www.asu.pl :: Zobacz temat - po remoncie nie odpala 3,3 voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

po remoncie nie odpala 3,3 voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Czw Sty 01, 2009 17:58    Temat postu: po remoncie nie odpala 3,3 voyager Odpowiedz z cytatem

miałem problem ze smarowaniem na klawiaturze, zatarła się, po wymianie panewek na wałku rozrządu wszystko złożone tak jak było, wszystko sprawdzone po kolei, wygląda na brak iskry, prąd do cewki dochodzi na stałym zasilaniu, czujniki położenia na kole zamachowym sprawdzone, na rozrządzie sprawdzone (podłaćzony komp, oscyloskop) dają impulsy, przy kręceniu rozrusznikiem sprawdzane miernikiem napięcie na sterowaniu do cewki (trzy przewody na sekcje) pojawia się impuls dodatni, a chyba powinnna być masa, cewka sprawna, przekładana do drugiego i odpala, cewka ze sprawnego zakładana do mojego i nic, iskry brak, po sprawdzeniu mirenikiem w drugim, sprawnym voyku prądy pojawiają się tak samo, w moim iskra nie wychodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Sty 01, 2009 19:13    Temat postu: Re: po remoncie nie odpala 3,3 voyager Odpowiedz z cytatem

pawels napisał:
, wygląda na brak iskry, prąd do cewki dochodzi, czujniki położenia na kole zamachowym sprawdzone, .



Jednym z głównych elementów odpowiedzialnych za brak iskry jest czujnik położenia wału, umiejscowiony w obudowie skrzyni biegów od strony koła zamachowego .Bardzo ważne jest jego prawidłowe zamocowanie ,nie może być wciśnięty za głęboko ani wyciągnięty za wysoko bo wtedy nie czyta prawidłowo i występuje brak iskry na świecach .Podejrzewam że to jest powodem braku iskry.

Popuść śrubę mocującą czujnik i wciśnij go do końca ,a następnie podciągnij do góry ze 3 mm ,dokręć i spróbuj czy jest iskra ,jeśli nie będzie podciąg jeszcze z 1 mm ,i próba.
Niestety nie ma oznaczenia jak głęboko musi być wciśnięty dlatego trzeba to robić metodą prób.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czujniki położenia na kole zamachowym i rozrządzie zostały sprawdzone, dają impulsy, silnik dalej nie odpala, brak iskry, czy jest możliwość, że te dwa czujniki nie dają sygnału w odpowiednim czasie, np. łańcuch rozrządu przesunięty o ząb. Dziwne jest to, że wjechałem normalnie tym samochodem do garażu i rozebrałem potem wszystko było złożone po kolei tak jak było. Kombinowałem z czujnikiem na kole zamachowym jeśli chodzi o odległość i to nie dało żadnego rezultatu, kręci i nic, brak iskry, mój brat przykłada palce żeby sprawdzić iskrę, ze dwa razy go walnęło, ale to jak złączył palcami dwie sekcje, dało to tylko na początku i później nic. walczę z tym trzy tygodnie, a z całą robotą ponad miesiąc, była wymiana panewek na wałku rozrządu i komplet uszczelek. sprawdzałem kody błędów i wychodzi: 12 - był wyjmowany akumulator i 55 - koniec kodów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze jedno pytanie: czy po sprawdzeniu czujników - dają impuls, można wyeliminować jako przyczynę braku iskry?
cewka była zakładana do drugiego voyka i odpala na swojej i na mojej, w moim na żadnej nie pali
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Sty 09, 2009 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie masz tam jakiegos immobilisera?
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group