www.asu.pl :: Zobacz temat - Crash test laguna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Crash test laguna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 16:17    Temat postu: Crash test laguna Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

Tak mnie zaciekawiło bo to mój wymarzony samochód jeszcze w kombi...
Zobaczcie co się dzieje z fotelami przy takim uderzeniu. Strach myśleć czym ludzie jeżdżą, bo przecież u nas takie lekko uderzone auta to codzienność.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to może taki teścik bliżej naszego podwórka, i powiem że ten pierwszy mnie przeraził
http://pl.youtube.com/watch?v=ZPm4hEp-ZCw

Tutaj już jest troszke lepiej

http://pl.youtube.com/watch?v=5WYM-0hE06I
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wszyscy (mam nadzieje) wiemy testy euroncap to bzdura na kolkach. dlaczego? ano dlatego ,ze samochod jest rozpedzany do pewnej szybkosci(oczywiscie kazdy do tej samej) po czym udarze w tzw. przeszkode odksztalcalna(sterte blach) za ktora znajduje sie zapora o ktora nawet ruski czolg by sie rowalil. teraz pomyslcie jak to soe ma do rzeczywistosci. ile wypadkow wyglada tak: jedzie auto i uderza w kosz na smieci za ktorym stoi zelbetonowy schron? do czego pije. maly kompakt zacznie sie skladac w polowie tej sterty blach i energia rozdzieli sie m/w po polowie . blachy sie pwowyginaja,kompakt tez i jakos tam bedzie. mowimy o aucie o wadze okolo tony. teraz bierzemy vana o masie 2 ton i walimy w to samo. w milisekundzie znika sterta blach i van sie rozwala o stala przeszkode. gdyby taki test mial byc obiektywny to z drugiej strony powinien leciec z ta sama szybkoscia najpolularnieszy samochod na drogach czyli kompakt. ja jestem oczywiscie za golfem:) wtedy by ludzie zobaczyli jak ich van przejzdza po golfie nie zauwazajac go... mysle,ze taka laguna by mogla po takiej kolizji odwiezc do szpitala pasazerow golfa. a zeby bylo sprawiedliwie to jeszcze drugi test-w przeszkode stala. i juz widze smarta ,ktory wpierdzielil w betonowa sciane i zostal mu silnik(przypomne,jest on z tylu) Laughing testujac jak do tej pory mozemy dojsc do wnisoku,ze ...rower lub hulajnoga sa najbezpieczniesze bo wbija sie na kilka cm w sterte blach,zlamia widelec,wykrzywia rame i bedzie ok Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W jakimś programie rozbijali smarty o betonowa ścianę. Tutaj sam się zdziwilem jak sztywna jest klatka pasażerska. Małe autko ale może ochronić.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a ja chce zobaczyc test: van masa 2 tony vs kompakt 800kg wpadaja na czolowe i kazdy ma 50 km/h. nie chce widziec na zywo oczywiscie:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tyle sie napatrzyłem na testy zderzeniowe w różnych programach że już nie boje sie jechać mniejszym autkiem, pod warunkiem że jest nowy.
Podejrzewam że mój voyek przy zderzeniu z jakimś tam nowym reno, nie wypadłby źle, ale ci w reno mieli by o wiele większe szanse na przeżycie. Nie chodzi mi tu o same poduszki tylko coraz mocniejsze klatki budy, mocne czołowe zderzaki i pochłaniające podłużnice czy jak to sie tam zwie. Wystarczy spojrzeć na podwozie voyka żeby się przekonać że tak naprawde to leży on na bele ramce i troszke usztywnionych progach. Jak powoli jade nim, po głębokich płynnych dziurach, słychać i czuć jak nadwozie pracuje. To juz jest przestarzała konstrukcja, choć wygrywa nieco wagą i pewnie uczucie uderzenia ci w małym autku mieliby o wiele większe, odrzuciłoby ich i tyle.
Mam wymarzonego vana i narazie czuje sie w nim bezpiecznie Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja na szczescie przesiadlem sie z auta na czolgowych podluznicach i kolejowych buforach do kolejnego auta na czolgowych podluznicach i ...olejowo powietrznych buforach. dla tego nie kupilbym pontiaca ts na usa po 94 roku. ze wzgledu na zamontowanie tam swiatel z bonevilla zrezygnoweali z prawdziwych ,amerykanskich zderzakow. smutne...a taki byl fajny,amerykanski:) na szczecie oldsmobile silhouette i pts ,ale na europe do konca mialy te,tak wazne ,zabezpiecznia.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 0:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu macie test zderzeniowy "samochodowy": stary większy samochód vs. nowy mniejszy samochód. Niesymetryczne. Jak widać, o ile test euroncap jest obliczony mniej więcej na samochody do klasy C, to tam jest dosyć słuszny.

http://www.youtube.com/watch?v=O11Rr3wuDeE

O tym jak jest niesłuszny do większych pokazuje np. test starszego forda F-150. Tam się rozpadł, złamał i "zabił" kierowcę, w zderzeniu z kompaktem pewnie zderzak by mu się porysował.

