www.asu.pl :: Zobacz temat - turbulencje... :(
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

turbulencje... :(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Pią Lip 24, 2009 17:32    Temat postu: turbulencje... :( Odpowiedz z cytatem

Witam,
jestem nowy na tym forum, z racji tego, że jestem od niedawna posiadaczem Grand Voyagera '95 3.3 z gazem i skrzynia automat. Auto trochę stało (ok. 3-4 miesiące). Po odpaleniu trochę pochodził na wolnych obrotach a potem po dodaniu gazu wskoczył na gaz. Niby wszystko było ok ale za moment zaczął nierówno pracować i przy ok 1500 obr. wpadał w turbulencje. Namierzyłem "spadnięty" wężyk od powierza za silnikiem - czyli brał lewe powietrze. Po założeniu wężyka trochę się poprawiło. Podczas jazdy próbnej kichnął w kolektor i rozwaliło obudowę filtra powietrza bo gaz nie miał "klapy antystrzałowej" Smile Obudowa filtra już jedzie z allegro Smile Teraz podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na gazie (na gazie jest znacznie gorzej) po przekroczeniu 2000 obr. jakby się dławi, dusi - generalnie ma turbulencje. Jadąc bardzo spokojnie rozpędza się i gładko zmienia biegi tylko w momencie gdy dochodzi do ok. 2000 obr to zaczyna go telepać. Zamówiłem przewody WN i świece, wymienimy płyny bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Zmierzymy też jutro ciśnienie w cylindrach. Doradźcie gdzie szukać ewentualnie jeszcze. To tyle w sprawie silnika. Teraz na temat skrzyni A604. Podczas jazdy zmiany biegów są nieodczuwalne ale jak stoję i przerzucam P-R-N-D lub w dowolnej innej kolejności to podczas zmiany np. z R na D w skrzyni 1-2 sekundy coś bzyczy (dźwięk jakby pracująca elektryczna szczoteczka do zębów tylko bardzo cicho) tak samo np z N na D. Bezgłośnie na postoju zmienia się tylko z D na 3. I ostatnia sprawa "wyświetlaczu" od biegów mam P-R-N-D-3-L i moje pytanie co to jest to "L", do czego to jest, jak to się wrzuca i kiedy się na tym jeździ.
PS. Jak to coś pomorze to "check engine" miga mi kod numer 27
PS2. Proszę o wyrozumiałość... każdy zaczynał od zera Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 24, 2009 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
L służy do tego że jak wyjedziesz w góry i są strome zjazdy to żeby nie jechać cały czas z wciśniętym hamulcem nożnym (może się wtedy płyn hamulcowy zagotować) wrzucamy wtedy na L.
L również służy do wyjeżdżania zakopanego auta z błota lub zaspy śnieżnej

z bzyczeniem skrzyni to tak ma być ,,coś tam się przestawia Laughing ale może ktoś to lepiej tobie wytłumaczy a przy okazji i mi
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Pią Lip 24, 2009 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak, znalazłem co oznacza kod 27, ale czy ma to związek z "turbulencjami" przy wyższych obrotach? Może ewentualnie ktoś wie coś więcej, miał podobny przypadek. Gdzie szukać, na czym się skupić? Szczerze powiem, że usterki silnika jakoś mnie mniej martwią niż np. skrzyni... Smile to jest dopiero magia!!! W silniku to się pogrzebie i coś sie wyczaruje... ze skrzyniami nie mam żadnego doświadczenia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Lip 25, 2009 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bzyczenie skrzyni to normalna praca elektrozaworów
Co do silnika musisz sprawdzić wszystkie połączenia przewodów aby wykluczyć lewe powietrze może map sensor uszkodziło .

