www.asu.pl :: Zobacz temat - KLIMA WYDAJNOSC Voyager 2,4 B+G,ASB (właściwie ply... coś)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KLIMA WYDAJNOSC Voyager 2,4 B+G,ASB (właściwie ply... coś)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
bunio74
*
*


Dołączył: Oct 10, 2007
Posty: 8

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 20:43    Temat postu: KLIMA WYDAJNOSC Voyager 2,4 B+G,ASB (właściwie ply... coś) Odpowiedz z cytatem

Witam

Mam pytanie odnośnie wydajności klimy w VOYAGERZE
Auto jest z 98 roku (86 tyś mil) wersja kanadyjska Klima jest jednostrefowa.
Auto mam od jesieni więc dopiero problem zauważyłem teraz a mianowicie
słabe działanie klimatyzacji na postoju, uzupełniłem czynnik chłodzący do przepisowych 0,96 kg w warsztacie na jakimś tam agregacie i problem się dalej objawia ale jest troszkę lepiej.
Dziwna sprawa jest bo na początku po włączeniu jest OK ale to max 2 minutki zanim się rozbuja a potem włącza się i wyłącza co słychać po spadających obrotach silnika a w momencie włączenia jest załamanie obrotów i następuje odłączenie klimatyzacji a co za tym idzie nie chłodzi (słychać puknięcie odłączenia sprężarki). Robiłem test/kalibrację tą dwoma przyciskami i po przejściu testu zostaje migający górny przycisk czyli w/g mnie jest wszytko OK, po wyłączeniu silnika też słychać jakiś czas rozprężanie gazu

w międzyczasie wymieniłem rozrząd, olej skrzyni, paski klinowe (obydwa)

Proszę powiedzcie mi jak to właściwie jest z tą wydajnością klimatyzacji bo ja rozumiem że w korku ma działac i chłodzic a moze się mylę (moje pierwsze auto z klima)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 23:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Termometr w łape i sprawdzaj:
włączasz klime która powinna sobie pochodzić pare minut
ustawiasz nawiew na kratki i na maksa wentyl.
mierzysz w środkowych kratkach temp. wylatującego powietrza
przy temp. na zew. 21 st. dmuchawa ma dawać 1-8 st.
przy temp. na zew. 26,5 st. dmuchawa ma dawać 3-9 st.
przy temp. na zew. 32 st. dmuchawa ma dawać 4-10 st.
przy temp. na zew. 37 st. dmuchawa ma dawać 6-11 st.
przy temp. na zew. 43 st. dmuchawa ma dawać 7-18 st.

U mnie temp. jest prawidłowa, a od początku jak mam to autko to w teście migają mi diodki wycieraczki i czasowej wycieraczki. Sprężarka załącza się i wyłącza i słychać szum w rurkach. Wszystko dokładnie jak piszesz Smile Mam wrażenie, że ten typ tak ma Very Happy
Jak znajde odrobine czasu wybiore sie do serwisu klimy, bo sie na tym nie znam.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Voyagerze włanczanie i wyłanczanie klimy to normalne objawy pracy sprężarki ,której sprzęgło koła pasowego załanczane jest przez czujnik ciśnienia z układu klimy.Gdy cisnienie w układzie dochodzi do granicznego następuje rozłączenie sprzęgła magnetycznego koła pasowego sprężarki i następne załączenie następuje w momencie spadku ciśnienia w skutek rozprężania gazu (zaworek rozprężający znajduje się w rurce przed porownikiem,stąd niejednokrotnie po wyłączeniu auta z pracującą klimą ,słychać syk w obrębie air bag pasarzera(bez obawy nic z rurek się nie wydostaje Very Happy )
W innych typach sprężarek jest zawór nadcisnieniowy w sprężarce i cała procedura polega na otwarciu odpowiednich zaworków wyrównywujących cisnienie w sprężarce,i dlatego wydaje nam się że cały czas pracuje na max.
Jeśli chcesz sprawdzić wydajnosć to zrób jak radzi Tomaj , termometr i pomiary Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sob Cze 07, 2008 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem podobne wątpliwości odnośnie mojej klimy. W czasie postoju (np. w korku) sprawność chłodzenia drastycznie spada, a kompresor załącza się i wyłącza w niedużych odstępach czasu. Nie wiem czy to jest normalne ale sprawność przy normalnej jeździe była dla mnie również wątpliwa. Dziś przejechałem się Mitsubishi Galantem i Peugeotem 406 i stwierdziłem, że moja klima to wręcz chłodnia. Działa lepiej niż w nowych autach. Nie zamierzam dalej drążyć tematu, a jedynie odgrzybię wszystko.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bunio74
*
*


Dołączył: Oct 10, 2007
Posty: 8

PostWysłany: Sob Cze 07, 2008 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po poczytaniu zaczynam się skłania do

http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=656&highlight=modu%B3
http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6366

też nie diałają wentylatory a okazało się kiedy... dzisiaj chciałem zrobic pomiary zostawiłem auto i dziwnie zagotowała się woda tj strzałka znajdowała się przed ostatnią białą kreską a wywaliło ze 200 ml płynu i bulgotało ... zacząłem się przyglądać i ...... czujnik moduł wentylatorów chyba do wymiany .. zobaczymy co z akcją serwisową a .. i znalazłem za 10 $ w stanach używany .... albo za 35 $ nówka jakiś 80 zeta czyli 3 x mniej niż w polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group