www.asu.pl :: Zobacz temat - Wini a brak katalizatorów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wini a brak katalizatorów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 22, 2009 20:48    Temat postu: Wini a brak katalizatorów Odpowiedz z cytatem

Witajcie koledzy.
Jakoś nie mam czasu tu zaglądać, a teraz sprowadził mnie problem.
Na urlop wybrałem się do Chorwacji i już jadąc w tamtą strne zaczałem czuć ze autko jakby słabło.
Tłumaczyłem to 7 osobami + maxymalnym obciąceniem dodatkowym w bagażniku i "trumnie" na dachu.
na miejscu już nie dało sie jezdzic. Autko straciło moc i minimalna górka była nie do pokonania.
Stawiałem na zatkany katalizator.
Droga powrotna to ciągła obawa ze stane na amen.
Samochód nie był w stanie pokonać najmniejszego wzniesienia.
Ręcznie zapinałem 2 i piłowałem z szybkościa 30-40 km/h.
bałem sie ze te zrzucanie na 2 zniszczy mi skrzyne ale jakoś dojechałem.
W ubiegłą sobote wymontowałem wydech i muje podejżenie było słuszne.
Kata z tylnej głowicy już nie było, wykruszył sie całkowice.
Kat z przedniej głowicy był w kawałkach i to było przyczyną duszenia silnika.
Wykruszyłem go całkowicie i teraz nie mam obu.
Niestety Wini nie chodzi jak powinien. Niby odzyskał moc ale nie do końca.
Ponadto na 2 biegu jest wyrażnie słabszy. Nie wiem czym to spowodowane.
Slizgania na 2 ani innych biegach nie zaobserwowałem, wiec skrzynia chyba OK.
Zastanawiam sie:
- czy tylne sondy nie zostały uszkodzone przez wydmuchiwane kawłaki kata w czasie jazdy
- a moze pracuja ale komputer obcina moc
Zresetowałem kompa ale to nic nie dało.

Powiedzcie jakie macie doświadczenia z jazdą bez katalizatorów.
Może trzeba dać jakieś symulatory tylnych sond, Bo na montaż nowych katalizatorów to nie nie stać.
Co tym przypadku sądzicie??
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 3:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raz zdecydowałem się na wycięciu zupełnie kata z passata b4 i wspawaniu tylko rurki a do niej sondy nigdy więcej nie zrobię tego błędu, auto zrobiło się dużo głośniejsze i brzęczało jakbym miał z kilo nakrętek w tłumiku, co do sond to wydaje mi się że powinieneś podjechać gdzieś na komputer i sprawdzić czy działają jeśli okaże się że nie to niestety trzeba wymienić na nowe (nie koniecznie oryginały) chodź wtedy trzeba będzie wyciąć wtyczkę i lutować kable
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam slowa waldka tez wyciolem kata i tego zalowalem az do sprzedazy auta

