www.asu.pl :: Zobacz temat - zastanawiam sie nad wyborem skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zastanawiam sie nad wyborem skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 18:32    Temat postu: zastanawiam sie nad wyborem skrzyni Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich,jestem nowy i jeszcze nie mam amerykanca ale sie zasadzam i jeszcze w tym roku chce kupic.poluje na grand voyagera,rocznik od 1999 i mlodsze,silnik benzyna raczej 2,4 - moze 3,3(tu jeszcze mam niewielki dylemat i czytam wszystkie opinie-chociaz bardziej sie sklaniam do 2,4),zamierzam zagazowac sekwencja(to na bank),i najwiekszy dylemat to skrzynia(automat czy manual).nigdy nie jezdzilem automatem ale podobno szybko mozna zalapac.i lenistwo sklania mnie do automata.zreszta ze sportowej jazdy juz chyba wyroslem i chce troche sie pobujac sie po drogach a nie scigac z napalencami.nie wiem jak z awaryjnoscia jednych i drugich.nie bede pytal o pierdoly w stylu pana pompeczki z innego forum ale moze podzielicie sie ze mna swoimi spostrzezeniami na temat swoich czy nieswoich skrzynek.przekonajcie mnie do czegos bo mam dylemat.jesli w temacie silnika mozecie cos doradzic to chetnie przeczytam.pozdrawiam.jestem z olsztyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 19:17    Temat postu: Re: zastanawiam sie nad wyborem skrzyni Odpowiedz z cytatem

mlotek napisał:
witam wszystkich,jestem nowy i jeszcze nie mam amerykanca ale sie zasadzam i jeszcze w tym roku chce kupic.poluje na grand voyagera,rocznik od 1999 i mlodsze,silnik benzyna raczej 2,4 - moze 3,3(tu jeszcze mam niewielki dylemat i czytam wszystkie opinie-chociaz bardziej sie sklaniam do 2,4),zamierzam zagazowac sekwencja(to na bank),i najwiekszy dylemat to skrzynia(automat czy manual).nigdy nie jezdzilem automatem ale podobno szybko mozna zalapac.i lenistwo sklania mnie do automata.zreszta ze sportowej jazdy juz chyba wyroslem i chce troche sie pobujac sie po drogach a nie scigac z napalencami.nie wiem jak z awaryjnoscia jednych i drugich.nie bede pytal o pierdoly w stylu pana pompeczki z innego forum ale moze podzielicie sie ze mna swoimi spostrzezeniami na temat swoich czy nieswoich skrzynek.przekonajcie mnie do czegos bo mam dylemat.jesli w temacie silnika mozecie cos doradzic to chetnie przeczytam.pozdrawiam.jestem z olsztyna.