No i instalacja elektryczna do pełnej kontroli na kanał z nią. Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lip 25, 2009 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z ASB to normalna sprawa.Kiedy kupiłem swojego, a to już ok.2 lata temu miałem te same obawy co i Ty.
To jest mój pierwszy automat i podobnie jak Ty wrzuciłem temat na nasze forum i koledzy z forum powiedzieli mi to samo co teraz.Wszystko jest ok.
To bzyczenie to chyba elektrozawór i to właśnie on tak "hałasuje".
Pilnuj tylko wymiany i stanu oleju w ASB.
Jak go sprawdzać, znajdziesz też na naszym forum, a jest to ważna czynność.
Przed ewentualną wymianą oleju w ASB skontaktuj się najlepiej z Antraxem /namiary na naszym forum/ żeby ci doradził jaki masz mieć dokładnie olej, żeby nie było tak jak u mnie.
"Fachowcy" na Morskiej w Gdyni wlali mi olej "taki jaki leją do wszystkich ASB" i... skrzynia działa, ale nie tak jak przed włożeniem ich łapsk do mojej ASB.
Co do Twoich pozostałych kłopotów z silnikiem w dziale "sam naprawiam" wmarek65 wrzucił opis błędów z numerami kodów.
Jest to angielska wersja opisu, ale z tym pewnie sobie poradzisz.
Pozdrawiam i życzę zadowolenia z użytkowania tego wspaniałego auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lip 25, 2009 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stolarex w/g błędu gdzieś nie łączy w obwodzie wtryskiwaczy.Jak masz gaz to prawdopodobnie jest wpięty emulator wtrysków i tam może być problem.Nie wiem czy sam sobie poradzisz z tym tematem ,bo niekiedy robią duże pajęczynki kabelków.Chyba ,że masz podstawy z elektryki. Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Pon Lip 27, 2009 5:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie. Wymieniliśmy przewody, świece, zrobiliśmy przegląd "spadniętych" przewodów, i jest o niebo lepiej. Najlepsze jest to, że na jednym z cylindrów na tej glowicy co jest pod kolektorem zakryta nie było jednego przewodu od świecy. Nie wiem jak to było wcześniej wymieniane, ale tego przewodu nie dało się zatknąć na tą świecę bo brakowało go ok. 10cm. Tak że z silnikiem jest już lepiej. Zmierzyliśmy ciśnienie na cylindrach i jest na jednej głowicy 11,8 a na drugiej 10,2 wiec chyba jest ok. Z tym buczeniem skrzyni to mnie pocieszyliście... już byłem przekonany, że pieniążki muszę odkładać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Pon Lip 27, 2009 17:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziś zaobserwowałem nowe "coś" w silniku... mianowicie ma miejsce jakby "falowanie obrotów". na wolnych obrotach jak auto chodzi to raz te wolne obroty są wolne a raz przyśpieszają. jest ta różnica wyczuwalna dla ucha - macie jakieś sugestie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Lip 27, 2009 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Reset ,odpal silnik aż wentylatory się włączą.Przejedz się kilka km.Sprawdz jeszcze raz kody.Moze to b Map,krokowy lub zaciąga powietrza.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Lip 27, 2009 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak silnik chodził na 5 cylindrach to nic dziwnego że miałeś " turbulencje" Very Happy
Teraz odłącz klemę z aku na parę minut ,żeby wrócił do fabrycznej mapy wtrysku,załącz go na benzynie niech pochodzi na wolnych obrotach do czasu włączenia wentylatorów ,może się unormuje Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Sro Lip 29, 2009 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety niewiele pomogło odłączenie akumulatora Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Lip 29, 2009 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomiń LPG i sprawdz na samym PB z resetem PCM-a.Zrob reset i pojeżdzij na PB -jak silnik będzie działał nierównomiernie ,sprawdz błędy.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Czw Lip 30, 2009 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolego jak możesz jaśniej... wytłumacz jak zrobić reset PCM Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lip 30, 2009 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odłącz zasilanie akumulatora na noc będziesz lepiej w nocy spał. Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group