www.asu.pl :: Zobacz temat - wywalam "stożek"
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wywalam "stożek"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Cze 16, 2008 15:13    Temat postu: wywalam "stożek" Odpowiedz z cytatem

Witam,
Proszę o poradę: co mi jest potrzebne do powrotu do stanu "fabrycznego" z obudową filtra powietrza zamiast "stożka". Obudowę już mam. Smile
Chrysler Grand Voyager Town&Country 97'; 3.8; automat; pb/gaz
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Cze 16, 2008 18:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno sam filtr i przewód prowadzący od przepustnicy powietrza a korpusem (obudową)filtra,chyba że gaz masz założony to różnie ja mam dodaną rurę wygiętą na 90 stopni,dużo dałeś za obudowe bo ja mam do wymiany strasznie roztrzaskana połapana na opaski zaciskowe i muszę ruszyć ten temat w wolnej chwili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Cze 16, 2008 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja właśnie jestem na etapie sklejania włóknem szklanem i distalem swojej starej obudowy. Co więcej, musiałem pokombinować z innym zbieraniem powietrza znad filtra aby połączyć to z BLOSEM. Jak doprowadzę silnik do używalności to chyba wywalę gaz albo przejdę na wtrysk i nawilżanie panewek.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 5:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
chyba wywalę gaz albo przejdę na wtrysk i nawilżanie panewek.


nawilzanie panewek?? o co chodzi???
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za obudowę dałem 190 pln na Allegro, jest w dobrym stanie. Gaz mam zamontowany, wkład filtra jest niezbędny - to jasne Smile ; czyli oprócz "rury" gumowej, zacisków itp to wszystko? Dziękuję za szybką odpowiedż. Pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 8:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze jest jedna puszka oprócz obudowy filtra powietrza , rezonansowa czy jak to sie zwie , jest przykręcona do belki
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ALe ten rezonator czy jak to się zwie jest przed, czy za filtrem powietrza (idąc od silnika)? bo u mnie po wymianie na storzek została część obudowy filtra pow. przykręcona na stałe do karoserii (wygląda, że ktoś odczepił tylko zatrzaski obudowy).
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 7:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przed filtrem , miedzy przepustnica a filtrem


_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki gazws, ale czy Ty albo ktoś z naszych kolegów mógłby mi przesłac fotkę jak to wygląda w komorze silnika 3.8 /97r w całości , ewentualnie samo zdjęcie rezonatora - żebym wiedział czego konkretnie szukać. Pozdrawiam.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki gazws, ale czy Ty albo ktoś z naszych kolegów mógłby mi przesłac fotkę jak to wygląda w komorze silnika 3.8 /97r w całości , ewentualnie samo zdjęcie rezonatora - żebym wiedział czego konkretnie szukać. Pozdrawiam.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście chodzi mi o informację, czy to, co jest w silniku 3.0 na zdjęciu powyżej wygląda tak samo, jak w 3,8 u mnie
Pozdrawiam
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest zdjęcie z netu ,Smile ale 3,3 i 3,8 maja to samo a czy 3,0 to nie wiem , szukaj u handlarzy na allegro , a nazywa sie to rezonator Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki, bardzo mi pomogłeś.
Już chyba znalazłem, czego szukałem. Może jutro dostanę przesyłkę. Pozdrawiam
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W t&c 98' mam trochę inną obudowę znajduje się w okolicy dołu akumulatora i jest ułożona w pionie,na zdjęciu jest w poziomie na wierzchu,nie dopisałem iż przed obudową filtra patrząc od strony wlotu powietrza jest rura przedłużająca przy belce dziś już zdjęcia nie zrobię bo ciemno ale może rano uda mi się zamieścić Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 6:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdjęcia korpusu t&c 3.8
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47f8e3648070f5d2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec230bff53b1d9c9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d1482ffe771c2c9.html

