www.asu.pl :: Zobacz temat - Dymi!!!! Pontiac Trans Sport 2.3 16V
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dymi!!!! Pontiac Trans Sport 2.3 16V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 18:38    Temat postu: Dymi!!!! Pontiac Trans Sport 2.3 16V Odpowiedz z cytatem

Mam problem od kilku dni. Pontiac po zapaleniu dymi jakby uszczelka pod glowica poszla, problem w tym ze jak jest zimny, a jak jest dobrze rozgrzany to nic sie nie dzieje. Dym jest okropny, nic dookola nie widac - ma ktos pomysl jaka moze byc przyczyna???
Pontiac 95rok
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 19:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no sam sobie odpowiedziales Smile uszczelka - najprawdopodobniej Smile bo moze to i tez byc duza ilosc kondensatu(wody) ktory odlozyl ci sie w wydechu po krotkich dystansach przy tej pogodzie...
a powiedz jeszcze jaki jest ten dym? wejdz w jego oblok i powachaj czy bardziej "pachnie" para wodna,slodkim glikolem, czy olejem?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardziej woda, a raczej plyn chlodniczy...
Moje zdziwienie budzi to ze dzieje sie to na zimnym silniku....bo przewaznie uszczelka zaczyna puszczac mocnej jak jest rozgrzany silnik...czy mi sie tylko tak wydaje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi też teraz dymi , taka pogoda Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robert_Belgia napisał:
bardziej woda, a raczej plyn chlodniczy...
Moje zdziwienie budzi to ze dzieje sie to na zimnym silniku....bo przewaznie uszczelka zaczyna puszczac mocnej jak jest rozgrzany silnik...czy mi sie tylko tak wydaje


no to zalezy..czasem pusci tylko po nocy i np. nie mozna uruchomic samochodu, bo swiece zarzuci plynem, ale po dlugim kreceniu w koncu przepompuje plyn i zapali i bedzie chodzic OK, az do nastepnej nocy...czasem bedzie kopcil nabialo caly czas..czasem wogole nie bedzie kopcil a bedzie wywalal wode ze zbiorniczka, lub wrecz rozerwie jakiegos weza lub chlodnice...za kazdym razem moze byc inaczej, reguly nie ma ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

są i przypadki gdzie woda przez noc zatankowała tak do połowy jeden z cylindrów i rano przy próbie rozruchu było TRAHHHH! Korbowód zgięty....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
są i przypadki gdzie woda przez noc zatankowała tak do połowy jeden z cylindrów i rano przy próbie rozruchu było TRAHHHH! Korbowód zgięty....


ej no nie przesadzaj! zeby tak sie stalo to musialby byc diesel(mala komora spalania- bo w benzyniaku az takie nagromadzenie wody jest malo prawdopodobne bo predzej woda scieknie przez pierscienie do miski niz wypelni cala przestrzen....poza tym jaka by musiala byc moc rozrusznika/lub jak liche korby?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ano do kichy korby, autko to zacny dełu matis Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm..osobiscie nie chce mi sie wierzyc zeby korby sie od tego skrzywily! silnik ma moc naprawde niewielka w porownaniu do sil jakie dzialaja na korby podczas normalnej pracy(suwu pracy). wiec jesli korby potrafia przeniesc tak duze sily to niby czemu silniczek elektryczny o mocy ok.1,5kW moglby je pogiać?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie straszcie mnie!!!!!
Po okolo 15 minutach jak sie rozgrzeje, przestaje sobie dymic.
Auto wlasnie mialo pokonac ostatnia trase 1100km i pojsc do sprzedazy....ale plan sie pokrzyzowal, bo chyba sie nie odwaze tyle pojechac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 7:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nikogo nie strasze, silnik rozrusznika nie jest wcale taki slaby, ma potworne przelozenie, kolosalny moment, jest w stanie na pierwszym biegu normalnie przemieszczac autem wiec nie opowiadaj o malej mocy... Znam czlowieka ktory w wyniku braku paliwa, dojechal do domu na rozruszniku -ok.1 km - samochodem osobowym marki trabant Smile. Oczywiscie wczesniej wymontowal swiece.
Byc moze gdzies jeszcze mam zdjecie tych korbowodow, oczywiscie nie jestem w stanie udowodnic przyczyny, na fotach tego nie widac. Podkreslam ze widzialem to tylko przy tym jednym aucie, jak wiadomo jest to delikatna japonska konstrukcja....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 15:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam, że jest możliwość skrzywienia korbowodu.
Zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych.
W momecie suwu woda w cylindrze zostaje skompresowana (a jak wiadomo woda nie należy do "ściśliwych" substancji).
Poza tym nie sam rozrusznik powoduje kompresję ale również inne cylindry, na których rozruch już nastąpił.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>W momecie suwu woda w cylindrze zostaje skompresowana (a jak >wiadomo woda nie nale¿y do "¶ci¶liwych" substancji).
>Poza tym nie sam rozrusznik powoduje kompresjê ale równie¿ inne >cylindry, na których rozruch ju¿ nast±pi³.

