www.asu.pl :: Zobacz temat - Czy silnik z 2005 pasuje do 2001 ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy silnik z 2005 pasuje do 2001 ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 11:42    Temat postu: Czy silnik z 2005 pasuje do 2001 ? Odpowiedz z cytatem

Czy silnik z Voyager'a 2005 pasuje do modelu 2001 ?

Wiem że chyba, może, prawdopodobnie, na pewno tak ale wolałbym wiedzieć na 100% zanim go kupię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak obserwowałem fotki na allegro, to w modelu 2005 w innym miejscu jest cewka zapłonowa i filtr powietrza.
Nie wiem czy inne rozmieszczenie tych elementów będzie przeszkadzało w montażu takiego silnika w modelu 2001 jak rozumiem jeszcze w "jajku" Question
Z uwagi na powyższe zmiany być może w innych miejscach będą montowane uchwyty silnika na poduszki.
To tyle różnic, co zauważyłem.Może inni wiedzą więcej na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie model 2001 to już nowy model w tej samej budzie co 2005 ale w 2005 silnik został kosmetycznie zmodernizowany.

A teraz mała ciekawostka
Mam auto wyprodukowane w listopadzie 2000 roku ale numer VIN wskazuje je jako model 2001 i oczywiście jest w nowej budzie takiej jak modele 2001-2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Nie model 2001 to już nowy model w tej samej budzie co 2005 ale w 2005 silnik został kosmetycznie zmodernizowany.

A teraz mała ciekawostka
Mam auto wyprodukowane w listopadzie 2000 roku ale numer VIN wskazuje je jako model 2001 i oczywiście jest w nowej budzie takiej jak modele 2001-2007
Wszystkie auta USA wyprodukowane do lipca danego roku oznaczane sa w VIN jako rocznik biezacy , natomiast wyprodukowane od sierpnia w zwyz oznaczane sa w VIN jako rocznik nastepny. Mozna kupic auto z np.sierpnia 2000 juz w listopadzie,a i tak bedzie to rocznik 2001.Nowe modele zaczynaja produkowac zawsze pol roku wczesniej.I tak liczy sie tylko data w VIN,a nie na tej naklejce co jest na drzwiach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem nawet jak ocenisz, że mechanicznie silnik będzie poasował ( a wydaje mi się, że tak ) to pamiętaj jeszcze o elektryce a zwłaszcza o elektronice. Może być taki przypadek, że razem z tym "nowym" silnikiem będziesz musiał mieć od niego kompa.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven - tak oczywiście liczy się data z VIN ale nie w Polsce - u nas przy imporcie auta liczy się jego data fizycznej produkcji - tak aby trzeba bylo zapłacić więcej. Mam już 2-gie auto importowane z "przejścia" rocznika i zawsze trzeba cło zapłacić i wpis do dowodu jest ze starszego rocznika.

W moim Dodge mam w dowodzie wbity rocznik 2000 choć formalnie wszędzie jest wiadomo że nowe modele zaczynają się od 2001 - ale na urzędasów nie ma rady.


HT - i właśnie o taką odpowiedź mi chodziło - czy musi być body comp czy nie - widzę że nikt na całym forum nie zakładał innego silnika niż miał wcześniej (????)
Z body compem to nie jet tak łatwo bo musiałby być to komputer z auta o identycznym wyposażeniu co moje, a znaleźć coś takiego to ciężko. A tak na prawdę to o jaką elektronikę chodzi ?????? o map sensor czy kilka czujników ???? Nie bardzo rozumię w czym może być problem - gdyby to był diesel to ok tam jest naszpikowane elektroniki, ale w silniku 3,3 gdzie jest ta elektronika bo ja nie spotkałem ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 23:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedz mi , skad urzedasy wiedza jaka jest data produkcji,skoro w tajtlu jest rocznik z VIN. a naklejka moze byc przeciez zerwana czy uszkodzona?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 8:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tego już Ci nie powiem
Wiem tyle że w poprzednim aucie które sam ściągałem data produkcji była wbita w Brif'ie (2000) choć auto zostało wprowadzone do sprzedaży w roku 2001 ale to które kupiłem było autkiem pokazowym na salonie.

To które teraz mam kupiłem już z polską rejestracją i przypuszczam że gostek na pierwszym przeglądzie spisał rok produkcji właśnie z naklejki. Takie postępowanie jest tylko w Polsce, w całym cywilizowanym świecie liczy się nawet nie data produkcji co data pierwszej rejestracji, no ale Polsce wciąż jest bliżej do Afryki niż do Europy ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:
Moim zdaniem nawet jak ocenisz, że mechanicznie silnik będzie poasował ( a wydaje mi się, że tak ) to pamiętaj jeszcze o elektryce a zwłaszcza o elektronice. Może być taki przypadek, że razem z tym "nowym" silnikiem będziesz musiał mieć od niego kompa.


