www.asu.pl :: Zobacz temat - Aku do T&C 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aku do T&C 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 13:40    Temat postu: Aku do T&C 3.8 Odpowiedz z cytatem

Moj akumulator pokazal dzisiaj symptomy bliskiej smierci.

Czy ktos jest w posiadaniu fabrycznych parametrow akumulatora, jaki powinien byc zamontowany w 3.8-litrowym T&C z 2001 roku?

W instrukcji nie mam...
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na marginesie, jako ciekawostka, znalazlem taki wzro na przeliczanie RC na Ah:

Kod:
W przypadku akumulatorów produkowanych w USA lub na Dalekim Wschodzie możemy spotkać się z dodatkową informacją o tzw. pojemności rezerwowej, oznaczanej RC (ang. reserve capacity) i wyrażonej w minutach.   Stosując europejski zamiennik, należy jej wartość uwzględnić przy ustalaniu potrzebnej pojemności nominalnej (znamionowej). Wartość pojemności rezerwowej Cr [min] można oszacować na podstawie pojemności znamionowej Cn [Ah] według następującego równania:

Cr (min) = m(Cn)z,

w którym dla akumulatorów otwartych przyjmuje się: z = 1,18  28 i m = 0,7732,
a dla akumulatorów z zaworem: z = 1,1201 i m = 1,1339.

W praktyce jednak bardziej użyteczne bywa równanie odwrotne:

Cn (Ah) = b(Cr)v,

w którym dla akumulatorów otwartych przyjmuje się: v = 0,8455 i b = 1,2429,
a dla akumulatorów z zaworem: v = 0,8928 i b = 0,8939.


Kloci sie to z tym, co tu na forum pisal MarkSeven.

Ewidentnie wg tego wzoru przelicza paramtery polski dealer firmy Deka.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 16:43    Temat postu: Re: Aku do T&C 3.8 Odpowiedz z cytatem

dood napisał:
Moj akumulator pokazal dzisiaj symptomy bliskiej smierci.

Czy ktos jest w posiadaniu fabrycznych parametrow akumulatora, jaki powinien byc zamontowany w 3.8-litrowym T&C z 2001 roku?

W instrukcji nie mam...

1.Sprawdź ile ma A (rozruch) i ile ma Ah (pojemność).
2.Zmierz wysokośc od podstawy aku do maski.
3.Sprawdź czy masz lewy czy prawy plus (amerykańce maja przewaznie prawy).
4.Jezeli nie możesz sprawdzic ile ma A/Ah (niewyraźne,zamazane,brak)-przyjmij,że ma mieć 50-60 Ah i okolo 500 A.
A wysokość jestes w stanie sprawdzic.

I tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 17:16    Temat postu: Re: Aku do T&C 3.8 Odpowiedz z cytatem

redneck1 napisał:

4.Jezeli nie możesz sprawdzic ile ma A/Ah (niewyraźne,zamazane,brak)-przyjmij,że ma mieć 50-60 Ah i okolo 500 A.


Otoz wlasnie interesuje mnie podstawa, na jakies sie te prundy i ampery panie szacuje Smile

Zalozony jest jakis no-name i jedyne co da sie przeczytac, to "74 Ah".

W miedzyczasie w wyszukiwarce EastPenn-Deka znalazlem kilka modeli, ktore wg nich sa do mojej fury:

Przyklady skrajne:

Aku bezobslugowy 526MF, CCA 540, CA 605, RC 80 (czyli wg MarkSeven 56 Ah, wg zrodel zacytowanych 63 Ah)

Aku bezobslugowy 678DT, CCA 690, CA 820, RC 110 (czyli wg MarkSeven 71 Ah, wg zrodel zacytowanych 87 Ah)

Aku z zaworem (VLRA) 9A78DT, CCA 775, CA 955, RC 120 (czyli wg MarkSeven 76 Ah, wg zrodel zacytowanych 95 Ah)

Dodatkowo wyszukiwarka wszedzie podaje "OE CCA 500", co wg mnie oznacza, ze oryginalne aku w moim samochodzie "original equipment" ma Cold Cranking Current 500.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma co kombinowac.
Kup jakis 55-60 AH i 500-600 A ,byle wysokośc i plus pasowal.
Ja mam takie aku w 5,0 V8 i w 5,2 V8.
Jeżeli u mnie daje rade,to w Twoim V6 tez da.
Zreszta,powyzsze parametry sa z grubsza zbiezne z tymi,które podal Mark Seven.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

redneck1 napisał:
Nie ma co kombinowac.
Kup jakis 55-60 AH i 500-600 A ,byle wysokośc i plus pasowal.
Ja mam takie aku w 5,0 V8 i w 5,2 V8.
Jeżeli u mnie daje rade,to w Twoim V6 tez da.
Zreszta,powyzsze parametry sa z grubsza zbiezne z tymi,które podal Mark Seven.


