www.asu.pl :: Zobacz temat - CB radio-zakłócenia od alternatora
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CB radio-zakłócenia od alternatora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 21:17    Temat postu: CB radio-zakłócenia od alternatora Odpowiedz z cytatem

Panowie zainstalowałem sobie CB radio i mam problem bo jak silnik pracuje to mam zakłócenia wzrastające z obrotami silnika. Czy ktoś z was wie je jak je wyeliminować? Kupiłem w sklepie taki filterek przeciwzakłócenioy ale nic nie pomogło.
Radio podłączałem w różne miejsca miedzy innymi pod radio samochodowe ale nic nie pomogło.
napewno niektórzy z Was mają CB radio i czy też macie takie zakłócenia?

POMOCY!!
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odłącz antenę i sprawdź czy są zakłócenia, jeśli są idą od instalcji zasilającej, jeśli nie ma ida od anteny. Przyczyną może być słaba masa anteny, czułe radio albo kiepskie filtry toru radiowego.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Przyczyną może być słaba masa anteny, czułe radio albo kiepskie filtry toru radiowego.


Anteny nie odłączałem ale jak mogę zmasować magnesową antenę?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jestem zwolennikiem udziwniania więc magnesówek nigdy nie masowałem. Nie ma takiej możliwości. Jedyne co możesz zrobić to pociągnąć masę jakimś grubszym kablem do radia. Nie wiem na ile to pomoże.
Sam mam magnesówkę i liczę się z zakłoceniami, nawet jak przejadą jakieś trychiny obok mnie Smile Radio ma świetną czułość ale zbiera wszystko inne Sad
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pigelot
*
*


Dołączył: Jul 12, 2006
Posty: 71
Skąd: Londyn - Gorlice

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Spróbuj podłaczyć zasilanie CB bezporednio do akumulatora po bezpieczniku. Mi to pomogło.Piszą że wpinając sie w instalecje lub do zapalniczki niektóre radia będą mieć zakłócenia.

Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Lis 07, 2007 0:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

fajnie ze ktos poruszyl ten teamat-ja tez sie podepne z problemem:)

mam cb zamontowane u gory pod oswieleniem i zasilanie wziete z oswielenia, antene mam zamocowana na stale z tylu auta-kabel idzie nad podsufitka.

generalnie nie mam zadnych zaklocen i odbier/nadaje mi bardzo dobrze.

tylko jak podlacze laptopa przez zasilacz do zapalniczki to mam spore szumy.

czy da sie jakos odizolowac ten zasilacz, czy sa jakies inne sposoby?

z gory dziekuje za jakies rady, sugestie.

ps. lutek mysle ze sie nie obrazisz za podpiecie do tematu-ale mysle ze rozwiazanie problemu moze byc podobne dla mnie i dla ciebie
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Lis 07, 2007 0:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Luky, to zupełnie dwa różne problemy. Podłaczając laptopa pod zapalniczkę, podłączasz zakłócenia z zasilacza impulsowego... Ja mam przetwornice transformatorową na 230V i pod nią podłaczam laptopa z normalnym zasilaczem, nie mam zakłóceń.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Lis 07, 2007 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Luky, to zupełnie dwa różne problemy. Podłaczając laptopa pod zapalniczkę, podłączasz zakłócenia z zasilacza impulsowego... Ja mam przetwornice transformatorową na 230V i pod nią podłaczam laptopa z normalnym zasilaczem, nie mam zakłóceń.


ja tez mam przetwornice, ale zasilacz na 12v jest wygodniejszy niz przetwornica+zasilacz
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sro Lis 07, 2007 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj, czy jak podłaczysz przetwornicę to nie masz szumów w CB?Bo u mnie są i nie mogę korzystac jednoczesnie z nawigacji i cb radia Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lis 09, 2007 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I już nie mam szumów od silnika, musiałem TYLKO wymienić radio na takie z wbudowanym filtrem i jest OK.
jakby ktoś chciał sobie kupić proste radyjko made by RadioShock to sprzedaje za 150zł, nówka tydzień używane a tak wygląda

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lis 09, 2007 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem tylko od czego mam zakłócenia w CB i jest od wycieraczek, el. lusterek, regulacji fotela, nie zwróciłem uwagi czy przy el. szybach to jest. Silnik i pompa paliwa nie zakłoca cb.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lis 09, 2007 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie na tym pierwszym radyjku zakłócało: pompa paliwa, pasy, wycieraczki i oczywiscie coś od silnika bo pojawiał się szum narastający wraz z obrotami silnika. Teraz jedynie lekko zakłócają pasy.
Powiedzcie mi jeszcze czy jest sens wymiany anteny z zyskiem 1db na mocniejszą?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lis 28, 2008 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie jeśli jeszcze ktoś z Was boryka się z problemem zakłóceń na radiu CB to najlepszym sposobem jaki mnie pomógł to założenie pierścieni ferrytowych na kabel zasilający CB i antenowy.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
agjp
*
*


Dołączył: Feb 16, 2008
Posty: 32

PostWysłany: Pią Mar 13, 2009 18:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najlepszym sposobem było załozyc 0.47mikro kondensator na alternator /wyjscie na akumulator/ oraz zakładało się drugie 0.47 mikro na zasilanie cewki do masy. Jezeli słychac wyrażnie iskre to kable do wymiany . Pomagało zawsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group