www.asu.pl :: Zobacz temat - Obroty do 3000 Pontiac Grand Prix STE z silnikiem 3,4
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obroty do 3000 Pontiac Grand Prix STE z silnikiem 3,4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adamgr
*
*


Dołączył: Mar 13, 2009
Posty: 26

PostWysłany: Pią Mar 13, 2009 23:28    Temat postu: Obroty do 3000 Pontiac Grand Prix STE z silnikiem 3,4 Odpowiedz z cytatem

Przedstawię następujący problem z jakim się borykam.
Nie znam historii gdyż zakupiłem około 2 tyg. temu Pontiac Grand Prix STE z silnikiem 3,4 litra 24 VALVE V6 rocznik ’91 skrzynia automat. Trochę zapuszczony i z lekka zaniedbany przez poprzednika(ów), silnik zagazowany lecz nie korzystam z racji iż nie jestem zwolennikiem tego rodzaju instalacji w takich samochodach)
**Jak zimny silnik odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka obroty na poziomie 1300 RPM i w miarę rozgrzewania spadają do około 800 RPM raczej nie szarpie. Nie mam możliwości wkręcenia go powyżej 3000 RPM zarówno jak zimny jak i ciepły (zachowuje się jak przy odcięciu zapłonu), wyczuwam nie do końca spalone paliwo w spalinach.
Po przejechaniu kilkunastu metrów jak i kilkuset gdy się rozgrzeje dopóki nie wyłączę zapłonu jest ok. natomiast po ponownym odpaleniu gaśnie. Po ponownym odpaleniu obroty do ok. 1300 RPM i spadają poniżej 600 RPM i gaśnie trzeba go trzymać na obrotach. Jak ostygnie wszystko wraca do normy. I tak za każdym razem.
Na panelu centralnym świeci CK. FUEL i podświetlony zbiornik paliwa.
Na desce rozdzielczej świeci CHECK GAUGES i czasami zapala się SERVICE ENG. SOON jednocześnie wskaźnik ciśnienia po odpaleniu leci na max’a (Stwierdziłem nieoryginalny czujnik ciśnienia oleju tj. 3 pinowy został zastąpiony zwyczajnym zwarciowym takim jak w zwykłych jednostkach co to maja kontrolkę ciśnienia.
Co do tej pory poprawiłem/ wymieniłem
- wymiana oleju wraz z filtrem oleju, zerowanie przebiegu do następnej wymiany – objaw jakby mniej kopcił i troszkę ciszej pracuje.
- wymiana filtra paliwa trochę zasyfiony, lecz spotykałem gorsze Brak reakcji na wyświetlaczu dalej CK.FUEL
- jako iż brak było filtra powietrza wraz z puszką to dołożyłem stożkowy oraz wmontowałem pomiędzy filtrem a przepustnicą dyndający luzem czujnik temperatury powietrza wlotowego – brak jakiejkolwiek poprawy w stosunku do obrotów
- wlany do paliwa czyścik układu paliwowego ( nie wiem czy pomoże?) – na razie brak reakcji
Co sprawdziłem:
- Ciśnienie paliwa na przekręconym kluczyku 0,32 MPa na odpalonym 0,3-0,32 MPa sprawdzone na listwie – ciśnieniomierz dobrej polskiej produkcji nie chińszczyzna tak że mam pewność co do pomiaru ( sprawdzone kilkukrotnie)
- odpięcie sondy Lambda – lekkie pływania obrotów, zwiększone kopcenie z wydechu
- podmiana potencjometru przepustnicy – brak jakichkolwiek zmian – odpięcie podwyższone obroty i troszkę mniej stabilne.
- silniczek krokowy wskazuje raczej na działanie prawidłowe ** inne np. z poloneza lub opli na jednopunktach maja mniejsze grzybki zamykające więc raczej działały by trochę niesprawnie.
- podmiana czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym – brak zmian
Inne spostrzeżenia:
- Cewki wysokiego – 3 różne (czy podejdą z poloneza na jednopunkcie te co są podwójne?? Jak co to w sobotę podmieniam w celu sprawdzenia)
- Przewody wysokiego raczej nowe i bez przebić – poprzednik niedawno wymieniał.
INNE
- proszę podajcie czy pomiar oleju w automacie przeprowadza się na odpalonym czy zgaszonym silniku (mój pierwszy automat)
Z góry dzięki za odpowiedzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adamgr
*
*


Dołączył: Mar 13, 2009
Posty: 26

PostWysłany: Sob Mar 14, 2009 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Obroty sprawdziłem - ten typ tak ma mieć Smile) - podczas jazdy jest ok.
wkręca się wyżej.
Co do problemów z powtórnym odpalaniem jak ciepły - bez zmian - ponowne odpalenie i gaśnie nie trzyma obrotów.

