www.asu.pl :: Zobacz temat - Działanie LockUp w Voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Działanie LockUp w Voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 22:28    Temat postu: Działanie LockUp w Voyager Odpowiedz z cytatem

Przejechałem 9kkm i właśnie uświadomiłem sobie że nie wiem dlaczego blokada włącza i wyłącza się w czasie jazdy. Dokładnie chodzi mi o taki przypadek:
jade sobie 100km/h, na obrotomierzu 1900, normalnie od 70 włączyła się blokada (zaznaczam że jade ekonomicznie a nie z pedałem w podłodze). Jadąc tą 100 puszczam pedał gazu i widze, że obroty spadają do 1500, czasem ciut niżej. Wciskam gaz (znowu ekonomicznie) i obroty wzrastają na 2000-2200 i w dosłownie jakby ułamku sekundy znowu załącza się blokada i mam te 1900. Zwróciłem n to uwage bo włączenie blokady jest wyczuwalne a wczoraj robiłem trase i wieczorem wracając do domciu zastanawiałem się dlaczego to się włącza i wyłącza...
To tak ma być??
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcelsr
*
*


Dołączył: Jul 26, 2007
Posty: 35
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Więc pytałem o Lock Up w temacie:

http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3046

jednak nie wydaje mi się, żeby przy 70 km/h zadziałał LU - może stąd Twoje odczucie - może czujesz zmianę biegu, lub niezałączony jest jeszcze lock up?

Inna sprawa to czy załącza się on również na biegu 3, i jak się ma sprawa kiedy OD jest na OFF??? (jazda w górach a szczególnie długie płynne zjazdy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcelsr napisał:
Witam,
Inna sprawa to czy załącza się on również na biegu 3, i jak się ma sprawa kiedy OD jest na OFF??? (jazda w górach a szczególnie długie płynne zjazdy).


U mnie nie ma wyłącznika blokady Sad Na 100% załącza się przy 70 - nie ma już wtedy utraty mocy i obroty wzrastają liniowo.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Lip 29, 2007 16:06    Temat postu: lock up Odpowiedz z cytatem

Jadac stala predkoscia, po prostej nie moze lockup sie wlaczac i wylaczac... Moze byc uszkodzony elektrozawor OD w przystawce lub jego instalacja. Moze byc problem z TPS albo samo sprzeglo szwankuje.... Podjedz gdzies na diagnostyke (moze komputer wskaze usterke).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcelsr
*
*


Dołączył: Jul 26, 2007
Posty: 35
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Sprawdzałem-więc u mnie jednak książkowo załącza się lock up przy 70 km/h i obroty w czasie ekonomicznego przyspieszania i hamowania liniowo wzrastają/opadają. Przy prędkościach ok 100, LU jest cały czas jest załączony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy jadąc tą 100 kiedy puścisz nogę z gazu to obroty spadają czy zostają na tym samym poziomie - znaczy spadają ale liniowo raze z prędkością?
Jak nie zdejme nogi z gazu to obroty mam stałe i nic się nie rozłącza, dopiero po puszczeniu gazu.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:10    Temat postu: gaz Odpowiedz z cytatem

Jak puscisz noge z gazu to obroty zawsze ci spadna jeszcze nizej gdyz wlacza sie cos w rodzaju "luzu"...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie o to mi chodziło. Czyli normalne zjawisko. Dziwne bo sprzęgło dostaje w łeb...
Zadzwoniłem do gościa który robił tą skrzynie i jade dzisiaj na sprawdzenie. Nie zaszkodzi podjechać i sprawdzić, lepiej wcześniej niż ma się coś rozpaść.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:49    Temat postu: sprzeglo Odpowiedz z cytatem

Hmm. Ja wiem czy sprzeglo dostaje. Przeciesz to sprzeglo to sa 2 turbiny i tam nie ma tarczy itp. Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ty wiesz lepiej co w nim siedzi. Jednak się psują bo moje było uszkodzone i teraz mam "nowe" po regeneracji.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 11:12    Temat postu: lozyska Odpowiedz z cytatem