automat to poezja....
bajka.....
sam miod...
kiedys drwilem z automatu - dzisiaj gdyby ktos chcial mnie ukarac to moglby mi kazac jezdzic manualem
jesli chodzi o awaryjnosc automatu to jest taki poglad ze jezeli nie jestes pierwszym wlascicielem samochodu to na bank wczesniej czy pozniej beda cie czekac problemy mniejsze-wieksze - choc sa wyjatki (np. ja i kilku kolegow z tego forum, wszystko zalezy od stylu jazdy i poprawnej eksploatacji)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i wlasnie to jest jedyny argument przeciw,ze nie znam techniki jazdy ani zasad eksploatacji.co prawda jest troche wskazowek w necie na ten temat ale sama teoria moze nie wystarczyc.chociaz jakbym trafil na jakis paroletni model z malym przebiegiem to moze zanim zdaze zepsuc to szybko zalapie co i jak.czy jesli chodzi o ASB to sa jakies modele mniej i bardziej wrazliwe na zoltodziobow?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Młotek kupując minivana koniecznie z automatem i silnikiem minimum 3l.
Po tygodniu będziesz śmigał automatem jakbyś jeżdził od dawna.
Moim zdaniem nie ma nic szczególnego w technice jazdy automatem, na początku pamietaj że nie ma sprzęgła i nie szukaj go lewa noga podczas jazdy bo możesz trafić na hamulec.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zasady są takie, dajesz na d i jedziesz... co 30000 km zmieniasz olej z filtreem...
to z grubsza wszystko
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardziej sie obawiam ze jakiegos biegu (czy tam pozycji lewarka-jak zwal tak zwal) nie w kazdej sytuacji mozna uzyc,z D na inna i sie posypie,ale to sobie doczytam z czasem.A i jeszcze jedno.jak sie ma apetyt na paliwko do skrzynki?czy automaty nie pija troche wiecej,bo jesli to ma byc 3,3 np to mi w zimie wypije pewnie ze 20litrow albo i lepiej dlatego rozwazam tez 2,4.ale jak sobie wyobraze prawa reke ktora zamiast na lewarku lezy na ... wiadomo to chyba jestem zdecydowany.tylko mowcie jakich modeli skrzynek unikac-czy bez roznicy?dzieki za wszystkie za:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mlotek napisał:
bardziej sie obawiam ze jakiegos biegu (czy tam pozycji lewarka-jak zwal tak zwal) nie w kazdej sytuacji mozna uzyc,z D na inna i sie posypie,ale to sobie doczytam z czasem.A i jeszcze jedno.jak sie ma apetyt na paliwko do skrzynki?czy automaty nie pija troche wiecej,bo jesli to ma byc 3,3 np to mi w zimie wypije pewnie ze 20litrow albo i lepiej dlatego rozwazam tez 2,4.ale jak sobie wyobraze prawa reke ktora zamiast na lewarku lezy na ... wiadomo to chyba jestem zdecydowany.tylko mowcie jakich modeli skrzynek unikac-czy bez roznicy?dzieki za wszystkie za:)


automacik spokojnie wezmie ci te 2 literki wiecej
ja mam voyka 3.3 sekwencja spalanie na gazie w cyklu mieszanym 13-13.5 litra (spadlo po zalozeniu stozka) wczesniej 14-15 litrow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak nie przekrocze 17-18 na automacie to moge przezyc.a duza jest roznica w mocy 3.3 z 2.4?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mlotek napisał:
jak nie przekrocze 17-18 na automacie to moge przezyc.a duza jest roznica w mocy 3.3 z 2.4?


pewnie tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napewno jest spora róznica mocy pomiędzy 2.4 a 3.3, musisz przejechac się jednym i drugim żeby sie przekonać. Silnik 2.4 będzie pracował na większych obrotach jak silnik 3.3 który lecąc 100km/h ma około 2000rpm. spalanie pomiędzy tymi silnikami może będzie różne o 10% ale żywotnośc silnika 2.4 jest napewno mniejsza.
Co do jazdy na automacie to wrzucasz D i jedziesz do przodu, R jedziesz do tyłu. pamiętaj że minivany są samochodami rodzinnymi którymi się jezdzi ze średnią prędkością 90km/h, a przyśpieszenie do 100km/h wynosi około 11sekund, jeśli sa to dla Ciebie za małe wartości to szukaj czegoś sportowego.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie "mlotek", Chrysler z silnikiem 2,4L ma skrzynkę trzybiegową sterowaną hydraulicznie a silnikiem 3,3L czterobiegową, sterowaną elektronicznie. Różnica w jeździe jest jest odczuwalna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drogi kolego - tylko automat Cool Chyba że chcesz sobie pojeździć rajdowo jakąś zacną imprezą Smile

Jak będziesz kupował swojego pierwszego amerykańca, to koniecznie z kimś, kto już czymś takim jeździ - jest większa szansa że wyłapie nieprawidłowości w pracy silnika i skrzyni, bo po prostu ma odniesienie Smile Warto zwrócić uwagę, kiedy był ostatnio wymieniany olej w skrzyni i jaki jest obecnie jego stan i kolor. Jeśli auto ma hak to 3 razy przemyśl decyzję o kupnie, bo nie wiadomo jakie ciężary to auto szarpało Smile