Reszta jak poprzednio pisałem - dalej CK.FUEL i zbyt bogata mieszanka w/g mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Sob Mar 14, 2009 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam , olej w automacie sprawdz na właczonym silniku i przed sprawdzeniem włącz kazdy bieg i dopiero sprawdzaj , co do awarii nie ryzykował bym z cewkami od poldka , a sprawdziłes przepływomierz powietrza , a najlepiej podłacz sie pod kompa on powie ci prawde Very Happy powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Sob Mar 14, 2009 15:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak w moim tak samo z obrotami komp odłancza krecenie silnika po za 3000rpm a z jakiego miasta jestes??/jak jest na wtrysku musi być przepływomierz , a ten były własciciel fakt ładnie go zaniedbał Evil or Very Mad

Ostatnio zmieniony przez marekzaba31 dnia Sob Mar 14, 2009 15:13, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adamgr
*
*


Dołączył: Mar 13, 2009
Posty: 26

PostWysłany: Sob Mar 14, 2009 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info odnośnie oleju bo nie wiedziałem.
Co do cewek to i tak na jednej pisze zelmot czy jakoś tak czyli made in poland.
Co do przepływki to takowej nie stwierdziłem ani żadnego luźnego kabla który by to wskazywał że powinna być.

Zakupiłem literaturę poprzez allegro z mojego modelu tak że dopiero posprawdzam co gdzie i jak powinno się znajdować.
Ale przyjdzie dopiero w połowie przyszłego tygodnia.

Silnik był zagazowany i bez filtra powietrza ( pewnie jakiś wystrzał go rozerwał to go ktoś usunął ) dlatego też nie wiem czy powinno tam coś być jeszcze pozatym ( z obserwacji wiem że nie zawsze jest przepływka, lecz tutaj wydaje mi się że być powinna - ale...)

Narazie stwierdziłeb że czójnik powietrza wlotowego sobie latał luźno ale jak pisałem został już zaadoptowany tak że jest w dolocie za stożkowym który tam wpakowałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 10:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli rozerwalo obudowe filtra to prawdopodobnie moglo uszkodzic MAF sensor(tylko nie wiem,czy w twoim jest MAF czy MAP sensor),stad klopoty z zapalaniem jak cieply,a przy okazji sprawdzilbym zawor EGR,jego uszkodzenie tez powoduje problem z rozruchem na cieplym silniku.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
adamgr
*
*


Dołączył: Mar 13, 2009
Posty: 26

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj wyczyściłem EGR'a był zasyfiony ale nie za bardzo, normalana sadza. Zawory raczej zamknięte były.
Po przeczyszczeniu objaw ciężkiego odpalania na ciepłym nie znikł, ale całkowite odpięcie z kostki zasilania pomogło, pali od przekręcenia i obroty utrzymuje oraz jakby mniej kopci.
Ponowne podpięcie - powrót do wcześniejszych zachowań.

Zostawiam narazie odpięte na kostce.

