www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju i uszczelnienia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju i uszczelnienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 9:47    Temat postu: Wymiana oleju i uszczelnienia Odpowiedz z cytatem

Będe wymieniał oliwkę w ASB ale zauważyłem że troche sie poci przy półosi.
Aby tam uszczelnic to trzeba ją całą wyciągnąc? jeżeli tak to czy dużo roboty przy tym?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak z pólosi to simering, ale jak to jest tylko pocenie bez wycieku to ja bym to zostawił. Może się okazać że po wymianie simeringu na nowy zacznie mocniej się pocić lub nawet kapać. Ja tak miałem po remoncie skrzyni w poprzednim samochodzie. Szpec wymienił wszystkie uszczelnienia skrzyni łacznie z simeringami i po kilku dniach się okazuje że z lewej półosi lekko cieknie, spec stwierdził że nowy simering zle się ułozył i dlatego cieknie. Kupiłem drugi simering, wymieniłem i dalej ciekło. Na półosi wytarł się rowek i następne simeringi nie układały się jak należy i dlatego ciekło.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki kolego serdeczne
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega Lutek 34 ma racje,jak nie kapie to na razie można zostawić,czesto po wymianie okazuje sie ze kapie jeszcze bardziej(z przyczyn podanych przez Lutka),ai roboty jest troche bo trzeba rozłączyć dolny sworzeń ze zwrotnicą,wyjąc półoske z piasty,a potem ze skrzyni.Cała operacja przy sprzyjających warynkach(bez złośliwości rzeczy martwych Very Happy )powinna zająć około 1,5 godziny z przerwami na piwo Very Happy
Dobrze robic to z kanału ale bez też się da bez problemu
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje Panie Marku,już miałem dzwonic do Pana ale to jeszcze nie powiedziane że nie zadzwonie Very Happy .
A mianowicie jak weszłem pod auto to zauważyłem że cieknie delikatnie płyn chłodniczy dokładnie między pompą a blokiem.
Prawdopodobnie puściło uszczelnienie od pompy Question
Lepiej wymienic na nową niż się bawic w uszczelnienie starej Question
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Chwilowo byłem poza zasięgiem Wink
Jeśli nie cieknie z ośki pompy(pod kołem pasowym)to nie ma co wymieniać pompy ,chyba że jest pęknięty korpus i dlatego cieknie.
W miejscu połączenia z pompy z korpusem silnika jest oring,może jest pękniety i dlatego puszcza,trzeba go wymienić,można profilaktycznie "liznąć"silikonem płaszczyzny przylegające do siebie(ale nie po oringu) Trzeba też zdjać pasek wielorowkowy,jeszcze pare takich robót i bedziesz mistrzem w jego zakladaniu Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak pasek mam juz obcykany niecałe 10 minut i jest na swoim miejscu Very Happy
Ale to dzięki Panu nauczyłem się go zakładac
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Paź 04, 2008 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymieniłem dzisiaj oliwe w ASB na ATF 4,jak na pierwszy raz to powiem że nie źle,tylko mnie zastanawia jak w warsztatach gdzie wymieniają oliwkę robią to w pół godziny :smt017
Tej blachy od Dyferencjału nie odkręcałem,nie wiem jak to robią inni ale to nie taki pikuś ją odkręcić.Dolne śruby tak ale te górne ,tam nie ma dojścia.Ale dokręciłem te dolne troche mocniej i jest jak na razie dobrze.


_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Paź 05, 2008 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymieniając olej w skrzyni odkreca się tylko miske olejową,czekamy aż ścieknie (około 4,5 l)wymieniamy filtr i zakręcamy miske.Cała operacja na kanale to 15-20 minut
Tą blache od mechanizmu różnicowego nieodkreca się przy normalnej wymianie oleju (zostaje tam około 0,5l), no chyba że ktoś bardzo chce Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Paź 05, 2008 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mnie z myciem miski, piwkiem schodzi przeważnie godzinke.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Paź 05, 2008 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z wymianą nie ma się co spieszyć.
Ja robiłem to na silikon Mopara
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Paź 05, 2008 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Mnie z myciem miski, piwkiem schodzi przeważnie godzinke.




Ja też nie lubie pić piwa w pośpiechu Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group