www.asu.pl :: Zobacz temat - Hamulec postojowy i przekładnia :(
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hamulec postojowy i przekładnia :(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 6:47    Temat postu: Hamulec postojowy i przekładnia :( Odpowiedz z cytatem

Witam

Proszę o pomoc w sprawie hamulca postojowego w Voyagerku 1996 rok.
Nie znam powodu awarii, ale nie mogę w ogóle przycisnąć hamulca ręcznego, nie ma szans wcisnąć pedał hamulca i co dziwne jak wskoczę pod auto i naciągnę linkę od dołu (mam wrażenie jakby była na sprężynie) to hamulec 1 raz bądź max, 2 razy zadziała po czym wraca do poprzedniego stanu. Przy czym nawet jak uda się wcisnąć hamulec to przeskakuje na zębach o nie da się go do końca zaciągnąć. Kombinowałem już bardzo dużo i nie wiem co go boli Sad, linki od ręcznego chodzą swobodnie, nie są zatarte.

Drugi problem to przekładnia kierownicza, podczas skręcania pojawia się wyciek w okolicach pompy wspomagania, wygląda jakby od góry przekładni kierowniczej albo z przewodu, wnioskuję że to jednak z przekładni ponieważ tylko dzieje się to podczas skręcania, ale nie za bardzo wiem skąd.

Macie pomysły jak usunąć w/w awarie ??

Za sugestie z góry dziękuję.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeden pod auto drugi kręci kierownicą zlokalizować wyciek jak z maglownicy to oddać do regeneracji
co do hamulca to trzeba by sprawdzić od pedału aż po rozebranie bębnów i sprawdzeniu co tam jest grane, innej opcji nie ma
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 12:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź.

Może wiesz ile kosztuje taka regeneracja jeżeli będzie musiała nastąpić ??

Druga sprawa, nie wiem jak to działa ale byłbym skłonny powiedzieć że problem leży po stronie pedału ręcznego. Pierwsza rzecz to po odpięciu linek, te do bębnów chodzą bardzo ładnie bez przycięć, czuć jak się luzują więc chyba jest dobrze. coś z tym mechanizmem musi być nie tak Sad

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja spuszczasz reczy w dol to powinne byc tez napiete (za to odpowiadaja sprezynki odbijajace) jesli linki ci sie tylko luzuja to znaczy ze hamulec moze byc caly czas zaciagniety (nie odbija)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście układ jest taki że jak mam podpięty mechanizm biegów to linki są naciągnięte ponieważ sprężyna mechanizmu je naciąga. Problem to brak napięcia wstępnego. Jak sprężyna skasuje luz na linkach to brak napięcia wstępnego powoduje praktyczny brak luzu na pedale hamulca Sad
i ja nie wiem co jest przyczyną takiego zjawiska Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regeneracja maglownicy coś koło 1000 zł, możesz zaryzykować w razie czego i kupić używkę
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O ile dobrze pamiętam z przodu od dzwigni hamulca postojowego idzie linka pojedyńcza i gdzieś w okolicach środkowych foteli jest łączona z dwoma linkami biegnącymi do kół. Napewno masz problem z tą pierwszą linką ,jeśli nie używamy często hamulca postojowego lubi ona zardzewieć i wtedy nie ma możliwości zaciągnięcia hamulca.Jeśli pociąginiesz za linki na złączu to zobatrzysz czy do tyłu się wyciągają,a ktoś z przodu niech ci naciśnie na hamulec postojowy,wtedy będzie widać czy chodzi ta linka z przodu.Najlepiej robić to na jakimś kanale lub najeżdzie (wszystko jest dostępne tylko od spodu),przy okazji zlokalizujesz wyciek,zamiast martwić się na zapas Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 6:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę że nikt nie wiem co można zrobić z tym ręcznym.

Jeśli chodzi o linki to wszystkie działają lekko łącznie z tą pojedyncza.

Spróbuję rozebrać mechanizm "pedał" ręcznego zobaczę może do czegoś dojdę.