Rano sprawdzę jak na zimnym. Jak będzie oki to zaślepiam zaworka i tyle.
_________________
--
Pontiac Grand Prix STE '91 3.4 V6 24Valve
Ford Escort '93 1.8 16V 115PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Mar 17, 2009 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaslepienie zaworu zlikwiduje wszelkie klopoty,ale bedzie generowac blad i wyswietlanie sie check,wiec nie bedziesz wiedzial,czy zwiazany jest tylko z zaworem czy cos innego ci wysiadlo.
Zawor jak twoj stosowany byl w dziesiatkach modelu koncernu GM,np.w pontiacu TS z '93 r.
A tu pelna lista:
BUICK CENTURY CUSTOM (1994 - 1995)
BUICK CENTURY SPECIAL (1994 - 1995)
BUICK ELECTRA LIMITED (1988 - 1990)
BUICK ELECTRA PARK AVENUE (1988 - 1990)
BUICK ELECTRA PARK AVENUE ULTRA 1990
BUICK ELECTRA T-TYPE (1988 - 1990)
BUICK ELECTRA ULTRA 1989
BUICK LESABRE (1988 - 1991)
BUICK LESABRE CUSTOM (1988 - 1993)
BUICK LESABRE LIMITED (1988 - 1993)
BUICK PARK AVENUE (1991 - 1993)
BUICK PARK AVENUE ULTRA (1991 - 1993)
BUICK REATTA (1988 - 1991)
BUICK REGAL CUSTOM (1990 - 1995)
BUICK REGAL GRAN SPORT (1992 - 1993)
BUICK REGAL LIMITED (1990 - 1993)
BUICK RIVIERA (1988 - 1993)
BUICK SKYLARK CUSTOM (1994 - 1995)
BUICK SKYLARK GRAN SPORT (1994 - 1995)
BUICK SKYLARK LIMITED (1994 - 1995)
CHEVROLET BERETTA (1990 - 1995)
CHEVROLET BERETTA GT (1990 - 1993)
CHEVROLET BERETTA GTZ (1991 - 1993)
CHEVROLET BERETTA Z26 (1994 - 1995)
CHEVROLET CAMARO (1993 - 1995)
CHEVROLET CAMARO RS (1990 - 1992)
CHEVROLET CAVALIER 1990
CHEVROLET CAVALIER RS (1991 - 1994)
CHEVROLET CAVALIER Z24 (1990 - 1994)
CHEVROLET CELEBRITY 1990
CHEVROLET CORSICA (1994 - 1995)
CHEVROLET CORSICA LT (1990 - 1993)
CHEVROLET CORSICA LTZ 1990
CHEVROLET LUMINA (1990 - 1995)
CHEVROLET LUMINA APV (1992 - 1993)
CHEVROLET LUMINA EURO (1990 - 1994)
CHEVROLET LUMINA LS 1995
CHEVROLET LUMINA Z34 (1991 - 1994)
CHEVROLET MONTE CARLO LS 1995
CHEVROLET MONTE CARLO Z34 1995
OLDSMOBILE 88 ROYALE (1992 - 1993)
OLDSMOBILE 88 ROYALE LS (1992 - 1993)
OLDSMOBILE 98 REGENCY (1988 - 1993)
OLDSMOBILE 98 REGENCY BROUGHAM (1988 - 1990)
OLDSMOBILE 98 REGENCY ELITE (1991 - 1993)
OLDSMOBILE 98 REGENCY TOURING (1988 - 1993)
OLDSMOBILE ACHIEVA S (1994 - 1995)
OLDSMOBILE ACHIEVA SC 1994
OLDSMOBILE ACHIEVA SL (1994 - 1995)
OLDSMOBILE CUTLASS CIERA CRUISER S 1994
OLDSMOBILE CUTLASS CIERA CRUISER SL 1995
OLDSMOBILE CUTLASS CIERA S 1994
OLDSMOBILE CUTLASS CIERA SL (1994 - 1995)
OLDSMOBILE CUTLASS CIERA SPECIAL EDITION 1994
OLDSMOBILE CUTLASS SUPREME (1990 - 1995)
OLDSMOBILE CUTLASS SUPREME INTERNATIONAL (1990 - 1993)
OLDSMOBILE CUTLASS SUPREME S (1992 - 1994)
OLDSMOBILE CUTLASS SUPREME SL (1990 - 1995)
OLDSMOBILE DELTA 88 ROYALE (1988 - 1991)
OLDSMOBILE DELTA 88 ROYALE BROUGHAM (1988 - 1991)
OLDSMOBILE SILHOUETTE (1992 - 1993)
OLDSMOBILE TORONADO (1988 - 1992)
OLDSMOBILE TORONADO TROFEO (1988 - 1992)
PONTIAC 6000 LE (1990 - 1991)
PONTIAC 6000 SE (1990 - 1991)
PONTIAC BONNEVILLE LE (1988 - 1991)
PONTIAC BONNEVILLE SE (1988 - 1993)
PONTIAC BONNEVILLE SSE (1988 - 1993)
PONTIAC BONNEVILLE SSEI (1992 - 1993)
PONTIAC FIREBIRD (1990 - 1995)
PONTIAC GRAND AM GT (1994 - 1995)
PONTIAC GRAND AM SE (1994 - 1995)
PONTIAC GRAND PRIX (1992 - 1993)
PONTIAC GRAND PRIX GT (1991 - 1995)
PONTIAC GRAND PRIX GTP 1995
PONTIAC GRAND PRIX LE (1990 - 1993)
PONTIAC GRAND PRIX SE (1990 - 1995)
PONTIAC GRAND PRIX STE (1990 - 1993)
PONTIAC SUNBIRD 1994
PONTIAC SUNBIRD GT (1991 - 1993)
PONTIAC SUNBIRD LE (1991 - 1994)
PONTIAC SUNBIRD SE (1991 - 1993)
PONTIAC TEMPEST (1990 - 1991)
PONTIAC TEMPEST LE 1991
PONTIAC TRANS SPORT 1993
Wybor masz ogromny i cos po przystepnej cenie znajdziesz,mozesz np.zadzwonic do naszego sklepu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group