W manualach wymienia się sprzęgło i remontuje silnik, w automatach remontuje skrzynię (trudno automatem zarżnąć silnik). Jeśli zdarzy się remoncik skrzyni to wydasz ok. 2500 - w sumie więcej niż wymiana sprzęgła ale zakładając że będziesz o skrzynię dbał to pojeździsz na niej do końca żywota auta Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 5:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W manualach wymienia się sprzęgło i remontuje silnik, w automatach remontuje skrzynię (trudno automatem zarżnąć silnik). Jeśli zdarzy się remoncik skrzyni to wydasz ok. 2500 - w sumie więcej niż wymiana sprzęgła ale zakładając że będziesz o skrzynię dbał to pojeździsz na niej do końca żywota auta


zgadza sie !
mam tez (zreszta na sprzedaz) passata kombi TDi 110 koni automat 99 r. poszla uszczelka pod glowica . wobrazcie sobie ze po 300 000 km nie ma rantu na gladzi cylindrowej, a na kazdym tloku sprezanie 37 atm - silnik chodzi idealnie .

Cytat:
Jeśli auto ma hak to 3 razy przemyśl decyzję o kupnie, bo nie wiadomo jakie ciężary to auto szarpało


moj mial hak jak kupilem go od niemki , ma go nadal i ani razu nic nieciagalem . auto ma prawie 300 000 km i jest ok , takze nie generalizujmy.


Cytat:
Chrysler z silnikiem 2,4L ma skrzynkę trzybiegową sterowaną hydraulicznie a silnikiem 3,3L czterobiegową, sterowaną elektronicznie. Różnica w jeździe jest jest odczuwalna


moi sasiedzi maja plymutha voyagera 2.4 l z automatem 99r fakt 3 biegowy hydraulik , jechalem tym to sie ma nijak do mojego. w zyciu bym sie nie zamienil
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli chodzi o zasady jazdy z automatem, to trzeba grubo sie trzymac tego, aby nie zmieniac przelozen z D na R lub odwrotnie kiedy auto sie jeszcze calkowicie nie zatrzymalo, to samo tyczy wrzucenia P gdy auto jeszcze sie toczy, na P kola sa blokowane zapadka w skrzyni i kiedy pojedziemy na zablokowanych kolach moze sie skrzynka uszkodzic...to samo tyczy sie auta sprawdzanego w stacji kontroli podczas badania np hamulcow, byli agenci co po poproszeniu o wrzucenie na luz (N) pakowali (P) i po ruszeniu rolek efekt murowany....nie chce straszyc ale to sa rzeczy ktore czesto popelniaja osoby nie znajace jak nalezy jezdzic i eksploatowac skrzynie. druga sprawa, to ze w naglych niespodziewanych sytuacjach moga zdarzyc sie odruchy jak przy jezdzie manualem, czyli wrzucenie podczas jazdy wajcha innego kierunku jazdy (R), choc w voyku to chyba nie grozi bo tam wajcha przy kierownicy jest Smile
osobiscie polecam 3.3 i skrzynie 4 biegowa, podejrzewam ze spalanie wcale nie jest wieksze, poza tym skrzynia nowsza...
...tylko automat i zapomnij o stereotypach jakie mawiaja ludzie na ich temat!!!
...kiedys uslyszalem smiechy, ze automaty sa dla bab i starych dziadkow, a ja sie smieje z tych co piłują autem na 1 biegu przez 100m bo akurat im telefon dzwoni i szukaja po kieszeniach...Very Happy
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------


Ostatnio zmieniony przez darryd dnia Pią Kwi 13, 2007 13:57, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o i o takie porady mi wlasnie chodzilo.oczywiscie jak bede kupowal auto to nie sam tylko z "amerykancem" bo moja wiedza na temat voykow to kosmos,moglbym doradzac na temat astry(obecnej) ale do voyka to podejde tylko z doswiadczonym czlowiekiem.nie wykluczam ze poprosze o pomoc jakiegos ziomka z forum z moich okolic.narazie mi sie troche rozjasnilo.dzieki za info
_________________
chodzi za mną grand
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...sluchaj mlotek, pewno juz ci sie tam cos nakreslilo w glowie - ale jesli chcesz miec amerykanski samochod to tylko automa - jesli van to inaczej sobie tego nie wyobrazam. Laughing