Jakiś czas temu rozmawiałem z kolegą mechanikiem o takiej przekładce i był temu przeciwny.
Wspomniał właśnie o komputerze Confused i sprawę pokrótce przedstawił tak.
Kupisz dobry silnik np. w dobrej cenie, ale później nabiegasz się żeby dopasować do niego kompa.Czasami komp jest "prawie" identyczny i wtedy zaczynają się problemy.
Zaczynają świecić różne kontroli i nie wiadomo, czy coś jest zepsute w silniku, czy nie ma sterowania z kompa.
Wtedy ściąga się elektronika i zaczyna się zabawa...
Mówiliśmy ogólnie o przekładkach silników gdzie występuje komputer.
Myślę, że to może być ciężki temat...
No ale ja jestem tylko "lajkonikiem" w tym temacie.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda - przepraszam,ze pytam o takie rzeczy,ale nie znalem tematu. Poza tym mam cos dla Ciebie.Prosilem kumpla ktory ma dostep do komputera Service Chrysler aby mi to sprawdzil.Otoz podaje,ze silniki 3.3 L 2001 do 2004 maja ten sam osprzet,te same parametry . Wiekszosc tych rocznikow ma komputer ktory pozwala na zasilanie kazdym rodzajem benzyny-nawet wysokooktanowa. Natomiast od 2005 byly zmiany w parametrach ,zmiany mechaniczne i inne ustawienia .To tyle,co moglem sie dowiedziec. Aha,komputery do tych silnikow sa zupelnie inne,jest ich 4 typy w zaleznosci od VIN auta.Roznia sie chrakterystyka przetwarzania danych dla uzyskania optymalnych parametrow .Ale czy fizycznie pasuja tego nikt nie wie,bo nie ma takich potrzeb. Silnik 2005 nie ma knock sensora i chodzi tylko na benzyne niskooktanowa 87 (polski odp-91).

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Sob Sie 29, 2009 14:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK - ale czy ten mechanik mówił to teoretycznie czy praktycznie - czy robił taka przekładkę czy nie.
Wciąż ponawiam pytania - DO CZEGO NIBY MA NIE PASOWAĆ KOMP - do głowicy, do cylindrów, czy do krzywek zaworowych bo elektroniki w silniku 3,3 jakoś nie widać poza kilkoma zwykłymi czujnikami identycznymi od roku 2001 do roku 2007. cewka jest tez identyczna przez 7 lat, chyba mi nie powiecie że nikt nie zakładał innego silnika w Woyku niż był - a co z tymi bitymi w przód z uszkodzonymi silnikami - większość z nich jeździ po naszych drogach, chyba nie powiecie że kupowali w serwisie silnik wraz z kompem za kilkanaście tysiaków Question Question Question Question

Czekam na odpowiedź kogoś kto w przekładkę się bawił - tak praktycznie, a nie teoretycznie.

Jesli nawet nie będzie pasował to i tak będę miał komplet głowic za 1800 zł a nie jak to chcą na Allegro (maniacy handlarze) za 3000 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znowu tylko amator się wypowie.
Myślę, że jeśli tobie chodzi tylko i wyłącznie o przekładkę głowic, to chyba taka zamianę możesz zrobić.
Tak na chłopski rozum, to te podzespoły nie są sterowane elektroniką...
Fakt, że dla pewności lepiej dowiedzieć się u praktyków, ale ja chyba już dogadywałbym z tym kolegą z linka wyżej.
Pozostaje jeszcze konkretnie zapytać:
Czy głowice w silnikach 3,3 są takie same w rocznikach np. od 1995 do 2007?
To już ostatnia moja wypowiedź w tym temacie, bo nie chcę wyjść na gościa który się tu wymądrza, chyba, że...
Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven - dzięki
Ale przeszukałem całą serwisówkę Voyka 2001-2007 i nie znalazłem Knock sensor, natomiast w serwisówce modelu 1996-2000 KnockSensor się pojawia.