Proszę podpowiedzcie jaki olej mogę wlać do układu wspomagania, bo ponoć są dwa rodzaje.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 23:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli chodzi o olej do ukl.wspomagania to do Twego modelu ATF+3 (7176E), Chrysler dopuszcza tez stosowanie oleju ATF+4 tego od nowszych aut - wybor nalezy do Ciebie. ATF+4 jest full syntetyk i musisz uwazac na uszczelki w Twojej nie nowej przeciez pompie,a tez jak bedziesz wymienial maglownice na "regenerowana" to zapytaj czy dali uszczelki odporne na ten nowoczesny olej."""""" Jeszcze jedna uwaga : - niech nikt nie pomyli oleju ATF+3 (specyfikacja Chrysler) z podobnym olejem ATF3 ktory jest dla Forda i Mercedesa i jest calkiem inny i nie nadaje sie do Chryslerow. Musi byc znak " plus" i napis "7176E" .!!!!!!! http://www.vexapak.com/Products/A.35%20ATF3%20%28Automatic%20Transmission%20Fluid%29%20Dexron-III-Mercon.htm

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Czw Wrz 24, 2009 23:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli chodzi o pomoc w sprawie Hamulca ,to w zasadzie koledzy wyczerpali chyba wszystkie mozliwosci mowiac co trzeba sprawdzic.Trudno radzic na odleglosc nie widzac tego w aucie , no ale jeszcze sprobuje przeanalizowac Twoj przypadek i jak mi sie cos nasunie na mysl to napisze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 6:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Jesli chodzi o olej do ukl.wspomagania to do Twego modelu ATF+3 (7176E), Chrysler dopuszcza tez stosowanie oleju ATF+4 tego od nowszych aut - wybor nalezy do Ciebie.


Czy aby na pewno do wspomagania wlewa się ATF+3 a nie czasem specjalny produkt?
Większość firm co oferują zamienniki do ATF+3 i ATF+4 nie oferuje płynu do pompy wspomagania.

Jeśli chodzi o regenerację maglownicy w Toruniu zapłaciłem 700zł z roczną gwarancją.
Na razie jestem zadowolony.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Istotnie,tak naprawde to powinien byc specjalny produkt "Mopar Power Steering Fluid" i takim zalewaja w autoryzowanych serwisach.Specyfikacja tych produktow jest niemal identyczna jak plynow ATF+3 (lub ATF+4-po 2000r.) Nowy Mopar Power Steering Fluid nazywa sie nawet +4 i ma dodatkowocyferke "5" przed numerem specyfikacji. - MS 59602. Dlatego poza autoryzowanym serwisem dopuszcza sie stosowanie plynow ATF+3 (96-2000r) i ATF+ 4 po 2000roku. W modelach po 2000roku nie wolno natomiast stosowac ATF+3 , ale w modelach wczesniejszych mozna stosowac plyn nowy ATF+4."""""""""""""""na przykladzie oleju Mobil ATF+3 prosze przeczytac Applications gdzie mozna go stosowac. http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_ATF+3.asp """""""""""""" Aby nie bylo zadnych niespodzianek po naprawie i 100% pewnosci to dla kolegi Trike3 pozostawiam wybor plynow : Mopar Power Steering Fluid lub Mopar Power Steering Fluid +4 (MS59602)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 6:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To mi zamieszaliście Smile

Według tej specyfikacji na ile się orientuję mogę zastosować Mobil 1 ATF +3
(ograniczenia znajomości angielskiego)
Ja pewnie w przekładni mam jeszcze część oleju i to oleju koloru czerwonego, więc jak lepiej zrobić, zmieszać oleje czy dolać taki jak był.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 14:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poniewaz masz male wycieki,dolej na razie "czerwonego" taki jaki masz (pewnie ATF+3) , a jak bedziesz kiedys zakladal nowa przekladnie to wtedy zdecydujesz,czym zalac.Za bardzo siie tym nie przejmuj,przekladnia to nie skrzynia,plyn spelnia tu role bardziej do hydrauliki niz do smarowania. W Twoim roczniku auta nie bylo tak ostrych wymagan jak w autach po roku 2001.Polecam tez plyn do wspomagania ze uszczelniaczem np. Prestone,mozna go dolewac nawet na domieszke do cieknacych ukladow. http://www.prestone.pl/produkty/plyny-eksploatacyjne/plyn-do-wspomagania-uszczelniacz.html """""""""Najskuteczniejszy jak dotychczas na wycieki jest plyn firmy Lucas,ale jest gesty i zima troche ciezko sie kreci kierownica. http://www.lucasoil.com/articlelist1-19/PowerSteeringTreatment """""" Gorzej jest z autami nowymi-tam pod zadnym pozorem nie mozna stosowac ATF+3,jezeli nie ma serwisowego Mopar Fluid +4 to zamiennie tylko ATF+4.Natomiast u Ciebie mozna i ATF+3 i ATF+4 .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group