...sa jeszcze takie "amerykanskie vany" - no wprost pikny - ale chyba tego nie szukasz - maja super skrzynie manualne Laughing

http://www.chevrolet.pl/rezzo/rezzo-index.html

...juz wiesz co masz kupic? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

falkon napisał:
...sluchaj mlotek, pewno juz ci sie tam cos nakreslilo w glowie - ale jesli chcesz miec amerykanski samochod to tylko automa - jesli van to inaczej sobie tego nie wyobrazam. Laughing

...sa jeszcze takie "amerykanskie vany" - no wprost pikny - ale chyba tego nie szukasz - maja super skrzynie manualne Laughing

http://www.chevrolet.pl/rezzo/rezzo-index.html

...juz wiesz co masz kupic? Wink

wygląda to jak idź stąd podobne do scenica Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorry falcon mam nadzieje ze sie nie obrazisz ale to cos to dramat pod kazdym wzgledem jak dla mnie.a poza tym musze miec 7wygodnych siedzen.do automatu juz jestem na 100% przekonany.zostal tylko dylemat silnika:2.4 czy 3.3?wzgledy ekonomiczne w eksploatacji.chodzi o spalanie i oplaty.dobrze ze chociaz do jednego mnie przekonaliscie-automat.reszta z czasem
_________________
chodzi za mną grand
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Predzej czy pozniej zalozysz gaz,wiec bierz 3.3,wiekszy moment obrotowy,pieknie ciagnie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Predzej czy pozniej zalozysz gaz,wiec bierz 3.3,wiekszy moment obrotowy,pieknie ciagnie.


nic i nikt tak nie ciagnie jak 3.3 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Młotek my nie rozumiemy dlaczego się upierasz przy tym silniku 2.4?
Taki mały silnik w tak dużym samochodzie musi ciężej pracować i szybciej go szlag trafi a spalanie bedzie mniejsze o 10% a jak wsiadziesz w 7 osób to moze i bedzie wyższe.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Młotek my nie rozumiemy dlaczego się upierasz przy tym silniku 2.4?
Taki mały silnik w tak dużym samochodzie musi ciężej pracować i szybciej go szlag trafi a spalanie bedzie mniejsze o 10% a jak wsiadziesz w 7 osób to moze i bedzie wyższe.


kolega kieruje sie wzgledami ekonomicznymi pewnie
jezeli tak to pozostaje tylko 2.4 + manual
ale gdzie radosc z jazdy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mlotek ja mialem auto amerykanskie z silnikiem 2,3 z automatem i mam teraz 3,8. spalanie wyzsze o ok 2-3 litry(ale auto ciezsze o ponad pol tony) natomiast bezpiecznstwo i przyjemosc z jady-bezcenne! naprawde chlopaki ci radza od serca-bierz v6 powyzej 3 litrow. wyzbadz sie stereotypow ze auto ma 4 cylindry,16 zaworow i max 1,4 litra. europa to nie caly swiat-jak to pieknie ktos ujal: tam gdzie konczy sie europejski luksus zaczyna sieamerykanski standard:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mariuszek
*
*


Dołączył: Feb 13, 2007
Posty: 96
Skąd: Płońsk...

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego jest do wyboru kilka silników 2 2.4 3 3.3 3.8 i oczywiście 2.5 Wink
aby każdy mógł wybrać coś dla siebie...
U mnie miał być 2.5 potem właśnie 2.4 ale przejechałem się V6 i już tak zostało.
Uważam ze to był dobry wybór..... ale każdy może oczekiwać od samochodu czegoś innego. Możemy tu kolegę naprowadzać ale dopóki nie przetestuje samochodu nie będzie miał bladego pojęcia o czym mówimy Wink
_________________
CHRYSLER VOYAGER 3.3L 96
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tyz prowda:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sob Kwi 14, 2007 0:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szachy1000 napisał:

kolega kieruje sie wzgledami ekonomicznymi pewnie
jezeli tak to pozostaje tylko 2.4 + manual
ale gdzie radosc z jazdy...