Leca w nich lozyska ale ale to nie od "luzu" tylko od przebiegu.... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie przy dodaniu gazu, pod obciążeniem, zamiast niewyczuwalnie się rozłączyć wprowadzało całe auto w drgania, przez chwilkę. Nie wiem co się tam mogło uszkodzić, nie widziałem go. Wolę dmuchac na zimne po wymianie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 19:18    Temat postu: Re: Działanie LockUp w Voyager Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Jadąc tą 100 puszczam pedał gazu i widze, że obroty spadają do 1500, czasem ciut niżej. Wciskam gaz (znowu ekonomicznie) i obroty wzrastają na 2000-2200 i w dosłownie jakby ułamku sekundy znowu załącza się blokada i mam te 1900. Zwróciłem n to uwage bo włączenie blokady jest wyczuwalne a wczoraj robiłem trase i wieczorem wracając do domciu zastanawiałem się dlaczego to się włącza i wyłącza...
To tak ma być??


U mnie w GP jest identycznie i zawsze tak było a w Villagerze tego chyba nie ma. Oczywiście mówimy o wolnym dodawaniu gazu po uprzednim odjęciu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odwiedziłem warsztat który robił mi skrzynie. Szef potwierdził prawidłowe działanie lockupu, może ciut u mnie za szybko rozłącza, ale wszystko jest ok. Jednak puknięcia przy przełączeniu z 1 na 2 na zimnej skrzyni nie wróżą nic dobrego. Mam znowy wczytany program. Komputer nie wykazał żadnych błędów. Jutro rano sprawdzy czy puka na 2. Może jestem przewrażliwony...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcelsr
*
*


Dołączył: Jul 26, 2007
Posty: 35
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie generalnie po załączeniu lock Up można hamować silnikiem aż do 70 (może nawet 65 km/h) - tak więc jak puszczam gaz przy 100 km/h to obroty nie spadają od razu a jedynie jak auto zaczyna zwalniać to liniowo wraz ze spadkiem prędkości auta (hamowanie silnikiem) i przy 70 (czasem 65) lock up puszcza a skrzynia przełącza na bieg 3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sie 01, 2007 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Asu a jaki właściwie powinien być olej w mojej skrzyni?
Już jest prawie pewne że autko wyląduje w serwisie na "poprawkę" po naprawie. Cosik jest nie tak w tej skrzyni. Jadąc wczoraj do Poznania przyglądałem się jak często podczas normalnej jazdy za/wyłącza się lockup i na takiej trasie to dojdzie w setke jak nic, aż policzyć nie idzie.
A może wersja awd ma luz a pozostałe mają hamowanie silnikiem...hmmm
Tak czy inaczej dwójka na zimnej skrzyni wchodzi z szarpnęciem a i czasem z walnięciem Sad
Znowu będzie tydzień bez auta.... Sad Dobrze chociaż ża automaty serwisuje w porządnym warsztatcie w miarę blisko. Jakiś paprak mógłby się wywijać, a już taki przypadek miałem...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatecznie po 12kkm na zimnej skrzyni zaczęły mi sie pojawiać:
przeróżne szarpania przy właczaniu z 1 na 2
grzmotnięcia przy puszczeniu gazu i redukcji z 2 lub właczeniu 2
zanikanie lockup

Autko odstawiłem do warsztatu wczoraj, ma być wymieniony jeden elektrozawór.

Wczoraj odebralem auto po wymianie elektrozaworów. Chodzą cicho, praktycznie niesłyszalnie. Zostaje więc obalony mit, że muszą bzykać i to jest norma. Biegi wchodzą pynniej ale nadal na zimnej skrzyni do czasu rozgrzania nie włącza się blokada czwórki. Znowu oddam auto do warsztatu. Wyniki ich działań oczywiście opiszę Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2007 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ameryki moze nie odkryłem ale po kilkunastu kkm to niezłe dziwo jak dla mnie.
Zauważyłem że lockup działa blokując 4 w pozycji D i również blokując trójkę w pozycji 3.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group