A w ogóle to teoretycznie im cięższym samochodem się jeździ, tym teoretycznie bezpieczniej w zderzeniu z innymi samochodami - ale idąc tą linią rozumowania powinienem jeździć czołgiem. A jak pokazują testy ncap, inne samochody to możesz vanem rozwalać, ale drzewo będzie bardzo boleć.

Na smarta nie pluć, jego klateczka wytrzymuje naprawdę zdumiewająco dużo, w Top Gear rozbijali go powyżej setki o beton i o ile pasażerowie by nie przeżyli z racji przeciążenia i uderzenia (w vanie też by nie przeżyli..), to klatka została w całości.
Tu przy 30 milach na godzinę w mur, test kanadyjski:
http://www.youtube.com/watch?v=xKE6EiGNqbs

A na youtube są filmy smart vs. mercedes i smart vs. cos innego, wszędzie jest ta sama zasada - smart wykorzystuje strefy zgniotu innych samochodów i przy niesymetrycznych zderzeniach zawija się dookoła drugiego samochodu. Przy czym zrobili nawet smart vs. seicento, i fiacik się w efekcie rozleciał.
http://www.youtube.com/watch?v=zeCIuOOSepA
Tak więc mały, ale żeby kompakty były takie bezpieczne...
Ja tam nie czuję żeby neonek był czymś bardzo solidnym. Zwłaszcza że mój egzemplarz był już bity i nie sądzę żeby miał nawet połowę teoretycznej wytrzymałości. Dlatego staram się nim jeździć tylko po mieście i bocznych drogach. Na takich trasach jest praktyczniejszy niż van.

btw pod rozwagę: uderzenie boczne, 4x4 vs. compact...
http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 1:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tego pierwszego filmiku modus vs volvo nie widziałem, ale to jest dokładnie to o co mi chodziło. Takie Volvo waży ok. 1500-1800kg, czyli dokładnie tyle co ponton, voyek. Podejrzewam że zderzenie modusa z voykiem, pontonem, wind, skończyło by się podobnie, na korzyść nowego auta. Aby nam nigdy nie było testować.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 8:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak zgadzam się z Tomaj aby nikt z nas nie musiał czegoś takiego testować, ale i tak to nie zmieniło mojego odczucia co do bezpiecznej jazdy wojtkiem.
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 13:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę inaczej - kiedyś robiono samochody pod inne testy zderzeniowe, o czym w tym filmiku z volvo i modusem wspominali.

Dawniej w celach crashtestów rozbijano samochód po prostu o ścianę. Czyli musiał być składający się ładnie przód. nikt nie myślał o zderzeniach asymetrycznych.

Volvo jest wytrzymałe. Ale tylko do symetrycznych zderzeń i walenia w ścianę. Cała siłą tego samochodu leży w podłużnicach. Problem w tym że nie ma nic co by je łączyło, więc modusik ze swoją belką czołową rozkłada siłę uderzenia na obie swoje belki, a w volvo wszystko poszło po jednej, która pewnie dodatkowo się po drodze zgięła w bok. Tak samo vany. Jak traficie centralnie to wasze szczęście. Ale to się statystycznie rzadko zdarza, stąd cała idea testów ncap, i dostosowywania samochodów do nich. Tyle że ta ewolucja nie wychodzi najlepiej w wyglądzie.

Następcą neona jest caliber. Widziałem to na mieście, wielkie toto jak krowa, zderzaki jak do taranowania. Zero gracji usportowionego kompaktu, powiedziałbym że jest to uSUViony kompakt. Już mi się bardziej np. lacetti podoba. (czy to znaczy że powinienem lubić japońskie samochody - neon jest kooperacją mitsubishi? coś w tym chyba jest.)
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crash testy sa wzne i powiem szczerze ze nowe chiniole fajnie wypadaja, 3 kawalki i nikt nie przerzyje Sad a tak na serio to reno zawsze patrzylo na testy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Podejrzewam że zderzenie modusa z voykiem, pontonem, wind, skończyło by się podobnie, na korzyść nowego auta. Aby nam nigdy nie było testować.


Już będzie z parę latek temu w programie Top gear był test zderzeniowy

Renault Espace III(do 2003) vs Renault Espace IV (od 2003)

Wtedy między autami była jakaś nieduża różnica wiekowa. Oba auta chyba jechały 100km/h. Wynik czołowo-narożnego testu zdeżeniowego był niesamowity. Czujniki w manekinach w nowszym modelu wykazały iż osoby w nowszym modelu przeżywają zdeżenie z obrażeniami niezgrażającymi życiu a w starszym tregedia ..... a na pierwszy rzut oka to nowszy model był chyba bardziej zniszczony.