Jeśli myślimy o 2,4 z manualem głównie ze względów ekonomicznych to pozostaje VW Transporter z 2,5 TD. Albo amerykanin albo niemiec, każda hybryda to skrzyżowanie k..y z osłem...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Sob Kwi 14, 2007 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie mariuszek czekalem na twoja odp, bo czytalem twoje posty przed i zaraz po zakupie.tez ci koledzy z forum pomogli i widze ze jestes happy.co do 2.4 to nie tam zebym sie upieral ale slyszalem ze silniki 2.4 tez nie maja sobie nic do zarzucenia(w porownaniu z 2.5 td). a podobno mocy AZ tak duzo mniej to nie maja.ale moment obrotowy(a to jest to co na co tak naprawde trzeba zwrocic uwage) maja zajebisty wiec przy sekwencyjnym gazie chyba sie powoli przekonuje.jeszcze sie ze swoim kumplem od ubezpieczen skontaktuje,w koncu od 13lat bez stluczki jezdze.a jak dzis na stacji ujzalem lpg za 1.74 to wymieklem,a tankuje tam 4lata i git.wiec chyba sie nie ma co zastanawiac.na 99%parametry fury mam upatrzone terza tylko dobre zrodlo,jakis fachowiec do pomocy z ASU i w wakacje woykiem do wloch:)
_________________
chodzi za mną grand
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszek
*
*


Dołączył: Feb 13, 2007
Posty: 96
Skąd: Płońsk...

PostWysłany: Nie Kwi 15, 2007 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze robisz ze próbujesz dowiedzieć się o tym samochodzie jak najwięcej, bo lepiej nawet głupio zapytać niż głupio kupić a potem dopiero pytać się dlaczego nie chodzi Shocked
Ja zabrałem znajomego który jeździ samochodami ciężarowymi i wszystkie stuki puki potrafi wykryć tak więc o silnik i zawieszenie się nie bałem...
Problem był ze skrzynią bo on się nie znał a ja tylko czytałem Wink
Ale.....
Po przełączeniu na D skrzynia już ciągnie zaraz po puszczeniu hamulca
Skrzynia płynie przełącza biegi
Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni na włączonym silniku czytaj sprawdzenie poziomu wiedzy właściciela Wink

Dobrze jest jeszcze przeprowadzić test błędów 6 razy kluczykiem on of i za siódmym na pozycję on po chwili zaczyna migać check.
Ma to jeszcze jedną zaletę bo oprócz sprawdzenia błędów sprawdzamy czy działa lub nie jest podłączona z innym czujnikiem tak dla zamydlenia oczu..

Reszta jest na forum jak przeczytasz parę razy to zakup będzie czystą przyjemnoscią Wink

A jeszcze nie miałem samochodu a już z ciągnąłem instrukcję obsługi i serwisówkę do przestudiowania tez polecam....
_________________
CHRYSLER VOYAGER 3.3L 96
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlotek
*
*


Dołączył: Apr 12, 2007
Posty: 8
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Nie Kwi 15, 2007 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hehe,dobre.intrukcje do voyka sciagnalem tydzien temu wiec powo sie zaglebiam.dzieki za rady
_________________
chodzi za mną grand
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 22, 2007 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Młotek ostatnia rada, przeczytaj dział silniki i zobacz ile ostatnio pojawiło się postów osób które mają problemy z silnikiem 2.4
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Kwi 23, 2007 5:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z 2.4 w voykach jest prawie jak z 2.3 w TS,kolejna zemsta na chciwych i chytrych europejczykach.Taki silnik moze by sie sprawdzal w neonach czy innych sedanikach ale nie w vanie gdzie moze podrozowac 7 osob plus tesciowa z psem Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zka
*
*


Dołączył: Apr 21, 2007
Posty: 21
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Kwi 23, 2007 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mlotek, jeśli koniecznie chcesz 2,4l to kup samochód z małym przebiegiem, te silniki jednak ciężej pracują w takim samochodzie i wykonują 1.5 razy więcej cykli na kilometr niż v6! (100tyś km dla v6 to 150tyś km dla 2,4l.

Druga rzecz to kup najlepiej nowszą wersję - po 2000r - one mają podobno już coś zmienione w automatycznej skrzyni i są mniej awaryjne (?).
Skrzynie voyków 96-.. utworzyły w USA wielką sieć usług zajmujących się tylko remontem skrzyni....

