www.asu.pl :: Zobacz temat - Temperatura silnika - prawidłowa ??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika - prawidłowa ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 7:56    Temat postu: Temperatura silnika - prawidłowa ?? Odpowiedz z cytatem

Witam

Zauważyłem w swoim Grand Voyagerku pewną rzecz odnośnie ogrzewania i zastanawiam się czy to jest prawidłowe. jeżdżąc po mieście temperatura dochodzi prawie do 3 kreski, jak wskoczę na trasę to po paru minutach temperatura spada na 2 kreskę a jak włączę nadmuch to poniżej, ogrzewanie wtedy jest dość słabe i nie do końca uważam że to prawidłowy objaw. Jak jest w Waszych Voyagerach ??

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie wskaźnik powoli się podnosi do połowy i pozostaje praktycznie w tej samej pozycji nie zależnie od prędkości.

Jedynie znaczne różnice widać w programie z gazu jak temperatura spada i podnosi się w czasie jazdy ale niczego nie zauważyłem nie normalnego.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli jednak u mnie jest coś nie tak Sad.

Musze pogrzebać trochę w autku i zobaczyć co go boli

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przede wszystkim sprawdź kontakt wtyczki aby nie było różnic w przewodzeniu bo różnica oporności także będzie miała wpływ na wskazania.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz tez ile masz plynu chlodniczego bo slabe ogrzewanie to pierwszy znak ze masz zbyt malo plynu (ew.zapowietrzony uklad)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale na 100% jest niedogrzany bo chłodniejsze powietrze wlatuje do autka
Jak puszczę na ful ogrzewanie i jadę sobie trasą to potrafi zejść do jednej kreski i wieje chłodem.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 10:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz płyn i ewentualnie termostat czy nie jest czasem nonstopo otwarty
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twój opis objawów wskazuje na ewidentne uszkodzenie termostatu.
Trzeba go sprawdzić:
1. Czy podczas rozgrzewania równocześnie z silnikiem rozgrzewa się chłodnica
2. Czy dopiero po uzyskaniu przez silnik temperatury pracy
Jeżeli 1 przypadek to termostat na 100% do wymiany.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 23:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz walnięty termostat na 99%, przerabiałem to samo dobry miesiąc temu.
Teraz po wymianie termostatu silnik po 10min jazdy jest nagrzany lekko poniżej trzeciej kreski i tak zostaje bez różnicy czy jadę szybko czy wolno.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Postanowiłem zgodnie z radą wymienić termostat na nowy i okazało się że po rozebraniu kopułki termostatu jest tylko dziura w tym miejscu, ktoś postanowił pozbyć się tego w sumie niepotrzebnego urządzenia jakim jest termostat. Po zamontowaniu nowego i montowaniu, autko nagrzewa się tak jak powinno, hmmm ciekawe może zużycie paliwa spadnie co nieco.
Po naprawie zauważyłem jedną nieprawidłowość jak nie było termostatu to sekwencja przełączała na gaz po powiedzmy 1 minucie pracy, teraz jest po 4 minutach Sad, ciekawe skąd takie zachowanie.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 8:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko zależy od tego, skąd kompóter gazowy bierze info o temperaturze silnika (przełączanie na gaz jest od niej uzależnione). Bez termostatu cały układ rozgrzewał się równomiernie, a teraz masz 2 osobne obiegi (tak, jak powinno być) i pewnie ciepły płyn dociera do czujnika z opóźnieniem.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

termostat moze po chwili dopiero sie otworzyc i cieply plyn dopiero doleci do czujnika i wtedy ci przelacza, ale nie ma podowod do placzu im bardziej rozgrzany uklad przed przejsciem na gaz tym lepiej
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
termostat moze po chwili dopiero sie otworzyc i cieply plyn dopiero doleci do czujnika i wtedy ci przelacza, ale nie ma podowod do placzu im bardziej rozgrzany uklad przed przejsciem na gaz tym lepiej

_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
termostat moze po chwili dopiero sie otworzyc i cieply plyn dopiero doleci do czujnika i wtedy ci przelacza, ale nie ma podowod do placzu im bardziej rozgrzany uklad przed przejsciem na gaz tym lepiej


ej no nie przesadzaj! zeby sie termostat otwarl to nie jest az taka chwila!
a pozatym czujnik temp do przelanczania LPG jest umieszczony w malym obiegu (czyli tam gdzie powinien byc wpiety reduktor, czyli tez tam gdzie nagrzewnica) a to nie ma nic do termostatu ktory otwiera tylko chlodnice...nagrzewnica i reduktor jest caly czas "otwarty"
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reduktor jest otwarty caly czas to sie zgadza, ale u mnie np czujnik temperatury jest na reduktorze

a w voyku w sekwencji mialem w duzym obiegu, wiec nie zawsze znajduje sie w malym obiegu
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>a w voyku w sekwencji mialem w duzym obiegu, wiec nie zawsze >znajduje sie w malym obiegu

napewno czujnik temp znajdowal ci sie w duzym obiegu?? jaki by byl jego cel? jesli do gazu to gaz zalanczal by ci sie tylko po osiagnieciu pelnej temperatury przez silnik (po otwarciu termostatu) czyli naprawde bardzo pozno!

moze chodzi ci o jakas czujke ktora za posrednictwem ECU wlancza wentylator...bo ta moze byc w duzym obiegu, tak samo jak wlacznik termiczny dmuchawy...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

byl w duzym obiegu i fakt faktem zalaczał sie dosc pozno (jesli nocował na dworzu) musialem napradwe spory kawalem przejechac az mi sie przełączy, tak bardzo mi to nie przeszkadzalo bo auto 2.0 duzo nie palilo a ja najpierw i tak musialem odwiesc zone do pracy (pozatym auto stało w garazu)

ogolnie uwazam ze tamta instalacja byla lipna bo na poczatku jak byl czujnik w małym obiegu to przy mocny hamowaniu na zakrecie gasł mi po zabiegu przeniesienia juz tego nie było, komplentnie nie wiem o co chodzilo
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group