Benchi prawie 10lat jezdzilem dieslem, i ze 3 razy walnela mi uszczelka pod glowica wlasnie tak ze woda nalala sie do cylindra i powiem ci ze nie ma fizycznej mozliwosci na skrzywienie w ten sposob korbowodu! jesli juz woda naleje ci sie do cylindra to rozrusznik zakreci najwyzej tyle zeby tlok doszedl do GMP - i jesli zawory beda zamkniete to na tym sie skonczy bo ciecz nie jest scisliwa i tlok uderzy tylko, stuknie i tyle - i nigdy nie zrobisz silnikiem z zamknietymi zaworami i woda w cylindrze pelnych 2 obrotow walu (a to jest niezbedne minimum zeby odpalic silnik 4T). A jesli juz zdazy sie tak ze zawory beda otwarte to wypchniesz ciecz i silnik zapali ale bedzie kopcil - ale korby nie skrzywisz!

>silnik rozrusznika nie jest wcale taki slaby, ma potworne przelozenie, >kolosalny moment, jest w stanie na pierwszym biegu normalnie >przemieszczac autem wiec nie opowiadaj o malej mocy.

no masz racje! srednia moc rozrusznika to 1,5kW a wiec ok.2KM, do tego przelozenie i jest moc! ale nie opowiadaj bajek ze ktos na rozruszniku przejechal 1km bo jest to fizycznie nie mozliwe! mozna przejechac ale z 5m i nie bedzie to jazda a raczej kangurze skoki-choc moze akurat trabant z wykreconymi swiecami jechalby w miare rowno bo to 2T, po drugie zaden standardowy akumulator nie da tyle energii zeby przejechac nawet 50m, po trzecie prad jaki idzie przy rozruchu to dobre pareset Amper, ten prad przeplywa przez uzwojenie rozrusznika ktore ma grubosc srednio 4mm2 na stojanie i jakies 1,5-2mm na wirniku - podczas przeplywu pradu wyzwala sie niesamoita ilosc ciepla i wierz mi ze jakbys probowal krecic rozrusznikiem z 5 min bez przerwy to go poprostu spalisz!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

parę lat temu w Gdańsku była powódź ,

wtedy dużo diesli zaciągnęło wode przez filtr powietrza i fakt korby poszły Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys, Ha, ha... to nie bajki... Smile Nie znasz możliwości trabanta.. i mojego szalonego kolegi trabanciarza. Tam nic nie było standardowe, łącznie z wodnym układem chłodzenia. Dzięki temu udawało mu sie bez szlifu zrobić 100 kkm. Instalację miał 12V, rozrusznik 6 V, może powiesz że i to bajki, że by się przepalił... By dolać wody do ognia dodam jeszcze że przerzucił wszystkie biegi i jechał na 4 biegu korzystając z wolnego koła.
Ja Ci powiem jedno kup sobie trabiego i sprawdź, ja Ci tego nie udowodnię Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
Benchi prawie 10lat jezdzilem dieslem, i ze 3 razy walnela mi uszczelka pod glowica wlasnie tak ze woda nalala sie do cylindra i powiem ci ze nie ma fizycznej mozliwosci na skrzywienie w ten sposob korbowodu! jesli juz woda naleje ci sie do cylindra to rozrusznik zakreci najwyzej tyle zeby tlok doszedl do GMP - i jesli zawory beda zamkniete to na tym sie skonczy bo ciecz nie jest scisliwa i tlok uderzy tylko, stuknie i tyle - i nigdy nie zrobisz silnikiem z zamknietymi zaworami i woda w cylindrze pelnych 2 obrotow walu (a to jest niezbedne minimum zeby odpalic silnik 4T). A jesli juz zdazy sie tak ze zawory beda otwarte to wypchniesz ciecz i silnik zapali ale bedzie kopcil - ale korby nie skrzywisz!!


Wystarczy pół obrotu wału żeby silnik odpalił pod warunkiem, że ma dobrą kopresję i pompa trzyma ciśnienie. Warunkiem jest by wał był w odpowiednim położeniu początkowym. Sam rozbierałem silnik 2,1 TD z reanult Espace z wodą w cylindrze i korbowód był skrzywiony.

Nie będę się sprzeczał ale swoje wiem Cool
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widze ze temat sie rozwinal...a ja tm czasem mam cos do dodania.
Dzis zrobilem okolo 30km i zupelnie nie dymil, a po kilku godzinach zapalilem go, pojechalem sobie na zakupy i wstyd mi bylo jak na parkingu przed sklepem zrobila sie wielka chmura...
Nie traci jednak mocy, jezdi normalnie i sam juz nie wiem co o tym myslec.
Musze dodac jedno, przewaznie zawsze jezdzilem na gazie, jadac ostatnio do Holandii, gaz sie skonczyl, przelaczylem na benzyne i od tej pory sie tak dzieje. Czy moze miec to znaczenie???
Czekam na dalszy rozwoj tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...hm!! a ja powiem tak ! - korby mogą sie skrzywić (wiem to z doświadczenia),a co do rozrusznika to powiem tylko tyle że wykorzystują go "laweciarze"jako napęd wciągarki - więc !!?? mowi to same za siebie,że moc ma dużą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli płynu nie ubywa,olej ni ma barwy siwej,przewody ukł.chłodzenia silnika nie twardnieją podczas zwiększania obrotów silnika,nie jeżdzisz na wodzie to czym się martwisz.Może robisz za krótkie dystanse i nie wszystka woda odparowywuje z układu wydechowego.
Jeśli chodzi o nieszczelność pod głowicą na zimnym silniku będzie bardziej puszczać jeśli szczelina jest niewielka .Jak się rozgrzeje głowica i blok ulega rozszerzeniu i uszczelnia wyciek.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group