jesli ci wydmuchiwalo kata to jest dosc duze prawdopodobienstwo ze ci uszkodzilo sonde ale bez kompa to nie sprawdzisz, jest druga opcja ze podczas wykruszania zaczol ci sie syf osadzac w tlumiku srodkowym i go nie wydmuchalo
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 7:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu nie chodzi o uszkodzenie tylnych sond,przeciez przednia analizuje zupelnie inne spaliny niz tylna,potem komp to porownuje i ustala sklad mieszanki,wiec najlepiej zalozyc nowe katalizatory,niekoniecznie orginaly.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko sie zgadza. Nak kompa tez pojade ale dopiero jak będę miał wolnego grosza. Na razie postanowiłem z Waszym udziałem przemyśleć problem.
Ile kostują katalizatory to wszyscy wiemy, a na te tańszae też mnie dzisiaj nie stać.
Poza tym aby wspawac nowe do Windstarowego kolektora to trzeba by nie lada szpeniola i najpiwrw zbudowania stanowiska aby zachować wymiarowość.
Wiem że wielu kolegów z tego forum jezdzi bez katalizatorów i dlatego zadaje to pytanie.
Dziękuję tym którzy podjęli problem i dalej czekam na Wasze sugestie i doświadczenia.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozesz albo kupic uzywke w sumie nie az tak drogo, a jesli bedziesz chcail sie bawic z mikomagie i robic nowe to musisz zdemontowac calosc az od silnika
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w Mercurym Villagerze miałem dwa katalizatory ale na jednej rurze czyli jeden zaraz po tym jak kolektory schodzą się w jedną rure a drugi w połowie samochodu. Taka konstrukcja Nissana.
Kiedy pojechałem do szpeca żeby wymienił mi połączenie elastyczne to on również zaproponował mi wycięcie tego pierwszego kata i założenie strumienicy. Po całym zabiegu samochód zrobił się znacznie mocniejszy z tym że minimalnie głośniejszy w środku. W Villagerze była tylko jedna sonda przed tym pierwszym katalizatorem i żadnych błędów nie wywalało.
U ciebie jakby coś było nie tak z sondą to świecił by się Check.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 7:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w winim tez sa 2 katy tylko z tego co pamietam oba sa przed polaczeniem sie w 1 rure ale chyba jedna z sond jest za polazceniem

kurdde nie pamietam dokladnie , wejde na kanal popoludniu i sprawdze
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ci wykruszylo ceramike z kata i samochod masz nadal mulowaty to sprawdz czy gdzies dalej w tlumiku nie masz resztek ceramiki! to bardzo wazne! ta ceramika jesli nie jest dogrzana przez spaliny "lapie" wilgoc, potem ta wilgoc osiada na welnie w np.koncowym tlumiku, z welny robi sie cos ala "kluska" i doszczetnie potrafi zatkac tlumik. moze tu lezy problem z mala moca?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 7:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w moim Caravanie 3.8 wymieniłem kata na uniwersalny do 5000ccm i mam spokój (wcześniej błąd Niska wydajność katalizatora)

kilka tys km dalej bez problemów

A cena około 300zł netto w Toruniu
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie z tym przymulkeniem to jest jakoś dziwnie.
na 1 biegu ciągnie jak należy
na 2 zamula go i nie zawsze chce płynnie przejśc wyżej. Jakby się zastanawiał. Ale żadne ślizganie nie występuje.
Na wyższych biegach idzie normalnie.

Tłumiki raczej nie są przytkane bo róbowałem na odkręconym wydechu i efekt taki sam

Co do kontrolki silnika to lampka spaliła ni sie wiosną i........ tak jest do dzisiaj Embarassed
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 17:54    Temat postu: 95 wini katy Odpowiedz z cytatem

miałem winiego 95 , 3,8 tą wersje 150km , i parę drobiagów w nim zmieniłem i tak: szlif głowic na max ile się dało , polerowana gniazda zaworów i kolektor ssący +stożek , wycięte katalizatory wstawione strumienice z tymże rozdzieliłem wydech 2 niezależne , efekt był taki żę ten wielki grzmot zwijał się jak porszawka wprawiając w osłupienie golfiarzy. Niestety skrzynia umarła. Ale do czego zmierzam jak dasz lżej na wydech, to musi też mieć lżej na dolocie , wtedy bedzie się wkręcał i strumienice też pomagają redukują powroty.

pozdro
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 6:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk napisał:
....

Co do kontrolki silnika to lampka spaliła ni sie wiosną i........ tak jest do dzisiaj Embarassed


...super kontrolka silnika od wiosny zdechla...gdybys moze ją mial to bys zobaczyl ze cos jest nie tak i moze bys wczesniej mogl zareagowac a tak mogles zarznac katalizatory wczesniej niz powinny pasc mogles upalic jakis zawor albo gniazdo...itd..

wez jedz gdzies na dobry komputer bo nie wierze bys nie mial bledow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group