Ale to nie wszystko

mnie najbardziej zastanowiło pochłanienie energi przez nowszy model, na wykresie komputerowym te pochłanianie (gięcie, składanie elementów) szło prawie po podwoziu aż do końca auta, co to oznacza ?
a no to że ten model wyklepany i później kupiony w Polsce nie ma już rzadnych bezpiecznych stref zgniotu. Te naprawione * * * * * (5 gwiazdkowe) auto może byś śmiertelną pułapką przy niedużym wypadku.

natomiast rozwój techniki daje mi do myślenia iż nowa toyota yaris jest bezpieczniejsa niż BMW 5 z lat 90-tych.

Warunkiem bezpieczeństwa jest jednak bezwypadkowość, dlatego za granicą i w USA w title wpisują ze wreck a u nas to można wyklepać i jeszcze bez problemów zarejestrować

Maav napisał:
Następcą neona jest caliber. Widziałem to na mieście, wielkie toto jak krowa, zderzaki jak do taranowania. Zero gracji usportowionego kompaktu, powiedziałbym że jest to uSUViony kompakt. Już mi się bardziej np. lacetti podoba. (czy to znaczy że powinienem lubić japońskie samochody - neon jest kooperacją mitsubishi? coś w tym chyba jest.)
mamy to u siebie (caliber) na zlotach mazowieckie, bardzo ładne auto.... ciekawe jak tylko z awaryjnością, bo niestety neon nie grzeszył bezproblemowością, z drugiej strony te auto w USA kosztowało śmieszne pieniądze.
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze i nowe yaris i jest super przy 50 ale kto jezdzi tyle w polsce, mysle ze jak ja bym voyke rombnol je od tylo ze 100 na karku moglo by byl cienko z tymi 5 gwazdkami
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
moze i nowe yaris i jest super przy 50 ale kto jezdzi tyle w polsce, mysle ze jak ja bym voyke rombnol je od tylo ze 100 na karku moglo by byl cienko z tymi 5 gwazdkami

wydaje mi się że nie,
że sama "klatka" yarisa by była w stanie dużo lepszym niż twoja w voyku, że pasażerów by docisneły do siedzeń pasy pirotechniczne, aby im kręgosłupy całe pozostały, a tobie może nogi by Ci się zakleszczyły, albo by Ci poduszka kuku zrobiła, albo jeszcze jakaś inna niekontrolowana pułapka na życie w trakcje kolizji się ujawniła, typu duże przeciażenie i pękniecie kręgów w szyji. Na pierwszy rzut oka owszem yaris może i by był kompletnie zniszczony ale to zniszczenie kontrolowane tak ma być.....

Ja patrzę na swego Vana owszem masywny 2 tony i się wydaje iż mniejsze autko jest bez szans, ale ciekawe czy przy kolizji ten silnik V6 by mi krzywdy nie zrobił.....

nie wspomnę że większość aut w Polsce jest powypadkowych i każdy następny wypadek to praktycznie.................
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ze wiekszosc jest powypadkowych to sie zgodze, co doz derzenia czlowoegoto sie zgodze ze klatka moze ratowac zycie, ale wiekszosc zderzen jest nie czolowe a boczne lub boczno czolowe i tu klatki tez roznie dzialaja

co do kregów szyjnych i ledzwiowych to cierpie po dzis dzien przez jeden z wypadkow, ale technologia na tamte czasy moze uratowala nam zycie

jednak nadal uwazam ze masa ma tez duzy wplyw, moze dlatego maly samochod kiedys wazyl 800 a teraz 1200
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
że sama "klatka" yarisa by była w stanie dużo lepszym niż twoja w voyku

sorry ale wez sie schyl pod auto, ja w windstarze mam dosłownie szyny pod autem i jestem przekonany ze yaris zostałby dosłownie zmiażdżony.
heh i jak uwazasz ze male auta sa bezpieczne to czemu nei jezdzisz boxem typu smart? pozatym tania exploatacja takiej zabaweczki jest;-)
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz racje charger. nasze auta to nie volvo z poczatku lat 90 tych. tamto auto jako jedno z pierwszych mialo kontrolowane strefy zgniotu. niestety nikt nie jest nieomylny i ,jak widac,od tego czasu wiele sie zmianilo. nasze auta cechuje duza masa, mimo samonsnej konstrukcji nadwozia nasze podluznice bardziej przypominaja rame,do tego sa amerykanskie(mocniejsze,ciezsze,z grubszej blachy), pondadto wiekszosc starszych aut z usa mialo bufory(szkoda,ze juz sie nie oplaca tego robic).ponadto nasze stopy sa na wysokosci maski wiekszosci aut jezdzacych po nasych drogach. przy zderzeniu bocznym yaris,fabia i inne melexy po prostu wjezdzaja nam pod podwozie. nie sadze,ze nasze auta to czolwka bezpieczenstawa,ale nie mamy sie czego obawiac,zwlaszcza parzac na to z czym by sie nam statystycznie przyszlo zmierzyc Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 1:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze do tego biorac to ze wiekszosc aut w polsce to auta segmentu sejczak matiz yaris to chyba nie mamy sie o co bac

a jak wjedzisz pod tira to nawet super konsrukcja cie nie uchroni
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group