja kilka lat temu jak bylem w usa to 2 sztuki wychaczylem i je przywiozelm z soba (nie twierdze ze to byly nowki sztuki prosto z melnicy) ale gdzies w domu nadal je mam
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 03, 2009 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, teoretycznie moneta 50 centowa jest ale praktycznie jej prawie nie ma.
Pewno gościowi nie szkoda było takiego okazu i zastosował ją jako zaślepka.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw Gru 03, 2009 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no i zrobił się temat numizmatyczny Laughing - a miało być o "egr" Idea Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Gru 03, 2009 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz 2 opcje kupno nowego i go wsadzenie

albo sporotem tego co ma 50 centow i bedziesz mial ciagle niedzialajcego
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią Gru 04, 2009 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wymieniłem - ale pytanie moje było natury technicznej,czyli co dało te zaślepienie Idea -pytałem tak z ciekawości Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 04, 2009 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zasada działania układu egr polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.

Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego. W systemach OBD układ recyrkulacji spalin należy do klasy B zagrożeń emisyjnych (średnie ryzyko emisyjne).

to oczywiscie cytaty,sam taki madry nie jestem:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią Gru 04, 2009 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ot i fachowy wykład Exclamation Exclamation Exclamation Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 04, 2009 15:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i jeszcze cytat:

... zabieg ten nie dodaje mocy tak że po wsadzeniu zaślepki nie będziecie palić 2 kompletów gum w miesiącu zamiast 1go Very Happy. Zaślepka trochę nam ratuje zawór EGR bo: musi on zostać podłączony tak aby dalej pracował, żeby komp nie wywalał nam żadnych check'ów i po przeczyszczeniu nie będzie wywalał, ale Ci którzy tylko czyścili a nie wymieniali na nowy EGR ... po jakimś czasie (czasem bardzo szybko) znowu będą musieli czyścić albo wymienić już na nowy. Wymiana na nowy to wydatek ok 300zł, a w ASO podobno ok. 800zł :/. W każdym razi znowu czeka ich robota. Zaślepiony nie będzie brudził kanałów nagarem i napewno popracuje on sprawnie duużo dłużej. Odnośnie samej pracy silnika - po zaślepieniu czuć, że pracuje równiej jak pisałem łagodniej schodzi z obrotów i bez żadnego falowania stoi ładnie, stabilnie na niskich odrotach, nie poszarpuje, nie gaśnie - chodzi tak jak powinien chodzić silnik. Dobrze ! Odnośnie spalin ponoć spaliny nie są zawyżone tak aby nie przeszadł przeglądu .. bo zawór powtórnie podawał spaliny do dopalenia tylko w określonych warunkach i to na pewno nie przy niskich prędkościach obrotowych. Ale to potwierdzę jeszcze - w tygodniu pojadę do znajomego na przegląd podepniemy analizator i zobaczymy co będzie w całym zakresie obrotów. A dla samego silnika recyrkulacja spalin to też nic wspaniałego - teraz dostaje już tylko czyste powietrze do spalania. To tak jakbyście się przeprowadzili z np. Bytomia do Kołobrzegu - od razu lepiej się oddycha Very Happy.
Na koniec chcę podkreślić - iż nie namawiam nikogo na żadne zmiany czy przeróbki - artykół ten jest jedynie informacją/relacją z operacji jaką przeprowadzilem sam na swoim samochodzie i dla siebie. Może komuś przydadzą się porady tu zamieszczone Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią Gru 04, 2009 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek!!?? - no toś mnie zmartwił Idea czyli wymieniłem nowy i będzie gorzej Question(dla silnika???- będzie miał powietrze Bytomskie??) a i może ten stary jest dobry Idea Question tylko w "usa" może widzieli co zrobili Idea Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 04, 2009 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli nie wywalalo ci CHECKA z powodu egr to elektrycznie byl on dobry! moze mechanicznie cos bylo do bani (nie domykal?) i dlatego go zaslepili...
ale tak czy siak egr jak napisal esdarek pracuje tylko w pewnych zakresach obrotow i temperatur, zaslepienie ukladu nie powoduje wzrostu mocy, zaslepienie sprawnego(szczelnego) ukladu nie spowoduje tez zadnej zmiany w pracy silnika (srednica kanalu egr, a wiec i ilosci spalin powtornie dostajacych sie do kanalem ssacym jest wrecz pomijalnie mala w stosunku do ilosci swiezego ladunku). glownie chodzi o to by elektrycznie zawor byl ok i nie wprowadzal CHECKA a tym samym by ECU nie zastosowalo jakiegos awaryjnego trybu bo to skutkuje m.in zwiekosznym spalaniem i innymi niedogodnosciami.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią Gru 04, 2009 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys - dzięki Wink uspokoiłeś mnie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group