www.asu.pl :: Zobacz temat - Po dwudniowym postoju
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Po dwudniowym postoju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 8:35    Temat postu: Po dwudniowym postoju Odpowiedz z cytatem

Witam.
Po dwudniowym postoju autko nie chciało zapalić Sad objaw jakby "zawieszony" rozrusznik.... pyknięcie i ... nic. Po kilku próbach się udało Smile
Ale spaliny.... jakby dużo pary i dziwny zapach

Może ktoś ma pomysł co powinienem sprawdzić?

Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polaczenie stacyjki z rozrusznikiem. Mialem podobnie akurat w Fordzie wiec inna bajka, ale moze to to samo. Sygnal od stacyjki do rozrusznika idzie po kabelku. Czesto przy samym rozruszniku albo zasniedzieje, albo zardzewieje, albo sie poluzuje - generalnie nie styka...
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki.... wieczorem sprawdzę
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To mie kabel rozrusznika Sad
Jak podładowałem aku i odpaliłem.... było bardzo dużo białego dymu
i dodatkowo nierówna praca silnika... żadnych błędów

Może ktoś ma pomysł Question
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Biały dym nie wróży nic dobrego. Zwykle jest to woda dostająca się do komory spalania poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę. Dodatkowo nierówna praca silnika spowodowana może być brakiem kompresji na jednym z cylindrów co tym bardziej potwierdza uszkodzenie uszczelki. Na zdrowy rozsądek ciśnienie z kompresji powinno dostawać się do układu chłodzenia. Proponuję wizytę w serwisie na sprawdzenie ciśnieniowe uszczelki.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za podpowiedź, choć mało optymistyczną Sad

po odpaleniu nie ma "ciśnienia" w układzie chłodzenia - sprawdziłem
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 5:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
Biały dym nie wróży nic dobrego. Zwykle jest to woda dostająca się do komory spalania poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę.


no niby tak ale nie panikowalbym ! obecnie jest duzo wilgoci w powietrzu i para/kondensat mogl sie nagromadzic w wydechu i stad ten bialy dym!
problemy z odpaleniem mogly byc spowodowane przebiciem na kablach WN, problemy z rozrusznikiem moga byc spowodowane zuzytymi stykami w elektromagnesie sterujacym bendixem itp itd..jednym slowem ustarka moze byc zupelnie blacha jak i powazna wiec narazie bym nei panikowal do momentu az sytuacja nie stanie sie bardziej klarowna Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może nie zwróciliście koledzy na to uwagi
Ale niejednoikrotnie widywałem jak z auta jadązego przewe mną z rury wyd lała sie woda.
Mnustwo wody wykrapla sie w wydechu
Jeśli przejedziecu kilka razy po 2 km to w rurze będzie mnustwo wody zalegało.
Tłumiki wypełniona są czymś w rodzaju wełny mineralnej
to chłonie wode jak gąbka
W miare rozgrzewania sie wydechu wszystko paruje i w dzisiejszych chłodacjh i wysokiej wylgotności z rury dymi jak z parowozu.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak na razie problem znikł sam Shocked
Może przyczyną była próba uruchomienia przy rozładowanym aku Question
Może prądu było na tyle, że otwierało wtryski i lało wachę, a nie kręciło rozrusznikiem? Nie mam pojęcia.... obserwuję
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do wody w tłumiku, to znam przypadek kiedy wykroplona woda zamarzła i zatkała rurę, czego wynikiem było, brak możliwości odpalenia auta, a po próbie na zaciąg- rozerwanie starego tłumika Laughing
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troche cię dobije Sad Benchi może mieć racje.Gdy plyn dostanie sie do cylindra,jest problem z przekręceniem silnika ,wygląda to jakby zasłaby był akumlator i nie mógł zastartowac (płyn zebrany na tłoku nie ma się gdzie zmieścić ,bo zamkniete są zawory przy spreżaniu i blokuje wał)Przy małych przeciekach i mocnym akumlatorze potrafi to przeżucić w wydech ale wtedy pojawia się biała para.
Zostaw auto na pare dni nieużywane i zobaczysz czy problem się powtórzy
Najlepiej jakbym się mylił Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Życzę Ci żebym się mylił Rolling Eyes
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Gdy plyn dostanie sie do cylindra,jest problem z przekręceniem silnika ,wygląda to jakby zasłaby był akumlator i nie mógł zastartowac (płyn zebrany na tłoku nie ma się gdzie zmieścić ,bo zamkniete są zawory przy spreżaniu i blokuje wał)


masz racje ale tak sie dzieje tylko w dieslach gdzie jest duzystopien sprezania! w benzyniakach zeby wypelnic cala komore spalania musialbys wlac sporo plynu a az takiej nieszczelnosci nie daloby sie niezauwazyc przy normalnej exploatacji!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


masz racje ale tak sie dzieje tylko w dieslach gdzie jest duzystopien sprezania! w benzyniakach zeby wypelnic cala komore spalania musialbys wlac sporo plynu a az takiej nieszczelnosci nie daloby sie niezauwazyc przy normalnej exploatacji!


Ty też masz racje tylko jest akurat odwrotnie Very Happy
W dieslach przeważnie jest albo komora wstepna albo tłok ma wgłąbienie i rzeczywiście potrzeba sporo płynu żeby to zapełnić a i tak silnik potrafi to przeżucić o ile nie jest tego w nadmiarze.
W silnikach 3.3 i 3,8 (są takie same ,różnią się tylko średnicą cylindrów) ,tłok jest całkowicie płaski ,głowica też,komora spalania to tylko grubość uszczelki Wink więc potrzeba naprawde niewiele i zaczyna silnik blokowac.Moze ma słabo dokręconą głowice i na zimnym silniku zaczyna sie przeciek,a gdy się trochę rozgrzeje to się uszczelnia (rozszeżalność materiałów)dlatego nie ma poważnego ubytku Smile
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za uwagi
Będę obserwował co się dzieje, a dłuższy postój to tylko w weekend

Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 5:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:


Ty też masz racje tylko jest akurat odwrotnie Very Happy
W dieslach przeważnie jest albo komora wstepna albo tłok ma wgłąbienie


e no tu to pojechales po bandzie! Smilew dieslu (nie wszystkich) jest oczywiscie komora wstepna ale ma ona wielkosc pestki ze sliwki wegierki a czasem i mniejsza, a do tego bardzo czesto w dieslach tlok wychodzi ponad plaszczyzne bloku(np.VW).
PS.diesel wlasnie z uwagi na rodzaj pracy(zaplon samoczynny) ma duzy stopien sprezania -przewaznie ponad 30!! a stopien sprezania jest pochodna m.in. objetosci komory spalania! i zaden benzyniak przy takim stopniu sprezania nie bedzie chodzil - bo po pierwsze musial by miec benzyne o odpowiedniej liczbie oktanow, pozatym pojawily by problemy z glupia iskrana swiecy przy takim cisnieniu itp,itd..i dlatego benzyniaki maja stopien sprezania max. w okolicach 14.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem podobny obiaw w mercedesie i to była uszczelka pod głowica życze powodzenia abym sie mylił pozdrawiam
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bubuss napisał:
Miałem podobny obiaw w mercedesie i to była uszczelka pod głowica życze powodzenia abym sie mylił pozdrawiam


Oby
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group