Pierwsze to korpus
Drugie to rzeżba gazownika
Trzecie to ta rura z przed filtra-przyglądając się dokładniej nie jest w kształcie rury tylko taki owal w przekroju,nie mam czasu aby rozebrać i musi narazie wystarczyć jak wcześniej wspomniałem będę to rozbierał bo mam korpus popękany to jakieś fotki zrobię.Na allegro nie mogłem znaleść podobnego korpusu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W t&c 98' mam trochę inną obudowę znajduje się w okolicy dołu akumulatora i jest ułożona w pionie,


przecież o tym wiemy ....
chodzi o rezonator którego ty nie masz Laughing ktos go wywalił.....
to co podałem poprzednio z silnika 3,3 musi byc i w 3,8 , moj ojciec ma 3,8 i tez ma rezonator
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich! Już załatwione - poskladałem tak jak kiedyś fabryka - dzięki za zdjęcia , bardzo się przydały. Jeszcze tylko podłaczenie do kompa u gazowników i mam temat zamknięty - wszystko działa jak należy i cicho!!! Jak by ktoś potrzebował kiedyś szczegółów itp to jestem do dyspozycji. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niech tylko gazownicy zainstaluja Tobie taka klapke przeciwwybuchowa , zeby rezonatora nie rozsadzilo. pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 14:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne - klapka dobra rzecz. Choć na razie (odpukać!) nie miałem "wystrzałowych" kłopotów
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja myslalem, ze wszyscy juz zmadrzeli..... II generacja do Voyka?? Matko.............
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Torped mądrość a grubość portfela nie idą w parze.Ja zawsze kupuję autko które już ma zaintalowaną instalację i nie miałem problemów jak chodzi o spalanie nie duża różnica pomiędzy sekwencją a jeśli chodzi o zużycie silnika to instalację można usunąć i pośiać się z tych co jeszce nie zmądrzeli i na gazie jeżdzą.Ostatnio czytałem o korzyściach zasilania LPG silnika i naprawdę jak ktoś jażdzi dużo nawet najgorszy gaz wchodzi w kalkulację remontu silnika lub zakupienia silnika ,czym większa pojemność i spalanie tym lepiej w porównaniu do benzynki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 6:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1.lift- za bardzo nie rozumiem, jesteś za, czy nawet przeciw LPG, bo dwuznacznie to zabrzmiało?
2. pytanie już ściśle do tematu- czy jest coś gorszego w stożkowym metalowym filtrze? akurat taki posiadam w swoim dodżyku, poprzedni właściciel miał 2 gen i wsadził chyba po "strzale". szczerze powiedziawszy, byłem raczej z tego zadowolony i trochę dumny Embarassed ale dżwięk daje fajny hehe
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 9:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mario_KOSZALIN napisał:
czy jest coś gorszego w stożkowym metalowym filtrze?


nie wiem co masz konkretnie na mysli mowiac "metalowy"? jesli taki wykonany w calosci z metalu(element filtrujacy to nasaczona olejem metalowa włoknina, lub zestaw drobnych sit) to taki filtr charakteryzuje sie dobra filtracja pod warunkiem ciaglego nasaczania go olejem oraz praktycznie 0 oporami przeplywu..zwykly filtr stozkowy ma element filtrujacy z najczesciej polipropylenowej tkaniny z jakimis tam domieszkami, ktore tez MUSZA byc zwilzone olejem zeby dobrze to filtrowalo!
ogolnie rzecz biorac :
- wywalenie oryginalnego airboxa pozbawia nas tlumika szmerow ssania(tzw.rezonatora) stad troche inny dzwiek - szczegolnie po dodaniu gazu, zmniejsza nam opory przeplywu powietrza - w samochdoach z wtryskiem i lambda silnik sam sie dostosuje do nowych parametrow mieszanki, w gaznikowcu niezbedna jest regulacja!
- czesto tez w gaznikowcu razem z pozbyciemsie airboxa pozbywamy sie tez podcisnienia niezbednego do zassania mieszanki z gaznika do cylindra- czego efektem jest niemoznosc odpalenia - odpalic mozna dopiero po przyslonieciu przelotu gardziela gaznika
- wywalajac airbox pozbedziemy sie tez izolacji termicznej lub wrecz calego kanalu dolotowego - silnik bedzie ciagnal wtedy cieple powietrze z komory silnika=> bedzie go mniej- tlenu znaczy sie=>spadnie moment i moc maxymalna w wyzszym zakersie obrotow, moze nieco wzrosnac w nizszym- choc zadko tak bywa...ale montujac stozek w odpowiednim miejscu, nisko, w oplywowym pradzie powietrza zwiekszymy ilosc tlenu w mieszance=>wzrosnie nam moc/moment...
tak ze jak widzisz stozek to tylko glupi filtr i napewno zly nie jest, ale tez trzeba go dobrze umiec zamontowac! niebywala zaleta stozkow jest ich "dozywotniosc", wada jest slabsze filtrowanie niz w przypadku konwencionalnego filtra powietrza....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 13:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o dźwięk silnika, to dla mnie jedną z zalet "amerykanów" jest właśnie to, że przy seryjnym wyposażeniu słabo go słychać.
Instalacji gazowej nie zakładałem - zrobił to poprzedni właściciel, ja jedynie wymieniłem całą "elektrykę" tej instalacji, była w fatalnym stanie. Po tej przeróbce nie mam z nią żadnych problemów (zero strzałów, spalanie mieści się w granicach podawanych przez forumowiczów, bezproblemowo się przełacza w zimie i w lecie itp.)
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mario_KOSZALIN napisał:
1.lift- za bardzo nie rozumiem, jesteś za, czy nawet przeciw LPG, bo dwuznacznie to zabrzmiało?

