www.asu.pl :: Zobacz temat - Vision skrzynia...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Vision skrzynia...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Mar 19, 2009 1:31    Temat postu: Vision skrzynia... Odpowiedz z cytatem

Witam.
W moim Visionie mam czasem problem z płynnym przełożeniem dżwigni zmiany biegów z pozycji P,czuje opór,tak jakby nie chciało odblokować kół,dodam że dzieje się tak przeważnie kiedy auto stoi nierówno,kiedy wyjdzie z P na R jest lekki wstrząs,dalej N,D i manual,idzie płynnie.
Czy to jest normalne,czy trzeba jednak coś z tym zrobić...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 19, 2009 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koniecznie trzeba, zanim coś rozwalisz.

Jak parkujesz w takiej pozycji auta (zresztą w dowolnej innej też) to robisz tak:
- wrzucasz "N", trzymając hamulec
- zaciągasz hamulec awaryjny
- puszczasz hamulec, tak żeby auto oparło się na awaryjnym
- dopiero wrzucasz "P"

Uruchamiając auto, robisz tak:
- wciskasz hamulec
- przesuwasz wajchę na "N"
- zwalniasz hamulec awaryjny

Ogólnie, powodem tej trudności w przesuwaniu wajchy jest fakt, że na "P" koła są blokowane przez odpowiednią część w skrzyni biegów (nie pamiętam, jak to się nazywa). Jeśli oprze się na tym 1,5 tony samochodu, nic dziwnego, że trudno przesunąć. W ekstremalnym przypadku możesz kiedyś połamać ten mechanizm i, no cóż... fajnie nie będzie. Lepiej, żeby auto "opierało się" na hamulcu awaryjnym.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Mar 19, 2009 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stashccku wszystko to o czym piszesz jest prawda! u mnie dzieje sie dokladnie tak samo(czyli czuc opor przy przejsciu z P) ale kiedys na plaskim wrzucilem P bez "recznego" i przepchalem samochod zeby sprawdzic ile jest tego biegu jalowego zanim zapadka w skrzyni "zlapie"..no i zapadka lapie po dobrej polowie obrotu kola!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Mar 19, 2009 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...rzeczywiście pomaga(DZIĘKI)-dziś trochę pojeżdziłem,opór jakby ustąpił zwłaszcza gdy przód auta jest wyżej niż tył(albo koło wpadnie w jakiś dół)nie ma problemu z "wyciągnięciem" dżwigni z "P",faktem jest jednak że muszę ten ręczny zrobić,ponieważ na przeglądzie wykazało ze jest słaby... Rolling Eyes [/code](no i zjawię się u mechanika od automatów)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Mar 20, 2009 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po co ci mechanik od automatów?

Ale jak już koniecznie musisz do niego jechać, to istnieje dość prosty test żeby sprawdzić, czy w ogóle jest z nim o czym rozmawiać. Zadajesz mechaniorowi pytanie:
"Szefie, jakim olejem pan zaleje moją skrzynię?"
Jeśli odpowiedź brzmi "Dexron oczywiście", czy też jakakolwiek nazwa, która NIE brzmi "Mopar ATF+3" albo "Midland ATF+3" - uciekaj od niego i ostrzeż nas na forum, ten warsztat jest spalony, a jego właściciel g...o wie o amerykańskich autkach.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Mar 20, 2009 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tymi olejami to do końca tak nie jest ....
ja mam u siebie zrobione ok 30 tys na dextronie statoil
kolega w dwóch voyagerach ma zalane olej Lotos do skrzyń i w jednej juz od dwóch lat , w drugiej od kilku miesięcy ( obydwie a604 skrzynie )

jestem ciekawy czy nie jest tak ze jesli komuś wchodzi np w tryb awaryjny skrzynia i jak wymieni olej na nowy to może są pozapychane np sitka w elektrozaworach i jak wlejesz świeży olej (wymiana dwa razy z dextronu na atf ) problem zanika Smile podaje ten przykład na ojca kancie , teraz po wymianie oleju 0 trybu awaryjnego , przed wymianą raz na jakiś czas był
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Mar 20, 2009 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może nie do końca, ale lepiej, jak mechanik wie, że "nie do końca" to nie to samo co "nie".

U mnie Dexron wprowadzał rozgrzaną skrzynię w tryb awaryjny (nawet tuż po zalaniu), po wymianie na Midlanda problem ustąpił. Ja już nigdy do auta z koncernu Chryslera Dexrona nie zaleję. Oczywiście tak samo do GM nie zaleję Midlanda Wink
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 20, 2009 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie mylmy specyfikacji olejow z ich markami,midland to producent oleju a dexron to specyfikacja ,ktora nota bene midland tez posiada wiec midland=atf=mercon=dexron

Olej Midland ATF+3 posiada specyfikację Chryslera ATF+3 (wszystkie Chrysler/Dodge 1990-2000) / MERCON / DEXRON III dla Ford

uzywam midlanda do skrzyni GM od kilku lat i sprawuje sie rewelacyjnie,wczesniej uzywalem takiego w skrzyni fordowskiej. znam conajmniej kilkanascie osob ,ktore rowniez uzywaja midlanda w gm. nie domyslam sie dlaczego by mialo to tej skrzyni szkodzic skoro spelnia specyfikacje producenta?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Mar 20, 2009 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck,co do mechanika od skrzyń to jest na pewno godny zaufania ,jeden z najlepszych u mnie w mieście(a jest ich niewielu),ja z tym autem nie pojadę do byle pierwszego,a do niego dostać się...no cóż,trzeba swoje odczekać...a co do oleju to przecież wystarczy wyciągnąć bagnet i przeczytać co jest napisane Laughing............aaa wracając jeszcze do tematu,czy te lekkie "zaskoki" przy przesuwaniu dżwignią(oczywiście czasami tylko-zwłaszcza na jakimś nierównym gruncie),to norma...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group