www.asu.pl :: Zobacz temat - Nowy problem z tempomatem ??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy problem z tempomatem ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lut 20, 2009 14:45    Temat postu: Nowy problem z tempomatem ?? Odpowiedz z cytatem

Nowy bo nie znalazłem podobnego...a wiec umnie włącza sie gdy nadusze guzik w kierownicy..dioda pali sie ale strasznie slabo...pedał gazu lekko sie "wciska" tempomat sie załącza i działa w zaleznosci od predkości pojazdu np. przy 60 km/h 30sek a np przy 100km/h 5sek i "odpuszcza"tz przestaje działac a kontrolka nie gasnie ??
Auto to Caravan 3.0L 1996r
Aaa...tasme wymienilem jak by co..i na gazie i bezin jest tak samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 12:12    Temat postu: Re: Nowy problem z tempomatem ?? Odpowiedz z cytatem

macco napisał:
Nowy bo nie znalazłem podobnego...a wiec umnie włącza sie gdy nadusze guzik w kierownicy..dioda pali sie ale strasznie slabo...pedał gazu lekko sie "wciska" tempomat sie załącza i działa w zaleznosci od predkości pojazdu np. przy 60 km/h 30sek a np przy 100km/h 5sek i "odpuszcza"tz przestaje działac a kontrolka nie gasnie ??
Auto to Caravan 3.0L 1996r
Aaa...tasme wymienilem jak by co..i na gazie i bezin jest tak samo.


Witaj w klubie Wink
U mnie kiedy włączę światła to dioda świeci się słabiutko, a kiedy światła są wyłączone, to dioda świeci się wyraźnie mocno.
Może ktoś Tobie pomoże, bo na mój, podobny problem, tyle, że mój się nie rozłącza, nikt nic nie poradził.
Będę bacznie obserwował odpowiedzi na Twoje pytanie.
Pozdrawiam.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obstawialbym szczelnosc serwomechanizmu podcisnieniowego.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 15:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdzie tego szukać, tego serwomechanizmu?.Może jakaś fotka albo nawigacja, gdzie tego szukać Wink Embarassed
Same przewody podciśnieniowe sprawdzałem i są szczelne, a może... jeszcze raz sprawdzę Confused
Mój kolega podpowiada, że to może coś przy ASB z tym, że wróżył z fusów, jak sam się z siebie śmiał.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doprowadzi Cię linka.
On -a z tą diodą i światłami to może norma aby nie raziło w nocy.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Doprowadzi Cię linka.
On -a z tą diodą i światłami to może norma aby nie raziło w nocy.


Z pewnością tak, ale podstawowy problem macco i mój nadal nie rozwiązany Sad

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli podciśnienia są oki to może zdobywać części nawet używane chodzi mi o serwo i ten zbiornik pod akumulatorem możliwe że jest tam jakiś filtr i przypchany (opory powietrza).
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Jeżeli podciśnienia są oki to może zdobywać części nawet używane chodzi mi o serwo i ten zbiornik pod akumulatorem możliwe że jest tam jakiś filtr i przypchany (opory powietrza).


Czyli tego serwa muszę szukać pod podstawą akumulatora?
Jak tak, to tam jeszcze swoich łapsk Wink nie wsadzałem.
Na wtorek mam zaplanowane drobne majsterkowanie przy aucie, to tam przy okazji spojrzę.
Dzięki za tę podpowiedź.

Plymouth G.V.3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie będzie problemu ja mam 98' i myślę że to samo.Od przepustnicy idą linki stalowe plecionki -jedna do dzwigni nożnej gazu ,druga do serwa.Pod podstawą masz zbiornik podciśnień którego jeszcze nie rozbierałem i nie wiem czy jest rozbieralny.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie, dzięki lift.
Też uważam, że budowa naszych aut jest taka sama.
Jak we wtorek pogoda pozwoli, to pomajsterkuję tam i opiszę swoje wrażenia.