Nie watpie, ze wystarczy pradu, zeby zamieszac olejem w 3.8, skoro starcza mu pary na V8 Smile

Bardziej chodzi mi o uciagniecie pierdyliarda modulow elektronicznych - o tym MarkSeven tez pisal, choc tam chodzilo o Caddilaca.

Poza tym na punkcie akumulatora jestem troche przeczulony, mialem przygody...

Redneck, przypomnij mi czym jezdzisz?
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dood napisał:


Redneck, przypomnij mi czym jezdzisz?

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 i mustang 5,0 V8.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to przynajmniej Jeep tez nafaszerowany elektronika wszelaka Smile
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam w swoim 74 Ah i nie narzekam fakt że to BOSCH Silver ale daje rade (odpukać) od ponad dwóch lat nic się złego nie dzieje. No i zimą przy dużych mrozach nie stęka.
A przy moich dojazdach do pracy (1.5km) też zdąży się doładować
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sob Cze 29, 2013 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dood napisał:
No to przynajmniej Jeep tez nafaszerowany elektronika wszelaka Smile

Srednio-rocznik 1994,mustang tez 1994.Jeszcze wtedy nie bylo tyle elektroniki,choc troche na pewno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po zrobieniu doktoratu i habilitacji z akumulatorow doszedlem do wniosku, ze diablenie drogie Deki i Yuasy nie roznia sie parametrami od innych marek tak, aby usprawiedliwialo to 2-krotnie wyzsza cene, a co do ich trwalosci opinie sa podzielone.

Za 210 zl kupilem wiec 74-Ah akumulator Exide Voltmaster o pradzie rozruchowym 680 A (wg normy EN, ktora daje wyniki prawie takie same jak Cold Cranking Amps wg SAE). Jak nie wytrzyma 2 lat, to bedziem reklamowac.

A poza tym... w koncu Exide to tez amerykaniec Wink
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 13, 2013 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie cza bylo robic doktoratow, tylko od razu kupic najnormalniejszy akumulator za ok.200zl i problm z glowy. Jak masz sprawny uklad ladowania i normalnie uzytkujesz samochod to kazdy taki najzwykleszy aku powinien ci wytrzymac od 4-7lat.
ja w calej flocie montuje aku firmy autocraft i one mi srednio zyja ok.6 lat a kosztuja cos kolo 170zl
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ci4y
*
*


Dołączył: Jun 19, 2013
Posty: 106
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Sob Lip 13, 2013 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim jest jakis bosch w innych autach mam pomontowane fiamy i lataja najstarszy fiam lata w berlingo 2.0 hdi od 4 lat najmlodszy w a6 2,5 tdi od roku montowalem tez fiama do porsche cayen 3,6 i kolo lata juz 2 rok

wiec nie nazekam na ta firme Very Happy osobiscie polecam Smile
_________________
 Jeżeli pragniesz śniadania do łóżka, śpij w kuchni!
Chrysler T&C 3.8 V6  1996 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sob Lip 13, 2013 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
nie cza bylo robic doktoratow, tylko od razu kupic najnormalniejszy akumulator za ok.200zl i problm z glowy.


Od przybytku wiedzy glowa nie boli Smile
Jak samochod jest wypchany elektryka i elektronika, a nie jezdzi codziennie, to sie trzeba chwile zastanowic...
Gdyby jezdzil kazdego dnia, kupilbym do niego 65 Ah. Gdyby jezdzil raz na tydzien - zainwestowalbym w Yuase.

A tak jest Centra, czyli Exide.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lip 13, 2013 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kupcie se optime Wink
ja posluchalem kiedys marcysia i jezdze na autocraftach. polecam znajomym i tez sa zadowoleni.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aku OPTIMA podniosla by wartosc naszych autek o ok.25% Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group