On
Nie bardzo rozumię dlaczego mieszacie Panowie silniki z Voyków - silniki benzynowe z voyków 1995-2000 i 2001-2007 to inne jednostki napędowe i części typu głowice kolektory, pokrywy zaworów itp są zupełnie inne natomiast silniki 2001-2004 i 2005-2007 różnią się kosmetycznie między sobą - zobaczcie nawet w sklepie ASU wszystkie czujniki są zaszeregowane do roczników 2001-2007 więc są takie same, nawet uszczelki głowicy są identyczne więc na pewno można je przełożyć. Z mojej strony zaryzykuje zamontowanie silnik 2005 w moim aucie, a o efektach dam oczywiście znać - w końcu ktoś musi przetrzeć takie ścieżki.
W ostateczności jeśli silnik nie będzie chciał działać do przełożę obie głowice do mojej oryginalnej jednostki - i tak wyjdzie mnie to taniej niż kupować głowice - a reszta silnika zostanie na części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 30, 2009 1:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaciekawil mnie ten temat,takze dozuce jeszcze garsc informacji-moze sie przyda. A wiec - w rocznikach 2001 i 2005 (bo te nas interesuja) montowano kilka typow silnikow 3.3L , ale glownie 2 typy sa popularne. Pierwsze to silnik na wszystkie benzyny oznaczane w VIN znakiem "3" i te maja knock sensor. Drugie to tylko na benzyne 87 (Eu=91) oznaczone w VIN znakiem "R" i one nie maja knock sensora. Inne sensory obu rocznikow fizycznie wygladaja tak samo , ale sa inaczej oznaczone i niektore maja inne wtyczki. Ze sprawami mechanicznymi to sobie poradzsz.Mysle,ze mozesz sprobowac przekladki,powinno pracowac,a ze nie bedzie wlasciwej charakterystyki sterowania i emisji spalin to trudno.Tej roznicy napewno sie nie odczuje,kiedys byly gazniki i tez auta jezdzily. Gdyby w silniku ktory masz 2005 nie bylo knock sensora,a w Twoim byl to go zalacz i przyczep gdziekolwiek,aby nie bylo bledu ze go nie ma. Knock sensor to tylko ceramiczny mikrofonik ktory "slyszy" detonacje i wtedy komputer reguluje zaplon. Chyba ze....okaze sie ze malutka nawet rozbieznosc ktorejkolwiek informacji z czujnikow nie pozwoli na prace tego silnika na starym kompie. Czekam na wyniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 30, 2009 1:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do glowic patrzylem, do 2001 i 2005 3.3L sa takie same (ale w danym typie) ,bo wystepuja 2 typy rozniace sie wejsciem zaworu EGR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 30, 2009 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę Panowie że niepotrzebnie zabardzo zagłębiacie sie w sterowanie silnikiem ,przecież jeśli wkręci sie do niego te same czujniki co do starego to komputer odczyta to co mu jest potrzebne do sterowania,silnik jest cześcią mechaniczną ,a całe sterowanie to elektronika i w zależności od niej występuja różnice w mocy ,obrotach itp.
Moim zdaniem nie powinieneś mieć problemów z samym silnikiem ,nie różni się tak bardzo ,nawet od silników z 2000r (cały dół pod głowicami jest prawie taki sam) wiadomo ma inne wyprowadzenia (kolektory itp)ale to dalej ten sam silnik Wink
Teraz trochę faktów Laughing

Przekładałem silnik w swoim aucie (kupiłem z zatartym) na silnik z roku 98,różnił sie ,pokrywami zaworów ,inne były wtyczki na czujnikach i drobne różnice w wyprowadzeniach ERG.
Zamontowałem "stary" osprzet i nie mam żadnych problemów z pracą silnika.

Zmieniałem też skrzynię (ASB) w aucie z 96 roku na skrzynię z 2000 roku i też były różnice we wtyczkach na czujnikach ,po wkręceniu czujników ze starej skrzyni też nie ma problemów do dzisiaj Very Happy

Co do knock sensora ,jeździłem ponad 2 miesiące bez niego (uszkodziłem go przy wyciąganiu)i komputer nie wykrywał jego braku ,silnik pracował tak samo jak później gdy już wkreciłem nowy.
Jeśli masz go przy swoim aucie to wkręć do nowego silnika i też bedzie ok.

Pokopałem trochę po serwisówkach i okazuje się że są różne komputery w zależności na jaki kraj są produkowane auta (chodzi o normy emisyjne) i moim zdaniem od tego zależy co komputer wykrywa w aucie.

Na swoim przykładzie przekonałem się jak kuna przegryzła kable WN i silnik nie palił na 2 cylindry a check się nie zapalił i nie było żadnego błędu Wink ,(chrysler z Grazu )a w moim wcześniejszym Dodge (wszystkie czujniki takie same) gdy po wymianie świec nie założyłem jednego kabla WM w ciągu 30 sekund już był błąd
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sie 30, 2009 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki - DZIĘKI Panowie - trochę mi teraz lepiej

No nic jeśli do jutra nie znajdę odpowiedniej głowicy (czytaj w normalnej cenie) to kupuje silniczek i zakładam (właściwie mechanik)

O efektach oczywiście dam znać.

Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group