Jesli kupisz wersję wyprodukowaną dla USA to trzeba dołożyć (jeśli nie ma) dodatkową chłodnicę oleju skrzyni (montowaną seryjnie w wersji na Europę), wersja USA ma max prędkość 136km/h - później się gotuje olej w skrzyni i traci swoje właściwości a dalej to już wiadomo....Sad

Z takim silniczkiem 3,3 uważaj z przyspieszaniem z postoju, szkoda skrzyni !. Nie ma żadnego problemu aby zerwać przyczepność kół i zostawić innych daleko daleko w tyle, tyle że to nie zdrowe Smile

Acha, jeśli byś chciał pozamiatać liście z alejki, to możesz użyć do tego spalin z rury wydechowej, kiedy dociśniesz trochę gazu to masz ładny kawałek pozamiatany za samochodem Smile

Ostatnia rada to kupuj już teraz, Voyki przed wakacjami znikają z rynku bo nie tylko ty masz ochotę kupić go przed urlopem. No i zanim pojedziesz do Włoch to lepiej pojeździj trochę w kraju..nigdy nic nie wiadomo.

pzdr
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3l se lpg 96r, Wawa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marta
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 14

PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polecam automat!!! "zaryzykowalam" Wink Nigdy wiecej manuala!


znalazlam dobra strone, wszystko na temat automatycznych skrzyn: www.automat.pl
Wyglada na to ze teraz nie wszytstkie artykuly nie sa bezplatnie dostepne. Ale z istotnych rzeczy o ktorych chyba nie pisaliscie:

Przy parkowaniu nawet na nieduzych pochylosciach trzeba uzywac recznego. (nie sam "P" parking) I przestrzegać kolejności wykonanych czynności:
1.zatrzymanie pedałem hamulca,
2. zaciągniecie ręcznego,
3. przełączamy dźwignię w pozycję P,
4. wyłączamy silnik.

jesli zaciągniemy ręcznego przed przełączeniem na "P" niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady
Załączenie pozycji P w sytuacji, kiedy samochód jeszcze się toczy kończy się zazwyczaj poważnym uszkodzeniem skrzyni

ja zwykle:
1. pedal hamulca
2. wrzucam "N" luz
3. reczny
4. zwalniam pedal hamulca zeby samochod osiadl na recznym..
5 jeszcze raz przytrzymuje pedal hamulca 6. zeby moc przelaczyc na "P"
7. zwalniam pedal hamulca
8. gasze silnik



Nie powinno sie wrzucac na luz (N) np. dojezdzajac do swiatel czy jadac z gorki , podobno wtedy skrzynia nie ma smarowania i ogolnie mowiac to jej nie sluzy. A spotkalam sie z takimi nawykami u kolegi, przesiadl sie z malucha i twierdzil ze zaoszczedzi mi paliwo Rolling Eyes

"Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy" (...)
"N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R"

ok, koncze elaborat, polecam strone!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

koleżanko Marto, doskonały laborat Smile Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy i traktują P jak ręczny hamulec, niszcząc mechanizm zapadki.
automat.pl to istotnie doskonała stronka, polecam forum:
http://www.forum.automat.pl/forum/
a także starszą wersję stronki:
http://www.automat.pl/body/index.html
no i od siebie polecam wybór pod nazwą ford windstar 3.8 ew 3.0, najlepiej z końca produkcji pierwszej wersji bądź wersję po liftingu. Te z przed '98 mają bardziej awaryjną przekładnię i większe prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą silnika 3.8 Zużycie paliwa nie powinno niemile zaskoczyć. Bezpieczeństwo b.duże, cena zakupu niższa od voyka Cool
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marta-popieram w calej rozciaglosci i dziekuje za odswierzenie tematu. nigdy nie za wiele jesli chodzio o ASB. strona ktora podalas to lektura obowiazkowa kazdego uzytkownika auta z ASB. niestety nie kazdy lubi wiedziec,a potem slyszymy,ze automaty sa awaryjne:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Marta
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 14

PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aj, tam oczywiscie mialo byc : "jesli nie zaciągniemy hamulca ręcznego przed przełączeniem dźwigni w pozycję P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady"
Za szybko pisze i polknelam "nie", przepraszam
_________________
Chrysler Cirrus LXI 2.5 V6 automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group