Plymouth g.V. 3,3 1996r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podejrzewam ze w moim visionie jest podobny uklad, a w visionie puszka serwa tempomatu jest polaczona razem z pneumatycznym silownikiem MTV(manifold tuning valve) oraz z EGR i to wszystko razem idzie do elektrozaworu znajdujacego sie na prawym kielichu mcphersona - elektrozawor ma 3 krocce z czego na jednym pod "zaslepka" jest filtr gabkowy- moze u ciebie sie poprostu przytkal brudami?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 0:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli dobrze zrozumialem..to ustrojstwo odpowiedzialne za działanie tempomatu bez wzgledu na silnik 3.0 3.3 3.8 znajduje sie miej wiecej w tym samym miejscu tj. pod akumulatorem...słyszalem tez o jakiejs membranie która się znajduje w tym urządzeniu a co za tym idzie istnieje ryzyko jej przedziurawienia. No to przynajmniej wiemy gdzie szukac.Dzieki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i fszysko Wink jasne.
Tempomat działa jak należy.
Tak jak lift napisał."Serwo" które jest zamontowane do podstawy akumulatora miało rozłączony jeden przewód podciśnieniowy.
Po zdemontowaniu podstawy akumulatora którą trzymają trzy śruby na klucz "13" ukazał sie jeden "dyndający" przewód.Po wpięciu go we właściwe miejsce przywróciłem moc dla tempomatu.
Cała robota wraz z wyczyszczeniem silniczka krokowego zajęła mi ok 1 godzinki.
Nie rozbierałem go bo nie było potrzeby, a nawet nie wiem czy dałoby się je rozebrać.
Aha, te wężyki /2 szt/ wchodzą pod podstawę akumulatora w taką jakby puszkę.Jeden wężyk idzie od tego ":serwa" do podstawy aku drugi od Question Confused góry z... będzie widoczny bo znajduje się na górze wraz z 3nikiem.
Tu zamieszczam fotki tego "serwa"









To serwo jest montowane na "zatrzask" i jeden wkręt na klucz "10" do podstawy akumulatora, z jej lewego boku.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On dobrze że foty wstawileś trochę rozjaśni co i jak,rurki podciśnieniowe jak by pękła(bo są kruche-czas,temperatura-)można połączyć termokurczliwą izolacją(taką rurką)podgrzewając np. zapalniczką na połączeniach-przepraktykowane.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Czw Mar 12, 2009 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten duzy zbiornik to reservuar - stabilizator ciśnienia. W tym wypadku podciśneinia. Silnik musi chwilkę poprawcować aby nabić w zbiorniku podciśnienie. W zbiorniku jest zaworek zwrotny. Dzięki temu podciśnienie jest stabilne.
Jeśli chodzi o wężyki sprawa jest prosta. Oczywiście w miarę upływu czasu i temp. robią się tak kruche, że wystarczy dotknąć i rozpadają się w palcach. Wężyki stosuje się cały czas w różnych furach. Np. w mercedesach jest tego cała plątanina. Nie trzeba martwić się zbytnio średnica bo mamy te gumowe zakończenia, więc nieco większy da się wcisnąć. Wystarczy popytać w jakimkolwiek warsztacie o te wężyki. Np. u mnie w jakimś tam przydrożnym warsztacie chłopaki mieli tego całą górę z tyłu na zapleczu. Wziąłem kilka i powymieniałem u siebie.

Pzdr
Jarek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Mar 13, 2009 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i koledzy nic nie pomoglo., żaden wężyk nie był odłączony ale faktycznie były bardzo kruche wiec wymienilem wezyki...wymienilem "reserwuar" lub serwo jak niektórzy nazywają, przeczyściłem styki i nic...dalej nie działa. Najgorsze jest to, że rzaden z tych zabiegów nie przyniósł choć minimalnej poprawy więc zakładam, że problem lezy zupełnie gdzie indziej.....tylko gdzie Evil or Very Mad !!!!!
Może ktos ma jakąś wiedze na temat jakieś kostki lub stycznika odpowiedzialnej za to ustrojstwo bo grzebanie w węzykach nic nie pomogło.
Szerokości, przyczepności
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Mar 14, 2009 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Domyślam się, że połączenie wężyków pod podstawą akumulatora sprawdziłeś.Ja zwróciłem uwagę na to, że jeden z wężyków dość ciężko wchodził /tak ma być/ właśnie w podstawę aku.
Jeśli to wszystko posprawdzałeś to zakres mojej wiedzy w tym temacie niestety wyczerpał się Sad
Przykro mi, że nie mogę Tobie więcej pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 1:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Domyślam się, że połączenie wężyków pod podstawą akumulatora sprawdziłeś.Ja zwróciłem uwagę na to, że jeden z wężyków dość ciężko wchodził /tak ma być/ właśnie w podstawę aku.
Jeśli to wszystko posprawdzałeś to zakres mojej wiedzy w tym temacie niestety wyczerpał się Sad
Przykro mi, że nie mogę Tobie więcej pomóc.


Sprawdziłem a nawet wymienilem łącznie z podstawą aku...wiec jak by ktoś miał potrzebe zakupic którąś z tych części (serwo, podstawa, krótki przewód do serwa od podstawy) to mozemy zahandlowac bo kupilem 2 komplet klamotów w nadzieji ze coś zadziala, niestety okzalo sie,że ustarka lezy gdzieś indziej.
Pozdrwaiam i dzieki za zainteresowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group