Na to pytanie miałem nie odpowiadać bo każdy z nas bez trudu odpowie sobie dlaczego jeżdzimy na LPG ,dlaczego w stanach nie jeżdzą na LPG Question
Czytając posty głównym czynnikiem montażu gazu jest oszczędność pieniążków chyba nikt na forum nie napisał(chyba że się mylę)że LPG wydziela mniej substancji toksycznych(szkodliwych) niż etylina,a autka nasze
nie należą do małolitrażowych pojazdów duże tego wydzielają.
Nikt nie zaprzeczy że na paliwku silniczek inaczej pracuje,etylina dodatkowo smaruje co przedłużą eksploatację silnika ale kosztuje prawie dwa razy tyle, i bardziej zatruwa środowisko porównując do LPG.
Instalacja lpg zwiększa liczbę usterek samochodu(dodatkowe części które na pewno nie są dożywotne)
Dziś mogę jeżdzić na gazie jutro na paliwie i jedno i drugie nie jest dla mnie feee.
Mam często do dyspozycji literaturę techniczną- nowości i na temat oszczędności instalacji i wogule kalkulacji za/przeciw jest opisana cała stronka A-4.w tym o intalacji z wtryskiwaczami gazu sterowanymi przez komputer fabryczny pojazdu co steruje wtryskami paliwa.
Może będzie na forum pozycja nowinki techniczne w którym opisywane będą różne wiadomości o technice motoryzacyjnej.



Dorzucę coś na tem.stożka-miałem taki jak kupiłem voytka i to jak pamiętam było pierwsze co zrobiłem kupiłem sobie wkład do orginalnej obudowy a stożek dałem koledze za darmochę bo się spodobał,nie wiem czy bym się nie wstydził jakbym do vana w sklepie kupował stożek,kupiłem vana jako samochód turystyczny-rodzinny,myślę żę takie cacka do niego nie pasują.
Zastanawia mnie dlaczego opisują że stożka się nie wymienia zakłada się raz i już,czyścić go chyba nie można do każdy by sobie zwykły przedmuchał to co mikrosyf na nim osiada a póżniej odpada i jest oki Question
Dla mnie to jak archiwum iks(po polsku) Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 26, 2008 5:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:

Zastanawia mnie dlaczego opisują że stożka się nie wymienia zakłada się raz i już,czyścić go chyba nie można do każdy by sobie zwykły przedmuchał to co mikrosyf na nim osiada a póżniej odpada i jest oki Question
Dla mnie to jak archiwum iks(po polsku) Laughing


etam..zadne archiwum X! zasada dzialania stozka jest taka- kupujesz filtr i zakladasz i filtruje, do pierwszego "zapchania", wyjmujesz, dmuchasz, myjesz w specjalnym preparacie lub benzynie extrakcyjnej, dmuchasz, nasaczasz olejem i jezdzisz:-) kazde nastepne czyszczenie musi byc uwienczone nasaczaniem olejeme bo tylko wtedy wloknina filtra nam dobrze filtruje- brud przykleja sie do oleju..ot cala filozofia stozka Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group