www.asu.pl :: Zobacz temat - 3.8 98 Grand Voyager - dziwna czkawka na zimnym silniku.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

3.8 98 Grand Voyager - dziwna czkawka na zimnym silniku.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esperak
*
*


Dołączył: Mar 23, 2009
Posty: 13
Skąd: katowice

PostWysłany: Sro Lip 22, 2009 11:06    Temat postu: 3.8 98 Grand Voyager - dziwna czkawka na zimnym silniku. Odpowiedz z cytatem

Witam.

Dzisiaj rano spotkała mnie niespodzianka. wsiadam zapalam i wyjechałem z podwórka autko jedzie normalnie po ok 500m spuściłem z gazu a silniczek zgasł no to rozrusznik i próbuje zapalić a on tak jakby palił na 3 gary z 6 niby łapie ale strasznie ciężko po dodaniu gazu coś zaczyna pracować samodzielnie ale tak jakby 3 cylindry tylko trzepie nim ale próbuje jechać 50m znowu zgasł, po odjęciu gazu po mozolnej próbie odpalenia znowu 3 gary i strasznie ciężko zapalił. Dodaje gazu wchodzi na 2; 2,5 tys obrotów dalej trzepie nim strasznie. ujechałem tak 100m i silnik wrócił do normy, zaczął normalnie pracować. Miałem wrażenie jeszcze że czuć zapach paliwa jak tak szarpało nim, tłumiki się telepały też.

Przejechałem nim już 100km i działa normalnie ma ktoś pomysł co go zabolało.???????

autko po wymianie przewodów i świec 1000km temu.
po wymianie modułu wentylatorów 100km temu.
100km temu resetowałem ECM może musi się dopiero naumieć.????? czy go się jakoś programuje po resecie.????

mam wrażenie że jak się rozgrzał to mu przeszło

Może ktoś miał podobną przypadłość.???? Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lip 22, 2009 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo podobnie było u mnie, tyle, że mój kiepsko pracował niezależnie od tego, czy był zimny, czy ciepły.
Usterka wystąpiła też świeżo po wymianie przewodów WN i świec.Oczywiście zacząłem od świec i przewodów, ale nie, ale nie.Usterka leżała "zupełnie" gdzie indziej.
W moim przypadku padła cewka i nie pracował na 2 garach.
Bez znaczenia czy na PB czy na LPG.
Ale u Ciebie Shocked Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lip 22, 2009 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyciągnij wtyczkę z komputera silnika i sprawdź poprawność połączeń i czy piny nie są zaśniedziałe i przypadkiem wilgoci.
W ogóle to dotyczy całej instalacji.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Lip 22, 2009 18:18    Temat postu: Re: 3.8 98 Grand Voyager - dziwna czkawka na zimnym silniku. Odpowiedz z cytatem

esperak napisał:
Witam.

Dzisiaj rano spotkała mnie niespodzianka. wsiadam zapalam i wyjechałem z podwórka autko jedzie normalnie po ok 500m spuściłem z gazu a silniczek zgasł no to rozrusznik i próbuje zapalić a on tak jakby palił na 3 gary z 6 niby łapie ale strasznie ciężko po dodaniu gazu coś zaczyna pracować samodzielnie ale tak jakby 3 cylindry tylko trzepie nim ale próbuje jechać 50m znowu zgasł, po odjęciu gazu po mozolnej próbie odpalenia znowu 3 gary i strasznie ciężko zapalił. Dodaje gazu wchodzi na 2; 2,5 tys obrotów dalej trzepie nim strasznie. ujechałem tak 100m i silnik wrócił do normy, zaczął normalnie pracować. Miałem wrażenie jeszcze że czuć zapach paliwa jak tak szarpało nim, tłumiki się telepały też.

Przejechałem nim już 100km i działa normalnie ma ktoś pomysł co go zabolało.???????

autko po wymianie przewodów i świec 1000km temu.
po wymianie modułu wentylatorów 100km temu.
100km temu resetowałem ECM może musi się dopiero naumieć.????? czy go się jakoś programuje po resecie.????

mam wrażenie że jak się rozgrzał to mu przeszło

Może ktoś miał podobną przypadłość.???? Shocked




A check się nie zapalił Question
z objawów jakie opisujesz wygląda na brak zapłonu (iskry),powinien wtedy zapalić się check engine.(chociaż u mnie w roczniku 2000 jak kuna przegryzła kable zapłonowe i nie palił na dwa cylindry to też się nie zapalił,a powinien ,sprawdzałem czy to tylko w moim roczniku ale bez rezultatu Confused )
W każdym razie zrób jak radzi" Sato"popsikaj kostki sprajem do konserwacji styków może będzie OK.
Następny etap to cewka zapłonowa (nie jest wieczna Sad )

Objawy jakie opisujesz to następstwa tego że czujnik spalania stukowego wykrył wypadanie zaplonu i wtedy ECU ogranicza moc i zmienia kąt zapłonu,objawy są takie jakby coś sobie w silniku zaczynało osobno pracować i silnik nie chce wejść na obroty,i telepie całym autem.
Po wyłączeniu zapłonu czasem sytuacja sie powtarza i dopiero normalnie zaczyna pracować po kilku próbach zapalenia.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lip 23, 2009 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie kiedy padła cewka /opis wyżej/ zapalił się check, ale chcąc odczytać błędy na liczniku pokazywał tylko "999" czyli bez błędu Confused
Na dzisiaj usterka już usunięta.


