www.asu.pl :: Zobacz temat - apropos Azotu w kolach :-)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

apropos Azotu w kolach :-)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 23, 2008 19:08    Temat postu: apropos Azotu w kolach :-) Odpowiedz z cytatem

dzis bylem zmienic kapcie na zimowe i ku mojemu zdziwieniu u znajomych gumiarzy zobaczylem automat do napelniania kol azotem wraz z instrukcja wielkosci A4 co i jak no i o co tak naprawde chodzi z tym Nitrem w kolach Smile
- po pierwsze nie pisalo nic o wzroscie mocy ;/
- nie pisalo nic o cudownym prowadzeniu
- nie pisalo nic o zmniejszonym zuzyciu paliwa, ani tez o dodatkowym komforcie.... ;/
Napisano za to :
- przy przebiciu kola wolniej schodzi gaz - ale niby dlaczego?
- wolniej postepuje korozja obrzeza felgi stalowej na styku opona-felga - czy komus (oprocz wlascicieli 30 letnich 126p) zgnila felga?
- redukcja utleniania karkasu we wnetrzu opony o 25% - a wiec wydluzenie zywotnosci opony o 25%? o co chodzi?

pisalo natomiast ze zalecane jest w szczegolnosci do:
-ciezkich maszyn budowlanych
- prac w warunkach zagrozonych wybuchem w kontakcje z tlenem z powietrza ? jakos dziwnie bo niby kto by mial wtedy prowadzic to urzadzenie? czlowiek w aparacie tlenowym?? no nic..tyle sie na dzis dowiedzialem, ale swoje kola napompowalem tradycyjnie juz sląskim powietrzem Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 23, 2008 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brolcio
*
*


Dołączył: Nov 11, 2006
Posty: 13

PostWysłany: Czw Paź 23, 2008 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli napełnisz koła azotem to masz znacznie mniej tlenu w kole - zapomnij o oddychaniu pod wodą za pomocą powietrza z "dętki" jak było to pokazane w jednym z odcinków Bond-a.
A tak na serio - pozbywając się tlenu zuskujesz faktycznie większą odpornośc na korozje wewnątrz felgi (bo nie ma jak korodować), karkas faktycznie się nie utlenia - w sumie azot jest gazem dość obojetnym. Spotkałem sie jeszcze z teorią , że koła pompowane azotem cechują się większą stabilnoscią ciśnienia w szerokim zakresie temperatur.
Jednak jak dla mnie w przypadku aut "cywilnych" jest to typowa ściema mająca na celu znalezienie pretekstu do dodatkowych opłat. Zastanawia mnie dodatkowo w co moze być "wzbogacony" azot z wytwornicy (wątpie w jego wysoką czystość) - w sumie kazda taka maszyna "dorzuci" coś od siebie i nie wiem jak to zareaguje z felgą i opona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>A tak na serio - pozbywając się tlenu zuskujesz faktycznie większą >odpornośc na korozje wewnątrz felgi

nie no fakt...tylko po co? przewidujesz zywotnosc swoich felg na 600lat?

>karkas faktycznie się nie utlenia - w sumie azot jest gazem dość >obojetnym.

no to tez moze byc fakt, ale:
- przewidujesz zywotnosc opony na 50 lat? predzej zedrzesz bierznik do 0 i zlapiesz 20 babli zanim sie karkas uszkodzi na skutek utlenienia, poza tym nie wiem z czego teraz robia karkasy ale sa to albo jakies polipropylenowe przedze albo bawelna - zarowno jedne jak i drugie sa dosc odporne na utlenianie, za to szkodzi im UV a tego we wnetrzu opony nie ma ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pic na wode fotomontaz z tym azotem:) dodajmy,ze zeby jeszcze jako taki efekt uzyska to by trza odessac to co jest w oponie po zalozeniu jej na obrecz. ale powiem wam,ze nasluchalem sie podczas jakiejs wycieczki autokarowej opowiesci jak to inaczej auto jezdzi na "azotach" Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dawno ,jak pracowałem na stacji diagnostycznej ,powietrze z kompresora rozprowadzone było rurkami po hali i były dwa węże do pompowania kół,czerwony i niebieski(z braku innych były to acytylenonowy i tlenowy),co ciekawszy klient dopytwał się dlaczego jeden jest niebieski drugi czerwony,więc odpowiadaliśmy że czerwony letnie powietrze a niebieski zimowe Very Happy i pompowaliśmy opony jakim klient sobie życzył Laughing
z tym azotem to pewnie tak samo Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Paź 25, 2008 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niebieski do zimówek a czerwony do letnich opon Laughing Takie życie klient zadaje pytanie to trzeba konkretnie odpowiedzieć aby nadal nie pytał. Rolling Eyes
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Paź 25, 2008 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie

wracająć do nauk szkolnych. W powietrzu którym oddychamy i kóre z mniejszym lub większym powodzeniem staramy się wtłoczyć w opony naszych "smoków" znajduje się"
75% AZOTU
23% TLENU
2% SUPER INNYCH GAZÓW
/ponoć ta formuła nie dotyczy ŚLĄSKA Laughing /
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Paź 25, 2008 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
czerwony letnie powietrze a niebieski zimowe Very Happy i pompowaliśmy opony jakim klient sobie życzył Laughing
z tym azotem to pewnie tak samo Laughing

To mnie dzisiaj najbardziej rozbawiło Laughing Laughing Laughing

A skoro ktoś produkuje azot > to musi go sprzedać.
A jest on tak lepszy jak margaryna w NOWYM OPAKOWANIU
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

azot znacznie mniej rozszerza się pod wpływem teperatury. Przez to nie zmienia się kształt przy zmianach ciśnienia/temp i bieżnik lepiej trzyma się drogi. W ciężarówkach i samolotach (oraz w Formule 1) zmniejsza ryzyko rozewania opony. W naszych autach nie wiem co miałoby rozerwać je. Chyba że opona ma już 20 lat...
PS. jeszcze jest taka sprawa jak czujnik ciśnienia w oponach. Niektóre autka (szczególnie francuzkie wynalazki) mają takie czujniki które alarmują gdy jest nieodpowiednie ciśnienie. Więc ludzie pompują azotem i już tak często nie zapala im się światełko....
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Visionnek
*
*


Dołączył: Mar 06, 2009
Posty: 117

PostWysłany: Pią Mar 06, 2009 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem zastosowanie azotu do kół zwłaszcza samochodów cięzarowych stosuje sie , ponieważ azot sie o wiele mniej spręża niz powietrze i za tym idzie mniejsze uginanie sie opony
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group