Ostatnio zmieniony przez On dnia Wto Wrz 15, 2009 14:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Lip 23, 2009 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
U mnie kiedy padła cewka /opis wyżej/ zapalił się check, ale chcąc odczytać błędy naliczniku pokazywał tylko "999" czyli bez błędu Confused
Na dzisiaj usterka już usunięta.


Coś mi się zdaje że źle odczytujesz kody Wink ,to co odczytujesz to test sprawności zegarów i komunikacji z ecu
1. Kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączone.
2. Wciskamy na zegarach oba przyciski (TRIP i RESET) i trzymając przekręcamy kluczyk do pozycji włączone.
3. Trzymamy przyciski aż do pojawienia się na wyświetlaczu kilometrów napisu CODE.
4. Puszczamy przyciski.

Jeśli będą błędy na wyświetlaczu zostaną wyświetlone kody błędów. W przypadku poprawnej pracy i braku błędów, pojawi się kod 999.

Opis błędów w oryginale:
110 - Memory fault in cluster
111 - Calibration fault in cluster
905 - No CCD bus messages from TCM
921 - Odometer fault from BCM
940 - No CCD bus messages from PCM
999 - End of Codes

Słowniczek:
TCM - komputer skrzynki biegów
CCD - szyna komunikacji
BCM - główny komputer tzw. body

Następnie zegary przejdą kolejne testy, na wyświetlaczu pojawią się odpowiednie opisy.

1. CHECK-0 - test wyświetlacza
2. CHECK-1 - test kalibracji wskaźników analogowych w 4 pozycjach (równocześnie cztery wskaźniki), poniżej opis prawdiłowych wskazań.
3. CHECK-2 - test wyświetlacza kilometrów
4. CHECK-3 - test wyświetlacza skrzynki biegów

Żeby odczytać kody OBDII w twoim roczniku (jeśli chodzi o to autko co w podpisie) trzeba wykonać taką procedurę

1. 5 razy szybko przekręcić kluczyk w stacyjce z pozycji OF na ON ( ON--pozycja włączony zapłon ,bez kręcenia rozrusznikiem)
2.Za 5 razem zostawić kluczyk w pozycji ON
3.Obserwować lampkę Check ,zacznie migać,trzeba liczyć mignięcia.kody będą dwucyfrowe ,tzn.np 1 mignięcie i dłuższa przerwa to cyfra 1 następnie dwa szybkie mignięcia to cyfra 2 co daje nam kod nr 12 czyli początek testu ,dalej znowu dłuszsza przerwa i następne kody

Na końcu będzie kod 55 oznaczający koniec odczytu

Nie jest to trudne ale trzeba troche wprawy Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lip 24, 2009 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie pozycje odczytu z wciśnięciem przycisków TRIP i RESET przeprowadzam w/g opisu jaki podajesz.
Nie robiłem jeszcze testu w sposób "szybkie włączenie i wyłączenie zapłonu".
Dzisiaj spróbuję tej metody, a przyznam, że była mi obca.
Dzięki za tę podpowiedź.

Ps.Auto takie jak w podpisie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lip 24, 2009 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed chwilką odczytałem błędy w/g sposobu na "Włącz-wyłącz-włącz zapłon"
Tak na marginesie, to okazało się, że wystarczy przekręcić kluczykiem tylko 3 razy.
Przyznaję, że się sprawdził, bo wyszło, że mam błąd "51" "Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
Po wyjeżdżeniu LPG jadę do kolegi gazownika na regulację.
W międzyczasie okazało się, że padła sonda lambda, ta przed katalizatorem.
Wymieniona na nową i kod "51" zniknął.
Myślę, że mogę spokojnie polecić kolegę Roberta z ul.Borchardta w Słupsku.
Tel. kontaktowy do Roberta 696-145-213 godz. urzędowania od 9.00-17.00 i w/g potrzeb klienta.
Myślę, że się nie pogniewa za taką małą kryptoreklamę.
Nie mylić z "Waldgazem", gdyż są blisko siebie i wielu słupszczan myli te adresy.
Wielkie dzięki dla wmarek_65
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group